Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Prototype [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Hieman offtopic, mutta kummastuttaa kun millään saitilla ei ole vielä arvostelua julkaistu vaikka virallinen julkaisu amerikan mantereella tänään, no kunhan ei TILT ohjelman arvostelu tahtiin mennä että arvostelu tulee 3 viikkoa julkaisun jälkeen :D

Perjantaista lähtien pitäisi alkaa viimeistään arvosteluja satamaan, sillä silloin päättyy pelille asetettu embargo(julkaisijan alulle panema vaatimus, jota ennen ei saa julkaista "virallisia" arvosteluja). Activisionilla on varsin "mielenkiintoinen" taktiikka markkinoida Radicalin tekemää peliä. :p Enivei, vaikka arvostelut sanoisivat mitä, niin se ei kumoa ostopäätöstäni. Olen sata varma että tässä on tämän kesän hiekkalaatikko-hitti! :D

EDIT: Se siitä sloganista ettei arvosteluja tule ennen julkaisua.
http://www.ps3informer.com/playstation-3/games/prototype-review-010433.php

Siinä teille immeiset varsin iso uusi arvostelu PS3-versiosta. Olkaapa vaan hyvät. =)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Perjantaista lähtien pitäisi alkaa viimeistään arvosteluja satamaan, sillä silloin päättyy pelille asetettu embargo(julkaisijan alulle panema vaatimus, jota ennen ei saa julkaista "virallisia" arvosteluja). Activisionilla on varsin "mielenkiintoinen" taktiikka markkinoida Radicalin tekemää peliä. :p Enivei, vaikka arvostelut sanoisivat mitä, niin se ei kumoa ostopäätöstäni. Olen sata varma että tässä on tämän kesän hiekkalaatikko-hitti! :D

EDIT: Se siitä sloganista ettei arvosteluja tule ennen julkaisua.
http://www.ps3informer.com/playstation-3/games/prototype-review-010433.php

Siinä teille immeiset varsin iso uusi arvostelu PS3-versiosta. Olkaapa vaan hyvät. =)

Aivan mahtavaa, lisää näitä :p

Ei kyllä vaikuta niin mielenkiintoiselta kuin tuo inFamous. Tässähän voi tehä ihan mitä vain. Ihme ku ei oo pause-valikossa jotain Läpäise peli-Nappulaa :rolleyes:

Ei kyllä vaikuta niin mielenkiintoiselta kuin tuo inFamous. Tässähän voi tehä ihan mitä vain. Ihme ku ei oo pause-valikossa jotain Läpäise peli-Nappulaa :rolleyes:

Ja tästä voidaan olla montaa eri mieltä ;)

Minun mielestä tää on kiinnostavampi, koska on paljon erilaisia "tuhovälineitä", voit lentää helikopterilla, voit ajaa tankilla ja voit muuttua toiseksi tyypiksi. Ja mitä oon toisilla foorumeilla lukenu (taisi olla PELAAJA lehden keskusteluissa), niin tää on peli vaikea. Kuulemma joittenki jenkkien mielestä tää on vaikee jo helpoimmalla vaikeusasteella(oliko näin?). Joten en ymmärrä tota "Ihme ku ei oo pause-valikossa jotain Läpäise peli-Nappulaa " väitettä

EDIT: hmm, pitäsköhän maksaa 65e tästä, että saan perjantaiks, vai ostaa 12e halvemalla, joillon saan tän vasta 16-22 päivä..

Viimeksi muokannut moderaattori:

IGN - 7.5:
IGN: Prototype Review

Hmm.. Ei huono, muttei ihan siellä Infamous-tasolla?

EDIT: Ilmeisesti tämä on sitten alituista taistelua, vaikka pyörisit katoillakin tms:

***"You can't do something as simple as run through the city while leaping off of buildings without alerting the Strike Teams, at which point you're forced into some shape shifting or combat. This can make the basic act of exploration more work than it should be."

