Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Jos tuo kuvan ohjain tosiaan on PS4 padi, niin onneks ei ole lähdetty hirveästi perinteistä dual shockia uudistamaan. Tästä asiasta voi tietysti olla montaa mieltä, mutta itselleni se on edelleen paras ohjain, eikä minua haittaa tippaakaan vaikka se onkin suunniteltu jo viime vuosituhannen puolella. Nyt tuota muotoilua on aavistuksen viilattu ja ohjain näyttää hieman nykyistä kookkaammalta. Tiedä sitten miltä tuo ohjain näyttää muista kuvakulmista, mutta ainakin tuon yhden kuvan perusteella ohjain kelpaa ainakin minulle vallan mainiosti. Olen luultavasti maailman ainoa ihminen joka pitää enemmän kuperista tateista kuin koverista, mutta jos ohjaimen tatit tulevat olevaan koverat niinkuin kuvassa, en sitäkään kovin suurena ongelmana näe. Hyvin sillä boksin ohjaimellakin on tullut pärjättyä koverista tateista huolimatta.

Katsellaan nyt ihan rauhassa mitä sieltä tulee...

Jos tuo kuvan ohjain tosiaan on PS4 padi, niin onneks ei ole lähdetty hirveästi perinteistä dual shockia uudistamaan. Tästä asiasta voi tietysti olla montaa mieltä, mutta itselleni se on edelleen paras ohjain, eikä minua haittaa tippaakaan vaikka se onkin suunniteltu jo viime vuosituhannen puolella. Nyt tuota muotoilua on aavistuksen viilattu ja ohjain näyttää hieman nykyistä kookkaammalta. Tiedä sitten miltä tuo ohjain näyttää muista kuvakulmista, mutta ainakin tuon yhden kuvan perusteella ohjain kelpaa ainakin minulle vallan mainiosti. Olen luultavasti maailman ainoa ihminen joka pitää enemmän kuperista tateista kuin koverista, mutta jos ohjaimen tatit tulevat olevaan koverat niinkuin kuvassa, en sitäkään kovin suurena ongelmana näe. Hyvin sillä boksin ohjaimellakin on tullut pärjättyä koverista tateista huolimatta.

Katsellaan nyt ihan rauhassa mitä sieltä tulee...

Vaikka moni tosiaan näyttää olevan vastaan, niin itsekkin tykkään tosta dualshockista. Jopa sixaxis on todella paljon omaan makuun. Kevyempää ohjainta on kuitenkin mukavempi kannatella, ja hieman pidempi akunkesto ei myöskään ole ikinä huono asia.
Samoin noi tatit hieman mietityttää. Toki siihen saa sormen paremmin päälle painettua kun sormelle on kuppa valmiina. Painamalla taas ohjainta sivulle päin se monttu onkin enemmän haitaksi. Joku malli tästä nykyisestä pehmustetula reunalla olisi voinut olla paras vaihtoehto. Ehkä materiaaliakin olisi hieman voinut tehdä kumisemmaksi, mutta siinäkin on aina se varjopuoli, että lisä pito lisää myös skeidan takertumista.

Mutta joo niin kauan kuin ei paino karkaa ihan mahdottomaksi niin kaipa tosta hieman valmiimmalla versiollakin tulee toimeen. Tiedä sitten jos näyttö jää noin pieneksi ja sen funktio on kertoa vaikka panosten määrä tai ajonopeus jne, niin jaksaako kukaan sitä alkaa ohjaimesta seuraamaan kun samat tiedot voi helposti piilottaa ruudun reunaankin. Ja mikäli siihen tulee ylimääräisiä nappuloita kosketuksen avulla niin hieman hankalalta näyttää toi peukun liikuttelu siihen ruudulle asti.

Tarkastellaanpa tätä Sonyn patenttia. Mitä siitä voisi avautua pelaajalle?

Näytä liitetiedosto 10600

• Pelaaja seisoo.
  • Etäisyyttä televisioon on jonkin verran.
  • Pelaaja voi sijoittua laajassa kulmassa kameraan nähden ja lähestyä syvyyssuunnassa.
  • Kameroita on kaksi.

Mitä tämä voisi tarkoittaa aidossa pelitilanteessa? Esimerkiksi FPS-räiskeessä.

