Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Nyt kun olen saanut peliä pelattua sellaiset neljä tuntia, niin ajattelin jotakin mietteitä siitä sanoa.

Tarina ja hahmot tuntuvat jo näin alkuvaiheessa hyvältä, vetävät mukaansa ja haluaa kuunnella dialogit rauhassa. Peli nyt näyttää vähän vanhalta, mutta silti tarpeeksi hyvältä ettei immersio pahemmin särjy. Hardcore on parasta mitä tälle sarjalle voi tapahtua. Loistavaa kun pitää syödä, juoda ja nukkua, tuo kokonaan uuden ulottuvuuden pelille. Ikävä kyllä kantaminen on edelleenkin aika kuninkaalista, eli siihen se ei loppuen lopuksi paljoa vaikuta tai ei ole vielä ainakaan tähän mennessä vaikuttanut.

Sitten itse on nyt onneksi sanottava, en ole kokenut yhtään bugia tai mitään pahempaa ongelmaa(tosin tämän sanottua pitää koputtaa puuta ja pitää sormet ristissä :D). Oikeastaan ainoa bugi, jos sitä nyt sellaiseksi voi sanoa on se että keskusteluissa tekstit vaihtelee väriä. Pieni ongelma ja ei häiritse onneksi ollenkaan menoa ja meininkiä.

Tosiaan vielä, kiinnostaisi tietää minkälaisilla hahmoilla ihmiset pelaavat? Itse olen lähtenyt tekemään pistoolisankaria kovalla älyllä ja tuurilla.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Pitää ilmeisesti tallentaa joka hylsyn jälkeen.

Sitähän tässä nyt on hoettu. Peli voi kaatua milloin vain - sillä ei ole välttämättä merkitystä miten 10 kaverilla on sama kohta mennyt.. Toivotaan, että bugi-fiksailut kuitenkin purevat pahimpiin kohtiin..
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Pari tuntia tänään pelannut, hyvältä maistunut mutta grafiikat hieman vanhahtavat (näyttäisi olevan rumempi mitä fallout 3 pleikkarilla, voiko olla edes mahdollista? eilen viimeksi 3:sta pelasin) ja ärsyttävästi tulee välillä tuollaisia sekunnin- kahden töksähdyksiä. On näköjään tullut päivitys tässä illan aikana, onko kellään tarkempaa tietoa tuosta? taisi olla 1.01 vai 1.1. Kumma kyllä jostain syystä peliä päivittäessä perässä luki UK vaikka tuo ihan suomesta on ostettu.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

tänää sain pelin ja mitään pahempia ongelmia ei ollut... VIELÄ, heti kun se 1.01 päivitys tuli (voi kyllä olla mahollista ennenkin sitä päivitystä) niin koko pleikkari jäätyy tietyssä paikassa... laitan ny varmuuden vuoksi spoileriin...
eli peli jäätyy heti kun yrittää lähteä pois siitä paikasta (jonka nimen unohin jo) missä cesar's legion on pistänyt paikat sekasin ja tappanu kaikki asukkaat, samasta paikasta jossa on kaupassa se mies jonka jalat murjottu. eli heti kun sieltä yrittää lähteä aavikolle päin niin peli jäätyy AINA:mad: mikä nyt sit avuks? onkohan koko peli hajalla vai selviäiskö ihan sillä että asentaa uusiks?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

tänää sain pelin ja mitään pahempia ongelmia ei ollut... VIELÄ, heti kun se 1.01 päivitys tuli (voi kyllä olla mahollista ennenkin sitä päivitystä) niin koko pleikkari jäätyy tietyssä paikassa... laitan ny varmuuden vuoksi spoileriin...

Ei ollut ongelmia juurikaan ennen pätchiä, muutama kaatuminen vain . Nyt pätsin tultua minulla jumittaa samassa kaupungissa (Nipton) ihan samalla tavalla.

Kokeilin juuri paeta "Travel" moodin kautta kaupungista ja pleikkari jäätyy silloinkin. FFUUU! Onneksi on useampi tallennus, pitää kokeilla jossain vaiheessa aloittaa aiemmasta savetuksesta (jos vain pystyy, en muista). Mulla vielä PlayTV vetää kovolle tavaraa taustalla niin menee ihan häneksi tallennukset kun joutuu buuttaamaan monta kertaa peräkkäin.

EDIT: save often-taktiikkani tuntuu toimivan. Ennen Niptonia tekemäni tallennus toimii. Ainakin vielä...
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Mikä nyt sit avuks? Onkohan koko peli hajalla vai selviäiskö ihan sillä että asentaa uusiks?

Nipton? Eikö ole mahdollista ladata vanhempaa tallennusta missä et ole kyseissessä kylässä? Meikäläisen mieleen tulee nyt äkkiseltään kolme vaihtoehtoa: 1) Lataat vanhemman tallennuksen 2) Aloitat pelin uudestaan 3) Odotat uutta päivitystä.

