Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ArmA 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ripatti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ripatti

New Member
Hola!
Miten täällä ei ole topiccia tästä? Miten te voitte ottaa noin iisisti? Itsellä ainoa peli mikä saa kainalot hikisiksi ja vatsan kuralle. Näiden tirkistelyvideoiden jälkeen näyttäs nyt siltä vahvasti, että lomautan itseni ja istutan vaimon ja lapsen hankeen miettimään, että mitä tapahtui .

YouTube - ArmA 2: Hrateln?.cz - GC08 Video interview - PART 1/4 - CAPTIONS
YouTube - ArmA 2: Hrateln?.cz - GC08 Video interview - PART 2/4 - CAPTIONS
YouTube - ArmA 2: Hrateln?.cz - GC08 Video interview - PART 3/4 - CAPTIONS
YouTube - ArmA2 GC 1 part
jnejne...

Julkaisu ilmeisesti hyvinkin lähiaikoina vaikka sitä ei ole julkistettu, korjatkaa toki jos olen väärässä.Ilmoille heitetyt 25.5.- 29.5.09 taitaa olla tornihuhuja. Nyt vanhat ofp jermut kaivautukaa vihdoin poteroistanne ja kertokaa vanhalle c-miehelle mitä täältä on tulossa??
 
Vastaus: Arma 2

Nyt vanhat ofp jermut kaivautukaa vihdoin poteroistanne ja kertokaa vanhalle c-miehelle mitä täältä on tulossa??
Kaiken järjen mukaan vuoden tai vuosikymmenen kovin FPS-sotapelihän sieltä pitäisi olla tulossa, jos kaikki menee putkeen. :)

Arma 2 viralliset kotisivut: ARMA 2-Bohemia Interactive

Eka ArmA (PC:llä) oli itselle OFP-pappana pettymys monellakin eri tasolla, joten lähtökohtaiset odotukset eivät olleet jatko-osan suuntaan kovin suuret. Sen verran sfäärisellä sykkeellä ovat Bohemian pojat kuitenkin tätä toista ArmAansa näperrelleet , että nyt on selvästikin isompi tavoiteparru monttuun paalutettu. Yksityiskohtia on irronnut sen verran kevyellä lapasella, että mitään kivenkovaa faktaa muun muassa eksoottisimmista moninpelitiloista tai niiden kokoluokasta (PC/X360) en ole toistaiseksi löytänyt.

Yksi pelimuoto on kuitenkin varmuudella tiedossa ja se on hottispala nimeltä ArmA Warfare. ArmA Warfare vaikuttaa vahvasti variantille Operation Flashpointin yhdestä ehdottomasti kovimmista modeista nimeltä CTI - Conquer the Island. ArmA Warfare on lähtökehykseltään hyvin lähellä RTS-klassikkopeli Command & Conqueria, mutta FPS-vinkkelistä pelattuna --> Kaksi sotilaallista osapuolta omine liikkuvine tukikohtineen (MHQ) koittavat tuhota toistensa tukikohdat. Simppeliä. Maustetta hommaan tuovat raharesurssit, joita virtaa omalle tukikohdalle tasaiseen tahtiin (alkuperäisessä CTI:ssä rahaa sai kaupunkien valtaamisesta ja vihuyksiköiden tuhoamisesta). Näillä pelaajakohtaisesti kanavoituvilla tukikohtarahoilla voi hankkia itselleen joko uusia aseita, teköälysotilaita, kulkuneuvoja, tankkeja, helikoptereita jne. Taisteluhekoja ei sitten ihan napeilla ostella, joten selkänahasta raavitaan pennoset tuhovoimaisimpiin leikkikaluihin. Kaikki teköälyohjeistetut yksiköt voi vielä erikseen määrätä monipuolisilla komennuksilla esimerkiksi skouttaamaan kilometrien päähän vihollislinjoja, tukemaan oman tukikohdan puolustustoimissa tai vaikkapa kulkemaan aina pelaajan rinnalla omissa hyökkäyksissä.

