Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Jouduthan sinä ostaa uuden XOne ohjaimen niin ihme valitusta kun pitää osta uusi ohjain. Ymmärrän kyllä sen jos ohjain sopii paremmin käteesi mutta herran jestas sentään jätä tuollaiset "Yhyy, pitää ostaa uudestaan"-kommentit pois kun kerta joudut ostamaan haluamalle konsolillesi ohjaimen myös uudestaan.
Nyt ei kyllä ihan avautunu sun pointtis.
Mutta siis lähtökohdat asiaan on se että sekä X1 että PS4 ohjaimet jatkavat melko tarkkaan vanhoilla linjoilla mitä niiden kokoon tulee. Pystyn hienosti pelaamaan PS3:lla kun siihen sai ostettua xbox ohjaimen kaltaisen 3rd party ohjaimen. Ongelma PS4:n kanssa on että sellaista 3rd party ohjainta joudutaan todennäköisesti odottamaan vuosia.

Eikös PS4 myös omaa vastaavan toiminnallisuuden? Näin muistan kuulleeni ja nähneeni. TV ominaisuudet tulee satavarmasti aikaisintaan vuoden päästä julkaisusta ja sekin on varmaan jotenkin huonompi Suomessa.
Oletan että viittasit tuohon PinP ominaisuuteen, eli siihen että näet tv-kanavan ruudun sivussa pikkukuvana ja valtaosa ruudusta on sitä konsolipeliä jota pelaat. Tai että viittasit siihen että pääsee viiveettä siirtymään konsolipelin ja tv-kuvan välillä. Kumpikaan ei tämän hetken tietojen mukaan ole mahdollista PS4:lla. Nuo ovat muuten sellaisia ominaisuuksia joita en itse osannut edes pyytää seuraavalta sukupolvelta, mutta henkilökohtaisesti ne ovat tärkeitä. Ei mikään käänteentekevä uudistus, mutta pieni jokapäiväistä elämää helpottava detaili. Samoin kuin pikakäynnistys (joka vissiinkin on myös PS4:ssa). Tuota toiminnallisuuden hyppyä voisi verrata vaikkapa siihen kun puhelimiin tuli moniajo. Ei sitäkään osaa arvostaa ellei omat toimintamallit vaadi sitä. Olisi tosi kurjaa jos esmes puheluun vastaaminen katkaisisi irkin ja sulkisi sähköpostisoftan johon juuri olit kirjoittanut pitkän tekstin.

Mutta kun nämä peliserverit alkavat toimimaan kuten Onlive ja Gaikai niin mitä järkeä on enää ostaa kaupasta kopiota kun et sinä sillä tee mitään ilman nettiyhteyttä. En valittaisi jos asia koskisi vain peliservereiden pyörittämistä mutta kun osa pelin omasta laskennasta siirretään pilveen servereiden pureskeltavaksi niin menettää se laite minusta arvonsa kun kerta jokainen laite jossa löytyy tarvittava ohjain ja nettiyhteys pystyy pelaamaan kyseistä peliä.
Onlive ja Gaikai perustuivat siihen että peli pyörii pilvessä ja se streamataan sulle. X1:n toteutus on erilainen. Esimerkiksi kun nykyään avoimen maailman peleissä tekoälyvastustajat ovat aktiivisia vain sillä alueella mitä konsolin tehot mahdollistavat pyörittää (nyky sukupolvella tuo alue on pienempi kuin näköetäisyys), niin pilven avulla tuota tekoälyn aktiivisuutta voidaan laajentaa vaikka koko pelimaailmaan. Kaikkein hekumallisin esimerkki tuohon on esimerkiksi Minecraft. En tiedä miten xboxilla juttu menee, mutta PC-puolella peli pitää aktiivisena melko pientä aluetta pelaajan ympärillä vaikka koneessa muistia olisi 16 gigaa.
Joku ketjussa osui naulan kantaan siinä, että peli lopettaa toimimisen siinä kohtaa kun Microsoft päättää lopettaa pilven ylläpidon. Vaikka siihen oletettavasti menee ainakin 15 vuotta, samasta syystä olen alkanut boikotoimaan EA:n urheilupelejä kun EA sulkee 2 vuotta vanhoilta peleiltä nettipelimahdollisuuden.

