Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill: Homecoming [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peck4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Nyt on pari tuntia pelattu ja edelleen vaivaa se, että tässä ei näe eteensä sitten millään, vaikka huone jossa pelaan on ihan pimeä niin ei vaan nää yhtään mitään, kun tuo taskulamppukin on todella surkea kapistus :mad: Muuten kyllä hyvä peli

Kaippa tämän kerran vetäsee läpi ja sitten myyntiin
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Hain Gamestopista omani, siellä on kuun loppuun asti 29,90. Ei paha hinta, sillä puutteineenkin tämä on ihan kelvollista pelattavaa - vaikka en edes sen suurempi sarjan fani olekaan.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Hain Gamestopista omani, siellä on kuun loppuun asti 29,90. Ei paha hinta, sillä puutteineenkin tämä on ihan kelvollista pelattavaa - vaikka en edes sen suurempi sarjan fani olekaan.

Juuh, ei ole todellakaan paha hinta. Täytyisi varmaan itsekin käydä kyseinen peli sieltä kipaisemassa. Harmillisesti puskee vain iltavuoroa tällä viikolla.

Mielellään kuulisin porukalta vielä lisää mielipiteitä. Täällä on varmaan kuitenkin muutama innokas pelaaja kerennyt kahlaamaan pelin jo ihan läpikin asti. Minkäslaiset fiilikset pelistä on päällimmäisenä jäänyt mieleen?
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Juuh, ei ole todellakaan paha hinta. Täytyisi varmaan itsekin käydä kyseinen peli sieltä kipaisemassa. Harmillisesti puskee vain iltavuoroa tällä viikolla.

Mielellään kuulisin porukalta vielä lisää mielipiteitä. Täällä on varmaan kuitenkin muutama innokas pelaaja kerennyt kahlaamaan pelin jo ihan läpikin asti. Minkäslaiset fiilikset pelistä on päällimmäisenä jäänyt mieleen?

Tässä Kainin mietteitä pelistä tuolta klaanifoorumin puolelta (en usko, että sitä haittaa jos laitan nämä tänne) :D

Noniin! Nyt on tämäkin peli otettu käyttöön ja nyt olisi pienimuotoisen revikan paikka. Itse pelin juonen nyt tietää kaikki suunnilleen eikä tässäkään tapauksessa juoni juurikaan ilmeisesti poikkea aikasemmista. Joku on kadonnut ja sitä etsiessä huomaakin yllättäen olevansa selvittämässä Itse Silent Hillin mysteerejä. Vaikka pelintekijät ovatkin muuttuuneet itse peli tekee silti kunniaa aikaisemmille osille. Sitten ne plussat ja miinukset:

+ Äänimaailma on yhä mielestäni parasta mitä peleissä on tarjottu koskaan. Varsinkin yöllä kuulokkeet päässä pelatessa tunnelma on suorastaan hyytävä. Ja ne musiikit...AH!! Ei muuta voi sanoa.

+ Pelin ulkoasu on myös varsin komea. Itse olen aina pitänyt Silent Hillin usvan ja ruosteen peittämästä maailmasta. Koskaan ei tiedä mitä edessä odottaakaan sillä mistäs tiedät kun et näe?

+ Huomasin suureksi yllätykseksi ja erittäin positiiviseksi semmoiseksi että pelintekijät ovat ottaneet paljon vaikutteita Silent Hill elokuvasti esim. tilan muuttuminen painajaismaailmaksi yms. Mielestäni toimii hienosti.



- "Tappajakamera" joka tykkää seilata välillä sielä missä sen todellakaan ei pitäisi seilata VARSINKAAN taistelukohtauksissa.

- Kontrollit ovat yhä aika kehnot. Eivät nyt suorastaan huonot mutta hyvän ja huonon välillä. Erityisen ärsyttävää on uusi " väistö ja vastaisku taistelusysteemi" Eli toisesta napista väistät vihollisen iskun jonka perään voi iskeä kuolettavan iskun. EI TOIMI! Kontrollien kankeus osoittaa tässä karun todellisuutensa. Voi olla myös totumiskysymys..I hope so..

- Ja sitten se isoin ja ehdottomasti ärsyttävin miinus eli pelin tallennussysteemi. Nykyään jo vapaatallennus-systeemiin tottuneena nämä tietyitä paikoista löytyvät tallennuspisteet lähinnä aiheuttavat hiusten harvennusta ja verenpaineen nousua. Tämänkin olisi voinut antaa anteeksi JOS näitä hemmetin savepointteja olisi hieman laajemmin levitelty kuitenkin kyseessä on iso ja sokkelomainen kaupunki missä pitää seilata ja vielä pysyä hengissäkin.



