Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja quassimo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Frag FX - Dopingia FPS-peleihin?

......

Osta laite ja kokeile, ei se ole niin vaikeaa. Tuon kuvailun perusteella ei todellakaan ole samanlainen. Bugeja on kuten itsekkin sanoit, mutta itse hiiri ei ole tarkka (siis mikään pc hiiri). Kyllä pitäisi terveen järjenkin sanoa, että ei se voi mitenkään jumalaisen hyvin toimia kun ns. liikkumiskomennot on jouduttu "kääntämään" tateista siihen hiireen.

Osta ja kokeile ja totea oma mielipiteesi. Saa sen myytyä varmasti, jos haluaa.

Osta sä mielumjin UT3 ja koita pelaa sitä hiirellä, se on halvempi, saat trophyjä ja varmaa aika helposti myytyy eteen päinki.

ite oon pelannu pikkusen yli 10v fps hiirellä, joten kun ensimmäisen kerran laitoin ilmestymispäivänä cod4:n uuniin oli mulla jo fragfx käytössä. On ollut lähes siitä lähtien, xfps rateuppia olen koittanut saada säätöihin huonolla menestyksellä. Fragfx ei todellakaan vastaa pc hiirtä, ei ees lähellekkään. Omasta mielestä laite on kuitenkin melko hyvä oikeilla säädöillä, tosin testasin sitä myös resistancessa johon sitä ei saanu konfattua millään siedettäväksi, codiin jostain syystä saa. Eduista en osaa sanoo ku en pysty kuvittelemaankaan pelaavani fps:ää millään pädillä. PC puolella olen highskill tasoo, mutta kyllä tolla fragfx:llä hengestään pääsee ja vähän väliä on semmonen tunne et onhan tää ny perkele kankee vehje, tosin mulla ei ole mitään muuta tsäänssiä pelata pädillä ja heti kun konkreettisesti parempia versioita tulee, löytyy ne käytöstä ihan surutta.

nii, ja eipä toi näytä vehkeistä kiinni olevan toi menestyminen noissa peleissä, päästä se lähtee ensisijassa. Ja kyllä sitä kohtuu väliajoin evottelee niin et ei voi kun nauraa itellee :D

Kattokaa nyt jotain ctd pelaajia niiden hiirten kanssa.. aivan selvää etua joissakin tilanteissa. En ollut tajunutkaan kuinka paljon siitä saa etua ennen kun pääsin kunnolla seuraamaan millaista on fragfx pelaajan pelaaminen pädääjiä vastaan..en väitä vastaan että eikö se varmaan vaadi totuttelua ym.. mutta selvää etua siitä saa. Itse en hyväksy _enään_. Eikä siitä johdu että olisi tullut häviö näitä vastaan, itse asiassa kd.kin pysyi publalla heitä vastaan hyvin plussan puolella, mutta huomasin vanhana hiirittelijänä edut. esim tilanteissa jossa kulman takaa tulee fragfx käyttäjä lähietäisyydeltä.. ampuu hyppää ja tähtää samalla tehden about 100 asteen käännöksen kokoajan pitäen vihun tähtäimessä ja tykittäen,normi pädillä ei noin nopeassa tilanteessa ole mahdollista tehdä samaa johtuen siitä että tähdätä ja hypätä ei voi samanaikaisesti. Turnauksissa pitäisi ainakin kieltää.. Hyh hyh pöydän ääressä plegeä

... johtuen siitä että tähdätä ja hypätä ei voi samanaikaisesti

Itseasiassa voi, jos käytät etusormella x, kolmio, ympyrä ja neliö-nappeja. Keskisormella sitten ampuminen. Näitäkin pelaajia löytyy. Ja ei noi hypyt ole mitenkään vaikeita pädillä ihan normaalilla sormien asettelullakaan.

Itseasiassa voi, jos käytät etusormella x, kolmio, ympyrä ja neliö-nappeja. Keskisormella sitten ampuminen. Näitäkin pelaajia löytyy. Ja ei noi hypyt ole mitenkään vaikeita pädillä ihan normaalilla sormien asettelullakaan.

joo siis voithan sä pelata sit niinkin et käännät koko ohjaimen väärinpäinki...... hereille ny, ja pystyy sillä hyppii, mutta noin nopeissa tilanteissa mw2sessa ei ole mahdollista tehdä edellämainittu tähtäys/hyppääminen/ampuminen/kääntyminen samanaikaisesti ellei tosiaan joku pelaa noin ja rasita kättänsä ihan hajalle

Siis frägillähän juuri ei pysty tekemään niin hyvin liikkeitä kuin pädillä. Jos on vielä kunnola harjoitellut niin liikkeet näyttää melkein siltä kuin näppiksellä pelaisi. Sitä en kisitä etteikö näppiksellä olis nopeampi tehdä liikkeitä, mutta kokeile ihmeessä XFPS adapteria niin näet kuinka epätarkka ja hidas se on.