Jos haluat maksaa Livestä niin maksa sitten ja nauti ominaisuuksistasi. Minä taas haluan vain pelata netissä ilmaiseksi ilman muita lisäominaisuuksia. En maksa ekstraa jotta voin vain pelata netissä.
Tietenkin toivon että PSN pysyy ilmaisena, mutta en näe sitä kauhean todennäköisenä. Jos se maksulliseksi muuttuu, en missään nimessä tule maksamaan kahdelle eri konsolivalmistajalle kuukausimaksua, vaan moninpelit tulee hommattua järjestäen vain sille minkä palvelusta tulen maksamaan. PS4 vissiinki matkii Livestä ainakin cross game chatin, mutta X1 nokittaa skypellä. Aika kertoo kumpi saa verkkopalveluistaan mielenkiintoisemman.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Nyt ei kyllä ihan avautunu sun pointtis.
Mutta siis lähtökohdat asiaan on se että sekä X1 että PS4 ohjaimet jatkavat melko tarkkaan vanhoilla linjoilla mitä niiden kokoon tulee. Pystyn hienosti pelaamaan PS3:lla kun siihen sai ostettua xbox ohjaimen kaltaisen 3rd party ohjaimen. Ongelma PS4:n kanssa on että sellaista 3rd party ohjainta joudutaan todennäköisesti odottamaan vuosia.
Tähän viimeiseen pätkääsi viittasin " Toki PS3:een olen hommannut siinä toimivan Xbox-ohjainkloonin, mutta se ei tietenkään PS4:ssa toimi."
Siis jos tilanne olisi toisinpäin eli minä olisin hankkinut X360:seen ohjaimen mikä olisi PS3:sen vastaava niin joutuisinhan minä ostamaan kokonaan uuden ohjaimen sekä odottamaan uutta PS3 ohjain kopiota mikä toimisi XOne:ssa.

Oletan että viittasit tuohon PinP ominaisuuteen, eli siihen että näet tv-kanavan ruudun sivussa pikkukuvana ja valtaosa ruudusta on sitä konsolipeliä jota pelaat. Tai että viittasit siihen että pääsee viiveettä siirtymään konsolipelin ja tv-kuvan välillä. Kumpikaan ei tämän hetken tietojen mukaan ole mahdollista PS4:lla. Nuo ovat muuten sellaisia ominaisuuksia joita en itse osannut edes pyytää seuraavalta sukupolvelta, mutta henkilökohtaisesti ne ovat tärkeitä. Ei mikään käänteentekevä uudistus, mutta pieni jokapäiväistä elämää helpottava detaili. Samoin kuin pikakäynnistys (joka vissiinkin on myös PS4:ssa). Tuota toiminnallisuuden hyppyä voisi verrata vaikkapa siihen kun puhelimiin tuli moniajo. Ei sitäkään osaa arvostaa ellei omat toimintamallit vaadi sitä. Olisi tosi kurjaa jos esmes puheluun vastaaminen katkaisisi irkin ja sulkisi sähköpostisoftan johon juuri olit kirjoittanut pitkän tekstin.

Ymmärsin tämän siis väärin. Ajattelin että viittaat vain siihen että pystyt pistää pelin tauolle siksi aikaa kun käyt vilkuilemassa jotakin muuta samalla konsolilla.

Onlive ja Gaikai perustuivat siihen että peli pyörii pilvessä ja se streamataan sulle. X1:n toteutus on erilainen. Esimerkiksi kun nykyään avoimen maailman peleissä tekoälyvastustajat ovat aktiivisia vain sillä alueella mitä konsolin tehot mahdollistavat pyörittää (nyky sukupolvella tuo alue on pienempi kuin näköetäisyys), niin pilven avulla tuota tekoälyn aktiivisuutta voidaan laajentaa vaikka koko pelimaailmaan. Kaikkein hekumallisin esimerkki tuohon on esimerkiksi Minecraft. En tiedä miten xboxilla juttu menee, mutta PC-puolella peli pitää aktiivisena melko pientä aluetta pelaajan ympärillä vaikka koneessa muistia olisi 16 gigaa.
Joku ketjussa osui naulan kantaan siinä, että peli lopettaa toimimisen siinä kohtaa kun Microsoft päättää lopettaa pilven ylläpidon. Vaikka siihen oletettavasti menee ainakin 15 vuotta, samasta syystä olen alkanut boikotoimaan EA:n urheilupelejä kun EA sulkee 2 vuotta vanhoilta peleiltä nettipelimahdollisuuden.

