Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Häntä heiluttaa koiraa? Microsoft lähtee palkitsemaan tv:n katsojia, erityisesti osallistumisesta interaktiivisiin mainoksiin: Microsoft applies for patent on TV achievements | GamesIndustry International

Samaan aikaan toisaalla:

iblC8fhXLGmZim.gif

Eli onko mahdolliset FPS-lukemat konsolipeleille siis 60, 50 tai 30 ? Tai sitten noilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Toivottavasti Tuhomursu tai joku muu palstan tech-ihmisistä toisi tähänkin nyt valoa.
Kyllä se ruudunpäivitysnopeus voi olla mitä tahansa, mutta noilla lukemilla voidaan saavuttaa täydellinen tahdistus näytön todellisen päivitysnopeuden kanssa.

Käytännössä HD-näyttölaite on pelikäytössä aina* 60 hertsin taajuudella. 30 fps ja 60 fps menevät tuohon sulavasti, koska 60 fps:llä jokainen pelin tuottama frame menee tasan 1/60 sekuntiin. 30 framella jokainen ruutukuva on näkyvissä kaksi sekunnin kuudeskymmenesosaa. Mutta esimerkiksi 40 fps:n kanssa tilanne meneekin kimurantiksi, koska osa frameista näytetään 2/60 s ja osa vain 1/60 s. Tuosta seuraa vääjämättä tietynlaista nykimistä

Periaatteessa voisi tietysti olla mahdollista, että nextgenissä päädyttäisiinkin käyttämään 50 hertsin tilaa, jolloin pelit voisivat pyöriä 1080p@50 fps. Se olisi pieni uhraus ruudunpäivityksen kustannuksella, mutta ei laskennallisesti niin raskasta kuin 60 fps:ään tähtääminen.

Lisää aiheesta voi lueskella lähdelinkistä, jossa selitetään tarkemmin näytön ja lähdemateriaalin ruudunpäivitysnopeuden eroihin.

* 3D-käytössä 120 Hz, jolloin kummallekin silmälle tulee 60 hertsiä aktiivilaseja käytettäessä.

Lähde: Wikipedia

Häntä heiluttaa koiraa? Microsoft lähtee palkitsemaan tv:n katsojia, erityisesti osallistumisesta interaktiivisiin mainoksiin: Microsoft applies for patent on TV achievements | GamesIndustry International

Samaan aikaan toisaalla:

iblC8fhXLGmZim.gif

Koira voi olla näköjään joillekkin tarpeeksi. Tänään koin pienoisen shokin kun serkku kehui ms tilaisuutta mainioksi ja kun kysyin missä kohtaa se hienoin juttu oli niin kuulemma koko setti oli hyvä.
Tämä oli hieman hankala sisäistää, koska kyseinen henkilö ei luultavasti tule koneella kuin pelaamaan, joten cod näköjään voi myydä koneen joillekkin oli itse laite ihan minkälainen tahansa:rolleyes:

No joo makunsa kullakin, itselle ainut syy minkä takia ostaisin X1 olisi psn+ vastaava palvelu. Silloin sen voisi ostaa kakkoskoneeksi ja pelailla ne pelit mitä sinne sattuu milloinkin tulemaan ladattavaksi. Varsinkin kuin tulevaisuudessa käytettyjen pelien myyntiarvo tulee olemaan mitätön, ei fyysiselle medialle ole enää oikeastaan mitään tarvetta. Mikäli Liven suhteen ei kuitenkaan tule mitään parannuksia taitaa kone jäädä ostamatta ja laitan nekin rahat sitten vaikka joskus wiiu pakettiin kun sille on tarpeeksi omaan makuun sopivia pelejä.

Siis hetkinen, ymmärsinkö nyt oikein? Eli se käytetyn pelin aktivointikoodi on noin 40 euroa. Jos ostan sitten vaikka Gamestopista käytetyn pelin joka maksaa siellä 30euroa. Vien sen kotiin ja lyön Xoneen jolloin jouduin vielä maksamaan 40 euroa aktivointia varten, eli yht 70e käytetystä?? WTF?!

