Niin, mua ainakin kamalasti kiinnostaisi katsoa NFL pelejä.
Eikö niitä pysty kattelemaan jo satelliitin kautta? Kaikki yhdeltä laitteelta on toki mukavaa, jos niitä kaikkia ominaisuuksia tarvitsee. Itse ostan kuitenkin koneen enimmäkseen pelailemiseen, joten mieluiten ne paukut on käytetty kanssa sitä silmällä pitäen.
WiiU on sen verran erilainen laite, että mä en kykene näkemään sitä vaihtoehtona X1:lle tai PS4:lle. Nintendo tullee lähiainoina esittelemään 5 uutta Mario/Luigi peliä ja sitten yhden Zeldan. Jos noista viisari värähtää niin eikun kauppaan! Kuitenkin huikeeta huumoria nää kommentit, ei pelkästään tällä foorumilla, että "menetitte mut xbox, ostan WiiU:n". Hivenen tuntuu että kyseessä on vain nuorta uhoa tai sitten on kyseessä poikkeuksellisen lyhytpinnainen henkilö.
Ei se käytännössä vaihtoehto olekkaan, lisukkeena sen nään omalla kohdalla. Kaikkia koneita kuitenkaan varaa ole ostaa, joten mikäli sen kaksi konetta ostan niin itselle tällä hetkellä wiiu kuulostaa ihan hyvältä, kunhan hinta vain tippuu tarpeeksi, koska kone tulee ostettua luultavasti paria peliä varten. Kuitenkin kuten sanoin, mikäli X1 saa psn+ vastaavan palvelun on se ihan mahdollinen kaveri ps4 rinnalle.
Digitaaliset hinnat eivät tule putoamaan alle nykyisten retail hintojen ennenkuin Sony ja Microsoft toteavat että ovat käytännössä riippumattomia kivijalkamyymälöistä. Ajattele asiaa tällä lailla: Microsoft on kivijalkamyymälän tukkuri. Mitä kivijalkamyymälä ajattelee siitä että tukkuri myy halvemmalla kuin sinä itse. Siitä tulee iso riita, jonka lopuksi joko tukkuri lopettaa polkumyynnin tai kivijalkakauppa sanoo "se on moro ja hyvästi"! Aivan selkeästi kumpikin konsolivalmistaja totuttelevat ihmisiä digitaaliseen jakeluun, jolloin tuo väliporras putaisi pois ja suurempi osa kakusta jää kustantajan ja pelistudion jaettavaksi. Ongelmana on ne keräilijät (johon lukeudun myös minä), jotka haluavat fyysisen kotelon hyllyynsä.
Pelien hinta ei tule pomppaamaan 80 euroon. Pelien hinta määräytyy sen mukaan mikä on maksimaalinen tuotto. Hinnan noustessa liian korkeaksi putoaa myyntimäärät nopeammin kuin mitä tuotto nousee. Mikä tahansa kaupallinen yritys käyttää paljon energiaa löytääkseen sen meridiaanin jossa saa maksimaalisen tuoton kussakin markkinatilanteessa. Niin kauan kun meillä on useampi kilpailija pelibusineksessa (PC, Sony, Microsoft, Nintendo), on se kuluttajien etu. Niin laadullisesti kuin hinnallisesti.
Ainahan myymälät voivat myydä latauskuponkeja pelien sijaan. Joku prisma tai vastaava ei luultavasti olisi kuin iloinen mikäli pelimyynti yksinkertaistuisi pariin hassuun kuponkiin. Vähemmän hävikkiä ja helpompi organisoida hylly ja hoitaa tilaukset.
Hinnat nyt voi nousta milloin vain. Tälläkin hetkellä 70e alkaa olemaan todella yleinen pyynti usealle pelille sen 60e sijaan.
Pelikaupoista voi saada edullisemmin, mutta mikäli käytettyjen arvot lytätään pakko sielläkin on alkaa pyytämään lisää.
Eniten tässä jännittää se, että jos kaupat putoaa pois välistä niin jääkö hinnat silti paikalleen. Toki voi olla ostamatta, mutta kuinka moni oikeasti voi heittää hanskat tiskiin ja lopettaa pelaamisen tosta vaan ja alkaa vaikka kutomaan ? Kyllä sitä hampaat irvessä moni maksaa sen 70e digistäkin, jos ei muuta vaihtoehtoa ole.
Ja keräilijät joutuu valitettavasti jatkossa tyytymään johonkin digiextraan, ellei firmat ala tekemään jotain romua latauskupongin kylkeen. Tietyllä tapaa kyllä aika järjetöntä, jos peli on kuitenkin ladattava niin mitä sillä taidekirjalla enää yksinään tekee?