Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2 [X360 Hype]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

TT-2k sanoi:
Ehkä tässä moninpelikokemattomuuteni paistaa selkeimmin läpi, mutta miksi juuri tuo pelaajamäärä ei olisi sovelias tähän peliin? Etenkin kun kysyjäkään tuskin on edes pelannut MW2:n 9v9-moninpeliä. Vai pitääkö nettipeleissä pelaajamäärät olla aina esim. kakkosen potensseja?)

Kysyjän ärsytys on ihan ymmärrettävää, kun tuon uuden moninpelin pelaajamäärä tippui 32vs32:sta (maksimi) naurettavaan (PC-standardilla) 9vs9:n. Samaan aikaan IW kehuu, miten tämä uusi IWNET on PAALJON parempi kuin tuo entinen.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Kysyjän ärsytys on ihan ymmärrettävää, kun tuon uuden moninpelin pelaajamäärä tippui 32vs32:sta (maksimi) naurettavaan (PC-standardilla) 9vs9:n.
Ok, tässä selityksessä on jo paljon enemmän järkeäkin. Ajattelin, että 9v9 on jonkin tietyn pelimuodon juttu (ja konsoliversiossa 18 pelaajan moninpeli kuulostaa ihan normijutulta muutenkin).
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Eiköhän tuossa ole pitkälti siitäkin kyse mille pelaajamäärälle itse kentät suunnitellaan. Sikäli harmi että PC -pelaajat joutuvat tässä konsolimuottiin mukautumaan, mutta eipä se pienempi pelaajamäärä ole yhtä kuin huonompi moninpeli. Erilainen se voi olla.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Omakohtaisesti Chattikielto on:
a. hyvä asia, sillä nyt voi 100% keskittyä pelaamaansa peliin ilman jotain turhaa paskanjauhantaa
b. paha asia, koska vihasin ajalla-ennen-partychattia jenkkipeelojen mutettamista
c. järkevä idea, paitsi en ymmärrä miksi tämä koskee myös infinite respawns-pelimuotoja. Vai onko IW tehnyt tilastot joiden mukaan osa pelaajista yrittää tarkoituksenmukaisesti pilata toisten pelit olemalla samassa partyssä ja eri tiimeissä? Omalla kohdalla nämä tilanteet laskettavissa yhden käden sormilla.

Jos Joohanh osaa kertoa jotain muita syitä, miksi kannattaa jättää ostamatta, luen mielelläni hyvinperusteltuja mielipiteitä. Pelkkä Party Chat-kielto tai "huonosti mietityt killstreak-bonukset" eivät 90% pelaajista riitä, kun ajatellaan kuinka hyvä itse pelistä (todennäköisesti) tulee.

Kohdalla a. voi heittää vesilintua. Tottakai peliin voi keskittyä ilman turhaa jauhantaa. Tämähän on omakohtainen valinta haluaako olla partychatissa jonkun kanssa vai ei.

Kohta b. pitää täysin paikkansa ja Modern Warfare 2 menee tässä asiassa ajassa taaksepäin, vaikka pelin pitäisi olla pelialan kirkkainta kärkeä.

Kohdassa c. on hyvä pointti. Kyllä tämän partychatin blockkaamisen johonkin SnD pelimuotoon ymmärtää, mutta että perusTDM... Aina ollaan kavereiden kanssa samalla puolella, mutta jutellaan niitä näitä. Asioita jotka ei liity peliin milläänlailla. Kyllä niitä vaan juttelisi ennemmin privaatisti, kuin gamechatissa.

Miksi Joohanhin pitäisi keksiä muita syitä jättää peli ostamatta? Partychatin menetys on enemmän kuin riittävä syy.

Paavi sanoi:
Pelaajan täytyy olla Game Chat -kanavalla, joten myöskään kahden pelaajan Private Chat ei tule kysymykseenkään.
No johan nyt on kumma! Halutaan siis blokata kaikki yhteydenpito kavereiden kesken. Tämä on sitä niin paljon mainostettua yhteisöllistä pelaamista...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Voidaan kysyä, että onko kyse IW:n kädettömyydestä koodipuolella, kun ongelmia pitää korjata nähdäkseni "purkkaratkaisulla" eli partychatin kieltämisellä.

1. Ongelma: Eri puolilla pelaavat ovat samassa partyssa ja neuvovat toista omien tiimiläisten olinpaikasta yms.

1. Korjaus: IW voisi koodata matchmakinginsä kuntoon, etteivät samassa partyssa pelaavat joudu eri puolille ja estää ettei niin kävisi, vaikka pelaajat jotenkin kikkailisivatkin. Partyn koko voitaisiin rajoittaa tiimikoon suuruiseksi.