Samaan aikaan kun ohjailet aseen tähtäintä analogitateilla ja liikutat hahmoa, väistelet keholla päälle tulevaa rojua tai kurkkaat nopeasti kulman taakse. Eli sitä samaa mitä teemme jo nyt vaistonvaraisesti! :D Voisiko tämä Moven ja perinteisen padiohjauksen yhdistäminen onnistua?

No jos kyseessä on myös näyttö

No tuosta en olisi vielä ihan varma. Puhutaan "kahden sormen pyyhkäisypinnasta". Kun toisaalta ajatellaan katseen olevan televisiossa, turha ohjaimeen olisi edes mitään piirtää? Tällä ehkä halutaan mahdollistaa pelimekanismille yhteensopivuus PSVitan kanssa. Spekulointia yhtä kaikki.

We're told by someone with access to the NPD's data that sales for January were "well under" 100,000 units. By our estimates, sales were somewhere between 45,000 and 59,000 units for the month, which is lower than any of the three previous-generation home consoles sold in their worst months

Gamasutra - News - January sales show continued rough tides for the Wii U

$599 PS3 vastaavaan aikaan 2007 yli 4x kovempi kysyntä. Wii U on low Vita

Samaan aikaan kun ohjailet aseen tähtäintä analogitateilla ja liikutat hahmoa, väistelet keholla päälle tulevaa rojua tai kurkkaat nopeasti kulman taakse. Eli sitä samaa mitä teemme jo nyt vaistonvaraisesti! :D Voisiko tämä Moven ja perinteisen padiohjauksen yhdistäminen onnistua?

Enemmän tämä vaikuttaa Sonyn kinectiltä. Mutta tekniikka ei vaikuta yhtä pätevältä. Onko mulla taas puusilmät käytössä kun en löydä toista kameraa?

Myöskään pyyhkäisypinnasta on vaikea innostua Wii U:n Gamepadin jälkeen.

Yleisellä tasollahan nämä Sonyn ohjaimen ympärillä pyörivät huhut ovat hyvinkin mielenkiintoisia. En malta odottaa mitä sieltä lopunkaiken paljastuu.

Enemmän tämä vaikuttaa Sonyn kinectiltä. Mutta tekniikka ei vaikuta yhtä pätevältä. Onko mulla taas puusilmät käytössä kun en löydä toista kameraa?

Nyt unohdat kokonaan sen, miten tässä mennään kuitenkin peliohjain kourassa. Eli perinteistä ohjausta täydennetään, ei korvata mainosmiesten sloganeilla. Kamerat 112a ja 112b?

Näytä liitetiedosto 10601

Jos spekulointia jatketaan, niin alhaalla näyttäisi olevan 3,5mm plug-in ? Onko tämä edes teoriassa mahdollista, että kuulokkeet saisi suoraan ohjaimeen kiinni :D En panisi vastaan kuitenkaan.

Nyt unohdat kokonaan sen, miten tässä mennään kuitenkin peliohjain kourassa. Eli perinteistä ohjausta täydennetään, ei korvata mainosmiesten sloganeilla. Kamerat 112a ja 112b?

Voisin melkein varmuudella väittää, että seuraavalla xboxilla vedetään ohjain kädessä ja kinect seuraa myös koko pelaajaa jolloin on mahdollista tehdä esim. noita mainittuja "väistöliikkeittä". Yllättyisin jos tätä ei hyödynnettäisi yhdessä padiohjauksen kanssa. Ketä sitten kiinnostaa syöksyillä ja "väistellä luoteja" siinä telkkarin edessä onkin toinen juttu.

ibnehIkTQileuV.jpg

Sieltähän se pilkistää. Standardi 3.5 mm liitäntä korvalapuille. Mikrofoni on todennäköisesti tuossa PS.näppäimen yläpuolella.

Voisin melkein varmuudella väittää, että seuraavalla xboxilla vedetään ohjain kädessä ja kinect seuraa myös koko pelaajaa jolloin on mahdollista tehdä esim. noita mainittuja "väistöliikkeittä". Yllättyisin jos tätä ei hyödynnettäisi yhdessä padiohjauksen kanssa. Ketä sitten kiinnostaa syöksyillä ja "väistellä luoteja" siinä telkkarin edessä onkin toinen juttu.

No nyt kun kamera tulee konsolin mukana tämä on varmasti odotettavaa. Multiplatterit kääntyy näin molemmille myös täydentävällä liiketunnistuksella.

