Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula 1

Vastaus: Formula 1

Muutokset tulevalla kaudella ovat melko pieniä. Ensi kausi tullaan ajamaan näillä näkymin 18 auton voimin, sillä Marussia ajautui konkurssiin ja Caterham vielä neuvottelee sjoittajien ja velkojien kanssa, mutta todennäköisesti ei osallistu. Sinällänsä harmittavaa, että autojen määrä vähentyy, mutta toisaalta kaudella 2016 mukaan pitäisi tulla Haas F1 Team ja Honda.

http://yle.fi/urheilu/uusi_kisa_tei...o_lista_ensi_kauden_muutoksista_f1ssa/7716444
 
Vastaus: Formula 1

Ainoo mielenkiintonen asia kaudelle 2015 on mun silmissä se, et jos Räikkönen ja Bottas ajais suurinpiirtein samantasosilla autoilla,niin vois vähän verrata kumpi on kovempi kuski. Tai sitten ihan turha odotuksen aihe, koska välillä tuntuu et Räikkösen taso on jo hiukan lässähtäny. Liekö esim.motivaatio?:):confused:
 
Vastaus: Formula 1

välillä tuntuu et Räikkösen taso on jo hiukan lässähtäny. Liekö esim.motivaatio?
Nojaa. Viime kausi oli tosiaan pohjanoteeraus, mutta eipä Räikkönen ole ajanut enää mestaruudesta 2007 jälkeen (shots fired). Ellen täysin muista väärin, niin "jäämiehen" ainoa mestaruus ei olisi edes tapahtunut ilman räikeää varikkokikkailua. Toki täysin normaalia F1:ssa, mutta historian valossa suomalaiset fanit ovat monesti nissuttaneet näistä kun puhutaan Schumin tai Alonson mestaruuksista.
 
Vastaus: Formula 1

Nojaa. Viime kausi oli tosiaan pohjanoteeraus, mutta eipä Räikkönen ole ajanut enää mestaruudesta 2007 jälkeen (shots fired). Ellen täysin muista väärin, niin "jäämiehen" ainoa mestaruus ei olisi edes tapahtunut ilman räikeää varikkokikkailua. Toki täysin normaalia F1:ssa, mutta historian valossa suomalaiset fanit ovat monesti nissuttaneet näistä kun puhutaan Schumin tai Alonson mestaruuksista.

Paluu Ferrarillekin oli rämpimistä niinkuin 2008-2009. Taino viel 2008 Kimi oli Ferraril aika kova. Renault-kaudet oli suht ok, mut Grosjean oli paikoitellen aika-ajoissa nopeampi.
 
Vastaus: Formula 1

Ellen täysin muista väärin, niin "jäämiehen" ainoa mestaruus ei olisi edes tapahtunut ilman räikeää varikkokikkailua.

Kikkailu tosiaan oli silloin hyvin räikeää, mutta Räikkösen mestaruus oli kuitenkin urheilullisesti oikea ratkaisu. Alonso ja Hamilton olivat tietoisia tallinsa toimista, joten henk. koht. rangaistukset olisivat olleet aiheellisia, mutta raha ratkaisi tietenkin taas kerran.
 
Vastaus: Formula 1

Kikkailu tosiaan oli silloin hyvin räikeää.

Tuosta täytyy kyllä eri mieltä. Ainoa asia mikä vaikuttaa tallipeliltä on seikka, että Räikkönen tuli molempiin stoppeihin Massan jälkeen. Silloin välitankkausten
ollessa käytössä oli yleisempää, että kärjessä ajava stoppaa myöhemmin. Massan toisen stopin jälkeen Kimi ajoi kaksi nopeinta kierrostaan. Massan stoppi oli normaali, mitään tarkoituksellista
hidastelua varikolla ei ollut. Jos kyseessä olisi ollut kahden eri tallin kuskit, olisi Kimin ajoa ja taktiikkaa pidetty mestaruuden arvoisena. Mitään Alonsomaisen tai Schumimaisen kaltaista räikeää tallipeliä en silloin huomannut.
 
