Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Se vain on harmillista, että Wii U:lle ei tule samoja pelejä. Läheskään.

En minä sitäkään konsolia ihan heti ajatellut kotiini kantaa. Jos tässä vuoden(seuraavaan helmikuuhun) odottelisi ja katselisi mitä pelirintamalla tapahtuu. PS3:lla on niin paljon pelaamattomia pelejä yhä, että niiden seurassa vierähtää pitkä tovi.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuskin menee siirtämään verkkopeliä maksumuurin taakse. Sonyn mallissa annetaan kansan addiktoitua ja rahastetaan sen jälkeen. Esimerkistä käy Free Realms, ja jatkoa on epäilemättä luvassa. Kenties Everquest Next? Playstation Home nyt puhumattakaan. Turha pelko pois.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Onko muilla sama pelko, että PSN menee maksulliseksi ja tuoko se mitään todellista valttikorttia Miiversen tai Liven suuntaan? Itselläni fiilikset on hieman sellaiset, että toivon parasta mutta pelkään pahinta. Ottiko Sony opikseen PS3:n ja Xbox360:n eroavaisuuksista?

Itse uskoisin, että PSN menee tietyiltä osin maksulliseksi. Esimerkiksi Facebook-tyyppinen profiili voisi olla ilmainen, mutta nettipeli maksullinen... Toisaalta PS4:ssä painotetaan sosiaalisuutta, joten voisi ajatella, että nettipelit ja esimerkiksi striimaaminen sekä voice-chat olisivat ilmaisia, mutta Gaikain kautta pelaaminen olisi PS+:n ostaneiden etuoikeus.
Ilmainen verkkopalvelu on erittäin hyvä valttikortti, jota itselleni edes parempi maksullinen ei korvaa. Tottakai, jos Live pysyy maksullisena, ja PSN muuttuu maksulliseksi, niin verkkopalveluiden hyvät ja huonot puolet alkavat painaa vaakakupeissa ja näin ollen vaikuttavat ostopäätökseeni (ostan siis joko PS4, tai X720, mutta en molempia tai Wii U:ta. Tietysti voi olla, että en osta mitään edellämainituista).
Toivon, että PSN pysyy ilmaisena ja että ilmaisen sisällön määrä on suuri ja nettipelit ovat ilmaisia, mutta uskon, että jos PSN ilmaisena pysyy, niin ilmaisen sisällön määrä on hyvin rajallinen.

Mitä ajatuksia teillä on tuosta ns. helposta striimauksesta? Tuletteko käyttämään ko. ominaisuutta ja onko siitä hirveästi lisäarvoa loppupeleissä?
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä ajatuksia teillä on tuosta ns. helposta striimauksesta? Tuletteko käyttämään ko. ominaisuutta ja onko siitä hirveästi lisäarvoa loppupeleissä?

Minä en usko että tuo välttämättä edes tulee erooppaan heti alussa tai sitten ei välttämättä koskaan
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitä ajatuksia teillä on tuosta ns. helposta striimauksesta? Tuletteko käyttämään ko. ominaisuutta ja onko siitä hirveästi lisäarvoa loppupeleissä?

Varovaisen innostunut. Lähinnä katsojan ominaisuudessa. Kaverin tai jonkun pelialan tähden seuraaminen ja kommentoinnin kuuleminen voisi olla ihan viihdyttävä kokemus. Alla tuleva uutuuspeli tai ennakon omainen ensimmäiset 60 minuuttia. Joku Angry Video Game Nerdin kotimainen versio voisi kerätä säännöllisillä peli-illoillaan jo ihan yleisöäkin. Siihen rinnalle kulkemaan tekstichatti, kuten näytti esimerkkivideoissa jo olevan. Tämä Live-tapahtuma talteen ja Youtubeen jälkipolville.

Luulen lopputuloksen olevan kuitenkin jotain sellaista, jota emme vielä pysty hahmottamaan. Voi tulla yllätyksenä myös tekijöille.

Minä en usko että tuo välttämättä edes tulee erooppaan heti alussa tai sitten ei välttämättä koskaan

Tälläisiin heittoihin olisi aina mukava saada edes jotain perusteluja? Ettei menisi ihan ohi huuteluksi.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

En olisi yhtään yllättynyt, jos Sony pistäisi nettipelaamisen maksulliseksi. Yksi vaihtoehto on myös se, että itse nettipelaaminen on ilmaista, mutta lähes kaikki muut palvelut vaativat plus-tilin, jolloin se on kuitenkin lähes pakko hankkia. Tietenkin toivoisin, että nettipelaaminen olisi ilmaista tulevilla konsoleilla, mutta ainakin boxin kohdalla taitaa olla täysin turha toivo.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

...

Mitä ajatuksia teillä on tuosta ns. helposta striimauksesta? Tuletteko käyttämään ko. ominaisuutta ja onko siitä hirveästi lisäarvoa loppupeleissä?