Aivan järkyttävästi liioittelet, se on hitaampi kuin pädi ellet pelaa sellaisella 2-3 senssillä mikä on hyvin samaa nopeus tasoa, toki pädi toimii täysin bugeitta. Mitä enemmän nostat senssiä, sitä enemmän alkaa ilmenemään rajuja bugeja ja ns. leijaamista. Turha sitä spektaamisen perusteella on sanoa, omasta mielestä se näyttää aivan hirveältä spektatessa, en tiedä kenen pelaamista olet sitten seurannut.

Frag FX on todellakin kömpelömpi kuin pädi ja sillä pystyy tekemään yhtä paljon liikkeitä kuin tavallinen pädittäjä pystyy, jos olet etevöämpi, pystyt tekemään paljon enemmän kuin Frag FX pelaajat. Itse ainakin pystyn melko sutjakkaasti menemään makuulle samalla kuin ampuu (nopeammin kuin Frag FX, näppiksen tasoa melkeimpä), tähtäämään esim ilmassa ja tekemään kaikenlaisia liikkeitä kuten aseen vaihtelua yms.

Mikä on muuten sun PSN näin BTW, vaikutat henkilöltä joka piiloutuu uuden acon taakse? Voin näyttää pari liikettä, jos et usko. Aika maagiselta saat nuo liikkeet kuulostamaan.

Edit:
Ainoa tapa miten voi siis oikeasti tehdä monia liikkeitä sutjakasti samaan aikaan on hiiri ja näppis, mutta ei konsoleille ole vielä laitetta jolla ne toimisivat hyvin tai edes kohtalaisesti.

Mikä on muuten sun PSN näin BTW, vaikutat henkilöltä joka piiloutuu uuden acon taakse? Voin näyttää pari liikettä, jos et usko. Aika maagiselta saat nuo liikkeet kuulostamaan.

en tod. koWis nimellä pelailen, ja joo ite oon aina pelannu hitaalla senssillä ja päässyt koviin klaaneihin pcllä... makuulle pääsee joo, vaihdoin itekkin vastikään tacticaliin normista.

Viimeksi muokannut moderaattori:

en tod. koWis nimellä pelailen, ja joo ite oon aina pelannu hitaalla senssillä ja päässyt koviin klaaneihin pcllä... makuulle pääsee joo, vaihdoin itekkin vastikään tacticaliin normista.

Niin niin, monet pleaa hitaalla senssillä, PC:llä monet huiput, jopa useimmat. Mitä sää nyt tarkoitat niillä erityisillä liikkeillä mihin ei pädillä muka pystyisi normaalisti? Makuulle meno ampuessa kuuluu ihan perusjuttuihin CoD:ssa ja tacticalillahan se onnistuu helpoiten, toki on niitäkin jotka vetää ympyrällä hyvin.

Mutta sanoit että kääntyy 1000 astetta sekunnissa toki liioitellen, mutta tarkoitit että todella nopeasti, eihän se nyt pyörähdä ollenkaan nopeasti. Kuten sanoin, varmaan sitä hitaimpien senssien tasoa, joten ei siitä saa siinä mielessä etua ollenkaan, sitten tulee mukaan kaikki bugit niin eiköhän se pädi ole parempi ainakin IMO siinä tapauksessa.

Itse ainakin lupaan, että pädillä voi tehdä vähintään yhtä hyvin liikkeet toki luontevammin bugeitta, kerro ihmeessä mitä.

Koska muuten pelailit CTd vastaan pubil näin BTW jälleen? Ketä siellä teki ilmiömäisiä liikkeitä? Kysäisin tässä äsken yheltä CTd jannulta niin eihän siellä pelannut muuta kuin Epic-Famasi ja Berdu, ei niistä kumpikaan kyllä omaan silmään mitään outoa ole koskaan tehnyt, toki Famasi on muuten aika sekopää jätkä joka kaataa porukkaa usein hyvällä tahdilla. Kannattaa ottaa myös huomioon ettei kaikki CTd:ssä pelaa edes hiirellä, esim. noista kahdesta. ;)

Niin niin, monet pleaa hitaalla senssillä, PC:llä monet huiput, jopa useimmat. Mitä sää nyt tarkoitat niillä erityisillä liikkeillä mihin ei pädillä muka pystyisi normaalisti? Makuulle meno ampuessa kuuluu ihan perusjuttuihin CoD:ssa ja tacticalillahan se onnistuu helpoiten, toki on niitäkin jotka vetää ympyrällä hyvin.

