Vastaus: Guitar Hero 3 -kitaraongelmat
No vanha viestihän tämä mutta aattelin lahjoittaa omat 2 senttiä keskusteluun.
Aika outo ketju mut siitä vaan.

Ellei ongelmia ole niin outoa..
Langallista kitaraa en ostaisi vaikka sellaista eurolla tarjottaisiin.
Kas, kun mä ennemmin tykkään soitella vaan eikä tarvi ikinä huolehtia jostain akusta. Tosin esim. jos jotain elukoita ja ties mitä löytyy jaloista tai lapsia niin vissiin ihan järkevä kanta. En mä muuten koe asiasta mitään noin negatiivista.
Vanhojen kitaroiden kosketusvikoihin on kyllä tuntumapintaa mutta ei noin rajusti mitä täällä muutamilla. Pitkän käytön seurauksena muutama nuottinappi tahmaa ja sitä kautta pitää käyttää voimaa ja pelaaminen vaikeutuu mutta ei mitään kaulan väljyys/kosketuspinta ongelmia ole ollut.
Boksille ei ole ollut mulla GH-soittimia, mut pleikkarikakkoselle oli. Oli kyllä julmettoman kestävä peli sanan vars. merkityksessä. Näköjääs uudemmat ei ole sitä olleet, langallisena kun löytyi tuo ps2-kitarakin. Offina; kitara kesti aivan mitä vain. Jopa vähän idioottimaisempiakin kokeiluja...

Rock bandin kitaralla pelaa hienosti kosketukset, tosin täytyy testailla taas kun oli kaverilla lainassa juomapartyissa mukana.
WT soittimet olivat mielestäni hyviä tullessaan ja sama ilmiö toistui band heron soittimilla. en haluakkaan soittaa rock bandin mielestäni lutkustrummilla jossa ei ole napsetta. Usein huomaan soittavani laiskasti/apaattisesti ja tästä syystä tekisin rock bandin soittimilla "oho ei se ottanutkaan" tyyppisiä mokia.
Voi jessus sitä meteliä kun parikin kaveria hakkaa ylösalas-tekniikalla biisejä menemään. Parhaassa tapauksessa jotkut nitisee kuin elämä ajan myötä. Lisäksi kaverilla oli tuo wt-kitara, joka jotenkin oli omaan mieleen aika susi. Strummi nimenomaan, ja näppäimetkin. Ja tapauksia jossa ei ottanutkaan, oli suhteellisen paljon yhteen biisiin. Kosketuksessa oli ainakin siinä versiossa jotain mätää vaikka ihan uusi ja täydellisesti pidetty olikin. Toisella kaverilla oli noita valkoisia pc/xbox360- mitäliesoittimia xplorerereleleleita. Oli jotenkin tosi huonon tuntuinen, vaikkakin nappasi pareve nuotit ja silleen.
Onhan tossa opettelua, mut aika pieni vaiva rb-kitaraan siirtyessä. Todella mukavan herkästi nappaa nuotit, sopii mulle ilman kitinää ja hakkausta. Toisen tyylin soittajista en sitte tiedä (vissiin se suositumpi tapa, eli kun hakataan ylhäältä ja alhaalta).
Mielestäni RB on paremmat kipaleet mutta GH on selkeämpi soittaa. RBssä häiritsee nuottirivi ja sen alla oleva star poweri. Jotenkin GH:n kanssa kasvaneena haluaisin vaihtaa sen poweri barin sieltä alta pois ja muuttaa laatikot palloiksi. Jotenkin tuntuu "epätarkalta" kun pelaan RB.
En ymmärrä miten tuo häiritsee? Paremmat kappaleet tottakai, ja hemmetisti hienompi ja laajempi uratila. Vaikka vähän turhaa tavaraa löytyykin rb:sta. Overallina aika selkeä valinta oli rb mulle. Tosin tää nyt vaan kitarasta arvosteltuna, bandisoittimista ei hajuakaan, siinä varmaan gh vie voiton?