Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout: New Vegas

Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

En nyt jaksanu jokaista sivua lukasta läpi mut sen verran ymmärsin et toi new vegas on ilmeisesti buginen peli mut kuinka pahasti? Häiritteekö liikaa pelikokemusta?

Ei mielestäni niin buginen, että tätä kannattaisin ohittaa. Eka patch tuli jo. Minulla on useampi yö takana pelaamista, varmaan useampi kymmenen tuntia. Muutama totaalijäätyminen ennen patchia. Patchin jälkeen yksi kaatuminen (jos aiemmin kertomaani Niptonia ei lasketa: piti ottaa aiempi tallennus niin alkoi toimia). Satunnaisesti vihut jättävät ampumatta tai jumittavat kiinni esteisiin. Pari grafiikkavirhettä, ei mitään vakavaa. Tallenna kerran puoleen tuntiin niin hyvin menee. Mie tallennan ainakin.

Muutoin ei mielestäni mitään liian häiritsevää. Pitää muistaa, että peli on erittäin laaja joten tuonne sopii vaikka mitä. Parempi tämä on kuin alkuperäinen FO3 mielestäni ja alkuperäinen oli GOTY-peli kuitenkin. 9/10 antaisin pisteitä tähän mennessä. Hauskempi muuten paljon kuin FO3, ei niin synkkä kuin edeltäjänsä.

Vaikeutta on paljon enemmän kuin fallout 3:ssa (kenties sen takia, että on panostettu kumppaneihin enemmän?).

Olisivat vaan korjanneet edes ton vats-bugin. Jos vatsissa lukee 95% mahdollisuus osumaan, se ei todellakaan tarkoita sitä, että kaikki 5 laukausta menee ohi. :\

Tuo on kyllä minun mielestäni enemmän hahmonrakennus ongelma kuin se, että peli olisi "liian" vaikea. Normal-vaikeustaso on mielestäni liian helppo kuten se oli FO3:ssakin. Oletko laittanut skill-pointseja "väärään" slottiin tai perkkejä jos peli tuntuu liian vaikealta..?

Vats-bugi? Miten tämä ilmenee kun en ole huomannut mitään? Tuolla minun hahmollani lvl 12 vihut tippuvat helposti jo tosi kaukaa vatsilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Loistava peli.

Miljöö miellyttää Fallout 3:n vastaavaa enemmän. Aseitakin on kertynyt jo aikamoinen kokoelma ja niiden kevyt tuunaaminen on hauskaa. Eri ammustyyppien mukaan tuominen peliin on myös oiva lisä, vaikka kaikki viholliset tuntuisivatkin kaatuvan normaaleilla ammuksilla.

HC:llä olen pelaillut ja puolet pelistä on varmaan tultu linkutettua paikasta toiseen. Jano, nälkä ja väsymys eivät yllätä kovin nopeasti, joten pelko jatkuvasta ruoan, juoman tai pedin etsimisestä on turha. Ammuksien paino vaikuttaa taitaa vaikuttaa eniten pelaamiseen. Pitää miettiä pariin kertaan, että viitsiikö esim. singon ammuksia kantaa mukanaan. 3 kiloa, paunaa tai mitä lie painoyksikköä taisi yksi raketti painaa.

Bugeja on tullut vastaan muutama. Jäätymisiä on tullut vastaan jokunen. Ennen patchia n. viisi ja sen jälkeen kaksi. Pistäähän tuo sapettamaan, mutta onneksi autosave pitää tallentamisvälin usein melko pienenä. Jäätymisen jälkeen on kuitenkin jatkettava peliä, vaikka sapettaisikin, sen verran puoleensavetävä peli on.

Joskus viholliset seisovat paikallaan, eivätkä käy kimppuun. Ei se mitään, kiitän ja käyn mureuttamassa. Häiritsevin vastaan tullut bugi, jota vastaisuudessa en enää halua nähdä, oli kuolematon vihollinen. Giant Rad Scorpionin elkkupalkki näytti nollaa ja vilkkui. Ei rekisteröinyt osumia ja VATS:n tarkkuudet näyttivät nollaa. Yritin juosta karkuun, mutta jumituin kiveen ja sain myrkkypistimestä selkään ja kuolin.