Kuten sanoin jo aiemmin, varsinkin kauhupelejä on varmasti hauska seurata, jos kaveri niitä pelaa. Vielä kun siinä streamin alakulmassa näkyy Eye-kameran kuvaama kaverin naama, niin on siinä ilmeille nauramista jotain Amnesiaa pelatessa. :D Itse tulen käyttämään tuota pelivideontallennusominaisuutta (tulipa pitkä sana) hyvinkin ahkeraan. Kuvailen klippejä kuin jollain Capture HD -laitteistolla ikään ja sit vaan editoimaan klipit yhteen PC:llä ja YouTubeen. Live streamaus on kans hyvä juttu joillekin, mut en näe sille niin paljoa käyttöä omalla kohdallani. Toki kaverin peliä voin välillä katsoa ja jos joku haluaa joskus seurata mun pelaamista, niin siitä vaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tälläisiin heittoihin olisi aina mukava saada edes jotain perusteluja? Ettei menisi ihan ohi huuteluksi.

Kuinka laaja tuo streamaus on ollu tätä ennen ja sen perustella en usko että nyt vuodessa tai parissa sitä voisi laittaa vielä kattaan kaikkia maita
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Kuinka laaja tuo streamaus on ollu tätä ennen ja sen perustella en usko että nyt vuodessa tai parissa sitä voisi laittaa vielä kattaan kaikkia maita

Itse streamaus ei ole mitään uutta, onhan USTREAM tuttu monelle jo täälläkin. Samoin Gaikaita on jokunen jo ehtinyt beta-testaamaan ja heiltä puolestaan on löytynyt serverinsä Euroopasta. Tämän tarkempaa tietoa meillä on tuskin kenelläkään vielä tässä vaiheessa. Kuitenkaan ei ole mitään syytä uskoa, ettei keskeinen Share-toiminto olisi käytössä jo julkaisupäivästä alkaen.

Lähteenä mm.: Face-Off: Gaikai vs. OnLive • Face offs • Eurogamer.net
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Itselläni ei ole kovin suuri usko pelien pelaamiseen onlive kaltaisten palvelujen kautta.. se yksi ylimääräinen 100ms tekee jo tahmaisen, pelikelvottoman tuloksen. Helppo todeta, ottaa telkun pois pelitilasta niin näkee mitä lisäviive tekee.

Mutta noin pelipuolelta itselleni käy varsin mainiosti se 30fps suurimmassa osassa pelejä JOS se on toteutettu kunnon motion blurilla että saadaan "elokuvamainen" pehmeys liiketoistoon. Näistä on jo runsaasti esimerkkejä tämän sukupolven peleissä Forza horizon, PGR, Gears 3 ja monet monet muut. Ilman liikepehmennystä 30fps on aika raakaa silmille. Toki optimi olisi 60fps + liikepehmennys fullHD resolla ja väh 4x reunapehmennyksellä mutta eipä taida se vielä onnistua :) Realistisesti ottaisin 720p:n täydellisellä reunapehmennyksellä ennemmin kuin 1080p:n ilman reunapehmennystä..

Sitten taas "peli-ilmeen"/ visuaalisuuden puolesta todella toivon että ei mennä PC suuntaan.. jotenkin on sellainen kuva että siinä haaskataan resursseja vain sen takia kun niitä on PC puolella käytössä (vrt. crysis3 xbox vs. pc) Eli en halua että tehon takia pelien ilme muistuttaisi pc pelejä koska ne ovat kompromisseja, pelit ei ole suunniteltu tehoraudalle vaan johonkin keskiverto rautaan ja siitä sitten säädetään ylemmäs tai alemmas. Minusta tehon käyttö siten että lisätään lisää ruohotupsuja ja partikkelien määrää et lisää peliin realismia. Haluan että pelit näyttää hienoilta ilman että jäisi leikkaa/liimaa lisäefekti fiilis.
Ja uskonkin että oikeissa konsoli peleissä tähän päästäänkin, pc+konsoli multiplatformeissa sitten tilanne voi olla heikompi konsolien kannalta.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämä juuri tätä, mielenkiintoista nyt nähdä, että mitä sieltä PS4 paketista julkaisupäivänä sitten löytykään. Sonyn julkistustilaisuus oli massiivinen ja kaikki siellä ilmoitettu oli tasoltaan pelaajan päiväuni kamaa. Paljon kysymyksiä se tilaisuus tosin jätti ilmaan ja nyt noiden kysymysten pohjalta alkaa jo ilmestyä hieman tummia pilviä Sonyn taivaalle. Jack Tretton joutuikin jo nyt myöntämään Forbesille että todennäköisesti suuri osa ominaisuuksista ei ole day one kamaa.