No niin, kuten juuri selitin että mitä järkeä on ostaa jokin tietty konsoli jos kerta kyseistä peliä mikä pyörii pilvessä pystyy pelaamaan muulla päätteellä.
Tämähän on sitä pilveen pikku hiljaa hivuttautumista mutta peli joka suorittaa osan toiminnoistaan pilvessä on suoraan kyseiseen pilveen sidottuna maailman tai pilvipalvelun tappiin asti. Tämän jälkeen pelisi on mitätön. Jos sinulle sattuu ongelmia yhteyden kanssa niin mitä peli sitten tekee? Heittää armotta pihalle vai jääkö tekoäly kuolaamaan paikalleen?
Jos kyseessä olisi MMO niin ymmärtäisin asian mutta kun yksinpelejä pitäisi pystyä pelaamaan ihan yksin ilman nettiyhteyttä.

Kiva juttu MMO:ssa ja moninpelien palvelimissa mutta aivan kaamea juttu kun yksinpelit käyttävät kyseistä ominaisuutta.

Voisihan sitä sanoa että OYUA olisi se paras konsoli kun on halpakin koska kaiken pelin ja materiaalin voi pyörittää pilvessä eikä sen konsolin tarvitse tehdä tai edes pystyä tekemään mitään itse.

Tietenkin toivon että PSN pysyy ilmaisena, mutta en näe sitä kauhean todennäköisenä. Jos se maksulliseksi muuttuu, en missään nimessä tule maksamaan kahdelle eri konsolivalmistajalle kuukausimaksua, vaan moninpelit tulee hommattua järjestäen vain sille minkä palvelusta tulen maksamaan. PS4 vissiinki matkii Livestä ainakin cross game chatin, mutta X1 nokittaa skypellä. Aika kertoo kumpi saa verkkopalveluistaan mielenkiintoisemman.

Tuo chatti on jo ollut Vitassa mutta eipä sitä ole tullut käytettyä. Mitäs mahtavaa Skypessä on normi cross chattiin nähden?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Oisin halunnut, että seuraava XBOX olisi tähän talouteen tullut, koska

A)Ohjain (Mielipiteet, mutta suurin osa pleikalla pelaavista tutuistani tunnustaa Boxin ohjaimen olevan parempi)
B)Achievementit, Partyt (tosin PS4 on partyt hoidettu, eli ei hätää)
C) Vaikka tiedän PS3 olevan parempi tehoiltaan ja ilmainen, pidän XBOX360 jostain syystä. (En silti pidä itseäni Fanboyna)

Mutta näyttää siltä että PS4 ostan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Mitäs mahtavaa Skypessä on normi cross chattiin nähden?
Varmaan se, että vastapuolella ei tarvitse olla edes Xbox One -päällä. Peliajoista voi suunnitella vaikka bussimatkan aikana kännykällä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tohon tulevaan Skypeen pitää tietenkin kirjautua sillä samalla tunnuksella jolla Livessä ollaan, kuten nyky Messengerissä (onko sitä enää XO:ssa?)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tohon tulevaan Skypeen pitää tietenkin kirjautua sillä samalla tunnuksella jolla Livessä ollaan, kuten nyky Messengerissä (onko sitä enää XO:ssa?)
Luonnollisesti. Skypehän toimii muutenkin nykyään (paritettiin vanhaan Skypen omaan tunnukseen) Windows 8:ssa Microsoftin tunnareilla, joka minulla sattuu luonnollisesti olemaan sama kuin Xboxissa.

