Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption [PS3 Hype ja hankintahöpönlöpötys]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Löytyykö tästä pelistä nettipeli-mahdollisuutta kuten GTA4:ssa?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Niin ja se on muuten siisti "yksityiskohta", että pelissä jokainen hahmo on ilmeisesti uniikki (jokaisella on oma nimi, asuinpaikka, ammatti, jne.) ja jos päättää mennä johonkin kaupunkiin ja tappaa kaikki, niin sitten se kaupunki on myös toisella vierailukerralla edelleen autiona. :) (Fallout 3 -tyyliin.)

Parin talon kylät toki, mutta en millään pysty näkemään, että kumpikaan näistä pätisi isompiin kaupunkeihin.

Oli miten oli, innolla odotellaan. Jää nähtäväksi kummalle konsolille hankin, mutta näillä näkymin ainakin molemmille.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Mielenkiintoista nähdä onko tästä johonkin muuhun kuin GTAIV:n ympäristön käännöksestä villiin lännen puolelle. Ei napannut kuitenkaan ihan niin paljon kuin oli odottanut. Näin Heavy Rainin kokeneena haluaisi varsinkin näiltä isoilta projekteilta samantapaista väkevää käsikirjoitusta ja uskottavia roolihahmoja. Vähemmän päätöntä rellestämistä ilman vastaavuutta.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Jengi tuntuu olevan aika innostuneita verkkopelistä. Playstation Magazine on vaatimattomasti nimennyt tekeleen jo tässä vaiheessa "The Greatest Multiplayer Lobby in the History of VideoGames" :D

The lobby, in case you didn't quite get it, is actually a fully playbale version of the whole game populated by both CPU and live gamers.


The PSM also highlighted several features:

  • Create a "posse" and roam freely about the map
  • Engage in hunting wild animals, to hunting other gamers
  • ad hoc missions (like besieging a desert ranch filled with bandits)
  • Gain experience points which can be used to customize appearance and upgrade horse, weapons and "title"
  • Unlock new multiplayer modes like the standard 16-player deathmatch and team based "capture the bag"

Lähde: PlayStation Magazine: Red Dead Redemption has the greatest multiplayer lobby ever
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Näin Heavy Rainin kokeneena haluaisi varsinkin näiltä isoilta projekteilta samantapaista väkevää käsikirjoitusta ja uskottavia roolihahmoja. Vähemmän päätöntä rellestämistä ilman vastaavuutta.

Hetkinen. Tuntuu, että jokaisessa pelin videossa ja previkassa painotetaan sitä, miten teot vaikuttavat siihen, miten pelimaailma reagoi pelaajaan.

[offtopic-tilitys alkaa]

Seuraava ei siis mitenkään Nisulle osoitettuna, vaan ympäripyöreätä ajatusvirtaa edellisen laukaisemana ja pelikokemusten innoittamana :)

Pidetään ne interaktiiviset leffapelit ihan omana genrenään, sillä näissä open world-peleissä nimenomaan rällästäminen ja tehtävien suorittamisen vapaus on SE juttu. Toki Heavy Rain uudisti käsikirjoituksen ja hahmojen syvyyttä pelaamisessa jonkin verran, mutta sen myötä olen havaitsevinani pelaajien keskuudessa pienoista snobeilua siitä, kuinka Heavy Rain on nyt niiiiin Hitchcockia ja Dostojevskia ja kuinka rällästyspelit vanhanaikaista tai aivotonta soopaa. Paskat sanon minä, puhutaan kahdesta täysin erilaisesta pelityypistä. Enkä hiekkalaatikkopeliä pelatessa todellakaan halua katsella 2/3 peliajasta välianimaatioita, oli sitten kuinka hienoja tahansa. Vapaassa pelimaailmassa vapaasti toimiminen on suurin tekijä lajityypin viehätykseen. Liika käsikirjoittaminen pilaa sen.

Lisäksi Heavy Rainissa oli paljon turhaa paskanjauhantaa ja halpaa pelaajan harhauttamista,
esim. Ethanin muistikatkokset ja heräämiset origami kädessä,
mikä oikeassa elokuvassa lytättäisiin täysin perusteettomana ja huonona käsikirjoituksellisena ratkaisuna. Mutta peleissä moinen annetaan anteeksi, onhan ne "vaan" pelejä.