Hyvänä esimerkkinä tähän on eilinen jo lähes hermoromahduksen aiheuttanut episodi: Luonnollisestikaan peliä ekaa kertaa pelaava ei tiedä heti kaikkia paikkoja joten eksymisen vaara on suuri ja niinhän tässä sitten kävi ja jouduinkin hortoilemaan yli tunnin etsiessäni tallennuspaikka jotta olisin voinut lähteä nukkumaan ( kello oli jo puoli 4 ) Lopulta jouduin palaamaan alkuun tallentamaan ja sama seilaus odottaa jälleen heti kun päätän palata Hiljaisen Kukkulan kaupunkiin mutta tällä kertaa otan oppaan mukaani hahhaahahahahahahah ( eli läpipeluuohjeen perkele )

Eli lopputuomio: Sarjan faneille pakko-ostos ja muutenkin suosittelen kauhun ystäville MUTTA pienellä varauksella. Peli on hyvä muttei läheskään täydellinen. On tämä parempi kuin Silent hill 3 mutta ei ole kakkosen voittanutta eihän?

Ja lisää tunnelmia: Nyt jo obaut puoleenväliin peliä pelanneena pystyy jo tekemään hieman syvempää analyysiä ja heti alkuun täytyy taas narista niistä liian harvakselle sijoitetuista tallennuspisteistä. Ei ole kivaa että saattaa joutua tunnin seikkailemaan eteenpäin ennen kuin pääsee tallentamaan. Kerrassaan sterssaavaa ja lisäksi täytyyvaroittaa pelin hankkivia että varokaa huoneidein nurkiia ja huonekaluja!! Niin monet kerrat olen jäänyt ns.kuolemanloukkuun sohvan ja huoneen nurkan kanssa ettei uskoisikaan. Inhottava bugi josta ei muutoin pääse kuin palaamalla edelliseen savepointtiin.

Äänimaailma on yhä kerrassaan loistavaa ja kylmiä väreitä iskee vähän väliä joten siltä osin homma toimii paremmin kuin hyvin. MUTTA....! Nyt täytyy ottaa asia esille eli Silent Hill on ( tai siis ainaskin pitäisi olla ) psykologista kauhua tarjoava survivalhorrorpeli joka EI SIIS OLE resident Evil jossa vihulaisia puskee jokaisesta ovesta ja ikkunasta. Kumpa joku olisi kertonut tämän myös Silen Hillin tekijöille. Mielestäni Silent Hillin loistava horrortunnelma tuodaan hienosti esille pelottavalla äänimaailmalla ja sillä tunteella että missähän ja koskahan sieltä taas joku epäsikiö ryömii kimppuun. Tässä uusimmassa osassa nämä on korvattu LIIAN USEIN ilmestyvistä vihollisista joita saa mätkiä kyllästymiseen asti. Joka helvetin mutkassa tuntuu olevan joku ökö odottamassa joka pilaa täysin tämän OIKEAN S. Hill tunnelman you know?

Eli oikea suunta olisi tämä: Vähemmän vihollisia ja enemmän sitä hermoja riipivaa tunnelmaa joka luodaan muilla tapahtumilla kuin pelkällä ököjen lukumäärällä. Oliko liian sekavaa? Aika kiireellä tämä piti tehdä joten pahoitteluni jos löytyy kirjoitusvirheitä tai muuta asiaan kuulumatonta jaarittelua.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Tässä Kainin mietteitä pelistä tuolta klaanifoorumin puolelta (en usko, että sitä haittaa jos laitan nämä tänne) :D


Kiitos tästä! Saatiin Kainin mielipiteet muidenkin tietoisuuteen:) Erittäin hyvältä tosiaan vaikuttaa noiden kommenttien perusteella. Varsinkin sarjan fanina vesi oikein herähti kielelle noita lueskellessa. Samalla hönkäyksellä täytyy sitten sanoa, että tuo tallennuspisteiden vähyys sekä muutamat muut miinukset pistävät hieman harmittamaan. Mielestäni noita voitaisiin koittaa ripotella hieman anteliaammin. Kyllä sitä hyytävää tunnelmaa saadaan Silent Hilleissä muutenkin luotua;).
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Kiitos tästä! Saatiin Kainin mielipiteet muidenkin tietoisuuteen Erittäin hyvältä tosiaan vaikuttaa noiden kommenttien perusteella. Varsinkin sarjan fanina vesi oikein herähti kielelle noita lueskellessa. Samalla hönkäyksellä täytyy sitten sanoa, että tuo tallennuspisteiden vähyys sekä muutamat muut miinukset pistävät hieman harmittamaan. Mielestäni noita voitaisiin koittaa ripotella hieman anteliaammin. Kyllä sitä hyytävää tunnelmaa saadaan Silent Hilleissä muutenkin luotua

