Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ovat kaivaneet esille Sonyn patentteja, sieltä löytyy tälläinen "EyePad".

sony_playstation_eyepad_1-580x371.png


Tablettia pystyy liikuttamaan kolmiulotteisessa tilassa, PSEyen lukiessa tablettiin liitettyjä valoja. Tälläisen ohjaimen varaan voisi rakentaa melkoisia lisätyn todellisuuden sovelluksia. PSVitalla tätä on hieman jo harjoiteltu. Wonderbookille sopiva lukulaite.

Lähde: Sony PlayStation EyePad could bring 3D control to the PS4 - SlashGear
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kun otetaan vielä tämä aiemmin jo esitelty patenttikuva, voidaan ehkä jo hahmotella minkälainen ohjain sieltä on DualShockin perijäksi tulossa? Näiden kahden perusteella PSEye olisi tulossa vakiovarusteena seuraavassa pleikkarissa. Move-patukka sulautuisi osaksi padia ja tablettiominaisuudet kutistuisi miniatyyri-kokoon.

cDpTLci.png
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Ovat kaivaneet esille Sonyn patentteja, sieltä löytyy tälläinen "EyePad".

Tablettia pystyy liikuttamaan kolmiulotteisessa tilassa, PSEyen lukiessa tablettiin liitettyjä valoja.

Jaa, että tabletti, you say???? No johan nyt....Mistä se Sony repii näitä innovaatioita?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Jaa, että tabletti, you say???? No johan nyt....Mistä se Sony repii näitä innovaatioita?

Eiköhän ne tule sieltä samasta lähteestä kuin maailman myydyin tv-konsoli, Playstation 2 ja suosituin peliohjain DualShock.

244985-ibb.jpg
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä uutta voime löytää uudesta ohjaimesta? No ainakin kosketusnäytön, liitännän headsetille (nipukka alhaalla) ja lampun PSEye-kameralle. Näytön alta saattaa löytyä mikrofoni.