Tukikohta ja sen rakennukset ovat äärimmäisen haavoittuvia (yksi rakennus hajoaa CTI-modissa parista RPG-sinkolatingista tai tankkiammuksesta), joten otakuisin että ArmA Warfaressa on jokseenkin sama linjaus. Niinpä oman tukikohdan läheisyyteen kannattaa pelaajien yksissä tuumin levittää sekalainen joukko teköälysotilaita joko jalkaväkimuodossa tai panssareina. Nämä toimivat tehokkaana ensivasteena vihollisen hyökkäysyrityksille.CTI-modissa pystyi rakennukset korjaamaan erityisellä korjausrekalla, jonka ajoi tuhoutuneen rakennuksen viereen noin minuutiksi tai pariksi parkkiin. ArmA 2:n pelimuodon vastaavasta ominaisuudesta ei ole tietoa. CTI:ssä respattiin kuolon korjatessa joko valitun tukikohtarakennuksen tai MHQ:n viereen. ArmA Warfaressa lienee samantyyppinen ratkaisu.

Tiedustelupuolesta sen verran, että CTI:ssä oli erillinen komentokeskusrakennus, jonka avulla pelaajat näkivät omat liikkeensä kartalla (ja myös vihun jos optioista sen laittoi päälle). Tämän rakennuksen pystyi vielä päivittämään, jolloin se pystyi näyttämään kartalla vaikkapa vihollishelikopterin tai tankkipartion liikkeet. Oman komentokeskuksen tuhoutuminen tiesi aina ikävää "sokeutta", kun omaa tai tovereiden sijaintia ei enää päässytkään tarkistamaan kartalta. Komentokeskusta pidettiinkin vihullisjyvityksessä usein toisena targettina heti elintärkeän MHQ:n jälkeen. Mahdollisen komentokeskuksen ominaisuuksista ArmA Warfaressa ei ole tietoa.

Anyways, tähän RTS-tyyppiseen FPS-sotasoppaan kun lisätään 225 kilometrin kokoinen saari, ja karkeasti noin 1-4 tunnin edestä vihulaistukikohdan tuhoamisobjektiivia, niin johan on jos ei vaativammallekin militanttikäpistelijälle kelpaa. :)

Kaikki yllämainittu ennakkoheruttelu siis ArmA 2:n vahvistettuun ArmA Warfare -pelimuotoon liittyen. Siitä tullee vuorenvarma hitti ja FPS-sotapelimuotojen tuleva suunnannäyttäjä konsolialustoilla, jos toteutus ja suorituskyky ovat edes jossain tikissä.

Mutta, kaikesta tästä Bohemia-heppujen mahtipontisesta "armallisuudesta" huolimatta kannattaa pitää silmällä myös Codemastersin http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...peration-flashpoint-dragon-rising-[hype].html -vastinetta. Vaikka alkuperäiset OFP-uskolliset tätä kovasti laittavatkin kakkoskastiin, niin ei kannattaa tuo jokatapauksessa katsastaa. Voipi yllättää hyvinkin positiivisesti.

Mjooh, toivottavasti ylläolevasta höpinästä saa tähän aikaan kynäiltynä jotain selvää. Jatketaan tarinointia ja fiilistelyä myöhemmin, kun lisätietoja tihkuupi. ArmA Warfareen liittyviä peruskyssäreitä voipi sitten vapaasti heittää, jos joku jäi kaihertamaan mieltä. Koitan vastailla sen mukaan, miten tietoa on heijastaa takaisin CTI-modin pohjalta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Isona OFP ja Arma fanina ehdottomasti eniten odottamani pc julkaisu! Pelkona vaan on että sieltä tulee (taas) yksi iso bugikasa, pitää kyllä antaa tunnustusta ahkerasta päivittämisestä. Plussaa pitää antaa lupauksesta että peli olisi tällä kertaa huomattavasti paremmin optimoitu. (ilmeisesti jokin muistinkäyttöön liittyvä innovaatiokin sisällytetty pelimoottoriin)

EDIT:Niin lisättäköön sen verran että jo ensimmäiseen Armaan tuli päivityksessä tuo Warfare pelimuoto.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Corcan tekstin perusteella tämä peli pompsahti listani ygösex heti. Sen verran hienoa settiä tulossa :D
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Tämähän on jaetulla ykkössijalla operation flässärin kanssa. Pitää vaan sitten kun julkastaan päättää kumman ostaa :)
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Molemmat toki. :)

EDIT:Niin ja pc:lle tietysti mieluummin kuin boksille..

PC:lle tietysti ehdottomasti jo pelkästään modien takia ja parempien textuurien, mut saapi nähä pyöriikö vai pitääkö ostaa uus prossa, emo ja muistit niin kalliiksi tulee maailman parhaiden sotasimujen pelaaminen mut tulkoon.