Kyllä pelin aktivointi sisältyy siihen pelikaupan hintalappuun.

Many readers are asking whether the £35 will be additional cost on top of the price of buying the game. No, we believe that the £35 figure – which is not our number, incidentally – would cover the entire transaction. If correct this would leave retail with a cut per sale of around £3.50.
Publishers to receive cut of Xbox One pre-owned sales at retail | Games industry news | MCV

Toinen juttu on sitten, kuinka moni kauppa on valmis varastoimaan käytettyjä Yxbox-pelejä omalla riskillään ja ottamaan deaktivointi- ja aktivointirumban kontolleen. Asiakkaan myydessä pelilisenssinsä operaation hoitavan kauppiaan palkkioksi jää 10 % Microsoftin määräämästä palautusarvosta. Pelin myyntihinnan kauppias voi päättää itse, mutta siitäkin on maksettava siivu sekä Microsoftille että pelikustantajalle. Taitaa olla käytettyjen pelien hinnoissa nousupaineita.

Kyllä pelin aktivointi sisältyy siihen pelikaupan hintalappuun.

Publishers to receive cut of Xbox One pre-owned sales at retail | Games industry news | MCV

Toinen juttu on sitten, kuinka moni kauppa on valmis varastoimaan käytettyjä Yxbox-pelejä omalla riskillään ja ottamaan deaktivointi- ja aktivointirumban kontolleen, jos kauppiaan siivuksi tosiaan jää vain 10 % kokonaissummasta. Siinä on melkoinen ero nykyisiin käytettyjen pelien katteisiin.

Niin no aika nihkeät hyvitykset tulee olemaan. Ottaen huomioon, että jos pelit myydään sillä gamestoping 65e käytettynä hinnalla niin silloin siitä se alv pois ja ms 36e + 15e asiakkaalle niin aika heikolta näyttää kaupan tulos.
Joko pelien hinnat uutena pomppaa sinne 80e+ paikkeille tai sitten vaan käytettyjen hyvitykset romahtaa 1-10e tasolle. Molemmat tarkottaa aikalailla sitä, että taidan itse siirtyä digitaaliseen jakeluun ja sielläkin ostaa vasta kun hinnat on kohdallaan jolloin firmat tajuaa, ettei digitaalisesta voi pyytää täyttä hintaa. Ellei sitten jatkossakin sonyn puolella voi jakaa pelejä kaverin kanssa, jolloin hinta on heti huomattavasti helpompi hyväksyä.

Aivan älytöntä hommaa, että "ostettu" peli käytännössä vuokrataan omaan käyttöön. Mikä järki siinä on, että pelit pitää aktivoida kerran päivässä jos tämä on oikeasti keissi!? Minä taidan jättää suosiolla nämä uudet koneet ostamatta tämän ominaisuuden takia. Jos Sony ei lähde tähän hommaan mukaan, "voitto" tulee varmasti.

ps. Voiko Steamin kautta ostettuja pelejä pelata offlinessa ilman, että niitä tarvitsee aktivoida koskaan ostamisen jälkeen?

Käytännössä HD-näyttölaite on pelikäytössä aina* 60 hertsin taajuudella.
Mitä? Justhan mä tossa aiemmin näytin linkin jossa kerrotaan PAL standardissa virkistystaajuuden olevan 50Hz ja paremman luokan vehkeissä 100Hz. Suomessa on käytössä PAL. Kattelin parin Suomessa telkkareita myyvän ketjun mainoksia ja tosiaan ne ovat järjestäen joko 50 tai 100 hertsiä. Se 50Hz laite ei pysty itseään mitenkään nousemaan 60 hetrsiin, ja näitä laitteita lienee valtaosalla suomalaisista pelaajista.

