Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Nyt kyse ei ole normi bugeista jotka saattavat olla hassuja tai hieman ärsyttäviä mutta sellaisista jotka estävät pelaajaa pelaamasta koko peliä.
Kyllä on asiakkaalla oikeus vaatia kaupan purkua tai korjattua tuotetta Palautusoikeus ja kaupan purkaminen - Kuluttajavirasto
Se on totta että jos olet jo yli 10 vuotta sitten ostanut pelin niin vaikea on siihen saada sitä tukea tai korvausta mutta tämän ikäinen tuote katsotaan olevansa elinkaarensa päässä. Mutta jos ostat pelin uutena yli 10 vuotta pelin julkaisusta on sinulla oikeus perua kauppa jos tuote on viallinen.
Ja on se kyllä ihmeellistä että viallista tuotetta saa myydä vaikka kaupan peruminen on mahdollista.
Miksi muuten tuot esille tuota XLive ja SEN palvelua? Eivät pelit ole riippuvaisia siitä ellei kyseessä ole MMO tai puhdas nettipohjainen peli.
Yleensä kun softatalo kaatuu niin sen omistamat IP:t sun muut jutut kaupataan pois. Eli se joka saa kyseiset IP:t tai jutut on vastuussa tuotteen tukemisesta ja mahdollisista korjauksista.
Aika peffasta nimittäin olisi jos näitä korjausvastuita voisi pakoilla vain myymällä tai hajottamalla yhtiönsä. Ihan yksittäisten ihmisten perään on myös menty näin ulkomuistista muistellen hämärästi.
Mutta, siis puhe oli siitä toimiiko peli sen jälkeen kun PSN/Live ei enää tue PS3/X360:sta. Valtaosassa peleistä sisältää bugeja julkaisun aikaan ja niitä korjaillaan patcheillä, se on vain hyväksyttävä. Such is life. Jos menet asiasta "kuluttajan suojelu(?) virastoon", ne nauraa sulle päin naamaa. Jos meet sinne 15 vuotta vanhan pelin kanssa jonka tekijä studio on lopetettu 12 vuotta sitten, ne nauraa vieläkin kovemmin.
Ei muuten ole mitään lakia jossa käsketään tekemään virheettömiä tuotteita.Valmistajavastuu edellyttää vain korjaamaan virheet jotka estävät tuotteen tarkoituksenmukaisen käytön tai tekee tuotteesta erilaisen kuin on markkinoitu.
Nyt kyse ei ole normi bugeista jotka saattavat olla hassuja tai hieman ärsyttäviä mutta sellaisista jotka estävät pelaajaa pelaamasta koko peliä.
Kyllä on asiakkaalla oikeus vaatia kaupan purkua tai korjattua tuotetta Palautusoikeus ja kaupan purkaminen - Kuluttajavirasto
Se on totta että jos olet jo yli 10 vuotta sitten ostanut pelin niin vaikea on siihen saada sitä tukea tai korvausta mutta tämän ikäinen tuote katsotaan olevansa elinkaarensa päässä. Mutta jos ostat pelin uutena yli 10 vuotta pelin julkaisusta on sinulla oikeus perua kauppa jos tuote on viallinen.
Ja on se kyllä ihmeellistä että viallista tuotetta saa myydä vaikka kaupan peruminen on mahdollista.
Miksi muuten tuot esille tuota XLive ja SEN palvelua? Eivät pelit ole riippuvaisia siitä ellei kyseessä ole MMO tai puhdas nettipohjainen peli.
Yleensä kun softatalo kaatuu niin sen omistamat IP:t sun muut jutut kaupataan pois. Eli se joka saa kyseiset IP:t tai jutut on vastuussa tuotteen tukemisesta ja mahdollisista korjauksista.
Aika peffasta nimittäin olisi jos näitä korjausvastuita voisi pakoilla vain myymällä tai hajottamalla yhtiönsä. Ihan yksittäisten ihmisten perään on myös menty näin ulkomuistista muistellen hämärästi.