Mutta sanoit että kääntyy 1000 astetta sekunnissa toki liioitellen, mutta tarkoitit että todella nopeasti, eihän se nyt pyörähdä ollenkaan nopeasti. Kuten sanoin, varmaan sitä hitaimpien senssien tasoa, joten ei siitä saa siinä mielessä etua ollenkaan, sitten tulee mukaan kaikki bugit niin eiköhän se pädi ole parempi ainakin IMO siinä tapauksessa.

Itse ainakin lupaan, että pädillä voi tehdä vähintään yhtä hyvin liikkeet toki luontevammin bugeitta, kerro ihmeessä mitä.

Koska muuten pelailit CTd vastaan pubil näin BTW jälleen? Ketä siellä teki ilmiömäisiä liikkeitä? Kysäisin tässä äsken yheltä CTd jannulta niin eihän siellä pelannut muuta kuin Epic-Famasi ja Berdu, ei niistä kumpikaan kyllä omaan silmään mitään outoa ole koskaan tehnyt, toki Famasi on muuten aika sekopää jätkä joka kaataa porukkaa usein hyvällä tahdilla. Kannattaa ottaa myös huomioon ettei kaikki CTd:ssä pelaa edes hiirellä, esim. noista kahdesta. ;)

noita ctd pelaajia oli 5-6 ,domination, kyseisen tempun tekijän nimeä en muista, kyll pädillä voi paremminkin varmaan pelata plegellä (toistaseksi kun noi ei niin kehittyneitä vielä ole),en tod. sitä väitä, mutta joistain tilanteista saa enemmän irti frägillä.

Kattokaa nyt jotain ctd pelaajia niiden hiirten kanssa.. aivan selvää etua joissakin tilanteissa. En ollut tajunutkaan kuinka paljon siitä saa etua ennen kun pääsin kunnolla seuraamaan millaista on fragfx pelaajan pelaaminen pädääjiä vastaan..en väitä vastaan että eikö se varmaan vaadi totuttelua ym.. mutta selvää etua siitä saa. Itse en hyväksy _enään_. Eikä siitä johdu että olisi tullut häviö näitä vastaan, itse asiassa kd.kin pysyi publalla heitä vastaan hyvin plussan puolella, mutta huomasin vanhana hiirittelijänä edut. esim tilanteissa jossa kulman takaa tulee fragfx käyttäjä lähietäisyydeltä.. ampuu hyppää ja tähtää samalla tehden about 100 asteen käännöksen kokoajan pitäen vihun tähtäimessä ja tykittäen,normi pädillä ei noin nopeassa tilanteessa ole mahdollista tehdä samaa johtuen siitä että tähdätä ja hypätä ei voi samanaikaisesti. Turnauksissa pitäisi ainakin kieltää.. Hyh hyh pöydän ääressä plegeä
Kyllä pädilläkin voi tehdä vaikka mitä. Viimeksi viime viikolla tuli viestiä että käyttäisin muka hiirtä, kun menin maahan ja tähtäsin samaan aikaan. Kyllä myös hyppy ja tähtäys onnistuu ihan helposti.. Ja defaulttina mennään, en oo tacticalia jaksanut opetella.

joo siis voithan sä pelata sit niinkin et käännät koko ohjaimen väärinpäinki...... hereille ny, ja pystyy sillä hyppii, mutta noin nopeissa tilanteissa mw2sessa ei ole mahdollista tehdä edellämainittu tähtäys/hyppääminen/ampuminen/kääntyminen samanaikaisesti ellei tosiaan joku pelaa noin ja rasita kättänsä ihan hajalle

Pelasin Cod4 tolleen peukku tatilla, etu sormi X/O, keskari L2 sillon ku pelasin SMGllä vaikka en ees dropshotannu kauheasti. Ihan saman lailla tässäkin, mutta tulee dropattua viellä harvemmin kun kuolee/tappaa niin nopeasti tässä mw2

Kyllä pädilläkin voi tehdä vaikka mitä. Viimeksi viime viikolla tuli viestiä että käyttäisin muka hiirtä, kun menin maahan ja tähtäsin samaan aikaan. Kyllä myös hyppy ja tähtäys onnistuu ihan helposti.. Ja defaulttina mennään, en oo tacticalia jaksanut opetella.

jep jep. ja tuo drop shottaus onnistuu kans vallan mainiosti Defaultilla. tänään, ku hetken pelasin puplaa muiden KFIN jäsenien kans, nii ku tapoin jonkun junnun (kuka lie :p) drop shotil, nii mat tapan sut heti oli huutelemassa, et helkkari toi tactikal on ärsyttävä ku voi mennä nii helposti maihin. :D

Terve kaikille!