Koira voi olla näköjään joillekkin tarpeeksi. Tänään koin pienoisen shokin kun serkku kehui ms tilaisuutta mainioksi ja kun kysyin missä kohtaa se hienoin juttu oli niin kuulemma koko setti oli hyvä.
Tämä oli hieman hankala sisäistää, koska kyseinen henkilö ei luultavasti tule koneella kuin pelaamaan, joten cod näköjään voi myydä koneen joillekkin oli itse laite ihan minkälainen tahansa:rolleyes:

No joo makunsa kullakin, itselle ainut syy minkä takia ostaisin X1 olisi psn+ vastaava palvelu. Silloin sen voisi ostaa kakkoskoneeksi ja pelailla ne pelit mitä sinne sattuu milloinkin tulemaan ladattavaksi. Varsinkin kuin tulevaisuudessa käytettyjen pelien myyntiarvo tulee olemaan mitätön, ei fyysiselle medialle ole enää oikeastaan mitään tarvetta. Mikäli Liven suhteen ei kuitenkaan tule mitään parannuksia taitaa kone jäädä ostamatta ja laitan nekin rahat sitten vaikka joskus wiiu pakettiin kun sille on tarpeeksi omaan makuun sopivia pelejä.
Niin, mua ainakin kamalasti kiinnostaisi katsoa NFL pelejä. Microsoftin tilaisuudessa oli esillä COD, Sonyllä Destiny. On varmasti monen monta ihmistä jotka eivät yhtään tajua miksi Destiny ketään kiinnostaisi. Mä hiukan ihmettelen sitä miksi ihmiset lyttäävät jonkun konsolin siksi että julkaisutilaisuudessa jokainen asia ei sopinut just siihen omaan tykkäämiseen. Konsolimyynti jää kovin vähäiseksi jos jokainen konsolin ostaja on samasta muotista tehty. Mua itteeni kiinnostaa COD suurinpiirtein yhtä paljon kuin Homefront, mutta ymmärrän kyllä että jotkut ovat yhtä innoissaan uudesta CODista kuin minä olen uudesta Halosta. Esimerkiksi PS4:n julkkarissa ollut kultaisista kolmioista tehty vekkuli pikkurobotti ei mua väräyttänyt mihinkään suuntaan, mutta ei se julkkaria huonommaksi tehnyt. Mulla muuten menee vuodessa paljon enemmän rahaa urheilun seuraamiseen kuin pelamiseen (50+ ostettua peliä per vuosi), joten tottakai mua hauskuuttaa kaikki jotka huutaa "iik iik, urheilua yök yök", mutta vaikeehan se on konsolivalmistajan tehdä jokaiselle täydellistä laitetta.

WiiU on sen verran erilainen laite, että mä en kykene näkemään sitä vaihtoehtona X1:lle tai PS4:lle. Nintendo tullee lähiainoina esittelemään 5 uutta Mario/Luigi peliä ja sitten yhden Zeldan. Jos noista viisari värähtää niin eikun kauppaan! Kuitenkin huikeeta huumoria nää kommentit, ei pelkästään tällä foorumilla, että "menetitte mut xbox, ostan WiiU:n". Hivenen tuntuu että kyseessä on vain nuorta uhoa tai sitten on kyseessä poikkeuksellisen lyhytpinnainen henkilö.

Niin no aika nihkeät hyvitykset tulee olemaan. Ottaen huomioon, että jos pelit myydään sillä gamestoping 65e käytettynä hinnalla niin silloin siitä se alv pois ja ms 36e + 15e asiakkaalle niin aika heikolta näyttää kaupan tulos.
Joko pelien hinnat uutena pomppaa sinne 80e+ paikkeille tai sitten vaan käytettyjen hyvitykset romahtaa 1-10e tasolle. Molemmat tarkottaa aikalailla sitä, että taidan itse siirtyä digitaaliseen jakeluun ja sielläkin ostaa vasta kun hinnat on kohdallaan jolloin firmat tajuaa, ettei digitaalisesta voi pyytää täyttä hintaa. Ellei sitten jatkossakin sonyn puolella voi jakaa pelejä kaverin kanssa, jolloin hinta on heti huomattavasti helpompi hyväksyä.
Digitaaliset hinnat eivät tule putoamaan alle nykyisten retail hintojen ennenkuin Sony ja Microsoft toteavat että ovat käytännössä riippumattomia kivijalkamyymälöistä. Ajattele asiaa tällä lailla: Microsoft on kivijalkamyymälän tukkuri. Mitä kivijalkamyymälä ajattelee siitä että tukkuri myy halvemmalla kuin sinä itse. Siitä tulee iso riita, jonka lopuksi joko tukkuri lopettaa polkumyynnin tai kivijalkakauppa sanoo "se on moro ja hyvästi"! Aivan selkeästi kumpikin konsolivalmistaja totuttelevat ihmisiä digitaaliseen jakeluun, jolloin tuo väliporras putaisi pois ja suurempi osa kakusta jää kustantajan ja pelistudion jaettavaksi. Ongelmana on ne keräilijät (johon lukeudun myös minä), jotka haluavat fyysisen kotelon hyllyynsä.
Pelien hinta ei tule pomppaamaan 80 euroon. Pelien hinta määräytyy sen mukaan mikä on maksimaalinen tuotto. Hinnan noustessa liian korkeaksi putoaa myyntimäärät nopeammin kuin mitä tuotto nousee. Mikä tahansa kaupallinen yritys käyttää paljon energiaa löytääkseen sen meridiaanin jossa saa maksimaalisen tuoton kussakin markkinatilanteessa. Niin kauan kun meillä on useampi kilpailija pelibusineksessa (PC, Sony, Microsoft, Nintendo), on se kuluttajien etu. Niin laadullisesti kuin hinnallisesti.