Arma 2 alkaa näyttää jo paljon paremmalta kuin vielä vuosi sitten. Nyt näyttää jo et on jotain saatu aikaiseksikin eikä ole vaan arma 1.5 versio.
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Voipi olla niinkin että koneella mikä pyörittää Armaa sulavasti pelailee kakkostakin ihan hyvin, jos tuo pelimoottorin optimointi on tosiaan parantunut huimasti kuten on luvattu.
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Voipi olla niinkin että koneella mikä pyörittää Armaa sulavasti pelailee kakkostakin ihan hyvin, jos tuo pelimoottorin optimointi on tosiaan parantunut huimasti kuten on luvattu.

Toivotaan ainakin et olis optimoitu nyt paremmin Vista X64 koneille. Arma pyörii ihan sulavasti nyt viimeisen päivityksen kanssa.
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Ihan kokeilemisen arvoiselta peliltä vaikuttaa. Toivottavasti on hyvä cooppi ja system-link mahdollisuus :)
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Semmoinen bonustelu vielä, että tuosta ArmA Warfare -pelimuodosta ei ollut aiemmin itsellä minkäänlaista tietoa. Vasta ihan hiljattain info tuli bongailtua, ja onhan tuo matsaustila erittäin positiivinen uutinen syvällisempiin ja laajempiin sotakekkereihin tykästyneille. Bohemialla on selvästikin käyty OFP-pelaajayhteisön modihelmiä läpi ja katsottu potentiaalisia ehdokkaita ArmA2:n sisältöä rikastuttamaan. Erinomaisen valinnan ovat ArmA Warfaren osalta siis tehneet.

Alkuperäisen OFP:n CTI-modi oli/on siitäkin mielenkiintoinen pelimuoto, ettei siinä ole absoluuttinen "kiire" mihinkään, vaan hitaampikin sotapeleistä tykästävä papparainen voi valita oman roolinsa joukosta. Voi vaikkapa asettua sopivalle kukkulalle kiikarikiväärin kanssa tähystystoimiin ja raportoida vihollisen liikkeistä tai muuta sellaista. Reaktiokykä tarvitaan tietysti edelleen, mutta kysyntää on myös taktiselle ja strategiselle pelisilmälle. ArmA Warfaressa on toivon mukaan tätä samaa valinnan vapautta ja suorittamisen kiireettömyyttä matsien alkupuolella. Sillä sitten kun riemu myöhemmin repeää isoissa yhteenotoissa, niin silloin todellakin paukkuu ja jytisee koko rahalla ja joka puolella. :)

Tämä kaikki on kuitenkin vielä vain sitä itseään eli hypeä, kunnes virallisempaa settiä onpi tarjolla. Pukkailen myöhemmin lisää juttua Modern Warfaresta, jahka lisätietoa siitä saadaan.

Tässä vielä kampanjapelistä pääosapuolten esittelyvideot (Youtube):

Russia (Russian Armed Forces / Venäjän asevoimat)


USMC (United States Marine Corps / Yhdysvaltojen merijalkaväki)


ChDKZ (Chernarussian Movement of the Red Star / venäläinen vastarintaliike)


CDF (Chernarussian Defence Forces / venäläistasavallan puolustusvoimat)
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Päätin lopettaa PC-pelaamisen(pl. Football Managerit), joten nykyisin ostan pelejä vain boxille. Niinpä heräsi kysymys, että onko tietoa milloin tuo on tulossa konsoleille? Kun on vain noista PC-päivämääristä useammassa paikassakin ilmoiteltu.
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Jotain previkka versio kommentteja joita yksi Norjalainen oli lukenut (hillitön Arma fani).