Vastaus: Formula 1

Alonso ja Hamilton olivat tietoisia tallinsa toimista
Massa on jälkikäteen avoimesti sanonut, miten 2007 hän ja Kimi kisasi kumpikin maailmanmestaruudesta kauden alkaessa (ts. talli ei ennalta määrännyt ykkös- ja kakkoskuskin pestiä). Arvojärjestys määräytyi Italian GP:n jälkeen, mistä kumpikin kuski oli tietoisia. Kyseisessä kisassa Massa keskeytti ja Kimi ajoi maaliin täten ohittaen Massan kuskien pistetaulukossa. Tämä taas tarkoitti sitä, ettei Massa enää ajanut loppukaudesta mestaruudesta vaan toimi samanlaisena apukuskina, mitä Barrichello aikoinaan.
 
Vastaus: Formula 1

Massa on jälkikäteen avoimesti sanonut, miten 2007 hän ja Kimi kisasi kumpikin maailmanmestaruudesta kauden alkaessa (ts. talli ei ennalta määrännyt ykkös- ja kakkoskuskin pestiä). Arvojärjestys määräytyi Italian GP:n jälkeen, mistä kumpikin kuski oli tietoisia. Kyseisessä kisassa Massa keskeytti ja Kimi ajoi maaliin täten ohittaen Massan kuskien pistetaulukossa. Tämä taas tarkoitti sitä, ettei Massa enää ajanut loppukaudesta mestaruudesta vaan toimi samanlaisena apukuskina, mitä Barrichello aikoinaan.

Monelle nuorelle Kimi lienee lähes samanlainen Jumala, mitä Häkkinen oli 70-80 luvuilla syntyneille.
 
Vastaus: Formula 1

Tuosta täytyy kyllä eri mieltä. Ainoa asia mikä vaikuttaa tallipeliltä on seikka, että Räikkönen tuli molempiin stoppeihin Massan jälkeen. Silloin välitankkausten
ollessa käytössä oli yleisempää, että kärjessä ajava stoppaa myöhemmin. Massan toisen stopin jälkeen Kimi ajoi kaksi nopeinta kierrostaan. Massan stoppi oli normaali, mitään tarkoituksellista
hidastelua varikolla ei ollut. Jos kyseessä olisi ollut kahden eri tallin kuskit, olisi Kimin ajoa ja taktiikkaa pidetty mestaruuden arvoisena. Mitään Alonsomaisen tai Schumimaisen kaltaista räikeää tallipeliä en silloin huomannut.

Puhuttiin näköjään ihan eri asiasta. Itse tarkoitin Ecclestonen kikkailua McLarenin vakoilujupakan suhteen. Alonso ja Hamilton selvisivät ilman rangaistuksia ja kaudesta tuli sen takia ehkä kaikkien aikojen tiukin ( kauden lopussa kolme kuljettajaa yhden pisteen sisällä ). Räikkönen sai kabinetissa mestaruuden, joka olisi muutenkin tullut, jos McLarenin kuskeja olisi rankaistu, kuten olisi ollut aiheellista. McLaren sai 100 miljoonan sakot ja mielenkiinto loppukauden kilpailuja kohtaan oli taattu. Kaikki osapuolet olivat varmasti tyytyväisiä.
 
Vastaus: Formula 1

Massa on jälkikäteen avoimesti sanonut, miten 2007 hän ja Kimi kisasi kumpikin maailmanmestaruudesta kauden alkaessa (ts. talli ei ennalta määrännyt ykkös- ja kakkoskuskin pestiä). Arvojärjestys määräytyi Italian GP:n jälkeen, mistä kumpikin kuski oli tietoisia. Kyseisessä kisassa Massa keskeytti ja Kimi ajoi maaliin täten ohittaen Massan kuskien pistetaulukossa. Tämä taas tarkoitti sitä, ettei Massa enää ajanut loppukaudesta mestaruudesta vaan toimi samanlaisena apukuskina, mitä Barrichello aikoinaan.

Miten tämä liittyy tuohon siteeraukseen?
 
Vastaus: Formula 1

Monelle nuorelle Kimi lienee lähes samanlainen Jumala, mitä Häkkinen oli 70-80 luvuilla syntyneille.
Samaa mieltä. Jos tässä pitäisi äkkiseltään sanoa kumpaa kuskia pidän suuremmassa arvossa ei valinta ole vaikea. Mika > Mika > Kimi.
 