Jack Tretton PS4 palveluista:
"I think it’s aspirational on the device, as opposed to us standing up there, pounding the floor and saying the day this thing ships all this stuff will be there. I think it’ll absolutely be there for the device, but I don’t know whether it will be there for day one on the device. I think a lot of these are things that we’re gonna do over time. And with that said, I think there will be a tangible example of all the things that we showed. It’s just a question of how deep it will go, how many games it will involve."

Streamin ulkopuolista taaksepäin yhteensopivuutta lienee turha odottaa. Eikä siitä streamistäkään kukaan tiedä mitä siellä on pelattavissa ja millä aikataululla. Taaksepäin yhteensopivuus ei sinällään ole ikinä ollut itselleni kovinkaan iso juttu, mutta olisihan se helpottanut leirinvaihtoa jos tietäisi että tulevaa PS4 kirjastoa olisi tukemassa läjä pelaamattomia PS3 pelejä. Varsinkin kun uusien koneiden alkuvuosien tarjonta on usein heikohkoa. Kyllä minä ainakin toivon, että MS:sän puolella vähintään XBLA pelit on tuettuina seuraavallakin polvella.

(Lähde: Forbes) (sori jos juttu on jo linkattu)
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Viikon takaisessa tilaisuudessa kyllä mielestäni puhuttiin juuri Gaikain kohdalla pitkän tähtäimen "tavoitteesta" saada kaikki pleikkapelit pilvipalvelusta pelattavaksi. Luonnollisesti paketti ei ole kaikilta osin heti valmis, kuten ei ole ollut aiemminkaan julkaisupäivänä. Kuitenkin keskeistem osioiden, kuten Share-toiminto on, voisi olettaa olevan jossain muodossa käytettävissä alusta alkaen. Pitäähän meille early-adoptoreille mahdollistaa laitteen ilmainen mainostaminen netin sosiaalisissa medioissa ja vieläpä liikkuvalla kuvalla :D
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Uuden sukupolven hiustekniikkaa AMD:ltä. http://blogs.amd.com/play/tressfx/

lara_3frame.jpg


Tomb Raiderin PC-versio eka peli joka tätä tukee.

Luultavasti tulee myös PS4:lle sekä uudelle boksille tämä kun kerta AMD:n 7000-sarja on tuettuna ja noitten GPU:t siihen pohjautuu. Aika huomattava parannus kyllä.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia


Täysin mahdollista että Live-accounttiin sidottu, eli toimii toisella konsolilla jos kirjaudutaan omistajan tunnuksella sisään. Näin toimii nykyäänkin ladattavat pelit.

Jos tällä tavoin aikovat tappaa käytetyt pelit, seuraavan boksin pelien tulee olla todella halpoja (tai masiinan raudaltaan täysin ylivertainen mikä tuskin onnistuu).
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Täysin mahdollista että [pelien käyttöoikeus on] Live-accounttiin sidottu, eli toimii toisella konsolilla jos kirjaudutaan omistajan tunnuksella sisään. Näin toimii nykyäänkin ladattavat pelit.

OK:n mainitsema pelistä "kertakäyttöisen" tekevä konsolikohtainen vesileima ei täytä minkäänlaisia kuluttajansuojalakeja. Boksin hajotessa pelit olisivat sitten käyttökelvottomia? Ei tuollainen skenaario voi toteutua. Tietysti peleille varmasti voidaan tehdä jonkinlainen uudelleenaktivointimahdollisuus, jolloin peleistä tulisi taas käyttökelpoisia, mutta siinä olisi jälleen lukuisia ongelmia toteutuksen kanssa.

Pelin sitominen yhdelle accountille sitten voikin olla toteutettava ratkaisu.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

Laitetaas tänne. Käännös suoraan Neogafista.

"Originally Posted by Lasgana:
Lasgana: BF4
Lasgana: Coming October 23rd, 2013
Lasgana: development just started, expected to be done in 1 yr [Nirolak's Note: Since this is the one likely to elicit the most "this is fake" notes, I feel I should elaborate. Given some later points (like already have an internal demo), this seems to refer to EA's normal two year development cycle of a one year pre-production cycle with ~30-40 people and then ballooning up to 150-300 people to make the game after most things are prototyped and planned out. Visceral, BioWare, and a fair number of publishers outside EA also operate this way since it allows you to have multiple projects without cyclical layoffs due to scaling down in pre-production and scaling up in production. For example, during the downtime between Bad Company 2 and Battlefield 3, DICE's spare staff worked on making Medal of Honor's multiplayer and helping to build Need For Speed: Hot Pursuit. As to what the bulk of DICE's staff worked on prior to this going into production, it's probably either a second project or, once again, other EA games.]
Lasgana: will be on pc, ps3, xbox360 and next gen consoles
Lasgana: will be one of the first games for next gen consoles
Lasgana: commander system comes back
Lasgana: profile can be linked with other devices like ipad
Lasgana: auto login, need internet all time, support cloud saves
Lasgana: easier to pickup the game, to take care of players from CoD
Lasgana: support body and voice control for this commander system
Lasgana: better battlelog integration and better stats reporting
Lasgana: supports video playback and sharing
Lasgana: have gem store for dlc and other stuff like that
Lasgana: 3 factions: russia, usa and china
Lasgana: can deploy female soliders
Lasgana: frostbite 2.0 engine
Lasgana: pc, ps4 and xbox 720 supports 64 player maps
Lasgana: 360 and ps3 will be less
Lasgana: pc, ps4 and 720 will provide 60 fps
Lasgana: already have a demo video internally within EA,
Lasgana: matching the quality of BF3 already
Lasgana: bf4 will use 80% of power of frostbite 2, wheras bf3 only 30-40%
Lasgana: modern background
Lasgana: i mean story background"