Eivät bugit kuitenkaan onnistu pilaamaan pelinautintoa. Itselleni tämä on hieman tuunattu Fallout 3 uusilla maisemilla ja leluilla, en siltä muuta odottanutkaan. Suosittelen.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Onkin pitänyt kysyt että miten tuo aseen modaaminen tapahtuu. Siis onko siihen joku perkki ja mitä niihin pystyy lisäämään? L2 kun painaa niin aina on vaan tyhjä lista pällisteltävänä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Onkin pitänyt kysyt että miten tuo aseen modaaminen tapahtuu. Siis onko siihen joku perkki ja mitä niihin pystyy lisäämään?

Osat on ostettava/varastettava tai löydettävä(?) itse. Ostettuasi aseeseen sopivan lisävarusteen, se näkyy tuossa mainitsemassasi "L2-listassa" ja voit liittää sen aseeseen.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Omasta mielestäni fallout 3:n miljöö on ollut parempi ja muutenkin fo3 tähän mennessä parempi, hahmoni kyllä vasta lvl 7 ja pelitunteja takana n. 10. Olen tosin aika paljon exploorannut maailmaa yms. Ei tuota peliä kannata ohittaa noiden buqien takia, mutta en minä tästä ainakaan yhtä paljon ole irti saanut mitä kolmosesta. Kyllä tämän kerran lävitse tahkoaa ja sitten pistää vaihtoon :) Btw onko tässä mitään automaatti rynnäköitä yms? Enpä ole vielä nähnyt yhtään.

Nyt kaatui meikälläkin ekan kerran peli pitboyta avatessa jumitti ruutu paikalleen :/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Ei pahoja bugeja noin 20h peliajan aikana. Yksi jämähdys, välistä vihuja tai omia ukkoja maan sisässä, oma pelihahmokin kerran putosi kiven sisään ja kerran jäi jumiin.

Aseiden modaus ja eri luotityypit on mukava lisä. HC moodia suosittelen kaikille, tuo mukavasti lisämaustetta ja ei ole mitenkään paha.

Onhan tässä mukavasti uudistuksia, ehdottomasti tämän vuoden peli :)
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Pari päivää pelaamista takana ja ehkä ärsyttävin piirre on tuo jämähtäminen. En ole laskenut, mutta kyllä niitä liian monta kertaa mahtuu näihin pariin päivään. Toiseksi ärsyttävintä on pieni nykiminen, jota tapahtuu tasaisin väliajoin kun juoksee erämaassa. En tiedä liittyykö johonkin tekstuurien tai efektien lataamiseen. Kerran peli ei suostunut menemään VATS-moodiin keskellä taistelua. Muutaman kerran olen löytänyt vihulaisia maan ummesta.

Patsia en ole vielä ladannut, kun pleikkari ei ole ollut yhteydessä nettiin. Mutta täytyy sitä koittaa huomenna jos se hieman auttaisi.

Koukussa olen kuitenkin. Jos peli olisi muuten hieman huonompi, niin haukkuisin sen läpikotaisin, mutta nyt täytyy vain tyytyä kiroilemaan hiljaa ja boottaamaan pleikkaria silloin tällöin. Sekä tietysti tallentamaan suht usein. Hävytöntä silti.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Koukussa olen kuitenkin. Jos peli olisi muuten hieman huonompi, niin haukkuisin sen läpikotaisin, mutta nyt täytyy vain tyytyä kiroilemaan hiljaa ja boottaamaan pleikkaria silloin tällöin. Sekä tietysti tallentamaan suht usein. Hävytöntä silti.
Tuotahan se Fallout 3:kin oli; aivan tolkuttoman hyvä peli kun vain olisi pystyssä pysynyt. Ensimmäisen kerran yllätettynä tuota konsoleille epätavallista boottisirkusta vielä kesti mutta ei kyllä toista kertaa enää ikinä, oli New Vegas sitten miten houkutteleva tahansa...
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Tuo on kyllä minun mielestäni enemmän hahmonrakennus ongelma kuin se, että peli olisi "liian" vaikea. Normal-vaikeustaso on mielestäni liian helppo kuten se oli FO3:ssakin. Oletko laittanut skill-pointseja "väärään" slottiin tai perkkejä jos peli tuntuu liian vaikealta..?