caca-noscale_zps5ea1ff03.jpg
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Simpura kun osaa olla nuolinäppäimet lähellä toisiaan. Satavarmasti tulee painettua vahingossa jotakin ylimääräistä. On kyllä lihavan oloinenkin. Enpä taida tuosta kosketuspinnasta nyt saamaan tähän hätään mitään irti että missä se toimisi luontevasti, ei pakollisena pahana. Toivottavasti Sixaxis pysyy mukana koska tuo valo voi peittyä todella helposti eikä ohjainta pääse pyörittelemään hirveästi.
Mutta joo, sisään rakennettu mikrofoni siinä paistaa selvästi.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Parhaassakin tapauksessa kyseessä taitaa olla vain prototyyppi. Ihan näppärän näköinen silti, jämäkämmän oloinen kuin vanha malli. Kosketusnäytön pointti jää tuossa kokoluokassa tosin aika hämäräksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kilpailijat eivät ole olleet pitkään aikaan enää täysin omien sarjojensa varassa, vaan ne omat sarjat ovat sopivasti tukeneet konsolin muuta pelitarjontaa ja tuoneet sitä "omaa ilmettä" kullekin konsolille. Nintendon Wii oli 80% omien pelisarjojen varassa - varsinkin sitten kun liiketunnistushype alkoi hiipua. Nyt koko liiketunnistushypeä ei enää oikeastaan enää ole ja sen tilalle Nintendo yrittää kai rakentaa jotain tablet-hypeä?
Eiväthän kilpailijat ole koskaan olleet omien sarjojensa varassa, vaan 3rd partyn pelit ovat olleet konsoleiden alfa ja omega. Nintendolla asia on ollut (N64:stä alkaen) täysin päinvastoin. Wii ei ollut poikkeus.
Toki myydään paljon, mutta määrittele "helvetisti"? Ei Nintendo voi aina mennä näiden Marioiden ja Zeldojen taakse. Täytyy niiden oheen saada paljon muutakin joka myy "helvetisti".
Ja juuri tätä varten onkin koko tämä casual-juttu. Fitit ja Playt ovat myyneet tuon peräänkuuluttamasi määrän.
Enpä ole ihan varma. Missä ovat nyt ne lapsiperheet jotka ostivat muksuilleen Wiin ja joka sai perheet ylös "soffan pohjalta"? Sanotaan se suoraan: Jo tähän perheystävällisyyteen perustui iso osa Wiin menestyksestä. Sony ja MS eivät ole olleet niin paljon näiden perheiden varassa (tosin he olivat asiasta tietenkin kateellisia ja osin sitä kautta Kinect ja Move tulivat markkinoille), joten heidän ostajakuntansa ei ole tässä viime vuosien suhteen kovasti muuttunut.
...mikä ei ole ollut pelkästään hyvä asia, koska kasuaalithan tämän/edellisen sukupolven Wiin eduksi ratkaisivat. Ainakin osa Wiin ostaneista lapsiperheistä on varmasti päässyt sen verran pelaamisen makuun, että konsoliostoksille lähdetään jatkossakin.
Tässä ollaan vähän väärillä jäljillä, sillä niillä kasuaaleilla on jo se Wii. Konsolittomat kasuaalit erikseen, mutta omakohtaisesti en näe Wiin omistajia niin suurena ostajasegmenttinä.
Onhan siinä melkein sata miljoonaa potentiaalista asiakasta. Itseäni ainakin viehättää mahdollisuus hankkia Wii U hinnan laskettua kun siihen käy samat ohjaimet ja pelit kuin Wiihin. Se toki edellyttää, että sille ilmestyy joskus pari oikeasti hyvää peliä, joita ei saa muille konsoleille tai PC:lle.
Joo, toki. Varmasti hyvässä tapauksessa puolet Wiin omistajista hankkii laitteen. Enempään en missään tapauksessa usko. Uusi PS ja boksi takaavat sen.
Jos puoletkin Wiin omistajista hankkii uuden laitteen, niin siinä on jo 50 miljoonaa myytyä laitetta. Sitten tietenkin vielä kaikki uudet asiakkaat sen päälle. Kun uudet kuluttajasegmentit ovat oppineet pelaamaan, on täysin luonnollista ja jopa todennäköistä, että ennemmin tai myöhemmin heille voi tulla halu päivittää laite uudempaan. Etenkin kun jo uuden laitteen nimikin viittaa siihen vanhaan tuttuun niin selkeästi, että kaikista kasuaaleinkin ymmärtää kyseessä olevan jatkumon, jossa on luvassa sitä samaa ja kenties jotain uuttakin. Tämä tietenkin edellyttää, että Wii U:lle myös tehdään tarpeeksi niitä Fit/Sports-päivityksiä ja lisäksi täysin uusia kasuaalipelejä. Haasteita Nintendolla tulee kaikesta huolimatta olemaan, sitä en kiistä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Parhaassakin tapauksessa kyseessä taitaa olla vain prototyyppi. Ihan näppärän näköinen silti, jämäkämmän oloinen kuin vanha malli. Kosketusnäytön pointti jää tuossa kokoluokassa tosin aika hämäräksi.

Kyseessä on nimenomaan prototyyppi, mutta tuskin tuosta mitään isompia muutoksia on tulossa. Perus leiska pysynee samana. Jämäkämmän oloinen, tosin ei saa selvää sarvien syvyydestä ja muodoista. Kosketusnäytön voi peliohjelmoija määritellä todennäköisesti pelikohtaisesti, aivan kuten funktionäppäimet. Unchartedinsa PSVitalla pelänneet muistavat nämä "pyyhkäisy"-liikkeet.

Näytä liitetiedosto 10597
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Toivottavasti näiden uskomattomien innovaatioiden myötä ohjain maksaa ainakin sen satkun kappale ja painaa tuplasti dualtsökkiin verrattuna, eihän tästä hypestä muuten mitään tule.. terveisin movea käyttämätön ja ps headphonesit omistava ohjaimeen pettynyt kuluttaja susirajalta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Vieläköhän X,O,neliö ja kolmio ovat "portaattomasti" painettavia...

"läskiltähän" tuo vaikuttaa, mutta selkeästi enemmän se muistuttaa "nykyohjaimien" muotoa. Toivotaan, ettei ohjaimen uudet hienoudet jää täysin pimentoon multiplatform-peleissä, kuten esim. nykykonsolisukupolvella kävi.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos ymmärsin oikein, niin tuo kuvassa oleva ohjain on parhaimmillaan vain yksi uusista prototyypeistä. Ilmeisesti Sony on halunnut kokeilla useampaakin eri vaihtoehtoa, joten ihan vielä en lähtisi rummuttamaan tuota uutena ohjaimena. Toivottavasti tämäkin selviää ensi keskiviikkona.