2. Ongelma: S&D:ssä kuolleet näkevät spectatessa vihollisen liikkeet ja kertovat omille partyssa.

2. Korjaus: S&D:ssä spectatea voitaisiin säätää niin, että siinä pystyisi seuraamaan vain omia pelaajia niin läheltä, ettei siitä varsinaisesti olisi hyötyä vihollistiimin paikannuksessa (en ole täysin perillä miten spectate nykyisin toimii).


3. Ongelma: Pelaajat eivät kommunikoi keskenään, koska ovat kaikki omissa pikku partyissaan.

3. Korjaus: Jos IW haluaa taktisempaa tiimipelaamista myös eri partyissa olevien kesken, niin peleissä puolet voitaisiin jakaa muodosta riippuen esim. 3:een tiimiin, joilla olisi johtaja, joka sitten pystyisi antamaan pelissä yksinkertaisia graafisia komentoja ilman puhumista. Muiden tiimien johtajat näkisivät nämä komennot, jolloin he esim. voisivat päättää mennä eri reittiä kuin tämä toinen tiimi. Emt, en ole pelisuunnittelija, mutta jotain tällaista.

3. Huomautus: Taktiikkaongelma ei tule korjautumaan partyjen poistolla. On kielimuuriongelmaa ja vaikka mitä.


Mitä muita syitä keksitään vielä partychatin kiellolle, joita ei ylläesitetyillä korjauksilla hoidettaisi? Tuo kolmaskin on jo vähän väkisin väännetty (sekä ongelma että korjaus), kun nuo kaksi ekaa eivät mielestäni millään voi riittää partychatin poiston perusteeksi.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

2. Ongelma: S&D:ssä kuolleet näkevät spectatessa vihollisen liikkeet ja kertovat omille partyssa.

2. Korjaus: S&D:ssä spectatea voitaisiin säätää niin, että siinä pystyisi seuraamaan vain omia pelaajia niin läheltä, ettei siitä varsinaisesti olisi hyötyä vihollistiimin paikannuksessa (en ole täysin perillä miten spectate nykyisin toimii).


.

ongelma lähtee varsinaisesti liikkeelle siitä. että vihu paikannetaan jo silloin kun tiedetään, missä se on ollut kun se on viimeksi tappanut, joten korjaus ei toimisi noin.
.. ja varmasti kaikenlaisia ratkaisuja siellä on mietitty.

mun mielestä näitä juttuja nyt paisutellaan myös kovasti näissä keskusteluissa. :cool:
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Hehe, hauska kyllä ollut lukea muutaman henkilön raivoaminen peliä kohtaan jota ei ole julkaistu (ja näin ollen päästy testaamaan) sekä TT-2k:n _LÄHTEETTÖMÄÄN_ listaan Party Chatissä toimivissa peleistä :D

Koska...

Vuotaneessa moninpelivideossa lukee selvästi "*XBOX Live Party Chat allowed* Team Deatmatchin, Free-For-Allin ja 3rd person Teams - kohdalla.

Ainut huono on se ettei Ground Waria ole tuettu. :(
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Hehe, hauska kyllä ollut lukea muutaman henkilön raivoaminen peliä kohtaan jota ei ole julkaistu (ja näin ollen päästy testaamaan) sekä TT-2k:n _LÄHTEETTÖMÄÄN_ listaan Party Chatissä toimivissa peleistä :D

Koska...

Vuotaneessa moninpelivideossa lukee selvästi "*XBOX Live Party Chat allowed* Team Deatmatchin, Free-For-Allin ja 3rd person Teams - kohdalla.

Ainut huono on se ettei Ground Waria ole tuettu. :(

Eikös siinä TT-2k:n viestissä lukenut juuri nuo pelimuodot?
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Hehe, hauska kyllä ollut lukea muutaman henkilön raivoaminen peliä kohtaan jota ei ole julkaistu (ja näin ollen päästy testaamaan) sekä TT-2k:n _LÄHTEETTÖMÄÄN_ listaan Party Chatissä toimivissa peleistä :D
Lähteeni oli Joystickradio.com.

Olisi pitänyt toki mainita se jo heti viestiä kirjoittaessa, mutta syystä tai toisesta se siinä vaiheessa jäi tekemättä. Mistään taikahatustani en siis listaa keksinyt. :)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Joohanh ja muut, jotka ajavat tätä pienimuotoista boikottia, perustelevat kantaansa lähinnä sillä, että suuresta osasta moninpeliä on poistettu privaattikommunikaatiokanava, jota ei vielä (vuosi?) sitten ollut olemassakaan, eikä sitä osattu kaivata. Lisäyksenä tähän argumenttiin on annettu uhkakuva, "MITÄ JOS muut pelitalot alkavat tehdä samoin?" "Vituttaako silloin kun ostit aikanaan vuoden hypetetyimmän pelin uutena suoraan marketista?"

Ok, tää on aivan järkevä ja yläpuolella hyvin perusteltu mielipide, ja KUNNIOITAN SITÄ. Se ei vain riitä MINULLE. Eikä 90% pelaajista, oletan. Jos myyntiluvut toisin osoittavat, syön sanani.

Jos pelaisin tietokoneella (ja obv olisin pelannut MW1 myös) en luultavasti pitäisi paperilla lukevista muutoksista näin ennakkoon. Konsolilla en näe niin suuria muutoksia, jotka vaikuttaisivat ostopäätökseeni (varsinkin kun olen pippeli pystyssä odottanut jo kohtuu kauan, seisokki alkaa jo häiritä)

Voin sanoa myös, että minusta ette saa irti objektiivista mielipidettä. Vähän aikaisemmin mainitsin, että olisin valmis maksamaan extraa MW2 nettipelaamisesta (tiettyyn rajaan asti).

Jos siis joku haluaa minut mukaan MW2-ostoboikottiin, hänellä tulee olla paremmat perustelut kuin Party Chat-ban tässä pelissä ja tulevaisuudessa. Mutta vaikka "fanitankin" tällä hetkellä tätä peliä, ei se tarkoita sitä, ettenkö olisi valmis myöntämään pelin olevan paska, ja kärsivän selkeästi Party Chatin poissaolosta. JOS se sellaiseksi osoittautuu.

Kiitos ja anteeksi, nyt lähden lenkille.

-DB
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Eikös siinä TT-2k:n viestissä lukenut juuri nuo pelimuodot?

Se kivi siellä kengässä oli Mercenary Team Deathmatch eli ei ollut normi TDM.

Joohanh ja muut, jotka ajavat tätä pienimuotoista boikottia, perustelevat kantaansa lähinnä sillä, että suuresta osasta moninpeliä on poistettu privaattikommunikaatiokanava, jota ei vielä (vuosi?) sitten ollut olemassakaan, eikä sitä osattu kaivata.

Itsekin tuli pelattua paljon tuota ennen ja ei se kyllä yhtään haitannut menoa. Pelin oman partyn kanssahan pystyy liittymään servereille samallalailla kuin ennenkin :rolleyes:
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Maksamme Livestä, jotta saisimme juuri partychat ominaisuuden sun muut herkut käyttöömme, mutta sitten maksamme MW2:sta (toki ei ole pakko), jotta otettaisiin pari askelta MP:ssä taaksepäin, suuntana hieman epäsosiaalisempi, hetkittäin reilumpi pelikokemus. Tuo vain ärsyttää.

Ja sitten vieläkun koko Infinity Wardin tiimillä on noussu pissa päähän, ja luulevat että itse tietävät mikä on meille parasta. Luin Gaming.fin uutisen ja eniten konsolipelaajana järkytti seuraava hypersiisti ihanan taktinen ominaisuus: Peli päättyy ydinpommin räjähdettyä.

Siis HÄ. Saatan ymmärtää totally väärin, mutta siis 25 tappoa ei nyt ole homma eikä mikään, niin ovatko he tosissaan? TDM:ssä homma saattaa mennä niin, että kaikki respawnaavat vain uudelleen jne. mutta miksi tuollaista turhaa kikkailua? Mitenkä SnD:n puolella... oivo, en tykkää.

Masentaa, kun kusevat hyvän pelin.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Siis HÄ. Saatan ymmärtää totally väärin, mutta siis 25 tappoa ei nyt ole homma eikä mikään, niin ovatko he tosissaan? TDM:ssä homma saattaa mennä niin, että kaikki respawnaavat vain uudelleen jne. mutta miksi tuollaista turhaa kikkailua? Mitenkä SnD:n puolella... oivo, en tykkää.

Masentaa, kun kusevat hyvän pelin.

Niin siis kyseessä oli 25 killstreak.

Kuten joku internetkuuluisuus mainitsi, et IWn pitäis lopettaa toi pelien tekeminen huonommille pelaajille, tällä tarkotan noita deathstreakeja, ja sitä et voit valita spawnin yms yms...

Älkää kuitenkaan käsittäkö väärin, ja toiseks vaikuttais siltä että tässä pelissä palkitaan istumista, ja jopa kuolemista, mikä ei mun mielestä ole kovin järkevää.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Siis HÄ. Saatan ymmärtää totally väärin, mutta siis 25 tappoa ei nyt ole homma eikä mikään, niin ovatko he tosissaan? TDM:ssä homma saattaa mennä niin, että kaikki respawnaavat vain uudelleen jne. mutta miksi tuollaista turhaa kikkailua? Mitenkä SnD:n puolella... oivo, en tykkää.

Masentaa, kun kusevat hyvän pelin.

Tässä saa ite valita 3 killstreakia, joten en tiedä kuinka moni ihmine sit pistää sen kolmannen killstreakin ydinpommiks, ku siihen sentää tarvittee sen 25 tappoa, joka ei varmasti oo ihan joka päiväistä puuhaa, joten miksei pistä vaikka kolmatta kilstreakia johonki alemman tapon kohdalle, jossa se olisi varmempaa. Eli en usko, että hirveen moni käyttää tota ydinpommia loppujen lopuks. Ja ihan hyvä peli sieltä tulossa, ei tarvitse masentua!
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Tässä saa ite valita 3 killstreakia, joten en tiedä kuinka moni ihmine sit pistää sen kolmannen killstreakin ydinpommiks, ku siihen sentää tarvittee sen 25 tappoa, joka ei varmasti oo ihan joka päiväistä puuhaa, joten miksei pistä vaikka kolmatta kilstreakia johonki alemman tapon kohdalle, jossa se olisi varmempaa. Eli en usko, että hirveen moni käyttää tota ydinpommia loppujen lopuks. Ja ihan hyvä peli sieltä tulossa, ei tarvitse masentua!

Sehän tässä harmittaakin, kun sieltä on aika varmasti tulossa hyvä peli, mutta ominaisuuksien kanssa on tehty typeriä päätöksiä. Peli on "pakko" kuitenkin ostaa jos haluaa kavereiden kanssa jatkaa TDM turpakarkeloita. Totuus vaan on että pelaajat(ainakin omat kaverit) vaihtavat CoD4:sta hyvin nopeasti tähän.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Siis HÄ. Saatan ymmärtää totally väärin, mutta siis 25 tappoa ei nyt ole homma eikä mikään.

Pistäppä videota tulemaan niin me kaikki nähdään kuinka vedät 25 killstreakin! :mad:

Tosin taisit luulla, että 25 taposta saa ydinpommin? ;)

E: Sori en huomannut tätä sivua...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Pistäppä videota tulemaan niin me kaikki nähdään kuinka vedät 25 killstreakin! :mad:

Tosin taisit luulla, että 25 taposta saa ydinpommin? ;)

E: Sori en huomannut tätä sivua...

Jep, kyllä ainakin CoD4:ssa 25 killstreak oli aikas kiven takana... Ei noita 25 tapon putkia ole kuin muutama tullut itselle CoD4:ssa ja kyllä henkikulta oli vähän väliä hiuskarvan varassa. Ei tuo tosiaan helppoa ole.

Jotain 10 tapon putkia sitten saikin kohtuu usein ja jos noista killstreakeista saa kolme valita niin täytyy kyllä miettiä tarkkaan...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

Pistäppä videota tulemaan niin me kaikki nähdään kuinka vedät 25 killstreakin! :mad:

Tosin taisit luulla, että 25 taposta saa ydinpommin? ;)

E: Sori en huomannut tätä sivua...

LOL. Nyt täytyy sanoa, että 25 streak ei oikeasti ole mikään ylivoimainen. Hyvällä liikkeellä ja oikeilla aseilla tuo tulee oikeasti helposti. Kun siinä seittemän tapon paikkeilla saa helikopterin niin se helpottaa toodella paljon jne. En ole mitään CoD parhaimmistoa (Tosin KDRatio yli 2.0 ja pelattua on tullu liikaa), mutta kyllä 25 streak minultakin luonnistuu. Snydenthur kanta olisi mukava kuulla, muistaakseni hän oli pelottavan kova CoDittaja. (Ainakin joskus aikoinaan ; ) )

Toki voi olla, että tässä ovat muuttaneet gameplayta tai jotain sen verta, että selviytyminen on vieläkin haastellisempaa, ei voi vielä tietää, mutta olen sitä mieltä että tuollaiset ylivoimaiset killstreak rewardit olisi saanut jättää laittamatta...

Kiitokset blasterille selvennyksestä, kuulostikin hieman villiltä, että saisi kaikki rewardit (melkeen reward per tappo ;o). Nyt tämä käy jo jokseenkin järkeen!
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360 Hype]

25 tapon putki on kyllä aika kova. Jos niitä on joku joskus nähnyt, on mielestäni joukkueet epätasaiset. Toisaalta taas jos joku on niin liekeissä tasaväkisessä pelissä, saa minun puolesta sen jälkeen ydinpommit paukkuakkin.

Täytyy myös puolustaa vähän noita deathstreakkeja. Minusta ominaisuus antaa hyvin mahdollisuuden aloitteleville pelaajille, ilman että pelin tasapaino mitenkään järkkyy. Tai vaikka olisikin kohtuupelaaja, niin välillä sitä menee huonommin. Silloin hermojen säästämiseksi on hyvä että peli auttaa vähän pelaajaa jaloilleen.
 
Ylös Bottom