Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

R.U.S.E. [PS3 Hype ja hankintahöpötys]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moolle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Aivan mahtavaa on pelata RUSEa taas pitkästä aikaa! Ja melkosen törketä kun tälleen annetaan tikkari suuhun vähäksi aikaa ajaksi ja sitten se revitään pois väkisin jo hetimiten maanantaina. :( Melkein tulee vaan paha mieli vaikka onkin todella kiva pelailla. Julkaisuunkin on niin iäisyys vielä aikaa, mutta eiköhän tämä ole ihan hyvä näin. Viilatkoon nyt timanttinsa huippuunsa ja varsinkin jos osaisivat vielä Move-kontrollit tehdä yhtä loistavasti kuin ohjainkontrollit niin odotukset saa asettaa suht korkealle senkin suhteen. Taitaa olla yksi suurin asia kehityksessä mitä siellä vielä hierotaan tämä loppuaika yleisen viimeistelyn ohella.

...Ja näyttää siltä, että Betasta saatu data ja feedbäkki käytetään erityisen hyvin hyödyksi. (osittain on kytetty jo) Aivan oikea_Betatesti siis.

Ja jälleen on pelaajia viime Betan jälkeen kuunneltu, palaute pureskeltu ja tehty iso nippu parannuksia. Täältä löytyy linkki videoon jos haluaa tarkempia speksejä siitä miten ollaan jälleen viime Betan jälkeen edistytty. Videosta löytyy myös paljon pelikuvaa ja tietoa käyttöliittymästä. Itsekin annoin aikoinaan vähän ohjainkontrolleista Beta-palautetta ja pahin ongelma (unitin rakennuksen vahingossa peruuttaminen) on nyt tässä toteutuksessa jo korjattu. Liekö ollut sitten palautteella vaikutusta? Oli miten oli, niin todella hyvää työtä kehittäjätiimi kyllä tekee kun spottaa tällaset "piilossa olevat" käytettävyysongelmat ja korjaa. Ohjainkontrollit on siis toteutettu näin ja toimii!
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Mun mielestä sais kehittää silleen, ettei noilla artilleryllä vois ampua vuoren läpi... oli sillä pikku britti pojalla "vähän" tuntee pinnassa, kun yht äkkiä pamautan 40 tykkiä tuhoomaan sen kylää... vuoren läpi :P
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Mun mielestä sais kehittää silleen, ettei noilla artilleryllä vois ampua vuoren läpi... oli sillä pikku britti pojalla "vähän" tuntee pinnassa, kun yht äkkiä pamautan 40 tykkiä tuhoomaan sen kylää... vuoren läpi :P

Ei kannata vaipua synkkyyteeen, menee tietenkin vähän aikaa ennen kun pelaajat oppii perusniksit ja omaksuu unittien tasapainon. Sanoisin, että vastustasi tiedustelu on epäonnistunut jos kerkesit spämmiin 40 tykkiä salaa. Kaveri oli ansainnut "arty rapen" ja ei siinä auta kun katsoa peiliin, nostaa pää pystyy ja ottaa opiksi tuollasen jälkeen.

Tuo vuoren läpi meni vähän ohi, koska artyn paukut menee vaikka kuinka korkeelta ja pelin symboliset "vuoret" ei välttis ole este artyllet. Vuorten läpi ei kuitenkaan käsittääkseni suorasuuntaus tulta voi ampua onneksi.

Mutta nyt kun tuli tuo pelin tasapaino puheeksi, niin onhan se aivan ultimaattista luokkaa. Sanoisin, että moni konsolistrategia on ollut julkaisun jälkeen ja jopa vielä päivitysten jälkeen aivan epätasapainossa. Sen sijaan Eugen ottaa tämän strategiapelin pelattavuuden tärkeimmän asian tosissaan. Peli on hyvinhyvin tasapainossa, kaikkeen löytyy countteri. Ei ole mitään yber taktiikkaa ja esim. yhden unitin spämmi johtaa osaavaa pelaavaa vastaan raiskatuksi tulemiseen_ihan salettiin! Todellakin tarvii käyttää arsenaalia tilanteeseen sopivalla tavalla.