Ketä sitten kiinnostaa syöksyillä ja "väistellä luoteja" siinä telkkarin edessä onkin toinen juttu.

Tähän voidaan vielä lisätä: Kellä on tilaa syöksyillä ja väistellä.. :D Omassa kämpässä ei onnistu,kun ei edes kinect meinannut toimia.

Sieltähän se pilkistää. Standardi 3.5 mm liitäntä korvalapuille. Mikrofoni on todennäköisesti tuossa PS.näppäimen yläpuolella.

No nyt kun kamera tulee konsolin mukana tämä on varmasti odotettavaa. Multiplatterit kääntyy näin molemmille myös täydentävällä liiketunnistuksella.

Kinect/ohjain komboa on jo hyödynnetty tässäkin sukupolvessa. Ominaisuudet ovat kuitenkin jääneet kuriositeetin tasolle, esim Forza 4:sen pään kääntelyt yms. Kukaan ei tosiaan estä pitämästä ohjainta kädessä vaikka Kinect olisikin päällä...

Mikrofonin siirtäminen ohjaimeen vaikuttaa peliliikkeeltä kunhan kuuluvuus pysyy hyvänä.

EDIT:
Tähän voidaan vielä lisätä: Kellä on tilaa syöksyillä ja väistellä.. :D Omassa kämpässä ei onnistu,kun ei edes kinect meinannut toimia.

Sama, seuraavassa sukupolvessa toivoisinkin, että tilantarvetta on onnistuttu pienentämään huomattavasti.

EDIT2

Omaan silmään nuo 112:hdet eivät vaikuta kameroilta. Ehkä jonkinlainen muu tunnistin jolla saadaan mitattua pelaajan etäisyyttä TV:stä. Toisaalta kuvahan on kyllä suhteellisen kryptinen.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kaiken aikaa Microsoft pysyy hiljaa. Mitä sieltä on tulossa?

obeykudo.jpg

Itseäni näissä liikkeentunnistus härpäkkeissä ainoa häiritsevä asia on se, mikä niiden tarkoituskin on, eli liikuttaa pelaajaa ja saada pelaajan keho siis ohjaimeksi. itseäni kun ei kiinnosta heilua pelatessa tai käsillä leikkiä pantomiimia. Itselleni pelaaminen on rentoutumista, mieluusti löhöten tai istuen kädet leväten reisillä. Mutta kunhan pelissä saa valita ohjaustyylin eikä se vaikuta pelattavuuteen, ei mitään liiketunnistimia vastaan sinänsä.

Wall Street Journalin lähteiden mukaan Sony aikoo kuin aikookin toteuttaa taaksepäin yhteensopivuuden pilvipalvelulla. Tekniikan tarjoaisi Gaikai, jonka Sony osti viime vuonna 380 miljoonalla dollarilla.

Wall Street Journalin lähteiden mukaan Sony aikoo kuin aikookin toteuttaa taaksepäin yhteensopivuuden pilvipalvelulla. Tekniikan tarjoaisi Gaikai, jonka Sony osti viime vuonna 380 miljoonalla dollarilla.

No huh huh. Tästä olisin voinut olla valmis lyömään pennoseni vetoa ettei tule tapahtumaan . Jos Sony vielä onnistuu pitämään tämän maksuttomana palveluna (tuskin), niin tässä olisi aikamoinen ässä konsolisotaan.

No huh huh. Tästä olisin voinut olla valmis lyömään pennoseni vetoa ettei tule tapahtumaan . Jos Sony vielä onnistuu pitämään tämän maksuttomana palveluna (tuskin), niin tässä olisi aikamoinen ässä konsolisotaan.

Totta. Olisihan se mahtavaa, jos PS4 systeemi tukisi tuota, jolloin rauta ei olisi esteenä, vaan kaiken old generaatio materiaalin saisi toimimaan "pilvessä". Siis, jos olen oikein ymmärtänyt tämän Gaikai -järjestelmän.

Alkaa olemaan jo vähän wanha topic, mutta minusta olisi mukavaa, mikäli tulevan pleken ohjaimen tateissa olisi niin sanotut "syvennykset". Joku taisi täällä jo ottaa esille taistelupelit. Ristiohjaimen(d-pad) en tosin haluaisi muuttuvan.... Ainakaan uutisissa esillä olleen prototyypin(jonka epäilen olevan jonkun random harrastelijan kyhäämä lelu) kaltaiseksi. Vaikka minulla onkin epäinhimillisen pienet sormet, haittaisi tällainen "uusi design" pelattavuutta ikävästi, ja on jo itse asiassa tehnytkin juuri niin. Vitan kohdalla nääs(Tykkään kyllä siitä kapistuksesta, mutta d-padin kanssa menee silloin tällöin hermot).