Erityisesti tässä topiikissa seuraavat ominaisuudet kiinnostaa:
pc, ps4 and xbox 720 supports 64 player maps
Lasgana: 360 and ps3 will be less
Lasgana: pc, ps4 and 720 will provide 60 fps

60FPS ja 32 vs 32. Hell yeah sanon minä. FPS:ää tärkeämpänä pidän itse tuota pelaajamäärien kasvamista. Jos ensimmäiset pelit tukevat jo 32 vs 32, on hyvin todennäköistä, että tuota suurempiakin määriä tulemme näkemään. Joka tapauksessa 32 vs 32 on jo riittävä nautittavaan pelikokemukseen, jos vain kartat tehdään oikein.

Ja yllä oleva ei siis ole mitään 100% faktatietoa. Vain ensimmäisiä huhuja asian tiimoilta. Tästä on hyvä lähteä keskustelemaan asiasta.

Lähde:http://www.chiphell.com/thread-587771-1-1.html

Edit. Ei tartuta tässä ketjussa tuohon pc:n 60fps. Neogafissa oli jo samaisessa aloitusviestissä jotain lock 100fps tms juttuja pc:n puolella, mutta se ei nyt tähän topikkiin kuulu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Xboxin käytettyjen pelien blokkaus-uutinen on puolestaan huomattavasti surullisempi uutinen. Noh, ei vielä tartuta siihen, kun ei varmaa ole. Joka tapauksessa Euroopassa voi tulla vaikeaa, jos tuollasenaan ulos tulee. Amerikassa nyt uskoisin boksin myyvän joka tapauksessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia


En usko Sonyn sanoneen vielä viimeistä sanaa tässä asiassa. Siellä lyödään jollain tavoin kapuloita rattaisiin tai sitten vain tekevät virtuaalisesta vaihtoehdosta niin houkuttelevan, ettei suoranaisia sanktioita tarvi ulottaa fyysiseen kopioon. Tähän voitaisiin päätyä, mikäli Storen vaihtoehto halvempi, peli on valmiiksi ladattuna kovalevyllä jo ennen ostopäästöstä ja kaiken pohjalla tarkasti profiloitu pelimakusi. Muutokseen voidaan kepillä pakottaa, tai houkutella porkkanan kanssa.
 
Vastaus: PS4, Xbox 720, Wii 2, Seuraavan sukupolven teknologia

OK:n mainitsema pelistä "kertakäyttöisen" tekevä konsolikohtainen vesileima ei täytä minkäänlaisia kuluttajansuojalakeja. Boksin hajotessa pelit olisivat sitten käyttökelvottomia? Ei tuollainen skenaario voi toteutua. Tietysti peleille varmasti voidaan tehdä jonkinlainen uudelleenaktivointimahdollisuus, jolloin peleistä tulisi taas käyttökelpoisia, mutta siinä olisi jälleen lukuisia ongelmia toteutuksen kanssa.

Pelin sitominen yhdelle accountille sitten voikin olla toteutettava ratkaisu.

Mutta eikö joku euroopan kuluttajavirastosta älähtänyt steamille siitä että pelit on sidottu yhdelle käyttäjälle joten niitä ei voinut myydä ennenkuin steam taipui eu:n painostuksesta. miten mikkisofta muka olisi mitenkään eri asemassa kuin steam paitsi että ms kohdalla puhutaan fyysisistä levyistä eikä latauksista.
Mielestäni tuo steamin temppu oli paljon lievempi kuin toi microsoftin temppu koska steam lukitsi vain bittejä kun taas microsoftin huhutaan lukitsevan fyysisiä levyjä.
Fyysisiä pelejä kun on totuttu lainailemaan kavereiden kesken, myymään ja ostamaan käytettynä jo ammoisista ajoista asti aina ensimmäisistä vaihdettavia kasetteja tukevista konsoleista alkaen.
 
Ylös Bottom