Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Prototype [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Gamereactorin perinteinen revikka :D

Prototype

LOL! 4/10? :p En ole kyllä samaa mieltä. Omasta mielestäni tää on ihan kuningas peli! En ole tosin vasta kuin alussa seikkailemassa mutta jo tähän asti pelattuna on mahtavaa menoa ollut. Pelissä on hauskoja yksityiskohtia ja yksi herkullisimmista on se, että kun oot niitannu jonkun, niin voit vielä ruveta "talsimaan" sen naaman päällä. lstavaa että lisäsivät tuon GTA-ominaisuuden tähän. Tuo mukavaa pikku lisähupia =P

Vai että kontrollit huonot? Ilmeisesti casual-pelaajana olen sitten luonnon lahjakkuus kun opin nuo puolessa tunnissa. Valitettavasti tässä vaiheessa ei voi kuin nauraa tuolle arviolle mutta katsotaan nyt. Pitää peli pelata loppuun asti ennen kuin voin antaa virallisen tuomion. Hauskaa on ollut. Alexin miekkakäsi on paras kaikista!!
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Muistutti liikaa surkeista jenkkileffoista......

...but we will see!
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Ensivaikutelmat positiiviset. Jos kontrolleista on valitettu niin ymmärrän kyllä miten vähemmän pelaaville oppiminen voi olla hankalaa. Tulee mieleen pari omaa kaveria, joille autopelien kontrollit on jo oppimiskyvyn rajoilla. Mutta suht monimutkaisten kontrollien sisäistäminen on monissa tämän tyyppisissä peleissä välttämätöntä eikä sitä ole tässä toteutettu mitenkään muista poikkeavan huonosti. Sen jälkeen kun ne oppii jotenkuten, hahmoon saa paljon hallintaa ja erilaisia tapoja taistella ja hoitaa tilanteet on mukavasti.

Tähän asti on ollut kyllä vakuuttavaa ja viihdyttävää menoa. Yksi taistelusysteemin hienoimmista puolista on meiningin hidastuminen bullet time -tyyppiseksi silloin kun käyttää targetointia, mikä mahdollistaa strategisen ulottuvuuden ja näyttävien väistöjen ja iskujen tekemisen (sekä ylipäätänsä sen, että taistelut ei ole pelkkää sekamähinää missä ei ehdi reagoimaan).

Infamousiin verrattuna pidän erityisesti siitä, ettei ole mitään energia -mittaria, joka rajottaa voimien käyttöä. Mielestäni tällaiset rajoitteet joita monissa peleissä on ihan pelibalanssin takia vähentävät pelinautintoa, koska kokoajan täytyy tiedostaa resurssien vajaavaisuus mikä usein johtaa panttailuun kun sen sijaan nimenomaan haluaisi nauttia estottomasta powertrippailusta. Eli siitä ehdottomasti plussaa, että balanssi on saavutettu muilla keinoin kuin tällaisin rajoittein. Ja peli onkin saatu haastavaksi: pelaan normaalilla ja jouduin esimerkiksi tuon kohtauksen missä hunttereita tulee armeijabeissiin vetämään 3 vai 4 kertaa ennen kuin onnistuin. Taistelussa ei siis riitä pelkkä nappien runkkaaminen vaan hyvää kontrollia palkitaan.

Voimien laajuudesta tässä vaiheessa aikaista sanoa vielä, toistaiseksi olen päivitellyt vähän sitä ja tätä ja odotan että lisälaajennusmahdollisuuksia ja kykyjä tulee vielä runsaasti tarjolle. Juoni on ollut ihan OK uskottavaa, ei turhan juustoista ja nauran välillä miten suoraan Alex menee asiaan (esim. "Alex, hae armeijakulkuneuvo" ja Alex vain kääntyy ja lähtee).

Mutta joo, lisää kommenttia kun on enemmän pelattu. Eiköhän negatiivisiakin puolia löydy.
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]


Täysin samaa mieltä tämän kaverin kanssa. Huonoja puolia ei ole vielä tullut pelissä vastaan, mutta eiköhän nekin ala päätään nostamaan. Mahtavaa työtä on Radical tehnyt! Saisivat muut ottaa mallia näistä tyypeistä. Ja tarkoitan tässä nyt mahtavaa gameplayta, en juonta, jossa ei meikäläinen ole vielä pahemmin edennyt. Paikat menee mukavasti säpäleiksi(Yllättävän paljon saa tavaraa lentelemään) ja Alex on juuri sellainen kuin toivoinkin :D
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Vitsi ku kädet syyhyäis jo päästä pelaamaan, mutta saan omani vasta ensiviikolla, ku menin sitte tilaamaan amazonista, halvemmalla hinnalla.
Pitänee varmaan lopettaa tän ketjun lukeminen siksi aikaa, kunnes saan oman kopioni :p