Alla linkin takana hyvä esimerkki siitä kuinka tarkkaan näitä asioita tarkistellaan. Siletä löytyy ilmaisviikonloppu-versioon tehdyt balanssi muutokset viime Betan jälkeen. Ja näitä asioita ei selvästikkään ole millään mutulla päätelty vaan pähkäilty tarkkaan, kuunneltu Beta-pelaajien palautetta sekä varmasti myös analysoitu Beta-pelien tulosdataa. Tasapaino on nyt jo tosi jeppis, kaikkeen löytyy counteri. Pitää vain tehdä oikeita päätöksiä oikeeseen aikaan ja laittaa unitit oikeeseen paikkaan. Oikea RUSEjen käyttö tietenkin myös avain roolissa. "don't believe what you see" on pelin motto ja sitä kannattaa noudattaa.

Linkki balanssimuutos listaan. Vakuuttavaa!

Edit: Ainiin, RUSE tulee siis tukemaan myös PlaystationMovea Pleikkarilla ja on todella mielenkiintoista nähdä tämä uusi tapa pelata strategia peliä. Kinectiä Xboxilla ei tueta, se ei nyt valitettavasti vissiin vain taivu sellaiseen tarkkaan kontrolliin jota tässä tarvitaan.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Tuo vuoren läpi meni vähän ohi, koska artyn paukut menee vaikka kuinka korkeelta ja pelin symboliset "vuoret" ei välttis ole este artyllet. Vuorten läpi ei kuitenkaan käsittääkseni suorasuuntaus tulta voi ampua onneksi.

Elikkäs, Peeceellä kun oli toi week endi, niin triple threatissa oli sellanen korkea vuori vihun basen lähellä, komensin ne ampumaan vihun HQ:ta, niin nehän meni sen joen eteen (jonka takana se vuori on) ja ampuivat sulavasti sen läpi... vähän harmittais jos tollanen kohdistuis itteeni :P
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Julkaisu senkun lähestyy hitaasti mutta varmasti. Tässä vähän odotellaan että mitä yllätystä Gamescomissa tulee RUSEn suhteen? Mielestäni jossain kohtaa foorumeilla spottasin sen suuntaista vihjailua. Varovasti elättelen toiveita, että ylläripylläri koskisi PlaystationMove kontrolleja joista olisin superkiinnostunut erinomaisista padikontrolleista huolimatta. Oli miten oli, niin aikalailla valmiin oloinen peli pitäsi olla siinä kohtaa jo näyttää, eli jotain mahtavuutta joka tapauksessa!

Spottasin tuolta Ubin foorumeilta myös näppärän näköisen unit viewer aplikaation jonka joku taho on joutessaan tehnyt. En ole koittanut vielä, mutta samat tiedot vissiin tuohon niputettu jotka oli Betoissa RUSEpedioan alla. Ainakin noin kuvasta päätellen. Noita voi sitten kiinnostuneet odotellessa lueskella. Siellä on muuten Avatariosastokin foorumin adminilla ihan kunnossa ;)

Burning Phoenix Team :: Ruse Unit viewer

Steamissa on entisen "RUSE free weekend" tittelin nimi muuttunut mystisesti "RUSE Demo" nimiseksi. Haiskahtaa vähän siltä, että Demoakin on siis ainakin PC vielä tulossa ennen julkaisua. Toivottavasti konsolitkin saavat demon, koska niitä hyviä kontrolleja ei usko ennen kuin pääsee itse kokeileen.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Jatkan yksinpuhelua aiheesta.

RUSEa todellakin demotaan huolella Gamescomissa ja mikä kiinnostavinta, niin PS3 versiota Moven ja 3D kera! Tietenkin kosketusnäyttökontrollikin on kiinnostava aihe, mutta jotenkin en näkemäni perusteelta ole siitä puolesta vielä kovin vakuuttunut? 3D suhteen en oikein osaa olla kovin innostunut, koska tässä pelissä ei ole tarkoitus prameilla ulkonäöllä. Ei se tietty silti mitään haittaa jos saadaan taistelukentän tunnelmaa kohennettua entisestään?