PAL, NTSC, SECAM jne on jäänyt taakse kun siirryttiin HD-aikaan. Nyt kaikki on 60hz joka mantereella ja resoluutio on kaikkialla sama. standardit jou.

Edit: HD-laitteet pystyvät vaihtamaan ruudunpäivityksen kellotaajuutta. Eli pystyy vaihtamaan 50 ja 60hz välillä tarpeen niin vaatiessa.

PAL, NTSC, SECAM jne on jäänyt taakse kun siirryttiin HD-aikaan. Nyt kaikki on 60hz joka mantereella ja resoluutio on kaikkialla sama. standardit jou.

Edit: HD-laitteet pystyvät vaihtamaan ruudunpäivityksen kellotaajuutta. Eli pystyy vaihtamaan 50 ja 60hz välillä tarpeen niin vaatiessa.

Ei se nyt ihan noin mene.

Why NTSC and PAL Still Matter With HDTV - How Digital TV and HDTV Are Linked to Analog Television Standards
"A lot consumers around the World assume that, with the introduction of Digital TV and HDTV, the old barriers to a universal video standard have been removed. However, this is an incorrect assumption."

"With the implementation of the Digital TV and HDTV, the foundation of how frames are displayed still have their roots in the original NTSC and PAL analog video formats. In soon-to-be former NTSC-based countries, Digital and HDTV are implementing the 30 Frame-per-second frame rate, while soon-to-be PAL-based countries are implementing a 25 Frame-per-second Frame rate."

"In the final analysis, Digital TV and HDTV, although a leap forward in terms of what you actually see on the screen, with increased resolution and detail, still has roots in 60-plus year-old analog video standards. As a result, there are, and will be, for the foreseeable future, differences in Digital TV and HDTV standards in use throughout the World, which reinforces the barrier to true Worldwide video standards for both the professional and the consumer."

...ah, kuinka noi amerikkalaiset saisi luopumaan epästandardeita systeemeistään. Muutamassa osavaltiossa jo koittavat siirtyä kilometreihin, mutta ne ovat yrittäneet sitä jo vuosikymmeniä. Saas nähdä ehtiikö tää päivitystaajuus ennen etäisyyden mittaamisia.

edit: monet telkuthan nykyään osaavat näyttää sekä pal että ntsc sisältöä automaattisesti. Tuo tekniikka myöskin nostaa televisioiden hintaa, vähän niinkuin taaksepäin yhteensopivat konsolit, joiden sisällä periaatteessa on kaksi eri konsolia.

Niin, mua ainakin kamalasti kiinnostaisi katsoa NFL pelejä.
Eikö niitä pysty kattelemaan jo satelliitin kautta? Kaikki yhdeltä laitteelta on toki mukavaa, jos niitä kaikkia ominaisuuksia tarvitsee. Itse ostan kuitenkin koneen enimmäkseen pelailemiseen, joten mieluiten ne paukut on käytetty kanssa sitä silmällä pitäen.