Vats-bugi? Miten tämä ilmenee kun en ole huomannut mitään? Tuolla minun hahmollani lvl 12 vihut tippuvat helposti jo tosi kaukaa vatsilla.

Ei oo hahmonrakennus-ongelma. About samanlainen "snipuhahmo" kuin fo3:ssa, eli INT tietysti täydeksi ja agility myös ylös (muillahan ei tässä tapauksessa tee käytännössä yhtään mitään). Sneak ja guns ne pääsääntöiset skillit, tottakai medicinea, repairia, barteria ja speechia vähän myös. Perkeissä normaalit järkevät valinnat.

Vats-bugi, ilmenee lähinnä silleen, että ei vatsissa osu mihinkään järkevästi. Jos osumaprosentit näyttää 95%, miten voi mennä kaikki vatsissa ohi. Ja aseen spreadilla ei oo mitään väliä. Fo3:ssa tuli käytettyä ol' painlessia, jossa oli 0 spread ja silti saattoi kaikki ap-pointsit kulua ohilaukauksiin. Tää onkin se syy, miks tätä joutuu ikävä kyllä pelaamaan enemmän fps-tyyliin, kun vain läheltä vatsin käytössä on järkeä.

Edit: ja en muuten missään vaiheessa sanonut, että liian vaikea.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

About 6 pelituntia takana eikä yhtäkään bugia tai jäätymistä tullut (pätsin asensin ennen aloittamista). Päätin vetää hahmoksi lockpick/science/speech -mestarin, koska en halua missata huoneita ja speech -optiot on poikaa. Asetaidot on ihan kädestä, mutta se on tehnyt pelistä vain sopivasti haastavampaa (kun nyt en jaksa edes hc-moodilla vetää). Luck on myös 7, josta on toivottavasti stripillä hyötyä!

Näin muuten vaikutelmia niin hieman tylsää ja geneeristä on ollut, mutta nythän sitä alkaa vasta oikeastaan pääsemään juonikuvioihin kiinni. Pelissä olen siinä vaiheessa, että
siivosin nightkinit robco-kellarista ja seuraavaksi pitäis metsästää rakettipolttoainetta, jotta törkyturvat vois tehdä hurmaavan joukkoitsemurhan.

Strippiä odotellessa.. toivottavasti se ei ole vain se pari kolme hotellia mitä kaikissa pätkissä on näkynyt vaan ihan kunnon (isompi) alue. Mutta noh eipä tässä ole paljoa valittelemista, laatu on taattua joka tapauksessa.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Vähän petyin nyt tähän pääquestien pituuteen, oli pakko käydä fallout wikistä vilkaisemassa monta noita päätehtäviä tuola on ja onneksi kävinkin, eipä olisi enään ollut kuin pari jäljellä ja peli olisi vissiin loppunut kuin seinään.. noh kait se on sitten kikkailtava kaikka mahdollsita muuta + exploorattava ennen noita paria vikaa pääquestia. Omasta mielestäni noiden päästooryquestien pitäisi kyllä olla huomattavasti pitempi..
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

No niin nyt on vasta 3h peliä pelattu, mutta kyllähän tämä kivalta tuntuu. Harmi ettei modi-porukka ole saanut ihan kaikkea tehtyä joten uudelleen peluu tulee kysymykseen vuoden päästä sitten kunnon modeilla.(onko tässä pelissä alunperin sadetta?) On taitu tämä peli suunnitella pc koneille, kun en ole törmäilly bugeihin tai kaatumisiin. Joku mainosti että 5min välein pitäisi tallennella.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

No niin nyt on vasta 3h peliä pelattu, mutta kyllähän tämä kivalta tuntuu. Harmi ettei modi-porukka ole saanut ihan kaikkea tehtyä joten uudelleen peluu tulee kysymykseen vuoden päästä sitten kunnon modeilla.(onko tässä pelissä alunperin sadetta?) On taitu tämä peli suunnitella pc koneille, kun en ole törmäilly bugeihin tai kaatumisiin. Joku mainosti että 5min välein pitäisi tallennella.