Ja Skype toimii nytkin ties kuinka monella eri käyttöjärjestelmällä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tähän viimeiseen pätkääsi viittasin " Toki PS3:een olen hommannut siinä toimivan Xbox-ohjainkloonin, mutta se ei tietenkään PS4:ssa toimi."
Siis jos tilanne olisi toisinpäin eli minä olisin hankkinut X360:seen ohjaimen mikä olisi PS3:sen vastaava niin joutuisinhan minä ostamaan kokonaan uuden ohjaimen sekä odottamaan uutta PS3 ohjain kopiota mikä toimisi XOne:ssa.
Niin se uus ohjain tulee konsolin mukana, ostaa pitää vain se ohjain joka sopii omaan käteen. Mulla xboxin ohjain ja sulla ilmeisesti PS ohjain. Sen ohjaimen hankkiminen ei ole ongelma, se on vain rahaa. Mutta ongelma on jos sitä ei ole edes saatavilla. Kyllä mä olisin PS4:n ostanu julkaisupäivänä jos X1 olisi sisältänyt jonkin aikaisemmin mainitsemistani pahoista asioista ja sitten olisin joutunut sietämään käsikramppeja siihen asti kunnes paremman ohjaimen saa tilalle.

No niin, kuten juuri selitin että mitä järkeä on ostaa jokin tietty konsoli jos kerta kyseistä peliä mikä pyörii pilvessä pystyy pelaamaan muulla päätteellä.
Tämähän on sitä pilveen pikku hiljaa hivuttautumista mutta peli joka suorittaa osan toiminnoistaan pilvessä on suoraan kyseiseen pilveen sidottuna maailman tai pilvipalvelun tappiin asti. Tämän jälkeen pelisi on mitätön. Jos sinulle sattuu ongelmia yhteyden kanssa niin mitä peli sitten tekee? Heittää armotta pihalle vai jääkö tekoäly kuolaamaan paikalleen?
Jos kyseessä olisi MMO niin ymmärtäisin asian mutta kun yksinpelejä pitäisi pystyä pelaamaan ihan yksin ilman nettiyhteyttä.
Enhän mä tähän pysty vastaamaan kuin parhaan arvailuni perusteella, mutta veikkaan että aniharva peli tulee käyttämään pilvipalvelimien apua. Monessa pelissä ei ole edes tarvetta sellaiseen ja moni peli tehdään sen verran pienemmällä budjetilla ettei pilvipalvelinten kapasiteetistä pystytä maksamaan (ei Microsoft sitä pelitaloille ilmaiseksi anna, tai sitten ovat laskeneet että MS:lle on halvempaa tarjota ilmaista pilvikapasiteettiä kuin pistää kovempaa rautaa joka konsoliin). Aika hienoja pelejä pystytään tekemään nykyiselläkin hyppäyksellä, mutta sitten aivan massiiviset pelit tarvitsevat sen ylimääräisen potkun jotta niistä tulee vielä pari askelta massiivisempia. Ehkä juuri sille tasolle että pelaajat joutuvat myöntymään että uuden sukupolven konsolin ostaminen on järkevää. Mä oon monta kertaa kironnut moninpeleissä dedikoitujen palvelimien puutetta, tää epäkohta vihdoin korjataan.

Tuo chatti on jo ollut Vitassa mutta eipä sitä ole tullut käytettyä. Mitäs mahtavaa Skypessä on normi cross chattiin nähden?
Mä käytän aika usein cross game chattiä. Olisi mulla langattomissa luureissa mahdollisuus ottaa puhelimeenkin bluetooth yhteys ja soittaa kaverille sitä kautta, mutta Liven party chat on parempi vaihtoehto. Kohta linjoille voi tulla pari muutakin kaveria ja porukalla päätetään ottaa nostalgiahengessä hiukka Halo 3:sta viiden hengen tiiminä. Monin paikoin täysin korvaamaton vempele tuo cross game chat.

Skype mulla on tietokoneessa asennettuna, mutta eipä ole tullut käytettyä kun monitorin kiinteä kamera toimiakseen tarvitsee jonkun kalliin lisenssin ja irralliset webcamit tarttis erikseen asennella ja tapella ajurien kanssa (onhan niitäkin pari jossain laatikossa). Mä oon just niin laiska tyyppi että haluan kaiken toimivan nappia painamalla. Varmasti tulee käytettyä X1:ssä, esimerkiksi ny vaikka esitelläkseni kaverille postissa tullutta uutta humoristista t-paitaa. Ei skype ole syy ostaa konsolia, mutta kiva vempele joka lisää käyttökelpoisuutta. Toki sekin on täysin turha jos kaverit päättää siirtyä PSN:ään :)
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Luonnollisesti. Skypehän toimii muutenkin nykyään (paritettiin vanhaan Skypen omaan tunnukseen) Windows 8:ssa Microsoftin tunnareilla, joka minulla sattuu luonnollisesti olemaan sama kuin Xboxissa.