Kuvan lähteestä poimittua:

"Apparently they've tried out several versions of controllers for whatever this next game system is; it's possible that this is one of them."
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos ymmärsin oikein, niin tuo kuvassa oleva ohjain on parhaimmillaan vain yksi uusista prototyypeistä. Ilmeisesti Sony on halunnut kokeilla useampaakin eri vaihtoehtoa, joten ihan vielä en lähtisi rummuttamaan tuota uutena ohjaimena. Toivottavasti tämäkin selviää ensi keskiviikkona.
no nythän sä puhut ihan itsestäänselvyyksiä. Jopa Sony itse on Facebookissa esitellyt viimeaikoina vanhempien konsoleittensa ohjaimien useita eri prototyppejä, joten ymmärrettävästi useita prototyppejä on myös tulevasta ohjaimesta...

Lähinnä tässä nyt mietitään noita kaikkia ominaisuuksia mitä ohjain pitää sisällään.


Edit:
Voi hitsin pimpulat! Tajusin sen vasta nyt, mutta sanokaa minun sanoneen, ettei ensi keskiviikkona nähdä vilaustakaan uudesta konsolista vaan tilaisuus keskittyy esittelemään uutta ohjainta ja sen uusia ominaisuuksia. PlayStationin facebookissa tosiaan on viimeaikoina ollut _selkeä_ ohjainteema, joka tosiaan viittaisi vain ja ainoastaan uuteen ohjaimeen.

Eikös Sonyn tiisereissäkin viitattu tulevaisuuden pelitapaan/ohjaamiseen...?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

no nythän sä puhut ihan itsestäänselvyyksiä.
Lähinnä siis tarkensin tätä Nisupullan kommenttia...

Kyseessä on nimenomaan prototyyppi, mutta tuskin tuosta mitään isompia muutoksia on tulossa.
...että varsinkin ulkonäkö voi vielä olla jotain ihan muutakin.

Edit.
Harmi, kun ei ole sivusta / ylhäältä päin kuvaa. Oliskohan Sony jo tajunnut muotoilla triggerit oikein päin :D Joka tapauksessa, jos tätä ohjainta nyt spekuloidaan, niin tuo valo tuolla päällä näyttää aika hirveältä. Toivottavasti saa pimeäksi vähintään. Muutenhan tuo näyttää tarpeeksi tutulta ja turvalliselta.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos puoletkin Wiin omistajista hankkii uuden laitteen, niin siinä on jo 50 miljoonaa myytyä laitetta. Sitten tietenkin vielä kaikki uudet asiakkaat sen päälle. Kun uudet kuluttajasegmentit ovat oppineet pelaamaan, on täysin luonnollista ja jopa todennäköistä, että ennemmin tai myöhemmin heille voi tulla halu päivittää laite uudempaan. Etenkin kun jo uuden laitteen nimikin viittaa siihen vanhaan tuttuun niin selkeästi, että kaikista kasuaaleinkin ymmärtää kyseessä olevan jatkumon, jossa on luvassa sitä samaa ja kenties jotain uuttakin. Tämä tietenkin edellyttää, että Wii U:lle myös tehdään tarpeeksi niitä Fit/Sports-päivityksiä ja lisäksi täysin uusia kasuaalipelejä. Haasteita Nintendolla tulee kaikesta huolimatta olemaan, sitä en kiistä.

Tässähän se ongelma onkin. Minä olen tällä hetkellä pettynyt Wii U:hun, ja Wii U ei välttämättä pitkään onnistu nousemaan Wiin tasolle, ei ehkä koskaan. Yksi Wii Fit U ei vielä laitetta pelasta.

Arvaapa, suosittelenko minä Wiin omistaville tuttaville Wii U:ta? Jos minun on itsekin vaikea keksiä sille käyttöä Wii-taaksepäinyhteensopivuuden ja muutamien irtopelien lisäksi, miksi ihmeessä suosittelisin Wii U:ta tällä hetkellä muille?