Juu tosiaan noita Kuoleman-nurkkauksia kannattaa todellakin vältellä sillä moneen otteeseen itsekin niihin jäin jumiin ja pääsin taas kiroamaan :p Se kyllä syö pahasti sarjan uskottavuutta kun juurikin tuo psykologinen puoli on pyritty korvaamaan toiminnalla eli liian useilla vihulaisilla mutta kyllä tästäkin ne omat "paskat housuun" tilanteet löytyy ;)

Suosituksena yön hiljaisuus ympärillä , pilkko pimeää ja kuulokkeet korvissa peliäänet täysillä niin se on bueno! P.S vaippoja voin myös suositella jos säikkyy liikaa :)
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Huh! Tuli juuri äsken lopeteltua toinen läpipeluukierros. Eli nyt on peli sitten menty normalilla ja hardilla läpi ja kaiken kukkuraksi tekisi mieli aloittaa heti uusi kierros. Tunnelma pelissä on loistava! Vihollisia on monia erilaisia, kuin myös aseita, mikä tekee pelaamisesta monipuolista. Ainoa mikä itseäni pelissä hieman häiritsee on jatkuva erittäin sankka sumu. Tuntuu ettei eteensä näe viittä metriä kauemmaksi. Toisaalta tämä ilmeisesti kuluu Silent Hill pelien henkeen(en ole muita Silent Hill pelejä pelannut) ja kyllähän se luo jännitystä kun ei tiedä mitä sieltä sumun takaa hyppää kimppuun...

Tuosta hardista muuten vielä(spoileri liittyy bonusaseisiin ja loppuratkaisuun):
Pelasin normal vaikeustasolla sen UFO lopun(Ending 5), että saisin seuraavalle kierrokselle sen sädepyssyn. On muuten hitusen tehokas ase! Normi viholliset kuolee muutamasta luodista ja pomovastuksiakaan ei tarvitse kauaa tulitella. Hardilla peli oli paljon helpompi kuin normalilla, kun oli tuo ase mukana. Ehkä tuollainen ylivoimaisuus hieman pilaa tunnelmaa, mutta olipahan hauskaa :)
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Juu tosiaan noita Kuoleman-nurkkauksia kannattaa todellakin vältellä sillä moneen otteeseen itsekin niihin jäin jumiin ja pääsin taas kiroamaan :p Se kyllä syö pahasti sarjan uskottavuutta kun juurikin tuo psykologinen puoli on pyritty korvaamaan toiminnalla eli liian useilla vihulaisilla mutta kyllä tästäkin ne omat "paskat housuun" tilanteet löytyy ;)

Tuossahan noita "hyytävää kauhua" lisääviä jännityskonsteja on vaikka kuinka, harvat tallennuspisteet ja Nurkka of the Die, mikäpäs sen korkeammalle pelihermostoa venyttäisi kuin nuo :D

Silti pitää mun saaman tämä!
Ehtottomasti.
Ainuttakaan SH:ta en oo yksin uskaltanu pelata, ja luulenpa ettei tästäkään poikkeusta tuu.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

kyllä tässä edelleen on mukana tuo vanha uskollinen pelkoa aiheuttava tunnelma. itse ainakin säpsähtelin heti alussa, kun kolme hoitsua pamahti vastaa, niin pomppasi sydän kurkkuun kun puukolla huitoi menemään. väistelyä en ole vielä sulavasti oppinut taisteluissa käyttämään.
free lookin invertidin puuttuminen vähän haittaa pelaamista, mutta joten kuten ton kanssa on pärjännyt.
ei tämä ole todellakaan huono peli, eikä edes huonoin silent hill. top-4:n menee, mutta järjestys ei ole kyllä selvillä :D
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

kyllä tässä edelleen on mukana tuo vanha uskollinen pelkoa aiheuttava tunnelma. itse ainakin säpsähtelin heti alussa, kun kolme hoitsua pamahti vastaa, niin pomppasi sydän kurkkuun kun puukolla huitoi menemään. väistelyä en ole vielä sulavasti oppinut taisteluissa käyttämään.
free lookin invertidin puuttuminen vähän haittaa pelaamista, mutta joten kuten ton kanssa on pärjännyt.
ei tämä ole todellakaan huono peli, eikä edes huonoin silent hill. top-4:n menee, mutta järjestys ei ole kyllä selvillä :D

vedetääs vähän takaisin. nyt kun peliä on pelannut pitemmälle, niin paljastunut aivan järkyttäväksi putkijuoksuksi. aina on mahdollista valita vain se yksi ja ainoa oikea ovi, kaikki muut on lukittuja tai niiden takana ei ole mitään juoneen liittyvää sisällä, health drink korkeintaan. kaupungilla kaikki kadut ovat poikki ja minnekkään ei pääse.
peli tarjoaa käytännössä vain sen yhden vaihtoehdon edetä.
viholliset ovat taas turhankin päälle käyviä, jos meleellä joutuu niitä hoitelemaan.
normaalin free lookin ja invert-aimin yhdistelmä ei toimi alkuunkaan, vaan olen joutunut opettelemaan tähtäämisen alusta alkaen uusiksi, joka ei edelleenkään onnistu hyvin.