Ja Skype toimii nytkin ties kuinka monella eri käyttöjärjestelmällä.

Kyllä kyllä. Mulla kun on Skypessä eri tunnarit kun Livessä niin ei tule käytettyä sitten.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Keskiyön kunniaksi vähän lämmintä mieltä. Please. Tule jo E3!! Haluan nähdä parodia videoita playstation nelosesta. :(

[video=youtube;QI1aRa1lkmE]https://www.youtube.com/watch?v=QI1aRa1lkmE[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Kyllä kyllä. Mulla kun on Skypessä eri tunnarit kun Livessä niin ei tule käytettyä sitten.
Väärin, sulla olisi sitten kaksi eri tunnaria Skypeen (Eli se Live tunnari tulee automaattisesti Skype-tunnariksi).

Ja vielähän sä voit halutessasi yhdistää nyt jo tuon Live/MSN-tunnarin ja Skype-tunnarin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Väärin, sulla olisi sitten kaksi eri tunnaria Skypeen (Eli se Live tunnari tulee automaattisesti Skype-tunnariksi).

Ja vielähän sä voit halutessasi yhdistää nyt jo tuon Live/MSN-tunnarin ja Skype-tunnarin.

Juu voin yhdistää toki, mutta siis.. Mulla on skypeen rekisteröity ihan skypen omilla kirjautumistiedoilla jo vuosia sitten kun taas Livessä on xxxxxx@hotmail osoite käytössä. Täten jos joudun kirjautumaan Xonella tuolla xxxxxx@hotmail tilillä niin eihän siellä ketään ole kun kaikki kamut on ton skype tunnarin takana :p
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Viihde. Sanan alle voi luetella monenalaista kuten pelit, elokuvat, televisio, musiikki, urheilu jne. Xbox 1 kuvastaa kyllä hyvin nyky-yhteiskuntaa missä kaikki pitää olla heti ja nyt saatavilla ja mielellään mahdollisimman helposti, sohvalta nousematta. Nykyään elokuvat tai musiikki ovat vain yksi viihteen muoto, ne nähdään osana kokonaisvaltaista viihdepakettia. Noi Xboxin uudistajat eivät näe elokuvia tai musiikkia itsenäisinä taidemuotoina.

Jotenkin tuntuu että kaikki menettää merkityksensä kun joka ikinen asia on saatavilla nyt heti ja niin helposti. Musiikistakin on tullut kertakäyttöhyödykettä, kuinka moni tämän päivän nuori suhtautuu musiikkii intohimoisesti. Kunhan plärätään biisejä läpi iphonesta sufflella ja musiikki raikaa joka paikassa, ostoskeskuksissa, kaupoissa, kahviloissa jne.

Minä ainakin tykkää siitä fiiliksestä kun olet saanut vaikka uuden pelin ja avaat sen kuorista ja odotat hetken kun peli asentuu. Valmistaudut henkisesti pelisessioon. Juuri se että joudut vaihtamaan sen inputin tv:stä (mikä on kauhea urakka, joudun painamaan kaksi kertaa samaa nappia kaukosäätimestä), ja laittamaan boxin päälle ja levyn sisään tarkoittaa että nyt on tarkoitus pelata ja keskittyä siihen. Samoin kun lyöt cd:n tai vinyylin soittimeen, istut alas ja alat kuuntelemaan musiikkia. KUUNTELEMAAN eikä vaan laittaa sitä pauhaamaan taustamusiikiksi kun teet jotain muuta.

Ihmiset suhtautuu viihteeseen ja taiteeseen eri tavalla nykyään ja tuleva Xbox vaan korostaa tätä suuntausta mikä on valitettavaa. Mihin oikeastaan voi, haluaa tai pystyy enää keskittymään kunnolla kun kaikki on käden ulottuvilla. Pelaanpa hetken, hitto tää kohta ei oikein suju, katon vähän aikaa telkkaria. Äh, just tuli mainokset, vois kuunnella vähän musaa. Täydellistä nykypäivän hektisyyttä.