Katos tää on KonsoliFIN, ja kaikki täällä alueella (luullakseni) pelaa PS3-versiota, ja se kyllä kaatuilee. Tiedä sitten PC-versiosta.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Aika moni ainakin minun kavereista mietti pitkään mille alustalle tämän ostaisi ja itse päädyin PC-versioon(kuten suurinosa kavereistanikin) mihinkä tämä peli alunperin on varmaan tehty. PC:llä kaatuilun jotenkin ymmärtää, mutta en voisi kyllä sietää peliä konsolilla joka kaatuilisi. Mikäköhän siinä on niin hankalaa? Rauta on kuitenkin aina konsolissa samaö. Kyllähän jokaisella kunnon pelimiehellä pitää PC olla?
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Kyllähän jokaisella kunnon pelimiehellä pitää PC olla?

Juu ei tarvi! Nykyään (jostain kasikytluvulta lähtien) voi pelata myös konsolilla.

Nyt vähän harmittaa kun tätä ketjua lueskelee. Nimittäin vasta pelailin uudelleen kolmosta. Lisäosia pelaillessa alkoi niitä bugeja esiintyä. Peruspeliä aikoinaan pelatessa ei ongelmia niinkään ollut. Aika kultaa muistot vaiko eikö.

Mutta nyt se tärkein kysymys:
Onko palkattu lisää väkeä puhumaan dialogin vai vieläkö kuullaan se sama vanha ukko jokaisen vanhan ukon kohdalla... Alko immersio jo loppuajasta kolmosessa karisemaan :rolleyes:
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Vats-bugi, ilmenee lähinnä silleen, että ei vatsissa osu mihinkään järkevästi. Jos osumaprosentit näyttää 95%, miten voi mennä kaikki vatsissa ohi. Ja aseen spreadilla ei oo mitään väliä. Fo3:ssa tuli käytettyä ol' painlessia, jossa oli 0 spread ja silti saattoi kaikki ap-pointsit kulua ohilaukauksiin. Tää onkin se syy, miks tätä joutuu ikävä kyllä pelaamaan enemmän fps-tyyliin, kun vain läheltä vatsin käytössä on järkeä.

Puhut välillä FO3:sta. Hieman sekoittaa.

Nyt on takana 25 hrs peliaikaa. Hahmo taitaa olla nykyään lvl 14. Olen alusta saakka pelannut pelkästään Vatsilla enkä ole kyllä sitä mieltä, että Vatsissa olisi jokin häiritsevä bugi ja satoja tappoja jo takana. Ok pari kertaa on tullut, että näyttää nollaa vaikka vihu on ihan vieressä. Kun hiukan odottaa, vetää toisen kerran Vatsin päälle alkaakin näyttää järkeviä %-lukemia. Kivääriaseilla hahmoni osuu Vatsissa todella kauaskin vihuihin, esim. asekäteen. Ampuuhan se joskus ohi mutta loppujen lopuksi tosi harvoin. Juttelin kaverini kanssa, joka on pelannut vielä enemmän kuin minä. Ei hänkään ollut huomannut mitään "bugia" tuossa Vatsissa. Käytämme kumpikin pääasiassa pulttilukkokiväärejä ja vipulukko 357:aa tai lyhyitä käsiaseita. Kumpikin ollaan pelattu Falloutteja jo ensimmäisestä pc-versiosta saakka.

Small Arms yli 80 ja repair yli 70%. En muista, että esim. siinä ensimmäisessä Powder Gang kohtaamisessa olisi ollut mitään hirveitä ongelmia osua vaikka hahmo oli lvl2 höyhen. Sniper, Commando, Shotgun surgeon ja Lord Death käytössä, njet problem juuri missään taistelussa. samat perkit kaverilla.

Yleisesti: speechiä tuntuu tarvitsevan paljon enemmän kuin FO3:ssa. Tarjoaa monesti oikopolkuja tehtävien suorittamiseen.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Tässäkin ketjussa puhuttiin tämän pelin arvosteluista ja jos tosiaan peli kaatuilee noin useasti voisin jopa sanoa peliä pelikelvottomaksi. Muistelen että aikanaan mahtava roolipeli Arcanum (taitaa muuten olla falloutin 1&2) tekijöiltä) koki arvosteluissa saman kohtalon. Peli julkaistiin täysin bugisena jolloin se sai 2 tähden tai 60-70pst arvosteluita. Ilman bugeja peli on yksi hienoimmista roolipeleistä IMHO.