Täytyy nyt toivoa, että MOVE-kontrollit ainakin näyttäs ja tuntus hyvältä? Tuleeko tässä täysin uudenlainen tapa komennella joukkoja RTS pelissä mukavasti ja tarkasti? Ja jopa hiirinäppiksen tarkkuudella

Tämä seikka melkolailla määrittää ainakin omalla kohdalla, että meneekö Move ohjaimet ostoskoriin heti julkaisussa vai joskus myöhemmin? Ei nimittäin oikein nappaa nuo tulipallojen heittelyhommat ja muut hömpötykset. Mutta RUSE voisi todellakin Movella napostella jos se tuntuu hyvältä ja ei tule virhepainalluksia/valintoja pahemmin?

ESL: Erlebt R.U.S.E. auf der gamescom 2010 - News - Gamescom 2010 - Germany - ESL - Die eSport-Liga
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Gamescomin satona aitoa pelikuvaa Playstation Movella: KonsoliFIN - Media - GC10: R.U.S.E. (PS3) -

Kiitti Nisu videosta! Ei tuosta Rusesta Movella todellakaan liikaa ole matskua julki vaikka lienee olevan yksi sovellus parhaasta päästä liittyen Moveen.

Hyvä, että mun yksinpuhelu katkesi edes videoviestin verran. Ei tunnu paljon RUSE herättävän intohimoja Pleikkarikansassa tästäkin ketjusta päätellen? Suomalaiset ovat perinteisesti ainakin PC puolella olleet vahvasti mukana RTS ja TBS genreissä. Tämä oli myös RUSEn PC-Betassa havaittavissa, suomijamppaa tuli aika usein random peleissä vastaan tai tiimikaveriksi. Boksipuolellakin oli jonkinsortin kotimaisia aktiviteetteja RTS pelien ympärillä, mutta mikä lienee sitten tilanne tässä? Aika hiljasta on? On nimittäin aivan törkeen hieno peli tulossa sieltä ja todellakin muuta kuin perinteistä unit spämmiä ja napsuttelukilpailua. Voihan tietty olla, että kiinnostuneita löytyy tälläkin puolella, mutta käyttäneet "radio silence" RUSEa tai ovat väijyksissä? :)

Mitä tulee tuohon videoon, niin entisestään vaan lisää luottoa Move-kontrolleihin. Lienee kommenteista ja videoista päätellen paras ja helpoin tapa nautiskella RTS pelaamisesta sohvalta? Ja siis onhan ne padikontrollitkin ihan törkeen hyvät, tässä vaiheessa en uskalla vielä julistaa Move-kontrolleja voittajaksi. Kuukauden päästä ollaankin sitten jo viisaampia.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Onko pelissä pakko oltava Move-ohjain? Saattaa mennä tämä peli ostokseen mutta en movea haluaisi hommata vain yhden kiinnostavan pelin takia. :p
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Onko pelissä pakko oltava Move-ohjain?

Kuten sanottu, pelissä voi käyttää myös padia ja kun R.U.S.E on ilmestynyt kauppoihin, voi netissä tuttujen kanssa varmasti harrastaa padilla pelaamista. Sopii vain erikseen, ettei Movea sitten käytetä, vuan rehellistä palikkaa. Ite tosin haluan pelata tätä Moven kanssa, jos vain lagia ei ilmene haitallisesti valmiissa versiossa(Toisin sanottuna päästään kursorin liikenopeuden ja tarkkuuden kanssa hiiren tasolle, sekä että pelin "maisema" liikkuu nopeasti sivulta toiselle, kun kursori tavoittaa tietyn pisteen ruudulta. Vaadinkohan minä nyt aivan liikoja? PC:n hiirtä kun on vähän vaikea mennä kellistämään. Move kaiken lisäksi toimii langattomasti, joten sitä niin ihanaa "ei yhteyttä laitteeseen" voi ilmetä, ellei toimivuus pelin ja Movekan välillä ole täydellinen).