Tällaisia ajatuksia. Mun mielestä kaikki tollanen asioiden ylihelpoksi tekeminen on kyllä karannut jo vähän käsistä. Vois aika moneen muuhun tärkeämpään asiaan keskittyä kun siihen että ihmisten ei tarvi nostaa persettään sohvalta edes sekunniksi. Mutta tämä onkin varmaan amerikkalaisten unelmien täyttymys, siellä kun porukka ajaa postilaatikollekin autolla. Mun mielestä kaukosäädin on aika kätevä vehje. En mä näe käsillä ilmaan huitomista sen kätevämpänä tai helpompana kuin sormella kevyen napin painamista.

En ole siis mikään "vanhat ajat kunniaan" puolesta puhuja ja teknologian kehitys on hienoa tiettyyn pisteeseen saakka mutta kaiken sen teknisen härdellin ympäröimänä menettää helposti keskittymiskyvyn. Liikaa infoa ja liikaa kaikkea saatavilla koko ajan. Vähän niinku olis koko ajan sata tv-kanavaa päällä, jokaisesta tulee jotain mielenkiintoista ohjelmaa mutta kaikkia ei voi katsoa samaan aikaan. Sitten yrittää parhaansta mukaan surffailla että näkis niistä edes jotain. Ja loppujen lopuksi et näe mitään niistä kokonaan. Et pysty keskittämään focusta yhteen asiaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tämähän on sitä pilveen pikku hiljaa hivuttautumista mutta peli joka suorittaa osan toiminnoistaan pilvessä on suoraan kyseiseen pilveen sidottuna maailman tai pilvipalvelun tappiin asti. Tämän jälkeen pelisi on mitätön. Jos sinulle sattuu ongelmia yhteyden kanssa niin mitä peli sitten tekee? Heittää armotta pihalle vai jääkö tekoäly kuolaamaan paikalleen?
Jos kyseessä olisi MMO niin ymmärtäisin asian mutta kun yksinpelejä pitäisi pystyä pelaamaan ihan yksin ilman nettiyhteyttä.

Ajattelin tuota hieman pidemmälle, niin mä uskon että pilveen ollaan menossa vahvasti. On aika tuhlaavaa jokaiseen tietokoneeseen, puhelimeen, pelikonsoliin, digiboxiin tai mihin tahansa laitteeseen lykätä semmoista tallennuskapasiteettimäärää joka tyydyttää suurinta osaa potentiaalisesta ostajakunnasta. Kännykän 16 giganen kovo ei pitkälle riitä HD-videota kuvatessa, mutta 128 gigaa rupee oleen jo melko kallista ja suurin osa käyttäjistä ei ikinä saa sitä edes puolilleen. Periaatteessa olen itsekin pilvipalveluita vastaan, mutta kyllähän se olisi ollut iso pelastus mm maaliskuussa kun multa hajos tästä koneesta samana päivänä kaksi teran kovoa ja vain ihan kaikkein tärkein oli back uppina poltettu levylle.

Tuosta pelien potentiaalisesta toimimattomuudesta tuen loppumisen jälkeen tuli mieleen yksi mielenkiintoinen seikka. Sekä PS3 että Xbox360 ilmoittaa saman asian kun lykkäät sisälle pari vuotta vanhan pelin: "this game needs patch to be installed". Mitäs sitten kun aikanaan PSN/Live ei tue enää kyseistä konsolia, saatko ilman hakkerointia pelin toimimaan?
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Juu voin yhdistää toki, mutta siis.. Mulla on skypeen rekisteröity ihan skypen omilla kirjautumistiedoilla jo vuosia sitten kun taas Livessä on xxxxxx@hotmail osoite käytössä. Täten jos joudun kirjautumaan Xonella tuolla xxxxxx@hotmail tilillä niin eihän siellä ketään ole kun kaikki kamut on ton skype tunnarin takana :p
sanoin tämän jo kahdesti ja aion sanoa sen vielä kerran.

Ne tilit voi jo nyt yhdistää automaattisesti, jolloin sulla on siellä a) Skype-kontaktit ja b) Live-kontaktit.

Tämän jälkeen vanhentuneita Skype-tunnuksia (MS osti Skypen) ei tarvita.