Viimeksi muokannut moderaattori:

No huh huh. Tästä olisin voinut olla valmis lyömään pennoseni vetoa ettei tule tapahtumaan .
No eikös tämänkin kaikki ole varmuudella arvannut, kun Sony osti GaiKain, jopa itse olen tätä asiaa toitottanut jopa vuosi sitten. Se koska palvelu kantautuu sitten valtameren tälle puolelle on sitten täysin eri asia, mutta itse olen toitottanut varsinkin digipelien puolesta juuri taaksepäinyhteensopivuuden kannalta.

Tuleva PS4 tuskin pystyy *mitenkään* emuloimaan cell-arkitehtuuria, joten tämmöisellä striimauspalvelulla ongelma saadaan kierrettyä. Sanokaa hyvästit levyversiolliselle taaksepäinyhteensopivuudelle.

Kun ottaa huomioon tuon kauppahinnan, uskoisi palvelun olevan maksullinen. Onko tämä sitten yhdistetty esimerkiksi PSN+ palveluun / vastaavaan, vai onko tämä ihan oma palvelunsa ? Onko kaikki PS3 - pelit pelattavissa (vrt Spotify) kuukausimaksua vastaan vai pitääkö jokaista peliä kohden maksaa pieni/suuri aktivointimaksu ? Ja tosiaan meille se tärkein kysymys, rantautuuko tämä palvelu edes Suomeen ja jos, niin kuinka paljon myöhässä ?

Itselleni ei taakse päin yhteensopivuus mikään kovin tärkeä juttu ole, ja riippuu pitkälti hinnasta, tulenko kyseistä palvelua ostamaan. Joka tapauksessa toteutuessaan hieno ratkaisu Sonylta. Parin päivän päästähän luulisi kysymyksiin tippuvan vastauksia.

Oliko sinulla joku muu visio Gaikaille ? 400 miljoonaa sen verran paljon rahaa, että vaikea nähdä, että Sony tälläisen kaupan vaan varmuuden varalta tekisi.Olen pitänyt tuota palvelua vahvinpana vaihtoehtona PS4:lle, tosin se mitä kaikkea sillä loppujen lopuksi tehdään, ei tietenkään ole ollut tiedossa. Ja sitähän se ei toki ole vieläkään, kun vahvistuksia millekkään ei ole saatu.

No eikös tämänkin kaikki ole varmuudella arvannut, kun Sony osti GaiKain, jopa itse olen tätä asiaa toitottanut jopa vuosi sitten. Se koska palvelu kantautuu sitten valtameren tälle puolelle on sitten täysin eri asia, mutta itse olen toitottanut varsinkin digipelien puolesta juuri taaksepäinyhteensopivuuden kannalta.

Itse en pitäisi tätä mitenkään itsestäänselvyytenä, pilvipalvelun pyörittäminen ei kuitenkaan ole aivan halpaa. Onko kukaan ylipäätänsä vielä onnistunut tekemään bisnestä pilvipelaanisella? Varmaa on että last gen pelien pilvessä pyörittäminen ei olisi hyvää bisnestä. Jollei hommaa vedetä hyvällä tavalla aivan överiksi, jolloin palvelusta löytyisi pelejä alustasta riippumatta vaikkapa 90-luvun alusta saakka.

Hatunnosto Sonylle jos homma onnistuu.

Jollei hommaa vedetä hyvällä tavalla aivan överiksi, jolloin palvelusta löytyisi pelejä alustasta riippumatta vaikkapa 90-luvun alusta saakka.
...ja että pilvipelejä voisi pelata Sonyn muilla laitteilla (käsikonsolit, luurit ja tabletit). Periaatteessa mikään ei estäisi digitaalisena ostettuja ps4-pelejä pyörimässä pilvessä myöskään.

Myös valikoiduissa Blu-ray -levyllisissä peleissä voisi hyvinkin olla mukana tarra "Support for PSCloud* ".

* Needs PSN+ -membership

Ylös Bottom