EDIT: Ai niin, minkäslaisia trophyjä tässä on? Onko ne samat ku boxilla?
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Missäkögän Gametrailers arvostelu viipyy? :/
Todennäköisesti tuota olisi hyödyllisempää kysellä Gametrailersin sivuilta. Ainakaan itse en ole kuullut, että täällä olisi kenelläkään mitään sisäpiirin tietoa, jota oltaisiin auliisti jakamassa.
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Juu-u.. Kaverilla kävin kattelemassa kun se tätä puski ja jossain määrin kyllä pirun eeppinen peli :D
Taas tällänen pieni sadisti herää sisällä, ei siinä voinu ku hymyillä jatkuvasti. Etenki ku juur ennen lähtöö saatiin kyky "Spike Graveyard Devastation" tms auki ja se jos joku oli jotain varsin eeppistä.

Hitto, pitääköhän tää ostaa jossain vaiheessa :D
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Kymmeneltä piti hetki kokeilla ja juuri tuli eka sessio lopeteltua, kyllä on koukuttava peli, tuli pelattua putkeen 3 tuntia, ei vaan meinannut malttaa lopetella. Muutama missioni tuli jo pelailtua ja kykyjäkin sain jo jokusen aukastua.

Jos nyt jotain muutakin kuin kehua niin pitää mainita niin ohjaus vaatii tosiaan aluksi totuttelua ja ulkoasu voisi tietysti olla kauniimpikin.

Kun pelaaja päästetään ekan kerran pelaamaan, oli ainakin itsellä hieman vaikeuksia päästä menoon mukaan, mutta tuon ekan tunnin jälkeen alkoikin oikeat napit löytyä. Sitten temput sujuikin jo aivan mukavasti. Ulkoasu on ihan jees, ei kauneimpia PS3 pelejä mutta eipä kyllä karuimpiakaan.

Mutta pakko antaa erityiskehu jo tässä vaiheessa, tuolle monipuoliselle/viihdyttävälle taistelu mekaniikalle. Siinä vaiheessa kun huomaa viipaloineensa reilut 50 sotilasta ja ehkä muutaman siviilinkin viipaleiksi ja ympärillä on vain puhdasta kaaosta tulee pakostakin hymy suupieleen :D

Näköjään ainakin joissain tehtävissä pystyy näköjään valitsemaan aikooko oikeasti mennä "tassut" viuhuen taistoon vai ottaako salakavalan kannan. Hyvänä esimerkkinä, eräässä tehtävässä pitää saada kiinni merkittävä henkilö joka on linnoittautunut tankkiin. Mitä teet jotta saat henkilön tankista ulos?

(A)Haetko singon joka on 40 hampaisiin aseistetun sotilaan keskellä ja ammut tankinsillä liekkeihin jotta saat savustettua tankin tyhjäksi?
(B) Vai oletko fiksu ja sulautat korkea arvoisen sotilaan itseesi ja "morfaat" itsesi siksi täten ilmoittaen radiolla että uhka on ohi, saaden jahtaamasi kohteen ulos tankista?

Ei tästä pelistä varmasti kaikki tykkää, mutta ne ketkä nauttivat näissä avoinmaailma peleissä kaaoksesta ja varsinkin sen tekemisestä, niin suosittelen lämpimästi, meikä on ainakin kyllä aivan myyty :D
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Jotkut taisivat kaipailla sitä Gametrailers.comin arvostelua, joten se on tullut ja pisteitä kerääntyi 8.6.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Juu GT:hä anto Prototypelle 8.6 arvosanan niinkuin jpsepp tossa kirjoittikin.. Eipä kyllä silti mitenkää muuttanu mielipidettäni kyseiseen peliin, sekavalta se yhä näyttää ja semmoiselta tuotokselta ettei siinä ole päätä eikä häntää. Joskus 20-25e hintaan kyseisen pelin voisi ostaa.
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Joo pitää antaa itsekkin pientä palautetta

