Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Toisaalta, nyt puhuttiin kuitenkin edelleen minimissään 30fps-nopeudesta... GTA5:ssähän fps-lukemat oli usein aivan toisilla kymmenluvuilla.

Nimenomaan näin. Toisaalta omalta kohdalta on myös myönnettävä etten olekkaan mikään kultasilmä, eli pienet framerate ongelmat yms. eivät minua yleensä haittaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Veikkaan, ettei kukaan muu, kuin ps4-jengi välitä noista. Eli ihan samalla tavalla mentiin ps3 vs xbox360 -puolella, joista isommat huudahdukset tulivat aina paremmalla frameratella/pitemmällä piirtoetäisyydellä/tarkemmilla textuureilla pyörivästä leiristä.
Ei nyt ihan noinkaan. X360-PS3-väännössä puhuttiin hiukan paremmista varjostuksista, aavistuksen tarkemman näköisistä tekstuureista tai nelinkertaisesta vs kaksinkertaisesta reunanpehmennyksestä. Koskaan ei ollut kyse 1080p- vastaan 900p- (tai jopa 720p) resoluutiosta tai lähes tuplasti paremmasta ruudunpäivityksestä.

Ei sillä, että edes moiset erot vaikuttaisivat merkittävästi pelistä nauttimiseen. Onpa vain huvittavaa nähdä, miten suhtautuminen pikselinviilaukseen on muuttunut sukupolven vaihtuessa.

Tähän kannattaa suhtautua hiukan varauksella. Rasheed ei ole "industry insider" vaan lääketieteen opiskelija, jolla on kontakteja peliteollisuuden toimijoihin. Sieltä suunnalta tulevat ilmoitukset ovat sikäli aina vähintään toisen käden tietoa. Heppu on myös bannattu Neogaffista liian monen hutilyönnin seurauksena, eli luotettavuus ei ole ihan parhaasta päästä.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Koskaan ei ollut kyse 1080p- vastaan 900p- (tai jopa 720p) resoluutiosta tai lähes tuplasti paremmasta ruudunpäivityksestä.

Tämä menee nyt vähän tangentille, mutta NHL 08 on esimerkki tuplasti kovemmasta ruudunpäivityksestä toisella alustalla. Peli pyöri pleikkarilla 30 ruutua sekunnissa ja Boxin vastaava luku oli taas 60. Eli löytyy näitä tapauksia edelliseltä sukupolveltakin.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Onpa vain huvittavaa nähdä, miten suhtautuminen pikselinviilaukseen on muuttunut sukupolven vaihtuessa.
Riippuu kenestä puhutaan.

Itse olen ihan mielelläni pelaillut viime sukupolvessa noita 512p pelejä.

Vaikkei kehityksessä olekaan mitään väärää, tuntuu välillä yliampuvalta tämänkin foorumin keskustelut laitteiden eroista. Toisaalta, kun sukupolvi on näin alussa, ei eroja voi vielä oikein löytyäkään mistään muualta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ei nyt ihan noinkaan. X360-PS3-väännössä puhuttiin hiukan paremmista varjostuksista, aavistuksen tarkemman näköisistä tekstuureista tai nelinkertaisesta vs kaksinkertaisesta reunanpehmennyksestä. Koskaan ei ollut kyse 1080p- vastaan 900p- (tai jopa 720p) resoluutiosta tai lähes tuplasti paremmasta ruudunpäivityksestä.

Toisaalta ei tarvitse kuin mennä yhtä konsolisukupolvea (xbox vs PS2) pidemmällä ja puhutaan jopa isommista eroista kuin nyt. Ei silloinkaan puhuttu tietenkään resoluutio eroista, mutta se johtui televisio kannasta. Silloin erot laitteiden välillä olivat suhteellisesti jopa isommat kuin nyt, mutta ei se tainnut kovinkaan montaa pelimiestä haitata, kun PS2 vei ja muut vikisivät.

E: muistin virkistämiseksi speksejä vuosikymmenen takaa. En laita päätäni kokonaan pölkylle näiden luotettavuuden suhteen kun en jaksa asiaa tarkistaa. Toisaalta nämä tukevat omia muistikuvia.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

The Elder Scroll Online tulee olemaan tärkeä ennakkotapaus siinä, onko AAA-luokan verkkoroolipeli yhden vai kahden maksumuurin takana. Pleikkarilla riittää pelin oma kk-maksu, PS+ ei tarvita väliin. Samalla myös pitää muistaa ilmainen Party Chat. Mahdollisuus niille, joita verkkopelaaminen muuten ei napostele, eikä lainapelitkään riitä syyksi palvelun hankintaan.

Lähde: http://blog.eu.playstation.com/2014/01/28/the-elder-scrolls-online-on-ps4-your-questions-answered/
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Ja taas kinect osoittaa ylivertaisuutensa.. http://www.youtube.com/watch?v=zF6YegBNDYc (Tomb Raiderin Kinect tuki) :D Jaksaa vaan huvittaa että tehdään nyt peliohjainta hankalammin toiminto x,y,z... miksi edes vaivautua.

Olisi sitä kieltämättä odottanut, että kinectin mahdollistamat innovaatiot ja lisäarvo tuodaan uuden boksin myötä esille selkeämmin myös peleissä itsessään.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Olisi sitä kieltämättä odottanut, että kinectin mahdollistamat innovaatiot ja lisäarvo tuodaan uuden boksin myötä esille selkeämmin myös peleissä itsessään.