Nyt peli on jo takana jonkin verran ja muutamia asioita jotka yhä ärsyttää niin kuin kolmosversiossakin.

1. crippled osumat eivät vaikuta tarpeeksi pelaajaan tai vihollisiin (vrt. Amplified Crippled Effects)
2. Yöt ovat liian lyhyitä
3. Three dogia kuuntelee mielummin kuin tuota möreä äänistä ukkoa.

Hardcore vaihtoehdolla peli on oikeasti aika haastava. Aivottomasta MW2 kaltaisesta paukuttelusta peli muuttuu oikeasti strategisemmaksi joka on vain hyvä asia.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

Nyt ois 16h pelattu ja omat kokemukset ois seuraavanlaiset. Ps3 jäätynyt lukuisia kertoja, eli savetuksia joutuu tekeen aika tiuhaan. Isoimmat bugit omasta mielestäni on että kaksi sivutehtävää on juminut niin että ei ole pystynyt tekemään loppuun asti. Grafiikka bugeja jonku verran, lentävä koira oli ehkä hauskin. HC moodi ihan kiva mutta ei lisää haasteellisuutta. Ne jotka ei ole vielä ostanut peliä niin odottaisin että tulee suurempi päivitys. Tuo 1.01 ei paljon auttanut ainakaan itsellä.
 
Vastaus: Fallout: New Vegas [PS3]

No niin nyt on vasta 3h peliä pelattu, mutta kyllähän tämä kivalta tuntuu. Harmi ettei modi-porukka ole saanut ihan kaikkea tehtyä joten uudelleen peluu tulee kysymykseen vuoden päästä sitten kunnon modeilla.(onko tässä pelissä alunperin sadetta?) On taitu tämä peli suunnitella pc koneille, kun en ole törmäilly bugeihin tai kaatumisiin. Joku mainosti että 5min välein pitäisi tallennella.

Aika moni ainakin minun kavereista mietti pitkään mille alustalle tämän ostaisi ja itse päädyin PC-versioon(kuten suurinosa kavereistanikin) mihinkä tämä peli alunperin on varmaan tehty. PC:llä kaatuilun jotenkin ymmärtää, mutta en voisi kyllä sietää peliä konsolilla joka kaatuilisi. Mikäköhän siinä on niin hankalaa? Rauta on kuitenkin aina konsolissa samaö. Kyllähän jokaisella kunnon pelimiehellä pitää PC olla?

Sama tyyppi joka jo aikasemmin tänne mainosti pc:tä, jonka viesti sitten lopulta poistettiin? Näissäkään viesteissä ei ole mitään informaatioarvoa, edelleenkään. Huono trollausyritys, ei sen kummempaa ;) Ei sitten ihmiset syötetä röllejä :D

En huomannut katsoa kuinka paljon on pelikellossa tällä hetkellä, mutta olisiko nyt neljän päivän aikana tullut pelailtua aika paljon. 2 - 3 kertaa juminut, että ei vielä niin paha tilanne kuin muut antavat ymmärtää. Olen jotenkin tykästynyt Varmint rifleen ja 9mm pyssykkään, small guns ei taida olla kuin sen 50. Hyvin silti pärjää ja välistä on haastavampaa. Eniten panostanut science, lockpick ja speech.

Main questiä en ole tahkonut vissiin kovinkaan paljon, seuraavaksi pitäisi mennä Strip:lle. Jotenka olen aloittanut ympäristön tutkimisen ja nyt päädyin mielenkiintoisempaan side questiin:
Brotherhood of Steel bunkkerin löysin sen jälkeen kun olin REPCONN HQ:sta löytänyt yhden kuolleen Paladin Knight:n ja hänen holotapensa tai mission disc:n. Jotenkin tuo bunkkeriympäristö on hienoa.
 
Ylös Bottom