-Ei juuri eroa Armasta muuten kuin nätimmät grafiikat
-Järjettömän raskas koneelle
-Tekoäly on muuten sama, mutta osaa suojautua paremmin
-Kulkuneuvojen tekstuurit hemmetin hienoja

Ei kovin lupaavaa.. mitään purukumiviritelmää en jumankeuta enää kolmatta kertaa sietäisi.
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Corcalle tai jollekkin muulle viisaalle: kauan noi matsit suurinpiirtein kestää, puhutaanko jopa tunneista? voiko noista lähteä tai liittyä kesken kaiken?
Miten tota saaren pinta-alaa käytetään hyväksi nettipelissä, aloitetaan vaan aina matsi sieltä sun täältä?
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Corcalle tai jollekkin muulle viisaalle: kauan noi matsit suurinpiirtein kestää, puhutaanko jopa tunneista? voiko noista lähteä tai liittyä kesken kaiken?
Miten tota saaren pinta-alaa käytetään hyväksi nettipelissä, aloitetaan vaan aina matsi sieltä sun täältä?
Noihin kysymyksiin ei taida vastausta tietää toistaiseksi kuin kehittäjä itse, mutta ArmA 2:n Warfare-pelimuodon osalta suuntaviittana toimii Operation Flashpointin vastaava CTI-modi, jossa matsien ajallinen kesto vaihtelee pitkälti joukkueden välisestä tasoerosta/tasaisuudesta. Mikäli vihollisen tukikohta/MHQ skoutataan kartalta onnen tai kokemuksen avulla ensimmäisen viidentoista minuutin sisään, voi matsi olla ohi jo puolessa tunnissa tai aiemmin. Keskimäärin matsit kestävät tunnista (minimi) päälle kahteen tuntiin. Sitkeämmät yhteenotot voivat tosin kestää yli kolmenkin tunnin, mikäli kumpikaan joukkue ei pääse kunnolla niskan päälle. ArmA 2:n pelimuotoja tuskin toteutetaan konsoliversiossa pitkiä maratonipelejä silmällä pitäen tai muuten täysimittaisena, vaan jollain tasolla riisuttuna ja suoraviivaistettuna. Aika näyttää.

OFP:ssä matsit aloitettiin poolin kautta, eli joukko kokoontuu pelihuoneeseen ja sitten pelit päälle adminin/isännän toimesta. Kesken pelin ei voinut lennosta liittyä mukaan, koska moninpelirunkoa ei oltu rakennettu siten. Myöskään modeissa tämä ei ollut mahdollista samaisesta syystä, enkä jaksa uskoa että ArmA 2:ssa nähdään siinäkään "lentäviä joinauksia" verkkomatseihin. Tämä siis oma veikkaus, virallinen tieto tulee ajan kanssa. Ja saaren pinta-alan hyödyntämisestä verkkomoninpelissä...225 kilometrin pläntti on yksinpelissä ja ainakin ArmA Warfare -pelimuodossa käytössä, mutta sen aloituspaikkojen toteutuksesta en osaa sanoa ennen kuin tietoa tuostakin tipahtelee. OFP:n CTI-modissa joukkueet aloittivat joko satunnaisarvan kautta umpimähkään saarelta tai sitten vaihtoehtoisesti ennaltamäärättyihin asemapaikkoihin saaren ääripäihin. Jotain tällaista voisi kuvitella Bohemian kaavailevan nytkin.

Niinkuin vastauksista voi havaita, niin paljon pukkaa mutua ja Warfare-rähinän kohdalla nojausta PC-puolen modiversioon, kunnes virallisempaa infoa noista julkisuuteen tihkuilee. Jotain tiedollista osviittaa tuossa nyt kuitenkin noihin kysymyksiisi liittyen.
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Hyvänlaatuista (pc) ingame-pelikuvaa ArmA 2:sta:

YouTube - TrackIR5 & ArmA2 Premiere

Näyttää kyllä törkeän kovalta ! :)

Julkaisupäivä PC:lle on kesäkuussa, Xboxin julkaisuajankohtaa ei vielä ole tietääkseni varmistettu.

Juu nyt alkaa näyttää siltä kuin pitääkin. Edelliset preview otokset näytti aika rupusilta. Onneksi nyt on PC siinä kunnossa et pyörii Arma melkein täysillä detaililla niin eiköhän tämäkin suht hyvin pelaa. Tulis jo sieltä niin ei tarvi varmaan boxiin koskea enää piiiiiiitkään aikaan. :p
 
Vastaus: ArmA 2 [HYPE]

Kyllä tätä on odoteltu. Saapa nähdä, meneekö porukalla pc:n raudan päivityksen puolelle (taas kerran). Jos näyttää ettei kohtuullisella koneella pyörähdä nätisti, taidan ostaa konsoliversion sitten kun ilmestyypi.
Luulisi että jonkinmoisia optimointeja konsoleita varten olisivat tehneet jos aikovat tuota saada kaupaksi.
 
Ylös Bottom