Ihan tuollainen pieni haitta.. " a bug that prevents gamers from loading save files." :rolleyes:

Itse en tiedä itkeäkö vai nauraa. Miten näin buginen peli on päässyt läpi testaus-vaiheen? Ja miten osassa pelistä bugit vaikuttavat arvosanaan, mutta osassa eivät ollenkaan?

Mutta kaipa se on niin, että osassa näistä open world -peleistä on lähes mahdotonta selvitä ilman yhtään bugia vaikka kuinka peliä testaisi.. Ne ovat vain niin laajoja ja kaikki vaikuttavat kaikkeen..]

Jos pelissä ilmenee bugi joka estää pelin tallennuksen lataamisen on hommat laadukkaasti kustu - oli sitten open world tai ei. Sen kyllä ymmärrän kun pelimaailma on näinkin laaja kuin Fallouteissa niin pakostihan niitä ötököitä löytyy ja sen jopa annoin anteeksi Fallout 3:ssa, mutta sitä en käsitä miten New Vegas vie voiton. Yhtä järjetöntä on antaa pelin rikkinäisyyden olla vaikuttamatta lopulliseen arvosanaan.

Mojaven autiomaata on tullut tutkittua lähes yhdeksän tuntia ja kahden päivän aikana on esiintynyt asteen liikaa bugeja: astuessa rakennukseen kuuluu yhtäkkiä useita laukauksia vaikka ketään ei ole paikalla, viholliset näkyvät kompassissa neutraaleina, eritoten radscorpionit ovat uponneet maahan/kallion sisään, peli on jäätynyt muutamaan otteeseen, neutraalit NPC-hahmot ovat muuttuneet kertaheitolla aggressiivisiksi (ei johtunut väärästä asusteesta), joskus frame rate laskee tuntuvasti vaikka näytöllä ei tapahdu mitään merkittävää. Tuossa muutama esimerkki - Gotta love it :)
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Huh kiitokset vinkistä, itse juuri menossa niptoniin, pitääpä tallentaa ensimmäisenä! :)

päivitystä, tuo niptonin bugi taitaa olla tuurista kiinni, itse kävin sen jalattoman jätkän luona + palloilin pitkin niptonia ja aivan hyvin pääsen aavikolle yms takaisin.

Voisiko joku muuten selittää miten tuo Caravan korttipeli oikein menee? En ymmärtänyt yhtään tuota pelin ideaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Otin aiemman tallennuksen ja suoritin erään toisen tehtävän. Sen jälkeen menin uudestaan Niptoniin. Ei ongelmia ja sain tehtävän suoritettua.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Ei ollut ongelmia juurikaan ennen pätchiä, muutama kaatuminen vain . Nyt pätsin tultua minulla jumittaa samassa kaupungissa (Nipton) ihan samalla tavalla.

Kokeilin juuri paeta "Travel" moodin kautta kaupungista ja pleikkari jäätyy silloinkin. FFUUU! Onneksi on useampi tallennus, pitää kokeilla jossain vaiheessa aloittaa aiemmasta savetuksesta (jos vain pystyy, en muista). Mulla vielä PlayTV vetää kovolle tavaraa taustalla niin menee ihan häneksi tallennukset kun joutuu buuttaamaan monta kertaa peräkkäin.

EDIT: save often-taktiikkani tuntuu toimivan. Ennen Niptonia tekemäni tallennus toimii. Ainakin vielä...

okei, se oli justiinsa tämä Nipton. harmi vaa mulla ei oo useampia tallennuksia ja ku yritin myös matkata suoraan sinne Goodsprings Semeterylle niin pleikkari jääty siinäkin... joten eipä kai muu auta ku poistaa kaikki tallenukset ja asetukset ja alottaa alusta.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

On kyllä outoo. Itellä ei ole päivityksen jälkeen tapahtunu yhtään jäätyilyä.
Testasin vielä noita kohtia jossa muilla oli jäätyillyt, mutta ei mitään.

Melkosta touhua. Ihan arpapeliä kellä kaatuu ja kellä ei.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Yhtä järjetöntä on antaa pelin rikkinäisyyden olla vaikuttamatta lopulliseen arvosanaan.

Tämä varmaan kuuluisi tuonne "arvosana-ketjuun", mutta kysymyksesi on oikeastaan aika laaja ja perustavanlaatuinen: Mikä vaikuttaa arvosanaan ja mikä ei? Ja minkä PITÄISI vaikuttaa arvosanaan ja minkä ei?

Tunnetusti arvostelijoilla on ns. tuplastandardit. Eli esim. open world -pelejä usein rakastetaan, vaikka niissä olisikin todella pahoja bugeja (esim. Fallout), mutta sitten taas jossain toisessa pelissä niistä tehdään iso numero jonka vihjataan vaikuttavan arvosanaan. Arvostelija ei yksinkertaisesti uskalla antaa Falloutille alempaa arvosanaa, koska itse peli ja tarina sinänsä ovat kovaa kamaa. Sitten annetaan se "ysi" ja ollaan hiljaa (toivotaan että bugit häipyvät).