Tuttu nimi ei ole mikään tae menestyksestä, johan se PS2:n ja PS3:n välillä nähtiin. Jos laitteen teknologialle ei ole selvää hyötysovellusta kuten Wii Sports, viidakkorumpu vaikenee ja laitteen maine ei leviä. Huono alku voi romahduttaa laitteen tulevaisuudennäkymät, jos kiinnostusta ei saada syttymään.

Ei siis kannata aliarvioida Wii-omistajia. He ovat vaativia, ja pelkkä nimiyhteys ei riitä vakuuttamaan, että Wii U:lla on "luvassa sitä samaa" kuin Wiillä. Pahimmillaan Wii-omistajat voivat hylätä Wii U:n suurissa määrin, ja "uudet asiakkaat" eivät mitenkään riitä korvaamaan menetyksiä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Minusta tuo kuva näyttää tekaistulle..Laittaisivat ennemmin lisäpainikkeita nuihin pirun ohjaimiin.
 
Edit:
Voi hitsin pimpulat! Tajusin sen vasta nyt, mutta sanokaa minun sanoneen, ettei ensi keskiviikkona nähdä vilaustakaan uudesta konsolista vaan tilaisuus keskittyy esittelemään uutta ohjainta ja sen uusia ominaisuuksia. PlayStationin facebookissa tosiaan on viimeaikoina ollut _selkeä_ ohjainteema, joka tosiaan viittaisi vain ja ainoastaan uuteen ohjaimeen.

Eikös Sonyn tiisereissäkin viitattu tulevaisuuden pelitapaan/ohjaamiseen...?

Toivottavasti ei, kerta huhujen mukaan PS4-ohjain ei ole hurjan uudenlainen tai mullistava kuitenkaan. Itse en laittaisi sellaista ohjainta yksinään tilaisuuden pääpisteeksi sen jälkeen kun maailma on vasta saanut GamePadin.

Toki muun ohella olisi hienoa nähdä ohjain ja etenkin kuulla suunniteltuja käyttötapoja kosketuspaneelille tai mikä onkaan. Tässä vaiheessa olen vähän epäileväinen saako pienellä alueella ominaisuudesta hyötyä.

edit: Tai no, okei, mikäli aiemmin huhuttu share-nappula on mukana, ehkä sitten ohjain voisi olla suuremman hypetyksen arvoinen. Vaikkakaan ei liity suoraan pelien kontrolloimiseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tässähän se ongelma onkin. Minä olen tällä hetkellä pettynyt Wii U:hun, ja Wii U ei välttämättä pitkään onnistu nousemaan Wiin tasolle, ei ehkä koskaan. Yksi Wii Fit U ei vielä laitetta pelasta.

Arvaapa, suosittelenko minä Wiin omistaville tuttaville Wii U:ta? Jos minun on itsekin vaikea keksiä sille käyttöä Wii-taaksepäinyhteensopivuuden ja muutamien irtopelien lisäksi, miksi ihmeessä suosittelisin Wii U:ta tällä hetkellä muille?

Ei siis kannata aliarvioida Wii-omistajia. He ovat vaativia, ja pelkkä nimiyhteys ei riitä vakuuttamaan, että Wii U:lla on "luvassa sitä samaa" kuin Wiillä. Pahimmillaan Wii-omistajat voivat hylätä Wii U:n suurissa määrin, ja "uudet asiakkaat" eivät mitenkään riitä korvaamaan menetyksiä.

Tässäpä taas vanhan Wiin omistaja, joka on äärimmäisen tyytyväinen Wii U:hun (siis itse konsoliin, pelitarjonta on vajaa vielä tällä hetkellä).

Näen konsolissa valtavaa potentiaalia innovatiivisiin, tuoreisiin ja hauskoihin pelikonsepteihin ja nykyinen pelitarjonta on jo antanut positiivistä osviittaa tulevasta. Wii U tarjoaa jossain mielessä vielä enemmän mahdollisuuksia, mitä vanha Wii, sillä vanhan Wiin osittain rampat kontrollit (ennen Motion+:aa) rajoittivat pelikehittäjien luovuutta ja monessa pelissä jouduttiin tyytymään siihen, että ohjaimen heilauttaminen ihan yksinkertaisesti vain korvasi napin painalluksen, ilman mitään sen kummempaa "liikkeentunnistusta" (sama, mihin suuntaan heilautat ohjainta jne.). Pelit jotka loppupeleissä aidosti hyötyivät Wiimote kontrolleista tuntuivat olevan suht harvassa. Tästä syystä aika moni "vaativa Wii omistaja" oli loppupeleissä suht pettynyt konsoliin.