Yhdistin itse ja suosittelen
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuosta pelien potentiaalisesta toimimattomuudesta tuen loppumisen jälkeen tuli mieleen yksi mielenkiintoinen seikka. Sekä PS3 että Xbox360 ilmoittaa saman asian kun lykkäät sisälle pari vuotta vanhan pelin: "this game needs patch to be installed". Mitäs sitten kun aikanaan PSN/Live ei tue enää kyseistä konsolia, saatko ilman hakkerointia pelin toimimaan?

Entä tiedä boksista, mutta PS3 ilmoittaa tuon vain jos olet yhteydessä nettiin. Offlinena ei pitäisi tulla mitään ilmoituksia. Jos muistan oikein, ympyrää painamalla voit myös ohittaa päivityksen, eli ei tarvitse kovin kummoisia hakkerointeja.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuosta pelien potentiaalisesta toimimattomuudesta tuen loppumisen jälkeen tuli mieleen yksi mielenkiintoinen seikka. Sekä PS3 että Xbox360 ilmoittaa saman asian kun lykkäät sisälle pari vuotta vanhan pelin: "this game needs patch to be installed". Mitäs sitten kun aikanaan PSN/Live ei tue enää kyseistä konsolia, saatko ilman hakkerointia pelin toimimaan?

No siinä tapauksessa oli peli susi jo alusta lähtien. Et sinäkään mene kauppaan ostamaan rikkinäistä porakonetta tai odota sellaista koska tuote oli kymmenen vuotta sitten julkaistu.
Nyky generaatiossa on muistaakseni yksi peli mikä vaati korjauksen ihan oikeasti toimiakseen ja se oli Assassin's Creed. Peli jäätyi koko ajan tietyssä kohdassa minkä vuoksi et voinut pelata koko peliä eteenpäin.
Jos tällainen tulee niin pitää pistää viestiä Kuluttajan suojelu virastoon sillä ei rikkinäisiä tuotteita oli ne ohjelmia tai fyysisiä tuotteita saa myydä asiakkaalle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

No siinä tapauksessa oli peli susi jo alusta lähtien. Et sinäkään mene kauppaan ostamaan rikkinäistä porakonetta tai odota sellaista koska tuote oli kymmenen vuotta sitten julkaistu.
Nyky generaatiossa on muistaakseni yksi peli mikä vaati korjauksen ihan oikeasti toimiakseen ja se oli Assassin's Creed. Peli jäätyi koko ajan tietyssä kohdassa minkä vuoksi et voinut pelata koko peliä eteenpäin.
Jos tällainen tulee niin pitää pistää viestiä Kuluttajan suojelu virastoon sillä ei rikkinäisiä tuotteita oli ne ohjelmia tai fyysisiä tuotteita saa myydä asiakkaalle.

Haaso tuossa sanoi että sen vaatimuksen päivityksestä voisi ohittaa, voi olla etten ole huomannut asiaa. Voi hyvinkin olla että päivityskehoitus tulee vain jos olet yhteydessä liveen/psn:ään, olen tähän asti ajatellut koneella olevan fileen (joka päivittyisi uuden käyttöjärjestelmäversion myötä) joka kertoo pelin uusimman version ja siksi kehoittaa hakemaan päivityksen ennen pelaamista. Pitäis testata toi ilman nettipiuhaa.

Mutta, siis puhe oli siitä toimiiko peli sen jälkeen kun PSN/Live ei enää tue PS3/X360:sta. Valtaosassa peleistä sisältää bugeja julkaisun aikaan ja niitä korjaillaan patcheillä, se on vain hyväksyttävä. Such is life. Jos menet asiasta "kuluttajan suojelu(?) virastoon", ne nauraa sulle päin naamaa. Jos meet sinne 15 vuotta vanhan pelin kanssa jonka tekijä studio on lopetettu 12 vuotta sitten, ne nauraa vieläkin kovemmin.
Ei muuten ole mitään lakia jossa käsketään tekemään virheettömiä tuotteita. :) Valmistajavastuu edellyttää vain korjaamaan virheet jotka estävät tuotteen tarkoituksenmukaisen käytön tai tekee tuotteesta erilaisen kuin on markkinoitu.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Yhteensopivuus vanhan sukupolven takia on aika turha, kaikin puolin.