Päätin liittyä tähän hienoon yhteisöön, kun huomasin keskustelua tästä hienosta laitteesta nimeltä FragFX.

Ensinnäkin, voin sanoa, että jos ei kyseistä laitetta olisi, olisin luultavasti jättänyt FPS pelit kokonaan PC puolelle, NIIN surkea olen tuolla pädillä. Se vaan on niin paljon luontevampaa ohjata ranteella, kuten moni täällä jo kirjoitti. Fedurre on mielestäni sanonut asian parhaiten, ei siitä kummoista etua saa, mutta on joillekin vaan luontevampi ohjain.

Minulla on nyt ollut PS3 reilu 2 viikkoa, joten en ole paljoa edes pelannut. Netissä en ollenkaan.
Ostin aluksi tuon PRO mallin, ja se on täysi p*ska! Ensimmänen jonka ostin, niin ei edes lähtenyt päälle. Kävin vaihtamassa ja sain toisen jopa käyntiin. Hiiri pomppi ja nyki aivan hitosti, jopa firmware päivityksen jälkeen. 4 päivää käytön jälkeen myös tämän virtanappi alkoi temppuilemaan. Sammui kesken pelaamisen ja ei tämän jälkeen lähtenyt millään käyntiin, paitsi poistamalla paristot. Sen jälkeen kun se taas käynnistyi, niin se ei sitten enää sammunutkaan. Ja tuo langattomuus todellakin tappaa sen ohjaimen, kävin vaihtamassa langalliseen V2 malliin ja tämä on huomattavasti sujuvampi liikkeessään.

Mutta ei voi näin vähälläkään kokemuksella sanoa että toimii täydellisesti, kun jo heti huomaan itse, että pädillä liikkuminen on vaivattomampaa ja nopeampaa. Ainoa mikä on ,kun on vuosia pelannut FPS pelejä hiirellä, niin ei tohon tattiin tahdo tottua. (Pelasin kyllä FEAR 2 lähes kokonaan läpi pädillä, mutta se oli silti mukavempaa FragFX:llä, vaikka hiiri nyki kuin hullu. En vain osaa nauttia pelaamisesta kun tähtäys on tuskallista.) JA se "hiiren" liike ei todellakaan ole PC:tä vastaava, vaan ylös-alas on kuin tervaa joisi ja sivusuunnassa jos laitat nopeaksi, alkaa tähtäin pomppia, mutta silti minulle on luontevampaa pelata FPS pelini "hiirellä".

Luulen ,että jos tosissaan haluaa pelata netissä konsolilla, niin pädillä saa paremman tuloksen. Itse pelaan nettipelini PC:llä ja PS3:lla mätkintää ja yksinpelejä, nyt onneksi myös FPS genreen voi tutustua.

ELi suosittelen jos joku on joutunut jättämään FPS pelit pois niin kokeilemaan tuota fragFX, mutta jos osaat jo pädillä tähdätä, niin unohda.

Peli-iloa kaikille!

EDIT: Siis olen kyllä omistanut PS2 jo vuosia ja siis osaan pädiä käyttää, mutta koskaan en ole pelannut FPS pelejä juuri tuon tähtäämisen takia konsoleilla.

EDIT: Siis olen kyllä omistanut PS2 jo vuosia ja siis osaan pädiä käyttää, mutta koskaan en ole pelannut FPS pelejä juuri tuon tähtäämisen takia konsoleilla.

Eikun opettelemaan niinkun me muutkin olemme tehneet. Konsolilla pelataan pädillä.

*thumbs up ja onnea treenamiselle* Ei ole mikään mahdoton tehtävä.

Terve kaikille!

Itse pelaan nettipelini PC:llä ja PS3:lla mätkintää ja yksinpelejä, nyt onneksi myös FPS genreen voi tutustua.

Tule ihmeessä kurkkaamaan nettipuolta myös PS3, siellä se yhteisö lymyää. Vaatii täydellisen kokemuksen saavuttamiseen toki mikin, joka nyt ei paljon maksa. Ja niinkuin HC jo sanoi; kyllä sillä pädillä oppii pelaamaan. Free For All on oiva pelimuoto sen opetteluun, kun synnyt kuoleman jälkeen aina uudelleen.