WiiU on sen verran erilainen laite, että mä en kykene näkemään sitä vaihtoehtona X1:lle tai PS4:lle. Nintendo tullee lähiainoina esittelemään 5 uutta Mario/Luigi peliä ja sitten yhden Zeldan. Jos noista viisari värähtää niin eikun kauppaan! Kuitenkin huikeeta huumoria nää kommentit, ei pelkästään tällä foorumilla, että "menetitte mut xbox, ostan WiiU:n". Hivenen tuntuu että kyseessä on vain nuorta uhoa tai sitten on kyseessä poikkeuksellisen lyhytpinnainen henkilö.
Ei se käytännössä vaihtoehto olekkaan, lisukkeena sen nään omalla kohdalla. Kaikkia koneita kuitenkaan varaa ole ostaa, joten mikäli sen kaksi konetta ostan niin itselle tällä hetkellä wiiu kuulostaa ihan hyvältä, kunhan hinta vain tippuu tarpeeksi, koska kone tulee ostettua luultavasti paria peliä varten. Kuitenkin kuten sanoin, mikäli X1 saa psn+ vastaavan palvelun on se ihan mahdollinen kaveri ps4 rinnalle.

Digitaaliset hinnat eivät tule putoamaan alle nykyisten retail hintojen ennenkuin Sony ja Microsoft toteavat että ovat käytännössä riippumattomia kivijalkamyymälöistä. Ajattele asiaa tällä lailla: Microsoft on kivijalkamyymälän tukkuri. Mitä kivijalkamyymälä ajattelee siitä että tukkuri myy halvemmalla kuin sinä itse. Siitä tulee iso riita, jonka lopuksi joko tukkuri lopettaa polkumyynnin tai kivijalkakauppa sanoo "se on moro ja hyvästi"! Aivan selkeästi kumpikin konsolivalmistaja totuttelevat ihmisiä digitaaliseen jakeluun, jolloin tuo väliporras putaisi pois ja suurempi osa kakusta jää kustantajan ja pelistudion jaettavaksi. Ongelmana on ne keräilijät (johon lukeudun myös minä), jotka haluavat fyysisen kotelon hyllyynsä.
Pelien hinta ei tule pomppaamaan 80 euroon. Pelien hinta määräytyy sen mukaan mikä on maksimaalinen tuotto. Hinnan noustessa liian korkeaksi putoaa myyntimäärät nopeammin kuin mitä tuotto nousee. Mikä tahansa kaupallinen yritys käyttää paljon energiaa löytääkseen sen meridiaanin jossa saa maksimaalisen tuoton kussakin markkinatilanteessa. Niin kauan kun meillä on useampi kilpailija pelibusineksessa (PC, Sony, Microsoft, Nintendo), on se kuluttajien etu. Niin laadullisesti kuin hinnallisesti.

Ainahan myymälät voivat myydä latauskuponkeja pelien sijaan. Joku prisma tai vastaava ei luultavasti olisi kuin iloinen mikäli pelimyynti yksinkertaistuisi pariin hassuun kuponkiin. Vähemmän hävikkiä ja helpompi organisoida hylly ja hoitaa tilaukset.
Hinnat nyt voi nousta milloin vain. Tälläkin hetkellä 70e alkaa olemaan todella yleinen pyynti usealle pelille sen 60e sijaan.
Pelikaupoista voi saada edullisemmin, mutta mikäli käytettyjen arvot lytätään pakko sielläkin on alkaa pyytämään lisää.

Eniten tässä jännittää se, että jos kaupat putoaa pois välistä niin jääkö hinnat silti paikalleen. Toki voi olla ostamatta, mutta kuinka moni oikeasti voi heittää hanskat tiskiin ja lopettaa pelaamisen tosta vaan ja alkaa vaikka kutomaan ? Kyllä sitä hampaat irvessä moni maksaa sen 70e digistäkin, jos ei muuta vaihtoehtoa ole.
Ja keräilijät joutuu valitettavasti jatkossa tyytymään johonkin digiextraan, ellei firmat ala tekemään jotain romua latauskupongin kylkeen. Tietyllä tapaa kyllä aika järjetöntä, jos peli on kuitenkin ladattava niin mitä sillä taidekirjalla enää yksinään tekee?