***"The action heavy sequences involve barely surviving to the next checkpoint or running in and out of the action ad nausea trying to stay alive. Skilled players won't have too much trouble, but Prototype's chaos could quickly become overwhelming for others."

Toisaalta, ehkä actionia hakevat pelaajat löytävät sitten tästä pelistä ainakin "tekemistä", vaikka ko. arvostelija ei tähän tyyliin lämmennytkään.

Mitään "moraalisia" valintoja ei ole tällä kertaa:

***"There are no moral choices here. Mercer has vowed to destroy those responsible for his current situation and he has the means to do it. To gain new powers or refill your health bar, you'll literally absorb other living beings. Find yourself a little low on hit points and you can simply grab an innocent bystander, crush his or her head, and then consume them for a quick boost."

IGN - 7.5:
IGN: Prototype Review

Hmm.. Ei huono, muttei ihan siellä Infamous-tasolla?

Taitaa jäädä kaupan hyllylle. Pahin pelkoni eli tehtävien tylsyys tuntuisi vaivaavan melko rankasti, eikä pelissä saa rauhassa tutkia paikkoja vaan armeija on suurin piirtein koko ajan perässä (olettaisin että tyhjästä syntyvien helikopterien pudottelu käy tylsäksi melko nopeasti). Lisäksi monet ennakkoon hypetetyistä ominaisuuksita, kuten tuhoutuvat ympäristöt ovat kadonneet vähin äänin ja peli melko ruma. No, säästyypä rahaa kesän rientoihin! :)

...eikä pelissä saa rauhassa tutkia paikkoja vaan armeija on suurin piirtein koko ajan perässä (olettaisin että tyhjästä syntyvien helikopterien pudottelu käy tylsäksi melko nopeasti).

Vaikka tämä on varmasti osin makuasia, niin ei oikein omaankaan korvaan kuulosta tämä hyvältä. Meinaan ainakin Infamousin yksi hyvä puoli oli juuri se, että kattoja ym pystyi oikeasti käyttämään hyväksi (ja "rauhoittamaan" tilannetta), eikä koko ajan ole sellainen olo, että joku on perässä (sulla on tavallaan "tutkiminen/eteneminen" ja "taistelu" erikseen - jotka toki välillä miksautuu). Tuo ainakin mulla tuo vähensi peliin turhautumista ja piti mielenkiinnon yllä.

Mutta Prototype on luonnollisesti oma pelinsä ja eikä se välttämättä edes halua kilpailla juuri jonkin toisen pelin kanssa. Taisi olla osin ihan sattumaa, että useampi samanhenkinen peli tuli markkinoille.

Metacriticistä löytyy jo muutamia poimintoja ensimmäisistä verkkoarvosteluista sekä keskiarvo kaikista tulevista arvosteluista.

Toinen hyvä metodi on käydä väijymässä jenkkien Amazonia, ja siellä esiintyviä asiakasarvosteluja. Amazonin asiakkaat kirjoittavat tunnetusti erittäin syvällisiä kertomuksia, kokemuksia ja arvosteluja ostamistaan tuotteista, joten tuskinpa Proto tulee olemaan poikkeus.

Tsegaa, Metacriticin löydöt TÄÄLTÄ.

Toinen hyvä metodi on käydä väijymässä jenkkien Amazonia, ja siellä esiintyviä asiakasarvosteluja. Amazonin asiakkaat kirjoittavat tunnetusti erittäin syvällisiä kertomuksia, kokemuksia ja arvosteluja ostamistaan tuotteista...

Olen tästä aika eri mieltä. Joko siellä kehutaan joku maasta taivaisiin (mikä oma "agenda" sitten lieneekään), tai sitten haukutaan tuote aivan absurdein sanakääntein. Itse pysyn ko. kommenteista mahd. kaukana, kun monia ihan laatu arvostelusaitteja kuitenkin olemassa (mutta jotka nekin ovat kuitenkin vain yhden henkilön mielipiteitä lopulta).