Vastaus: Formula 1

Samaa mieltä. Jos tässä pitäisi äkkiseltään sanoa kumpaa kuskia pidän suuremmassa arvossa ei valinta ole vaikea. Mika > Mika > Kimi.

Itsellä vaakakuppi kallistuu Häkkiseen. Ei pelkästään se nopeus vaan koko persoona ja MM:ät ja muutamat/useat legendaariset kisat.
 
Vastaus: Formula 1

Samaa mieltä. Jos tässä pitäisi äkkiseltään sanoa kumpaa kuskia pidän suuremmassa arvossa ei valinta ole vaikea. Mika > Mika > Kimi.

Itse muistan myös innokkaasti seuranneeni molempia Mikoja silloin 90-luvun jälkipuoliskolla ja olihan ne Häkkisen ensimmäiset osakilpailuvoitot ja mestaruudet kovia juttuja. Muistan laulaneeni oikein innokkaasti kotosalla kansallislaulua silloin vuonna '97, kun Häkkinen voitti uransa ensimmäisen kisan Jerezissä. Saloakin toki sympattiin silloin kovasti, mutta hänestä jäi kuitenkin päällimmäisenä mieleen ne lukuisat selittelyt keskeytysten ja huonojen kisojen jälkeen. Toki siihen aikaan Arrows oli autona aika hidas ja sitäkin epäluotettavampi, joten kaikki vika ei toki ollut Salossa, mutta ne kuluneet selitykset eivät kuitenkaan jättäneet kovinkaan positiivisia muistoja.

Vastaavasti Kimistä olen tykännyt aina samalla tavalla kuin Häkkisestä. Se kova vauhti ja luonnollinen lahjakkuus, sekä tietenkin ne voitot ja saavutukset! "Maailman nopein Heikki" menee myös samaan kategoriaan tuon Mika Salon kanssa. Puheet ja selitykset tulivat ennen saavutuksia, vaikka Heikiltä se yksi Hungaroringin voitto löytyykin ja on sillä tapaa "voittaja" ja eräällä tavalla suhteellisen pienessä joukossa.

Nyt kun kuskeista tuli puhe, niin suurin surminkaan en voi ymmärtää näitä suomalaisia Alonson "faneja", joita näkee esim. iltapäivälehtien formulauutisissa kommentoimassa. Alonso on todella epäsympaattinen kuski, käytös ja itsekkyys yliampuvaa. Hänen espanjalaiset faninsa toki ymmärrän, mutta Alonson "suomalaisfanit" rinnastan niihin, jotka jääkiekossa ovat jostain kumman syystä Ruotsin puolella.
 
Vastaus: Formula 1

Nyt kun kuskeista tuli puhe, niin suurin surminkaan en voi ymmärtää näitä suomalaisia Alonson "faneja", joita näkee esim. iltapäivälehtien formulauutisissa kommentoimassa. Alonso on todella epäsympaattinen kuski, käytös ja itsekkyys yliampuvaa.
Tietyllä tapaa voin ymmärtää miksei Alonson persoona iske. Tämän sanottua on kuitenkin myös todettava ettei Kimikään suuria sympatia pisteitä ole koskaan kerännyt meikäläisen silmissä. Toimittajien tönimiset ja "i was having a shit" tyyliset onelinerit ovat herättäneet ainoastaan "ei näin" -fiiliksiä. Mitä tulee faneihin, niin itsellä ottaa kaaliin äänekkäimmät Kimi fanit, jotka jaksavat vuodesta toiseen jahkailla hänen huonoa tuuria. "Olisi irronnut voitto, jos...", "Mestaruus oli niin lähellä, jos..." jne. Vika tuntuu olevan aina autossa, tallissa tai huonossa tuurissa - ei koskaan itse kuskissa. Samaan hengenvetoon helposti vähätellään muiden kuskien saavutuksia. Tämän takia en ole moneen vuoteen jaksanut keskustelulla lajista suomalaisten kanssa, ulkomaalaisten kanssa kyllä.
 