Mitä? Justhan mä tossa aiemmin näytin linkin jossa kerrotaan PAL standardissa virkistystaajuuden olevan 50Hz ja paremman luokan vehkeissä 100Hz. Suomessa on käytössä PAL. Kattelin parin Suomessa telkkareita myyvän ketjun mainoksia ja tosiaan ne ovat järjestäen joko 50 tai 100 hertsiä. Se 50Hz laite ei pysty itseään mitenkään nousemaan 60 hetrsiin, ja näitä laitteita lienee valtaosalla suomalaisista pelaajista.

Jos liität HD-pelikonsolin HD-tasoisesti et voi saada muuta ulos peleissä kuin 60p/i. TV:t voivat toistaa sen signaalin vaikka 240 kertaa sekunnissa mutta informaatiota tulee sisään neljä kertaa vähemmän. Nyt kaupassa myytävät TV:t osaavat yleisesti tahdistua 24/50/60Hz. Pelikonsolin ei ole mitään tarvetta siis lähettää 50Hz vain koska Euroopassa on 50hz jopa HD-lähetykset. Suurin osa mainostetuista 100Hz TV:stä ei edes ottaa sisään oikeaa 100Hz signaalia jos kokeilet syöttää PC:ltä..

NFC (near field communication). Ainakin ymmärtääkseni tuo voisi olla tekniikka jolla sen voisi toteuttaa. Levyjen tuotantokulut varmasti nousisivat. Kuinka paljon, en tiedä...
Near Field Communication – Wikipedia
Sen verran NFC-tekniikkaan tutustuneena tiedän, ettei tuo tässä tapauksessa auttaisi mitenkään. Sama olisi vain levyjä prässätessä asettaa jokaiselle levylle oma yksilöllinen tunniste. NFC:llä voi tehdä saman, mutta vaatii vain turhaa ylimääräistä teknologiaa, joka tekee ihan saman asian monimutkaisemmin.

edit:
Itse uskon kuitenkin, että sonylle samanlainen käytettyjen pelien tekniikka tulee käyttöön, ja laite vain kerää laitteessa käyneiden pelien tunnisteet (käytti se pelin ensimmäisellä käynnistyskerralla nettiä tai ei). Eli jos pelaaja haluaa rampauttaa usean sadan euron laitteen pitämällä sen ainiaan ilman internetyhteyttä, niin uskon että Sony on tähänkin valmis.

Eräät ihmiset ne vain jaksaa koko ajan kaivaa kaikki patentit ja muu roska mikä vaan löytyy microsoftista mutta kuinkas ollakaan noita sonyn negatiivisia patenttia ei postata kyllä :rolleyes:

Eikö niitä pysty kattelemaan jo satelliitin kautta? Kaikki yhdeltä laitteelta on toki mukavaa, jos niitä kaikkia ominaisuuksia tarvitsee. Itse ostan kuitenkin koneen enimmäkseen pelailemiseen, joten mieluiten ne paukut on käytetty kanssa sitä silmällä pitäen.
Suomi on sen verran pohjoisessa että lautanen täytyy suunnata melko matalalle kohti horisonttia ja se taas on vaikeaa jos naapurilla on siinä suunnassa täysikasvuisia koivuja.
Meinaatko tosissaan että Sonylla ja Microsoftilla on saman verran "paukkuja" käytettävissä? Että suunnittelussa "paukut" olisi jotenkin vakio ja sitä pitää jakaa haluamallaan tavalla? Isoja yrityksiä toki molemmat, mutta silti aivan eri resurssit käytettävissään. Yleinen ajatus tosiaan tuntuu olevan että X1:n multimediaominaisuudet ovat poissa pelaamiselta. En toisaalta usko hetkeekään etteikö Sonyllä olisi isoista tappioistaan huolimatta uskallusta lähteä tekemään KillZone tv-sarjaa tai sijoittamaan satoja miljoonia NFL sopimukseen sen normi pelikeskittyväisyytensä lisäksi. Eivät kuitenkaan tehneet niin, tai mistä sitä tietää vaikka kohta jotain sellaista julkaistaisiinkin.