Tästä tulee kyllä mieleen kuin elävä lautapeli, joka on pelkkä kehu(ruudulla näyttää tapahtuvan niin paljon asioita yhtä aikaa). Demoa pelistä haluaisin kovasti ennen julkaisua.

Hmm.... Mietin tässä samalla, että pitäisiköhän ostaa uusi Eye-kamera, kun tuo vanha oma on parisen kertaa pudonnut lattialle. :p

Kyllä se näyttäisi toimivan, mutta videokuvaus-tilassa meikän naama on paljon sumeamman näköinen, kuin se oli ennen paria "onnettomuutta". En tykkää, jos kamera ei havaitsekaan Moveani.... Jonka jälkeen pahimmassa tapauksessa päsäytän koko lelun ikkunasta läpi.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Kuten sanottu, pelissä voi käyttää myös padia ja kun R.U.S.E on ilmestynyt kauppoihin, voi netissä tuttujen kanssa varmasti harrastaa padilla pelaamista. Sopii vain erikseen, ettei Movea sitten käytetä, vuan rehellistä palikkaa. Ite tosin haluan pelata tätä Moven kanssa, jos vain lagia ei ilmene haitallisesti(Toisin sanottuna päästään kursorin liikenopeuden ja tarkkuuden kanssa hiiren tasolle, sekä että pelin "maisema" liikkuu nopeasti sivulta toiselle, kun kursori tavoittaa tietyn pisteen ruudulta. Vaadinkohan minä nyt aivan liikoja? PC:n hiirtä kun on vähän vaikea mennä kellistämään.

Aika kovat vaatimukset, mutta mitä noita videoita kattellut niin vissiin Move aikalailla pystyy vastaan huutoon?

Mutta niinku tässäkin ketjussa jo jutellut, niin ei se ohjain tai Move tai hiiri + näppis määritä että miten taistelu etenee. Ihan oikeesti pitää tiedustella mitä vihu puuhaa ja koittaa keksiä tilanteeseen sopiva vasta-strategia ja ajottaa hommat oikein ja toivoa parasta! Se että millä ne joukot sitten ohjailee pelipaikalle on oikeestaan aika sivuseikka. RUSEssa ei siis ole todellakaan ole kyse pelkästään siitä kuka napsuttelee itselleen nopeiten resursseja ja alkaa spämmiin unitteja. (kuten mm. C&C sarjassa usein ollut ainakin konsoleilla)

Itsekin pistellyt lättyyn PC-Betassa kymmeniä ja kymmeniä hiirinäppispelaajia (välillä jopa 1 v 2 tilanteessa) ja tietenkin pataankin välillä ottanut. Sillon kun tuli pataan, niin harvemmin syytä häviölle tarvi ohjaimesta hakea. Pelasin vaan huonosti tai sitten tiimikaverin puolustus petti jolloin vaikeusaste huomattavasti lisääntyy. Tai sitten vihulla oli vaan hyvät takut ja tiimipeli. Tietenkin vähän "annoin eteen" kun pelasin vapaaehtoisesti hiirinäppiksiä vastaan ja tietyissä kiirepaikoissa hieman saattoi olla kontrolleilla vaikutusta asioihin jos oli hyvin tiukka matsi ja tasainen peli. Itseä kuitenkin aina lohdutti se tosiasia, että vaikka vähän huonommalla kontrollilla vedinkin niin mulla oli mukavampi peliasento sohvan pohjalta jalat pöydällä pelatessa kuin vastapuolen "toimistotuolipelaajalla" :)