Vastaus: Formula 1

Itse muistan myös innokkaasti seuranneeni molempia Mikoja silloin 90-luvun jälkipuoliskolla ja olihan ne Häkkisen ensimmäiset osakilpailuvoitot ja mestaruudet kovia juttuja. Muistan laulaneeni oikein innokkaasti kotosalla kansallislaulua silloin vuonna '97, kun Häkkinen voitti uransa ensimmäisen kisan Jerezissä. Saloakin toki sympattiin silloin kovasti, mutta hänestä jäi kuitenkin päällimmäisenä mieleen ne lukuisat selittelyt keskeytysten ja huonojen kisojen jälkeen. Toki siihen aikaan Arrows oli autona aika hidas ja sitäkin epäluotettavampi, joten kaikki vika ei toki ollut Salossa, mutta ne kuluneet selitykset eivät kuitenkaan jättäneet kovinkaan positiivisia muistoja.

Vastaavasti Kimistä olen tykännyt aina samalla tavalla kuin Häkkisestä. Se kova vauhti ja luonnollinen lahjakkuus, sekä tietenkin ne voitot ja saavutukset! "Maailman nopein Heikki" menee myös samaan kategoriaan tuon Mika Salon kanssa. Puheet ja selitykset tulivat ennen saavutuksia, vaikka Heikiltä se yksi Hungaroringin voitto löytyykin ja on sillä tapaa "voittaja" ja eräällä tavalla suhteellisen pienessä joukossa.

Nyt kun kuskeista tuli puhe, niin suurin surminkaan en voi ymmärtää näitä suomalaisia Alonson "faneja", joita näkee esim. iltapäivälehtien formulauutisissa kommentoimassa. Alonso on todella epäsympaattinen kuski, käytös ja itsekkyys yliampuvaa. Hänen espanjalaiset faninsa toki ymmärrän, mutta Alonson "suomalaisfanit" rinnastan niihin, jotka jääkiekossa ovat jostain kumman syystä Ruotsin puolella.

Toisaalta F1 kaipaa tämmöisiä alonsoja. On taitoa sekä negatiivista. Onhan se selvää,et Alonso on nopeutensa ja taitonsa todistanu.
 
Vastaus: Formula 1

Onhan se selvää,et Alonso on nopeutensa ja taitonsa todistanu.

Nojaa...Ihan nopea kuski joo, mutta voitti Rellulla mestaruutensa, kun nopeammilta kilpakumppaneilta(Räikköseltä ja Schumacherilta) hajosi autot edestä tekniikkamurheiden takia. Sai ajella 5 vuotta Ferrarilla, jolla on käytännössä F1-maailman laajimmat resurssit ja lisäksi FIA:n "suojelu", eikä silti pystynyt kehittämään autosta mestariautoa. Nopea kyllä, mutta ehdottoman yliarvostettu.
 
Vastaus: Formula 1

Jerezin testit käynnissä. Tämän vuoden autot näyttävät komeilta. Ensimmäisten hetkien perusteella vaikuttaa, kuten odotettavissa oli, että Mercedes jyrää. Mercedes veti kärkiajan, joka on n. 4 sekuntia nopeampi kuin Kimi Räikkösen viime vuonna kellottama kärkiaika ensimmäisenä päivänä :eek: Katsellaan tilanteen kehittymistä.
 
Vastaus: Formula 1

Kausi lähestyy ja fiilikset nousee. Maikkarilta tuli tunnetusti "tarjous" sähköpostitse mutta hinnay ja sisältö muuttuu joka vuosi. Nyt taisi olla määräajan n. 100e kausi ja määräajan ulkopuolella joku 115e. Viime vuonna sentään sai Totalin tuolla muutamalla kympillä, nyt vain pelkät formulat.

Laatu Katsomossa on ollut hyvin vaihtelevaa ja itsellä ei ainakaan viime vuonna toiminut odotetulla tavalla. Tänä vuonna kokeilenkin Soneran mobiili palveluja, eli Viihdettä läppärille ja älypuhelimeen, jossa on 6 kk 9,90e hintaan. Saapi Totalin eli näkkee myös kai jääkiekot ym mitä vain haluaapi katsella. Laadusta en vielä uskalla sanoa senkään enempää.

Jos itse kauteen odotuksiani niin Mersut ovat kyllä niin paljon muita edellä. Seuraavaksi onkin tasaisempaa, mutta olettaisin että Williams ja Red Bull ovat seuraavina ja Ferrari ehkä jossain siinä välissä tai ihan perässä. Ensi viikonloppuna sitä sitten heräillään taas aikaisin.
 
Ylös Bottom