Edit. Meni niin ohi aiheen joten palataan siihen; Frag FX sucks!! ;)

Ite oon pelannu lähinnä PC:llä juurikin FPS-pelejä. Ei oo oikeen itelle toi pädi käteen sopinu, joten ku näki mainoksen tosta Frag FX:stä, niin pitihän sitä kokeilla. Tommosset kolme kertaa tuli sillä pelattua, kunnes päätin laittaa myyntiin; täys susi koko laite!

Hiiri on käsittämättömän epätarkka! Hiiren käyttöä voisi kuvailla niin, että piirrätte televisioonne noin 3 millin välein sekä horisontaalisesti, että vertikaalisesti viivat. Hiiri osuisi vain ja ainoastaan näiden viivojen risteyskohtiin. Pieniä muutoksia on lähes mahdoton tehdä ja hiiri liikkuu selvästi "töksähtäen" - ei niinkään "virtaviivaisesti", kuten pädi...
Kaiken lisäksi hiiren napit ovat todella rasittavat. Ne ovat enemmänkin "painettavat napit" (ála Amiga-hiiret 90-luvulta), kuin klikattavat - kuten nykyisissä PC-hiirissä...

Pointtina on, että jos joku väittää kyseisen kapistuksen antavan MINKÄÄNLAISTA etua, niin olkaapa hyvä ja testatkaa laitetta, ennen kuin puhutte... Just my 2 cents...

Pointtina on, että jos joku väittää kyseisen kapistuksen antavan MINKÄÄNLAISTA etua, niin olkaapa hyvä ja testatkaa laitetta, ennen kuin puhutte... Just my 2 cents...

Tommosset kolme kertaa tuli sillä pelattua, kunnes päätin laittaa myyntiin; täys susi koko laite!

Kolmella kokeilukerralla tuskin voi sanoa yhtään mitään. Ehkä sillä pitäisi kuitenkin vähän enemmän pelailla samalla tavalla kun pädillä että alkaa kulkemaan. Just my 2 cents.

Kolmella kokeilukerralla tuskin voi sanoa yhtään mitään. Ehkä sillä pitäisi kuitenkin vähän enemmän pelailla samalla tavalla kun pädillä että alkaa kulkemaan. Just my 2 cents.

Kuules HooCianna... eikös se vain ole parempi, että porukka ei jaksa kokeilla kyseistä laitosta kun sen pari kolme peliä ja päätyvät tulokseen, että on susi jo syntyessään... Sittenhän kaikki jotka aikovat hankkia sen, niin jättävät leikin sikseen ja joko aloittavat uransa tai jatkavat uraansa meitin Pädittäjien mailmassa :rolleyes: :p
Just my 20€uros.

Ei se nyt ihan niin ole, että mitä enemmän pelaat laitteella niin sitä paremmaksi se laite tulee, tulet vain itse paremmaksi koska totut laitteen bugeihin. Vaikka sillä pelaisi sata vuotta niin ei ne epätarkkuudet, bugailut ja nappien huonoudet mihinkään katoa, niihin vaan toiset tottuu paremmin kuin toiset. Silti turha väittää ettäkö sillä saisi mitään etua pädiin, koska ei varmasti saa.

Kokeile ihmeessä pädillä pelata ja reenata, hommaan pääsee hyvin jyvälle kun tarpeeksi jaksaa irvistää ja sen jälkeen on hauskaa puuhaa.

Edit:
Luulisi kuitenkin kaikkien huomaavan, että jokainen testaaja on valittanut samoista asioista enemmän tai vähemmän. Keillä enemmän kokemusta PC:ltä laite tuntuu entistä huonommalta, mutta silti luonnollisemmalta, pädittäjillä taas laite tuntuu oudolta ja yhtälailla bugiselta ja tottuminenkin voi olla vaikeaa ja turhaa.

Se voi olla epätarkka, täysin turha vehje, josta ei ole etua pädiin vaan ennemminkin jää pädin jalkoihin. siinä voi olla huonot nappult joiden herkkyyden ja "bindit" voi itse säätää, se ei ehkä ole pc hiiri, se ei ehkä toimi, se ei ole hyvä. jne jne.

Mutta se on silti modattu ohjain. Se onkin ainakin mulla se mikä risoo.
Ja se mikä ihmetyttää on miks kaikki puollustelee sitä, varsinkin Fedu, miks puollustelet sitä koko ajan?

Ylös Bottom