Parasta mitä tähän mennessä on nähnyt on Battlefieldin äänikomennot. Nämä toimii toki pleikallakin, eikö vain? Eli need ammo etc... on paljon kätevämpi sanoa kuin ottaa napeista ja tulee enempi fiilistä. Myös pidän siitä kulman takaa katsomisesta.

Eli tuommoisia pikkuhelpotuksia soisi tulevan enemmän ja nimenomaan jotain missä ei tarvitse käsiä irrottaa ohjaimesta.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Olisi sitä kieltämättä odottanut, että kinectin mahdollistamat innovaatiot ja lisäarvo tuodaan uuden boksin myötä esille selkeämmin myös peleissä itsessään.

Mutta onneksi Pleikkarin kosketuslevylle on keksitty oikeaa käyttöä </sarcasm>
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mutta onneksi Pleikkarin kosketuslevylle on keksitty oikeaa käyttöä </sarcasm>

Kosketuspinnalle löytyy heti hyvää käyttöä. Esimerkkeinä Killzonen dronen ohjaus, tai perinteinen kännyköistä ja tableteista tuttu kuvapinnan skaalaus. Rinnastaminen Kinectiin nostaa vain kosketuspinnan painoarvoa, oikeasti käytännöllinen ilman mainosmiesten tekstejä.

[video=youtube_share;pnMMgfvH8cQ]http://youtu.be/pnMMgfvH8cQ[/video]
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mutta onneksi Pleikkarin kosketuslevylle on keksitty oikeaa käyttöä </sarcasm>
Kosketuslevyn tarpeellisuudesta en ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin, mutta tuskin tämän lisääminen nosti merkittävästi konsolin kokonaishintaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kosketuslevyn tarpeellisuudesta en ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin, mutta tuskin tämän lisääminen nosti merkittävästi konsolin kokonaishintaa.

Nimenomaan. Mielestäni seurasin ps4:n uutisiointia viime vuonna myös melko tarkkaan, enkä missään vaiheessa huomannut, että sen kosketuslevyn roolia olisi jotenkin mainostettu vallankumouksellisena ja pelaamista muuttavana asiana.Eikä sillä myöskään ollut samanlaista historiaa aiemmalla konsolilla, kuten kinectilla. Kuten Nisupulla jo totesi, oli killzonessa sen käyttö ihan ok. Ei mitään mullistavaa, mutta siihen totuttua ei kyllä olisi enää halunnut ristiohjainta käyttää samaan asiaan.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Kosketuslevyhän on vain yksi hyvä monikäyttöinen lisänäppäin ohjaimeen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Korjaan tuon oikeaan muotoon:
Kosketuslevyhän on vain yksi lisänäppäin ohjaimeen.

Sanoisin sitä monikäyttöiseksi, koska sillä voi toteuttaa painalluksen sekä sipaisuja eri suuntiin, joilla eri toimintoja. Tai kuten Trine käyttää sitä, ei tarvitse olla edes suuntia, voi olla muotoja, joita sillä piirtää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Sanoisin sitä monikäyttöiseksi, koska sillä voi toteuttaa painalluksen sekä sipaisuja eri suuntiin, joilla eri toimintoja. Tai kuten Trine käyttää sitä, ei tarvitse olla edes suuntia, voi olla muotoja, joita sillä piirtää.

No tottakai! Pystyyhän Kinectin peleissäkin piirtää kädellä ympyröitä, mutta ei se tarkoita, että noi käsieleet ja kosketuslevyt olisi silti suuressakaan osassa peleissä missään järkevissä asemassa. Poikkeuksia tietenkin on, mutta ne tosiaan on tässä vaiheessa vielä vaan poikkeuksia. Se oli mun koko jutun pointti.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

No eihän ne olekaan suuressa osassa. Mun pointti olikin, että se nyt vaan on monikäyttöinen näppäin ohjaimeen, ei sen enempää. Sitä voi hyödyntää monella eri tavalla, eli se on monikäyttöinen näppäin, toisin kuin vaikkapa ympyrä, jota voi käyttää vain painallukseen.

Samalla vertasin kosketuslevyä ja kinectiä tavallaan siinä mielessä, että kosketuslevy tosiaan on vain monikäyttöinen näppäin ohjaimeen, ei joku koko konsolin määrittelevä ja hintaa helvetisti nostava ominaisuus, mitä Kinect on tai mitä sen on ainakin markkinoinnin puolelta sanottu olevan. Sen ei siis varsinaisesti tarvitsekaan todistaa olemassaoloaan jollain mahtavalla innovaatiolla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Omat odotukset Kinectin hyötykäyttöön ulottuu vuoden parin päähän. Ei kai näissä ekoissa sille ole voinut kukaan paljon perustaakaan. Milloin edes tiedettiin että se mukana jokaisessa boksissa? Kun se tieto on ollut, niin sen jälkeen kehitetyt pelit tulevat markkinoille vasta 2015=>

Joten odotellaan. Siihen asti "need ammo".
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Omat odotukset Kinectin hyötykäyttöön ulottuu vuoden parin päähän.
Kinect on ensimmäisen kerran esitelty vuonna 2009 ja se on ollut myynnissä marraskuusta 2010. Kinectejä oli maailmalla ennen Xbox Onea noin 25 miljoona kappaletta, mikä on enemmän kuin mitä Xbox Onea on myyty kahden vuoden kuluttua.

Mikä on kahden vuoden kuluttua niin eri lailla, että silloin olisi aihetta odottaa jotain mullistavaa Kinect-toiminnallisuutta peleissä?
 
Ylös Bottom