En nyt ole kuin jonkun 6 missioo mennyt mutta osaa jo sanoa aika paljon pelin luonteesta. Eli laitetaan porukkaa pinoon ja koneita lakoon. En nyt grafiikasta ole koskaan ollut hirveän tarkka mutta pakko sanoa että onhan tää aika karua maisemaa.....talojen seinät ovat kaikki samanlaisia ja helikopteri saattaa yhtäkkiä hävitä tai päinvastoin saattaa ilmestyä tyhjästä nokan eteen mikä nyt ei ole suvaittavaa nykyaikana. Onneksi kuitenkin itse pelaaminen on ihan mielekästä eikä noihin siviileiden naamatauluihin tai yhdennäköisyyteen kiinnitä pahemmin huomiota kun ei ne yleensä samaan aikaan ole ruudulla yhtenä palasena. Toi Critical mass systeemi on todella mukava mutta aika harvoin sitäkin nannaa pääsee käyttämään mutta kun pääsee niin se tyydyttää kyllä mukavasti Vaikeustaso on kyllä aika kova paikoitellen...välillä tulee luotia ja pommia joka suunnasta ja ei mitään väliä mihin juokset niin otat vaan osumaa...ja jos rupeat uhittelemaan takaisin niin aika pian on punainen ruutu edessä (toki voi johtua ettei ole sisäistänyt kaikkien voimien käyttöä 100%. En nyt haluaisi vertailla Infamoukseen mutta onhan tässä aika paljon yhtäläisyyksiä.....prototypelle kuitenkin sen verran pointteja että kyvyt ovat todella monipuolisia ja kaikkea voi kehittää. Infamoukselle sitten grafiikasta ja todella sulavasta liikehdinnästä.

Perkele auttakaa ku jumitan nyt tehtävässä jossa ensin disabloidaa ne hälyttimet ja sen jälkeen tehtävänä paeta tai tuhota armeija....olen parhaimmillaa 30 sekkaa ollu hengissä :DD
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

En nyt grafiikasta ole koskaan ollut hirveän tarkka mutta pakko sanoa että onhan tää aika karua maisemaa.....talojen seinät ovat kaikki samanlaisia ja helikopteri saattaa yhtäkkiä hävitä tai päinvastoin saattaa ilmestyä tyhjästä nokan eteen mikä nyt ei ole suvaittavaa nykyaikana. ... Infamoukselle sitten grafiikasta ja todella sulavasta liikehdinnästä.

Outoa koska itselleni Infamouksen grafiikat pettivät todella kun taas Prototypessä ovat ihan kohtuulliset. Piirtoetäisyys on kiitettävän hyvä ja peli on kokoajan sulavaa, minkä molempien vuoksi esim pitkien matkojen hyppylentely katoilla toimii.
Perkele auttakaa ku jumitan nyt tehtävässä jossa ensin disabloidaa ne hälyttimet ja sen jälkeen tehtävänä paeta tai tuhota armeija....olen parhaimmillaa 30 sekkaa ollu hengissä :DD

Jos meinaat sitä, missä McMullen pitää houkutella laskeutumaan ja sitten se livahtaakin ja päälle tulee roinaa niin ei muuta kuin täysillä johonkin suuntaan ja disguise heti kun se vilahtaa ruudulla (pelihän heittää aina sopivassa paikkaa tuon ehdotuksen niin että livahdat tutkista kun heität sen silloin).

Toisaalta jos meinaat sitä, missä pitää hiven luona tuhoilla tankkeja sun muuta ja powerit on vielä poissa käytöstä niin siinä suosittelen varastelemaan tankkeja yksi kerralla. Tankin sisällä et ota damaa ja sehän on vain hyvä kun ne tuhotaan, voit aina siirtyä seuraavaan.

Tästä vertailusta vielä sen verran, että katselin tuossa let's play Infamous -pätkiä youtubesta kolmen vartin verran eilen ja voin jo paremmin kommentoida kumpaakin. Sen miljöö on lähes kokoajan synkkä (ja ihan kuin 90% ajasta olisi ilta tai yö muutenkin). Voimat ovat aika simppeleitä ja variaatio vähäistä; meleetaistelua ei suosita hirveesti. Sen sijaan kokoajan pitäisi tähdätä hyvin pidemmällekin koska satunnaista ja ärsyttävää pistoolitulta tulee jatkuvasti. Konsolipeliin tämä pikkutarkan tähtäilyn tarve ei oikein sovi.

Parkour -puoli on peleissä aivan erilainen. Infamous on lähellä realismia ja peli tuntuukin itseasiassa 3D-tasoloikalta, jossa on mäiskintää sivutäytteenä. Tässä systeemissä hyviä puolia on se, että parkourilta vaaditaan enemmän taitoa ja siinä hyväksi tuleminen voi palkita. Toisaalta epäonnistumiset rasittavat ja vaikeampia kohtia voi joutua yrittämään useasti. Infamous ei myöskään samalla tavalla anna voiman tunnetta kuin Prototype (ei tule sopivaa käännöstä mieleen sanalle empowerment); edellisessä pelataan normijamppaa joka on taitava apina kun jälkimmäisessä pelataan yli-ihmistä, jonka kikkailu on toisessa mittaluokassa.