Itse tsekkaan tietyt sivut (IGN, EG, Gamespot, Kotaku, Joystiq, etc) ja lehdet (Game Infomer, Edge..), ja kyllä niistä suht hyvin saa keskiarvon selville.

Ja tietty oma mielipide lopulta ratkaisee. Joku "7/10" ei ole mikään este pelin hankkimiselle.

Aiempi IGN arvostelu näyttikin olevan XBOXin, tässä IGN AU PS3 arvostelu.

Onko nuo tehnyt eri arvostelija? Itse kuitenkin miellän, että näiden "multiplatform"-pelien mahd. "erot" ovat aika pieniä.. (mutta joista toki väännetään silti niin perk...)

Amazonin arvostelut ovat ymmärrettävästi subjektiivisia näkemyksiä pelin laadusta, mutta täytyy muistaa tämänkin olevan arvokas mielipide ostopäätöstä tehdessä. Itse luen ainakin monen muunkin tuotteen osalta käyttäjien arvosteluja ja kokemuksia, sillä vaikka kieliasu tai henkilökohtainen näkemys saattaa heikentää arvostelun perusteita, on mielipide usein rehellinen avautuminen.

Peliarvostelijat ovat toki arvovaltaisia, päteviä sekä artikuloinnissaan lahjakkaita yksilöitä, mutta useasti arvostelutkin voi johtaa väärille teille. Lobbauksia tapahtuu varmasti pelibisneksessä paljon.

Ei noista varmasti päätöksen tukena haittaakaan ole.

Onko nuo tehnyt eri arvostelija? Itse kuitenkin miellän, että näiden "multiplatform"-pelien mahd. "erot" ovat aika pieniä.. (mutta joista toki väännetään silti niin perk...)

Tuota en huomannutkaan katsoa onko sama arvostelija arvostellut kummatkin, mutta itse samalla linjalla, en jaksa uskoa että "platformeilla" suurempia eroja ilmenee, Metacritic on aina ollut oma lähde näissä asioissa. Ja kuten mainitsitkin, jokainen arvostelu on yhden ihmisen mielipide, vähän kuin persreikä, jokaisella on sellainen :D

Ei noista varmasti päätöksen tukena haittaakaan ole.

Ei varmaankaan, mutta se "haiskahtaa" aina, kun joku kehuu tuotetta ilman yhtä ainoaa kritiikin sanaa ("fanboy") tai sitten haukkuu sitä kuin tuote olisi suoraan helvetin tulesta poksahtunut ulos ("fanboy"). Aikamoisia kommentteja olen joskus Amazonista lukenut...

Mutta joo, eri lähteet antaa ainakin jonkinlaisen kuvan. Pääpaino toivottavasti on sitten omalla mielipiteellä.. Itse en pystyisi arvioimaan peliä edes pelkän demon, saati jonkin videonpätkän perusteella. Olisi pakko pelata ainakin sinne "puoleen väliin" tai yleensä sitten "läpi".

Mutta back to Prototype.

EG antoi 7/10 (niillä sama kuin Infamous):
http://www.eurogamer.net/articles/prototype-review

Ite en anna pahemmin painoa noille arvioille. Osaan itsekin päättää mikä minua miellyttää ja Prototypessä näyttäisi olevan tarpeeksi hauskuutta kesän rientoihin. Day One ostos edelleen. :D

Grafiikoille en anna mitään arvoa. Pää asia että Gameplay toimii, ja niinhän tuo näkyy kaikissa mahdollisissa videoissa mitä olen onnistunut kaivamaan youtubesta ja muilta saiteilta(esim: Gametrailers.com).

Ylihuomenna Gamestoppiin hakemaan oma kopio pelistä!

Ite en anna pahemmin painoa noille arvioille. Osaan itsekin päättää mikä minua miellyttää ja Prototypessä näyttäisi olevan tarpeeksi hauskuutta kesän rientoihin. Day One ostos edelleen. :D

Grafiikoille en anna mitään arvoa. Pää asia että Gameplay toimii, ja niinhän tuo näkyy kaikissa mahdollisissa videoissa mitä olen onnistunut kaivamaan youtubesta ja muilta saiteilta(esim: Gametrailers.com).