Mutta tosiaan melkein aina ohjaimella kerkesi ihan mihin kriisiin tahansa ja keskiverto matsissa kontrollilla ei ollut kummempaa merkitystä. Todellakaan ei ole Move pakollinen, mutta saattaa olla ihan kätsy kylläkin ja uusi mielenkiintoinen tapa pelata RTS peliä. Tosin tarvii sanoa, että ohjain kontrollikin on "uusi tapa" pelata konsolilla reaalistrategiaa koska aiemmat konsioli-RTS pelit eivät olle lähennellytkään näin hyvää pelattavuutta ohjaimella. End War on aika lähellä ohjainpelattavuudessa, mutta koska pelit on niin eri tyyppiset niin ei pysty oikein vertaan.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Gimble:Hyvä juttu. Ei ilmeisesti sitten tule tuota Movea ihan turhaan hankittua tätä peliä varten. Sinä kun olet ilmeisesti paljon tätä jo pelannut, niin miten tuo häiriköinti toista pelaajaa kohtaan näkyy käytännössä? Pimeneekö kartta, kuten esim Comman&Concuer sarjoissa kun vain rakennat jonkin tutkan-häirintä rakennuksen?


Kaikki kiva pikku info pelimekaniikasta kiinnostaa. =)

Toivottavasti tämä on paaaljon laajempi hyökkäys ja puolustus -vaihtoehtojen suhteen, toisin kuin edellä mainittu pelisarja. Vähän se on tylsää jos pelkällä massalla, erikois-ukkeleilla(Himo määrä Tanya sotilaita. Niillä oli hauska tosin tehdä rynnäköitä vihollisen tukikohtaan ja pistää taloja palasiksi) tai ydinpommien/muiden massatuho -aseiden valmistamisella voittaa.

Olisi esimerkiksi hauskaa, jos jalkaväki pystyisi sairastumaan tauteihin ja kuolemaan nälkään. :D

Samoiten sotakoneistojen palasia jäisi lojumaan maahan estämään kulkua niin kauan, kunnes pelaaja lähettäisi sopivat joukot siirtämään rojut pois tieltä ja käyttäisi ne vaikka jonain lisäraaka-aineena.

En tiedä olisiko tämä jo liikaa, mutta sekin olisi aikas jännä ominaisuus, mikäli sotilaat saisi otettua panttivangeiksi ja käännytettyä omaksi puolulaisiksi. Siihen vielä sotilasmoraalin lasku(mikäli olosuhteet eivät olisi tarpeeksi hyvät omassa basessa, tyypit alkaisivat velttoilla. Pelaajalle tällöin jäisi kaksi vaihtoehtoa: Joko parantaa olosuhteita, tai järjestää julkinen teloitus, joilla molemmilla olisi omat vaikutuksensa. Ja tietenkin teloitustavan saisi valita itse, jonka jälkeen homma näytetään reaali-ajassa).
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Gimble:Hyvä juttu. Ei ilmeisesti sitten tule tuota Movea ihan turhaan hankittua tätä peliä varten. Sinä kun olet ilmeisesti paljon tätä jo pelannut, niin miten tuo häiriköinti toista pelaajaa kohtaan näkyy käytännössä? Pimeneekö kartta, kuten esim Comman&Concuer sarjoissa kun vain rakennat jonkin tutkan-häirintä rakennuksen?


Kaikki kiva pikku info pelimekaniikasta kiinnostaa. =)

Häirinköintihomma meni vähän ohitte sektorille, enkä tarkalleen tiedä mitä meinaat mutta varmaan RUSEja? Suurin osa uniteista vaikuttaa omiin unitteihin ja siihen mitä vihu näkee. (eli siis vihulle näkyy jotain hämyjuttua)

Mahdollisesti tarkoitat "Terror" RUSEa joka aiheuttaa sen, että vihollis unitit vaikutusalueella menee taistelussa helpommin paniikkiin ja sillon kun ne sen tekee niin eivät enää taistele tehokkaasti ja perääntyy jne. Tälle löytyy myös vastakohta RUSE valikoimasta nimeltä "Fanaticism" Sen voi laittaa omille joukoille, jolloin unitit vaikutusalueella taistelee katkeraan loppuun asti ja skippaa kokonaan tuon panikointivaiheen.