Mutta ehkä se kysymys juuri onkin, että missä menee arvostelijan raja? Bugit, pitkät latausajat, grafiikan heikkoudet, lyhyt peli, ei multiplayeriä, ym ym.

Tässä varmaan aletaan ymmärtää, miksi noita arvostelujen numeroita ei kannata tuijottaa ihan liian tarkkaan. Koskaan ei voi tietää täysin tarkkaan, mitä seikkoja numeron taakse on laitettu jonoon. Tekstin lukeminen onneksi helpottaa tässä kummasti..

Fallout: New Vegasin tapauksessa kuitenkin "9/10" tarkoittaa myös: Potentiaalisesti hemmetin ärsyttäviä bugeja, jotka vaihtelevat eri ihmisillä ja alustoilla. Onhan se tavallaan ironista..
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Joo-o, eipä mullakaan alkanut tää peli kovin upeasti. Heti aloituskaupungin eka tehtävä ja tuli jotain grafiikkabugia ja ei auttanut mikään muu kuin aloittaa peli alusta. Tossa vaiheessa se nyt ei niin haitannut, mutta jos se tulee myöhemmin, niin kyllä ottaa päähän. Tosiaan kannattaa tallentaa niin usein, kun vain mahdollista. Pari kertaa ekojen tuntien aikana peli myös jäätyi. Pistää kyllä miettimään, että miten tää on päässyt laaduntarkkailijoilta eteenpäin vai oliko niin kiire, ettei välitetty?

Itse peli on kyllä ihan hyvä. Vaikeutta on paljon enemmän kuin fallout 3:ssa (kenties sen takia, että on panostettu kumppaneihin enemmän?). Fallout 3:ssa pystyi ihan yksin hallitsemaan koko pelimaailmaa, new vegasissa taas pitää vetää tajuttoman tarkasti. Sneak -> laukaus -> nopeesti piiloon ja toistoa. Jossain kohdissa vihuja vielä teleporttaa jostain lisää vaikean taistelun jälkeen. Esim. tapoin pari legioonan tyyppiä, sit sieltä heti teleporttas jotain legioonan salamurhaajia tappamaan mua, sen jälkeen jostain teleporttasi vielä lauma night stalkereita ja vielä sen jälkeen jostain 3 legioonan veteraania.

Olisivat vaan korjanneet edes ton vats-bugin. Jos vatsissa lukee 95% mahdollisuus osumaan, se ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikki 5 laukausta menee ohi. :\
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Itsellä ei ole ihme kyllä ilmennyt muita bugeja, kuin että näiden "demoni" supermutanttien näkymättömyyskenttä ei haihtunut millään ja kerran on päähahmo jäänyt jumiin että piti loadgame ottaa. Ja tosiaan kerran yksi robotti käveli bussin lävitse mutta ei kummempia, pelitunteja varmaan 10 takana.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

En nyt jaksanu jokaista sivua lukasta läpi mut sen verran ymmärsin et toi new vegas on ilmeisesti buginen peli mut kuinka pahasti? Häiritteekö liikaa pelikokemusta?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

En nyt jaksanu jokaista sivua lukasta läpi mut sen verran ymmärsin et toi new vegas on ilmeisesti buginen peli mut kuinka pahasti? Häiritteekö liikaa pelikokemusta?

Eipä se nyt minua ainakaan häiritse eikä peliä pilaa.

Ja päivityksiä vääntävät kokoajan, joten kyllä uskoisin että isoimmat ongelmat saavat korjattua.

Se on niin arpapeliä kelle ne bugit osuu kohdalle. Itsellä yli 12h takana ja yksi jäätyminen tullut. Mutta muuta pientä esim. VATS ei toimi ja hahmot jäävät jumiin johonkin yms. Tosta VATS:n jäätymisestä sen verran, että tänään bugas 2 kertaan. Ja muistaakseni peli oli ollut pausella 15-20min ennen molempia kertoja.

Bugisuus on ollu vähän niinkun tavaramerkki koko pelisarjalle.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Melkosen speciaali olikin. Eipä haittaa tuskin tulen koskaan edes kokeilemaan koko hc:tä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Jep melkoset palkinnot luvassa. Nyt melkeimpä voi hyvissä mielin hyvästellä Hardcore tilan, kun tämä ei anna minkäänlaista uudelleenpeluu arvoa pelin läpäisyn jälkeen. Mielestäni HC-tilaa on aivan liikaa mainostettu ja tituleerattu infernaalisen haastavaksi arvosteluissa. Luoteja voi edelleen kerätä sydämmensä kyllyydestä, etenkin kun pelaajan mukana jokin New Vegasin monista seuraajista. Uni-, ruoka- ja nestevajaus on tuonnut pelkästään mietoa mikromanagerointia peliin mukaan. Lista jatkuu.. Kylläpäs kuulostan suloisen negatiiviselta :)
 
Ylös Bottom