Kyllä näitä hienoja käsikirjoituksia on tehty jo ajat sitten, mutta ne ovat vaan unohtuneet vuosikymmeniksi. Parhaat ja viihdyttävimmät pelitarinat ikinä ovat olleet Monkey Island ykkösessä ja Indy & Fate of Atlantiksessa, kauan ennen Heavy Rainia. Näissä piti vaan itse oivaltaa, miten tarinan saa jatkumaan. Ja siitä selvittiin ilman järjetöntä määrä cutscenejä tai reaktiotestejä. Joojoo, eri genre ja perustuu täysin eri logiikkaan, mutta silti. Heavy Rain on hieno peli, mutta sen läpäistyäni tunsin itseni jotenkin kusetetuksi, mikä ei vastaa sitä lunastusta, jonka esim hyvin kirjoitettu elokuva tarjoaa.

[/offtopic-tilitys loppuu]

Huh.

Tähän liittyen, mielestäni GTA IV kuivahti hieman (edellisosiin verrattuna) juuri juonen mukanaan tuomien liian käsikirjoitettujen ja putkessa kulkevien tehtävien vuoksi, esim. Saints Row 2 oli pirusti hauskempi ja monipuolisempi, mitä tuli tehtävien toteuttamistapoihin. Mutta ei Rockstaria ole käynyt tarinasta tai varsinkaan hahmoista haukkuminen, mielestäni juuri nuo ovat aina olleet vahva osa GTA-pelien viehätystä.

Avainjuttu lieneekin, miten hyvin länkkärimaailma on toteutettu ja kuinka sitä on hyödynnetty (vrt. 80-luvun Miamin mainio toteutus GTA Vice Cityssa). Tällä hetkellä näyttää todella lupaavalta: Tähän mennessä esitellyt hahmot ovat juuri niin länkkäriä kuin mahdollista, mikä on pelkästään hyvä asia - tässä konseptissa riittää jo pelkissä kliseissä aineksia loistaviin hahmoihin. Ja valinnat mustan ja valkoisen välillä istuvat villiin länteen kuin revolverin piippu sieraimeen, kaikki kun kuitenkin oli harmaansävyistä. Ainakin tekemisen vapaus ja tehtävien vaihtelevuus vaikuttaisi olevan kohdillaan Red Dead Redemptionissa. Mielenkiintoisinta onkin nähdä, miten eri aikakaudet nivoutuvat yhteen.

Kyllä, rakastan spagettiwesternejä. Kyllä, odotan tätä peliä kuin kuuta nousevaa, ehkä enemmän kuin mitään peliä viimeisen 20 vuoden ajalta. Ja olen valmis antamaan sille paljon anteeksi, kunhan fiilis on kohdillaan. Tietysti, jos ei länkkäriteema nappaa, niin ymmärrän, ettei pelistä innostu samalla tavalla. Mutta se onkin ihan oma häpeä :)

Nyt aamiaista.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Hetkinen. Tuntuu, että jokaisessa pelin videossa ja previkassa painotetaan sitä, miten teot vaikuttavat siihen, miten pelimaailma reagoi pelaajaan.

Kyllä, mutta ehkä sen verran kuitenkin kyyninen ettei tähän ihan vielä usko ennenkuin nämä liitokset on omin silmin päässyt toteamaan. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun visionäärin suuret päiväunet olisi toteuttamisportaassa torpattu käytännön syistä vain raakileiksi aijotusta.

Snobismia tai ei, mutta Heavy Rain mainittuine puutteineenkin (johon mahdolliset jatkopalat tuovat aikanaan selityksensä) on ainakin omassa pelihistoriassa yksi merkittävimmistä teoksista. Muistijälki on lähellä kirjaa, kun normi pelit menevät ja tulevat televisio-ohjelmien tapaan. Olisi mukava saada tälläisistä "vapaista ympäristöistä" kuitenkin tarinasta myös näitä samoja vahvoja viboja, joita herutella pitkään mielessä.

Kliseistä spagettiwesterniä odotellaan myös täällä. Ennen peliä pitäisi muutama klassikko katsoa melkeimpä putkeen vihkiytyäkseen tähän hyvin nautittavaan lajityyppiin. Sergio Leonen tuotannon antamaan esimerkkiin vakaasti uskoen :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

jos päättää mennä johonkin kaupunkiin ja tappaa kaikki, niin sitten se kaupunki on myös toisella vierailukerralla edelleen autiona. :) (Fallout 3 -tyyliin.)

Parin talon kylät toki, mutta en millään pysty näkemään, että kumpikaan näistä pätisi isompiin kaupunkeihin.

