Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia
Wii U:n myynnin määrittävät sille tulevat yksinoikeudet, siinä mielessä Wii U on perinteinen Nintendo-konsoli. Multiplattareista se ei saa työntöapua, koska ne vähät, jotka sille julkaistaan, ovat heikompia versioita.
Mutta tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kannattaako tosipelaajan ostaa Wii U. Ostaminen kannattaa siinä tapauksessa, että tykkää Nintendon peleistä. Mulle ne eivät ole kolahtaneet, ja kai tällaisia samanlaisia möllejä löytyy jostain joku toinenkin.
Nintendo-konsoli ei pärjää yksistään Nintendo-peleillä, johan se nähtiin Gamecubestakin. Wiin vahvuutena Nintendon omien pelien lisäksi oli laaja pelivalikoima third party -pelejä, jotka myös tarjosivat jotain muuta kuin kilpailevilla konsoleilla. MotoHeroz, Monster Hunter Tri, House of the Dead Overkill, Just Dance, Raving Rabbids -sarja, Tetris Party, Trauma Center, Final Fantasy Crystal Chronicles, bit.trip, Art of Balance, Epic Mickey ja niin edelleen, näitä nimikkeitä löytyy lukemattomia. "Tosipelaajalle" Wii oli pakkohankinta ja pakkopelattava, koska siellä oli niin paljon pelejä, joita ei voinut pelata muualla, myös Nintendon omien pelien ulkopuolella.
Juuri siinä on myös Wii U:n potentiaali ja vahvuus. Jos Wii U:n valikoima alkaa täydentyä niillä peleillä joita ei voi pelata muualla, ja päälle tulee vielä multiplattareita, niin Wii U:lla voi hyvinkin olla alkaneessa sukupolvessa jälleen eniten pelattavaa. Markkinoiden suurimman ja laajimman pelivalikoiman tarjoava konsoli varmasti kiinnostaa todellisia Tosipelaajia.
Tässä vaiheessa vielä jää nähtäväksi, kuinka laaja tarjonta Wii U:lle tulee.
Varsinkin Gameflyn kaltaisten pelivuokrapalveluiden kannalta tuo Xbox Onen menettely kuulostaa erittäin kohtalokkaalta.
Lähde:
Eurogamer
Vain silloin, jos XOne menestyy ja kuluttajat hyväksyvät sen bisnesmallin. Vaihtoehtona on, että kuluttajat haluavat jatkaa pelien käyttöä nykyiseen tapaansa, ja suosivat konsoleita, joilla se on mahdollista.