muuta plussaa ei nyt oikein löydy kuin pimeys, äänimaailma ja ns. yleinen tunnelma pelin ympäristöissä. katsoo nyt, jaksaako läpäistä edes, kun tähänkin asti on tuntunut pakolliselta suorittamiselta, eikä ole oikeastaan ollut yhtään mukavaa ensimmäisten 1,5tunnin jälkeen
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

vedetääs vähän takaisin. nyt kun peliä on pelannut pitemmälle, niin paljastunut aivan järkyttäväksi putkijuoksuksi. aina on mahdollista valita vain se yksi ja ainoa oikea ovi, kaikki muut on lukittuja tai niiden takana ei ole mitään juoneen liittyvää sisällä, health drink korkeintaan. kaupungilla kaikki kadut ovat poikki ja minnekkään ei pääse.
peli tarjoaa käytännössä vain sen yhden vaihtoehdon edetä.
viholliset ovat taas turhankin päälle käyviä, jos meleellä joutuu niitä hoitelemaan.
normaalin free lookin ja invert-aimin yhdistelmä ei toimi alkuunkaan, vaan olen joutunut opettelemaan tähtäämisen alusta alkaen uusiksi, joka ei edelleenkään onnistu hyvin.

muuta plussaa ei nyt oikein löydy kuin pimeys, äänimaailma ja ns. yleinen tunnelma pelin ympäristöissä. katsoo nyt, jaksaako läpäistä edes, kun tähänkin asti on tuntunut pakolliselta suorittamiselta, eikä ole oikeastaan ollut yhtään mukavaa ensimmäisten 1,5tunnin jälkeen

Itse olen kyllä hyvin jaksanut. Nyt kolme eri loppuratkaisua nähty ja loputkin pitäisi vetää tuossa kohta. Täydet tuhat gamerscorea myös hakusessa, tällä hetkellä 900/1000.

Allekirjoitan kyllä tuon vaihtoehtoisten etenemisreittien puuttumisen...
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Kyllä oli melkoista väkisin vääntämistä toi peli. Yhessä vaiheessa meinasin kyllästyä täysin, mutta päätin sit pelata sen läpi ja vein takas gamestoppiin. Sain onneksi 10 enemmän siitä mitä maksoin samassa liikkeessä.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

onkos tähän vieläkään tullut päivitystä invert lookin puuttumiseen? alkaisi jo aika halvalla saamaan, niin voisi ostaa takaisin ja pelailla, jos ovat saaneet tähtäyksen korjattua :o
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Itsekin tilasin pelin vihdoin ja sinänsä ihan hyvä tietää noista save-paikkojen vähyydestä yms. Mitäs tuo "invert lookin puuttuminen" käytännössä tarkoittaa?
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Mitäs tuo "invert lookin puuttuminen" käytännössä tarkoittaa?
Siis niin ko katsoaksesi pelissä ylös käännät tattia alas ja sama toistepäin..

Definition: Simply the opposite of the normal up and down operation within a game.
Examples: If you are constantly looking up when you are trying to look down within the game, try inverting the look within the games' settings.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Pirun vähän tässä pelissä on energia pulloja :( Pitää varmaan opetellaväistelemään niitä örkkejä paremmin. Onko muilla samoja ongelmia?
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Pirun vähän tässä pelissä on energia pulloja :( Pitää varmaan opetellaväistelemään niitä örkkejä paremmin. Onko muilla samoja ongelmia?

itsellä oli hotelliin asti ainoa ongelma, se ettei tähtäämisestä tullut vain mitään. muuten ihan pala kakkua
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

ite hoitelin puukolla aina kaikki pikku örkit enkä ammuksia niihin tuhlannut. sitten pääpahisten kanssa pistin luotia satamaan enkä tainnut kuolla kuin pari hassua kertaa johonkin pää pahikseen..
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Pelissä on kyllä yksi aivan jäätävän katala puzzle, se on sanottava. Se helkkarin palapeli siellä ullakolla. Sitä kun alkaa aivot narikassa vääntämään, joutuu toteamaan kivan vaikeustason ja sen, ettei se palapeli edes resetoidu vaikka poistuu koko talosta ja sitä on melkein mahdoton ratkaista jos se on sekaisin. Piti käydä kilometrin reissu ulkona että se resetoituisi ja kävi jo ohjaimen rikkoontuminen vaarassa kunnes katsoin videon sen ratkaisusta.

Jos jollakulla on kokemuksia tuon kataluudesta niin voisi kertoa. :D
 
Ylös Bottom