Toivottavasti asia on näin ku Muntu sanoi, et vain pikkukylät autioituu. Muuten pelistä vois pitemmän päälle tulla iso autiomaa:D ja sit se olis ihan kirjaimellisesti hiekkalaatikkopeli.:p

e. Ja nii Fallout on roolipeli, joten se on vähä eri juttu siinä ku täs pelis.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

En kai taas nähnyt yhtä lukittuvaa autoaimia kun GTA IV:ssäin, minkä helkkarin takia pitää ne autoaimit moninpeliinkin tuoda, jos näin mitä luulin MP on kustu taas. Thanks R* :mad:

Kaipa ne sieltä Multiplayer valikosta saa poistettuakin, että ihan vain miten päättää. Ainakin GTA4sessa sai multiplayerin hostaaja päättää onko auto aim. Mutta juu, mielellään ilman, mutta ei haittaa vaikka onkin.

Itsellä odotukset huipussa, päätin että Alan Wake saa odottaa myöhempää. Vuoden tätä olen jo itse odotellut.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

No jos realismin mukaan mentäisiin, niin äijäthän olisi jatkuvasti niin kännissä, että tappaisivat lähinnä sivullisia, jos ei puhdistamaton ase sattuisi räjähtämään omalle naamalle. :p.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Toivottavasti noihin ''possen'' henkilömääriin on laitettu jotkut rajoitukset, koska voi vähän naama tulla kalpeeks, kun 50 mustangillaan ratsastavaa äijää tulee omaa 5 hengen aaseilla ratsastavaa jengiä vastaan.
Toinen seikka mikä mietityttää on se, että mitenköhän tuo lobby-systeemi on tehty, meinaan ryöstele siinä sit posses kanssa pankkeja, kun ei ole ketään kenen kanssa taistella mistään. Toisin sanoen, tylsää voi tulla. Tämä seikka siis GTA 4 nettipeliä pelanneena, missä ei porukkaa ilman inviteä juurikaan löytynyt.
Muuten kyllä mielettömältä näyttää.
Edit: Katsoin toisen kerran trailerin ja taisi sanoa, että voi olla 8 henkilön posse.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

mites noita omia jengejä sit kootaan?

jos yksin meen, ni millä voin liittyä jonkun jengiin ilman et ne ampuu mut heti ku lähestyn :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Nuubit erottaa preerialla ratsusta joka on siis aasi. :D
Tuo Team Shoot Out kuulostaa myös hauskalta. Siis se jossa ratkaistaan pelityypin aloittaja.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Kuinkas monta pelaajaa voi olla samassa maailmassa tuossa free roam muodossa oman bossen lisäksi? Jäi vähän auki tuo asia itselleni
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Kuinkas monta pelaajaa voi olla samassa maailmassa tuossa free roam muodossa oman bossen lisäksi? Jäi vähän auki tuo asia itselleni

Ymmärtääkseni 16 (tai samassa lobbyssa). Tai siis yhteensä 16 ja se sisältää sunkin joukkion.

Itse ihmettelin tuossa videossa sivulausetta, jossa sanottiin että posset voivat vapaasti haastaa toisia porukoita ristiin rastiin, mutta kun vain 16 pelaajaa voi samanaikaisesti olla kemuissa niin kahdeksan hengen posset eivät voi kuin kohdata yhden toisen kahdeksan hengen possen onlinesession aikana. Pienempiä porukoita mahtuisi kinkereille enemmän. Saa nähdä sitten, tuleeko online-maailmoihin enemmän kahden hengen porukoita vai kahdeksan hengen? Itse kyllä toivoisin että nämä 16 hengeä lobbysta A voisivat kohdata väkeä lobbysta B. Toisaalta veikkaan että offline-peli on tässä se juttu eikä online pysty tästä pienestä "free roam"-hypesta huolimatta tarjoamaan mitään kovinkaan mullistavaa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Ymmärtääkseni 16 (tai samassa lobbyssa). Tai siis yhteensä 16 ja se sisältää sunkin joukkion.

Minä kyllä käsittäisin niin, että koko pelimaailma on yksi suuri lobby jonne mahtuu kyllä porukkaa vaikka kuinka paljon. Ja pelimaailmassa on NPC-hahmoja yllin kyllin, jolloin esim. pankkiryöstöt jne. onnistuvat ilman live-vastustajiakin.

Mutta sitten jos kohtaa toisen possen ja aktivoi vaikka Skirmish-pelin, tulee 16:n pelaajan raja vastaan. Eli näissä perinteisissä nettipelimuodoissa ei voi isompaa sakkia samaan aikaan kähinöidä.

Suatanpa toki olla väärässäkin...
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Mutta siis pelkässä lobbyssä jo saatat tulla nirhatuksi?

Eli jos yrität liittyä johonkin posseen siellä lobbyssä niin ne voi huoletta päättää sun päiväs? :D

voi yksinäisellä pelaajalla tulla äitiä nopeesti ikävä
 
Ylös Bottom