Ehkä pidemmällä aikavälillä, muttei mun mielestä tässä siirtymävaiheessa. En tuu ostamaan uutta boxia mm. tästä syystä julkaisussa. Sieltä on tulossa GOTY 2013 eli DS2 about samaan aikaan uuden konsolin kanssa ja sehän tulee nykyiselle boxille (ja pleikalle jajaja...). Eiköhän sieltä muitakin hyviä pelejä tuu vielä pitkään nykyboxille. En jaksa venkslaa useamman laitteen kanssa kun muutenkin on tota härpäkettä tupa täynnä. Ostetaan X1 sit joskus myöhemmin. Luulenpa että tämä yhteensopimattomuus heikentää jonkin verran alkuviikkojen myyntilukuja. Tai sitten ei, mistäs minä mitään tiedän.

Moni kritisoi kun uus boxi vaikuttas olevan hyvin paljon muutakin kuin pelikone, että ollaan vieraannuttu perus liiketoiminnasta. Varmaan tarkoitus on saada myös muut kuin aktiivipelaajat ostamaan laite ja sitä kautta tietty saada lisää fyrkkaa. Ehkä ne otti opikseen kun viimeks pleikalla oli br asema. Nyt sit lyödään all-in suoraan. Ja myyntimiehet nyt aina on kuitenkin myyntimiehiä. Pitäähän se oma tuote kehua maasta taivaaseen, jottei kukaan erehdy luulemaan uuden pleikan olevan parempi. Jätän tässä vaiheessa muuten spekuloimatta ko. laitetta. Aika näyttää, ehkä sit syssyllä tiedetään enemmän.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tietenkin toivon että PSN pysyy ilmaisena, mutta en näe sitä kauhean todennäköisenä. Jos se maksulliseksi muuttuu, en missään nimessä tule maksamaan kahdelle eri konsolivalmistajalle kuukausimaksua, vaan moninpelit tulee hommattua järjestäen vain sille minkä palvelusta tulen maksamaan. PS4 vissiinki matkii Livestä ainakin cross game chatin, mutta X1 nokittaa skypellä. Aika kertoo kumpi saa verkkopalveluistaan mielenkiintoisemman.

Sama Skype ja Cross Game Chat löytyvät jo PSVitasta. Nyt täytyy vain kehitellä uudet teemat. Ohjainkeskustelukin on turhaa niin kauan kun et ole kumpaakaan käsiisi sovittanut. Pitäytyminen tässä vaiheessa vanhoissa teemoissa uuden raudan kohdalla kertoo vain ennakkoasenteesta, ei mistään kokemuksesta ja objektiivisesta lähestymisestä asiaan. Tervetuloa kerhoon, fanipoikiahan me kaikki!

Ilmainen verkkopelaaminen, mikäli Sony vain sen säilyttää, on valtaisa kilpailuetu. Se yhdessä tehokkaamman raudan ja pelaamiseen keskittymisellä tulevat kyllä noteeratuksi pelaajakunnassa. Parempi siis vain alkaa kaivelemaan niitä hyviä puolia siitä omasta suosikista. Skype ja ohjainkeskustelu ei ihan enään riitä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

En oikein ymmärrä tätä hirveää hehkutusta ilmaisesta verkkopelaamisesta. Jos ostaa n 600€ pelikoneen ja 40 €/v ( alle 4 €/kk) on liikaa toimivasta ja parhaasta verkkopelaamis systeemistä niin täällä asustaa todella saitaa porukkaa. Ymmärrän toki että kyseessä on iso summa monelle.

Ps4 ei esitellyt omassa esittelyssään vielä paljon mitään ja Xbox One keskittyi esittelemään uuden konsolin ei pelaamiseen liittyviä ominaisuuksia. Tässä vaiheessa ei oikein voi vielä tehdä suuria johtipäätöksiä siitä kumpi konsoli on sopivampi kellekkin. E3 kertoo tästä sitten paljon enemmän.

Kaikki tietävät että kumpikin tulee olemaan hyvin tasavertainen pelikonsoli ja suurimmat erot ovat käyttöjärjestelmässä, palveluissa ja yksinoikeuspeleissä. Toki jotain pieniä grafiikka eroja voi olla, en usko että kovin suuria.

Tällä hetkellä Xbox One näyttää erittäin hyvälle ja toimivalle paketille. PS4:stä pitää löytyä jotakin mullistavaa että enään kääntyisin sen kelkkaan.
 
Ylös Bottom