Jos aihe kiinnostaa, niin Ubin foorumeilta löytyy kaikenlaista kivaa ja tietenkin Youtubesta ja muualta löytyy paljon erilaisia gameplay ja tutorial videoita. Tässä esimerkkinä yksi. Saattaa tuo pelaaminen näyttää videoista vähän sekavalta, mutta nopeesti siihen pääsee sisään kunhan pääsee itse puikkoihin.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Gimble: Kiitos nöyrästi informaatiosta. Jatkanpa Rusen tutkinnassa seikkailemista tuolla foorumilla. :)


Hienolta näytti tuo youtube-pätkä.

Ja aikalailla tuota juuri tarkoitin mitä kirjoitit viestiisi. Tämähän vaikuttaa jatkuvasti vain paremmalta peliltä.

Toivottavasti tulevaisuudessa RTS-genreä viedään vielä paljon syvällisemmin eteenpäin. Juurikin tuohon suuntaan mitä aikaisemmassa viestissäni kirjoitin. Aikamoista säätämistähän se olisi, mutta paljon lähempänä oikeaa sotaa.... Luulisin. :D
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Messujen eräs mielenkiintoisimmista hetkistä oli huomata tämä:

[video=youtube;30uVx--hkvA]http://www.youtube.com/watch?v=30uVx--hkvA[/video]
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Kyllä kiitos! Mutta pitäis olla pöydässä vaakatasossa (tai melkein) tuo näyttö ettei käjet väsy. Toisaalta ei voi nokkaa kaivella samalla ku pelaa eikä syödä eväitä :D
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Voi tottakai jutella ja pitääkin jos haluaa pärjäillä. Tietenkin vähän vielä jännittää, että toimivatko voicet myös PS3 versiossa moitteetta kun nehän on niin useassa pelissä ryssitty huolella...

Demot vahvistettu. Ainakin PC-demo tulee tällä viikolla Steamiin, mutta konsoliversioiden demojen julkaisuajankohta on vielä vahvistamatta samoin kuin se, että onko mukana moninpeliä? Toivottavasti olisi monari mukana, on nimittäin sen verta koukuttava ja pelattava konsepti että lisää suosiota ja myyntiä. Samalla tietty jokainen pääsee toteamaan, että onko omasta mielestä kiva juttu? Vaikka onkin hyvin helposti lähestyttävä ja kontrolleiltaan huippu konsolistrategia niin olen silti aika varma että suurinta osaa pelaajia ei vaan nappase.
 
Vastaus: R.U.S.E. [PS3 Hype]

Kerros, Gimble että oliko Betassa mukana pelin sisäistä musaa kuinka paljon? Videoista päätellen aika vaisua on. Ennen kaikkea olisi kiva, jos tämä tukisi omia biisilistoja. Sotiminen on paljon hauskempaa, kun omat lempikappaleet pauhaa taustalla. :D

Ehdottomasti ostoslistalla kaiken nähdyn jälkeen.

Onneksi itellä on Steam-tili, joten voin demoa testailla omalla uudella myllyllä.

Tähän peliin kun saisi vielä editorin mukaan. Virallisella sivustolla ei puhuta mitään, että sellainen sisältyisi edes PC-versioon. Harmillista...


Maa-alue ei tunnu ottavan oikein lainkaan damagea(mitä nyt vähän tulipaloja siellä täällä), vaikka yhdessä videossa satelee pommeja, kuin tuomiopäivän aamuna.

Eipä siinä. Äänet ainakin on mahtavat! :D

Nämä "moitteet" siis PC-version pelivideoiden pätkistä.

Olisi hauskaa, jos ilmaiskulla saisi jonkun kallion pamahtamaan lohkareiksi ja lohkareet vyörymään vihollisen tukikohtaan. :p

Muutenkin tykistökalusto vaikutti aika tehottomalta(tai sitten kummallakin puolella oli käytössään jotain uber siistiä avaruus-metallia, joka kestää, ja kestää, ja kestää.... Parasta on tuo välillä ilmaantuva, "leijuva" tuliluikku noiden tankkien ja ukkojen yllä kun ne alkavat ottaa osumaa. Lisää mukavasti huumoriarvoa. No jopas. Parannusta tankkien päsähtämis-nopeudessa tapahtui, kun siirryin toiseen videoon. Tosin paukettakin riitti enemmän).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom