Vastaus: Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?
Ymmärsit kovinkin väärin simma ja sori, kirjotin viestin ehkä liian nopeasti. Jos olisi pelaaja, joka ei ole kumpaakaan (pädi ja hiiri) käyttänyt koskaan niin luulen, että pädi olisi helpompi käyttöinen tai suurinpiirtein samaa tasoa, tuo on mielestäni oikea vertaus.
Helvetti on auki kun hiiri on selkeästi parempi kuin pädi, jota ei välttämättä pian tapahdu tai sitten tapahtuu 30.10. tapahtuvassa julkaisussa, kuka tietää ennen kokeilua. Luulen kuitenkin, että Splitfish rahastaa hommaa niin hemmetin pitkälle kuin pystyy, vaikka voisivat tehdä suorilta tosi toimivan kapistuksen. On se nyt mielestäni nähty, ettei ne hiiripelaajat ole sen ihmeellisempiä (liikkeiltään, tähtäykseltä yms.) konsoleilla. Liikkuminen pädillä paljon parempaa ja sulavampaa, tähtäys ei ole frägillä kaukana paitsi bugit haittaavat ilkeästi tai sekoamiset, jota ei nyt enää pahemmin tapahdu. Ja se tärkein eli peliäly ei kyllä tule frägin mukana.
On se nyt jo nähty, että parhaat tiimit näitä liigoja vievät. Onko muut klaanit kuin CTd ja dA pelanneet melko pitkään aktiivisesti yhdessä CoD4:sta? Täällä puhuttiin paljon yksilöistä, mutta kuitenkin koko keskustelu alkoi siitä, kun CTd:llä todettiin olevan hiiripelaajia ja haloo nousi juurikin siksi, että CTd oli dominoiva tiimi dA:n kanssa. Onhan kuitenkin kaikessa selvä verrannollisuus, kun tiimit ovat pelanneet yhdessä, ne voittavat pelejä. dA on voittanut CTd:n, CTd on voittanut dA:n. dA:lla ei ole yhtäkään hiiripelaajaa, joten kyllä niille hiiripelaajillekin vaan pärjää, jos saa tiimityöskentelyn, taitotason ja pelikäsityksen samalle tasolle, tottakai. CTd on kuitenkin pelannut tajuttoman määrän GB matseja eli siitä on myös pieni etu ollut heille taistoissa dA:ta vastaan, luultavasti. dA ei niitä kuitenkaan ole viimeaikoina pahemmin pelannut. Mielestäni CTd antaa sitten taas tasoituksen pelivälineessä, koska ei se frägi yllä korkealla tasolla pädin tasolle mielestäni, mutta oman valinnan ovat hiiripelaajat tehneet. Sitä olen itse jauhanut melko pitkään ja on se mielestäni ihan selvä asia.
Mutta ne vastustaa, jotka haluaa ja ne ei, jotka ovat minun kanssa suht samoilla linjoilla (luultavasti). Mielipiteet voivat muuttua minullakin, tietynlainen hiiri voisi oikeastaan muuttaa koko klaanipelaamisen siksi, että kaikkien olisi pakko hankkia se, jos kiinnostaisi pärjääminen klaanipeleissä. Sitä en itse toivoisi konsoleille.