Wii U kuroo tuota väliä umpeen mahdollistaen perinteisemmät kontrollit, jotka toimivat monessa pelissä paremmin, hylkäämättä Wiimoten mahdollistaman liikkeentunnistuksen tuomia mahdollisuuksia. Best of both worlds. Sen lisäksi Gamepadin kosketusnäyttö mahdollistaa samankaltaisten ratkaisujen löytämisen, mihin ollaan törmätty DS:n peleissä.

Wii U:n pelitarjontaan, joka on tässä vaiheessa (ja nähtävästi vielä lähitulevaisuudessa) aika vajaa, ei voi valitettavasti olla yhtä tyytyväinen.

Konsolissa on silti ehdottomasti kaikki palaset kohdillaan ja tulevaisuus voi olla edelleenkin vielä valoisa, kunhan saadaan vaan ne hittpelit ulos....E3:sta odotellessa;)
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tässäpä taas vanhan Wiin omistaja, joka on äärimmäisen tyytyväinen Wii U:hun (siis itse konsoliin, pelitarjonta on vajaa vielä tällä hetkellä).

Näen konsolissa valtavaa potentiaalia innovatiivisiin, tuoreisiin ja hauskoihin pelikonsepteihin ja nykyinen pelitarjonta on jo antanut positiivistä osviittaa tulevasta.

Wii U:n pelitarjontaan, joka on tässä vaiheessa (ja nähtävästi vielä lähitulevaisuudessa) aika vajaa, ei voi valitettavasti olla yhtä tyytyväinen.

Wii U:ssa on ehdottomasti teknisesti kaikki edellytykset hyviin peleihin, mutta valitettavasti niiden ilmaantuminen on myös muista tekijöistä kiinni. Niistä tulevista peleistä on nyt paljon kiinni.

Lisäksi Gamepad itsessään saattaa olla este Wii U:n potentiaalin hyödyntämiselle. Nintendoland osoitti, että ainakin tähän mennessä Nintendon omat ideat Gamepadille ovat puolivillaisia yritelmiä, ja third partyille Gamepad on tekosyy portata laiskat padikontrollit myös Wii U:lle, kuten esim. Resident Evil Revelations osoittaa. Parhaiten Gamepadia hyödyntää tällä hetkellä Ubisoftin Rabbids Land.

Tässä vielä jatkoa Nisupullan suosimille PlayStation 4 -giffeille:

cyC6kfL.gif
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Lisäksi Gamepad itsessään saattaa olla este Wii U:n potentiaalin hyödyntämiselle. Nintendoland osoitti, että ainakin tähän mennessä Nintendon omat ideat Gamepadille ovat puolivillaisia yritelmiä,

Juuri päin vastoin. Vaikka osa Nintendolandin konsepteista jäi suht köykäiseksi, niin vahvimmissa voidaan jo puhua proof-of-concept tasosta. Moni Nintendo Landin ideoista olisi sellaisenaan jalostettavissa stand alone peleiksi, kuten erinomainen Metroid Blast, johon Gamepad controllit yhdistettynä wiimoteihin toi aivan uuden ulottuvuuden. Pelkästään jo tuo assymmetric gameplay sai mielikuvituksen rullaamaan, kuinka hauskoja local multiplayer konsepteja pystyttäisiin kehittämään hyödyntäen tätä vain Gamepadin mahdollistamaa mekaniikkaa. Bring in Advance Wars U!!!

Siteeratakseni IGN:ää, joka asian hyvin ilmaisi: "Nintendo Land is a brilliant show of what Nintendo’s new console and tablet controller are capable of, and has far more depth and content then you’d expect from a mini-game collection"


ja third partyille Gamepad on tekosyy portata laiskat padikontrollit myös Wii U:lle, kuten esim. Resident Evil Revelations osoittaa.

Tämä on kyllä totta ja vakavastiotetttava uhkakuva, mutta eihän Resident Evil Revelationsia ole edes julkaistu vielä? Ehkä ei ole aika alkaa polkemaan sitä vielä....
 
Ylös Bottom