Ylihuomenna Gamestoppiin hakemaan oma kopio pelistä!

No sinäpä annat hypen viedä ^^
Oma odotus on nyt etenkin tän päivän aikana laskenut ikävästi, sillä odotin tältä enemmän sandbox rellestystä kuin infamousilta... Toki odotan tätä infamousia enemmän myös siksi, että sähkömiehen hommat ei voisi vähempää kiinnostaa. Monimuotoisuus kunniaan. :D
Haluan ehdottomasti päästä testaamaan tätä jollain lailla, ennen lopullista ostopäätöstä...
Demo huomenna olisi mukava surprise.

No sinäpä annat hypen viedä ^^
Oma odotus on nyt etenkin tän päivän aikana laskenut ikävästi, sillä odotin tältä enemmän sandbox rellestystä kuin infamousilta... Toki odotan tätä infamousia enemmän myös siksi, että sähkömiehen hommat ei voisi vähempää kiinnostaa. Monimuotoisuus kunniaan. :D
Haluan ehdottomasti päästä testaamaan tätä jollain lailla, ennen lopullista ostopäätöstä...
Demo huomenna olisi mukava surprise.

Eräs ystäväni on jo hyvän aikaa peliä pelannut, ja hemmo on ihan sikana pitänyt pelistä, joten se jo viimeistään varmisti että tästä tulee meikälle tämän kesän hitti! :D

Haluan kuitenkin mainita että tulen olemaan tälle tekeleelle yhtä ankara kuin InFamoukselle, josta lopahti kiinnostus aika alas jo videoita katsellessa, demosta puhumattakaan, joka oli yksinkertaisesti... Tylsä. Hommaan sen pelin ehkä joskus alelaarista. Tämä sen sijaan kiinnostaa minua juurikin sen takia että päähenkilö on kykenevä tekemään tuhoa todella monipuolisella tavalla ja osaa näköjään jopa kunnolla puolustaa itseäänkin. Kaverini kertoi tosin että peli on aika haastava, joten kaikki ominaisuudet tulee enemmän kuin tarpeeseen mitä Alex voi saada. Hektistä ja hauskaa menoa luvassa siis :D Eihän tämä mikään maailman kirjoja sekoittava teos tule olemaan mutta takaa varmasti paljon hauskoja hetkiä =)

Prototypen PS3-version asennukseen on lipsahtanut bugi. Bugi on ihan samanlainen kuin R&C:Tools of Destructionissa, eli peli tunnistaa vapaan kiintolevytilan väärin. Ongelmasta pääsee eroon lisäämällä tai poistamalla n. 700 megan edestä dataa.

Eihän tämä mikään maailman kirjoja sekoittava teos tule olemaan mutta takaa varmasti paljon hauskoja hetkiä =)

..tai sitten kyllästyt siihen yhtä nopeasti kun Infamousiin, josta lähti kiinnostus jo pelkän pelivideon ja lyhyen demon jälkeen..

Kuulostaa siltä, että olet jo etukäteen "päättänyt", että Prototype tulee olemaan kova peli, joten varmaan se on "kova peli" kun se vihdoin saat. ;)

Prototypen PS3-version asennukseen on lipsahtanut bugi. Bugi on ihan samanlainen kuin R&C:Tools of Destructionissa, eli peli tunnistaa vapaan kiintolevytilan väärin. Ongelmasta pääsee eroon lisäämällä tai poistamalla n. 700 megan edestä dataa.

No voi hempura vieköön mikä kämmi :p

Hyvä kun tuli selville kuitenkin näin ajoissa. Tarttee siis vaan ladata joku 700 megan demo pleikalle ja poistaa se pelin asennuksen yhteydessä.

Kiitos paljon tiedosta! Mutta onpa vaan aikamoinen LOL :D

Ylös Bottom