Näkisin Infamouksen hyvät puolet nimenomaan "tasoloikassa", jota taistelu tukee ja Prototypen vahvat puolet näyttävässä ja monipuolisessa taistelussa, jota tasoloikka tukee. Powertrippailun kannalta ei ole kysymystäkään kumpi peli on parempi. Infamouksessa ei yksinkertaisesti ole yhtä laajalti voimia, liikkeitä, mahdollisuuksia ja näyttävyyttä kuin Prototypessä eikä se anna pelaajalle samanlaista kaikkivoipuuden tunnetta.

Näkisin siis, että pelit vastaavat hieman erilaisiin pelaamismotivaatioihin eivätkä täysin kilpaile samasta paikasta. Olisi kuitenkin typerää mielistellä sanomalla, että molemmat ovat yhtä hyviä eri tavoilla (äidin mielestä oon maailman paras) kun näin ei ole.
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Näkisin Infamouksen hyvät puolet nimenomaan "tasoloikassa", jota taistelu tukee ja Prototypen vahvat puolet näyttävässä ja monipuolisessa taistelussa, jota tasoloikka tukee. Powertrippailun kannalta ei ole kysymystäkään kumpi peli on parempi. Infamouksessa ei yksinkertaisesti ole yhtä laajalti voimia, liikkeitä, mahdollisuuksia ja näyttävyyttä kuin Prototypessä eikä se anna pelaajalle samanlaista kaikkivoipuuden tunnetta.

Näkisin siis, että pelit vastaavat hieman erilaisiin pelaamismotivaatioihin eivätkä täysin kilpaile samasta paikasta. Olisi kuitenkin typerää mielistellä sanomalla, että molemmat ovat yhtä hyviä eri tavoilla (äidin mielestä oon maailman paras) kun näin ei ole.

Joo siis onha se totta että Prototypessä voi leikkiä Jumalaa paljon isommassa mittasuhteessa kuin Infamouksessa. Mutta ei se ole itsensä huijaamista tai turhaa mielistelyä jos pidät kummastakin. Infamous ei missään nimessä ole huono peli...tarina on hyvä ja vastustajissakin on vaihtelua että kyllä mä mielelläni pelaan kumpaakin :)
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Loistavaa settiä on ollut! 13tuntia pelattu peliä ja tarina tuli vedetty läpi normaalilla vaikeusasteella.. Haastetta riitti ihan kylliksi. Jooh, peli on ollut tosi viihdyttävä ja pelattavaa riittää vielä todella paljon. Kyl toi Alex on vaa brutaali jätkä :D Kaikki skillit melkee päivitetty täysille.
Kyllä on hyvää mättöö tää peli.. Tosin ei tätäkään loputtominn jaksa et on ihan hyvä välil pitää taukoa, mutta kyl ite jaksan aika pitkii sessioit vetää tän pelin kanssa.

Muuten, mitä siinä päivityksessä tuli mukana? Ite katoin et ruudunpäivitys ois muuttunu vähän paremmaksi.. Jotenki vaa vähän tuntu siltä.

Mutta jooh, ei ainakaan huono peli ole! Pitää trophyi keräillä ja sitä rataa.. Kyl tää ois netissä varmaa aika siistii settii mut harmi vaa kun sitä ei ole.

Toivon jatko-osaa tälle ;)
 
Vastaus: Prototype [PS3 Hype]

Infamousin kaltaisen pettymyksen jälkeen sitä varovasti toivoi että tämä voisi täyttää supersankari-kiintiön jollain tavalla, mutta eipä näin käynytkään. Eilisen kolmen tunnin pelaamisen jäljiltä on vaan paha maku suussa ja fiilikset nollissa. Todella rumalta, ensimmäisen xboxsin tasoiselta näyttävä maailma on aivan liian usein itseään toistava, minipelit ovat täysin kopioituja Spidermaneista ja supervoimat ovat niin tappavan tylsiä ettei niistä saa mitään hupia irti. Mercerin hypyttäminen menettää hupinsa kun tajuaa ettei pelissä ole minkäänsortin fysiikkaa jonka rikkomisesta voisi innostua. Infamousissa sentään tuntui siltä että hypyt oikeasti olivat rajoja rikkovia koska päähenkilön massa vaikutti ympäristöön. Tässä korkeimmistakin paikoista hyppiminen aiheuttaa korkeintaan onnettoman tuhnun.

Eikä edes viitsisi mainita surkeasti kirjoitettua ja näyteltyä tarinaa, jo tuhansia kertoja nähtyjä tehtäviä tai huvittavan huonoja malleja mitä on käytetty helikoptereihin tai räjähtäviin autoihin. Luulisi jo että nykypäivänä saataisiin edes vähän irti näistä kalliista koneista.

Ei, kyllä tämä kesken jää ja palaa takaisin liikkeeseen heti maanantaina. Gamereactorin nelonen ei tunnu yllättäen niin älyttömältä arvosanalta.
 
Ylös Bottom