Ei se käytännössä vaihtoehto olekkaan, lisukkeena sen nään omalla kohdalla. Kaikkia koneita kuitenkaan varaa ole ostaa, joten mikäli sen kaksi konetta ostan niin itselle tällä hetkellä wiiu kuulostaa ihan hyvältä, kunhan hinta vain tippuu tarpeeksi, koska kone tulee ostettua luultavasti paria peliä varten. Kuitenkin kuten sanoin, mikäli X1 saa psn+ vastaavan palvelun on se ihan mahdollinen kaveri ps4 rinnalle.
Hmmm, eli kaksi konetta sukupolvesta. Valitset siis Mario- ja Zelda-yksinoikeuspelit Halo-, Gears-, Forza-, Fable-, jne -yksinoikeispelien sijaan siksi koska julkistustilaisuus oli heikko vai että X1:llä voi tehdä muutakin kuin pelata? Mun mielestä hieman outo ajattelumalli jos alunperin oli päätymässä PS4 ja X1 kaksikkoon. Itkupotkukiukusta ei kuitenkaan vissiin ollu kyse. No vitsi vitsi, Nintendo on ihan hyvä kone jos sen peleistä tykkää! Mun poika tykkää kattella muumeja, enkä sitäkään katso kieroon sen takia.

Eniten tässä jännittää se, että jos kaupat putoaa pois välistä niin jääkö hinnat silti paikalleen. Toki voi olla ostamatta, mutta kuinka moni oikeasti voi heittää hanskat tiskiin ja lopettaa pelaamisen tosta vaan ja alkaa vaikka kutomaan ? Kyllä sitä hampaat irvessä moni maksaa sen 70e digistäkin, jos ei muuta vaihtoehtoa ole.
Ja keräilijät joutuu valitettavasti jatkossa tyytymään johonkin digiextraan, ellei firmat ala tekemään jotain romua latauskupongin kylkeen. Tietyllä tapaa kyllä aika järjetöntä, jos peli on kuitenkin ladattava niin mitä sillä taidekirjalla enää yksinään tekee?
Kyllä niitä vaihtoehtoja on! PC, mobiilipelaaminen, Ouya...kilpailutilanne palvelee pelaajia. Mutta kilpailijoista riippumatta, hintoja säätelee myös asiakkaiden maksukyky. Kun kyse ei ole välttämättömyydestä, ei hintoja voi nostaa yli kipurajan. Bensaa ihmiset tarvitsevat hinnasta riippumatta, samoin ruokaa ja sähköä. Pelaamisessa asiakkaita putoaa sitä mukaa kun hinta nousee. Jos ei putoaisi, pelit maksaisivat jo useamman sata euroa kappaleelta. Ajattele itsesi vastaavaan tilanteeseen. Olisit yrittäjä joka tarjoaa viihdepalveluita. Joutuisit aika tarkkaan miettimään mikä on se hintapiste jossa saat maksimaalisen hyödyn. Miljoona kappaletta kertaa 80 euroa on 80 miljoonaa euroa, kun taas 3 miljoonaa kertaa 60 euroa on 180 miljoonaa euroa. Jos katsot kaveripiirisi olevan suht koht normaali, kysy 10 kaveriltasi että ostaisivatko 80 euroisia pelejä. 10 kaveristasi 8 pitäisi vastata "kyllä" ennenkuin konsolipelien kannattaisi nostaa hintansa 60 eurosta 80 euroon. Tämä on ihan perus markkinataloutta. Ennen pitkää pelit tulevatkin nousemaan sinne 80 euroon, mutta siinä on enemmänkin kyse inflaatiosta kuin ostovoiman nousemisesta.

Monesti ihmetellyt mistä kumpuaa tämä kauhea höyry Kinectistä, kun mitään järkevää sisältöä sille ei ole juuri tanssi- ja kuntoilupelejä lukuunottamatta kehitetty?
Niinpä, jos jokin ohjain/pelitapa ei kiinnosta, niin turhahan se on. Silti, Kinectillä on oma käyttäjäkunta, joka ei ole mikään pieni. Jotain oikein siinä on siis tehty.

NFL sopimukset ovat TV-kanavilla. Nämä maksavat miljardeja - eivät satoja miljoonia. MS:n sopimuksella ei ole mitään tekemistä oikeiden pelien välittämisen kanssa vaan MS tarjoaa tablettejaan ja muuta teknogiaa kentän laidalle. Samalla saadaan hienoa Fantasy Football teknologiaa Xbox Liveen

Silti, Kinectillä on oma käyttäjäkunta, joka ei ole mikään pieni. Jotain oikein siinä on siis tehty.

Näinpä. Ja tämä kohderyhmä nimen omaan edistää sitä tavoitetta, että ehkä jonain päivänä pelaamista harrastavia ihmisiä ei katsota kieroon, plus viljellä meistä uutisissa kaiken maailman tuomionpäivän uhkakuvia, kuten: "Se pelasi GTA:ta ennen murhaa. Tuhotkaa pelit!!"

Luonnollisesti siinä sivussa kaikki rauhaa rakastavat pelittelijät tuomitaan sekopäiksi. Reilu meininki.

Itse en ole kiinnostunut uudesta boxista, mutta jos joku näkee sen kiinnostavana, en minä nyt rupea häntä käskemään pysymään erossa tuosta laitteesta.

NFL sopimukset ovat TV-kanavilla. Nämä maksavat miljardeja - eivät satoja miljoonia. MS:n sopimuksella ei ole mitään tekemistä oikeiden pelien välittämisen kanssa vaan MS tarjoaa tablettejaan ja muuta teknogiaa kentän laidalle. Samalla saadaan hienoa Fantasy Football teknologiaa Xbox Liveen

En tiedä ja siksi kysyn: Eikö Liven ESPN -kanava sisällä NFL pelejä, vaikka ESPN:llä on vuoteen 2021 asti voimassa oleva sopimus?

edit: vastaan itselleni: kyllä Liven ESPN sisältää NFL ottelutkin. lähde: http://gizmodo.com/5961964/xbox-live-now-has-watchespn

Niinpä, jos jokin ohjain/pelitapa ei kiinnosta, niin turhahan se on. Silti, Kinectillä on oma käyttäjäkunta, joka ei ole mikään pieni. Jotain oikein siinä on siis tehty.

Vahva markkinointi ja valheelliset mielikuvat. Väitän tämän kombinaation olevan vahvempi kuin todelliset ansiot. Miljoonat myydyt Kinectit eivät vielä todista mitään. Mene itse kameran eteen ja totea tilanne. Ei siinä sen kummempaa analyysia tarvita. Puollustat jotain sellaista, johon et itsekkään usko. Se, jos mikä on turhaa.

Eräät ihmiset ne vain jaksaa koko ajan kaivaa kaikki patentit ja muu roska mikä vaan löytyy microsoftista mutta kuinkas ollakaan noita sonyn negatiivisia patenttia ei postata kyllä :rolleyes:

Microsoft pomppaa esille äärimmäisenä esimerkkinä. Siihen on helppo tarttua. Kukaan kolmesta tähtimerkistä ei ole niin ahne kuin tämä firma. Pelit eivät olleet muu kuin keino päästä television alle. Nyt on lyöty pöytään todelliset kortit ja kansa on ihmeissään.

En tiedä ja siksi kysyn: Eikö Liven ESPN -kanava sisällä NFL pelejä, vaikka ESPN:llä on vuoteen 2021 asti voimassa oleva sopimus?

edit: vastaan itselleni: kyllä Liven ESPN sisältää NFL ottelutkin. lähde: Xbox Live Now Has WatchESPN

Joitain otteluita. Puhutaan about parista matsista viikossa. Mutta ESPN ja ESPN Europe on kaksi aivan eri asiaa. Suomessa oikeudet NFL-matseihin on jossain ihan muualla. Gamepassilla näet kaikki matsit jos haluat ja se maksaa sen 250 euroo per kausi.

Ylös Bottom