Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Time Trialia ei käsittääkseni voi ajaa offlinessa ollenkaan, leaderboardseihin kun ei ilman nettiä pääse. Ei haittaa minua, mutta jotakuta haittaa aivan varmasti.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Olipa yllätys. Tänään tuli Stockan kanta-asiakasedut, ja siinähän on Forza 3 hintaan 55,90. EI CE vaan tavallinen, sitten kun se julkaistaan eli 23.10.

Ei muuta, jatkakaa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Nyt kun on tuota demoakin tullut kokeiltua enemmän ja vähemmän, niin kyllä tuo ohjaamo kuvakulma on pettymys. Joo ohjaamot on ihan hienosti mallinnettu, mutta tuntuu ihan kuin ohjaamo olisi vain liimattu bumper camin päälle. Aika staattinen tuo on. :(

Esim. Shiftissä ohjaamo elää koko ajan ja heiluu paljon enemmän, toisin kuin tässä. Joutuu kyllä varmaan tätä Forzaa pelaamaan ihan perinteisistä vanhoista kuvakulmista, esim konepellin päältä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Nyt kun on tuota demoakin tullut kokeiltua enemmän ja vähemmän, niin kyllä tuo ohjaamo kuvakulma on pettymys. Joo ohjaamot on ihan hienosti mallinnettu, mutta tuntuu ihan kuin ohjaamo olisi vain liimattu bumper camin päälle. Aika staattinen tuo on. :(

Esim. Shiftissä ohjaamo elää koko ajan ja heiluu paljon enemmän, toisin kuin tässä. Joutuu kyllä varmaan tätä Forzaa pelaamaan ihan perinteisistä vanhoista kuvakulmista, esim konepellin päältä.

Kyllä itse ainakin ajan vain ja ainoastaan ohjaamon kuvakulmalla ja minusta se on erinomainen. Kerrankin autosta näkee ulos kunnolla ja ohjaamo hivelee silmää. En oikein tajua tuota pointtiasi "ohjaamon heilumisesta"...Ei se ohjaamo heilu, vaan kori ja urheiluautoissa yleensä ei liiemmin kori kallistele suuntaan eikä toiseen.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Kyllä itse ainakin ajan vain ja ainoastaan ohjaamon kuvakulmalla ja minusta se on erinomainen. Kerrankin autosta näkee ulos kunnolla ja ohjaamo hivelee silmää. En oikein tajua tuota pointtiasi "ohjaamon heilumisesta"...Ei se ohjaamo heilu, vaan kori ja urheiluautoissa yleensä ei liiemmin kori kallistele suuntaan eikä toiseen.

Juu ei niissä itse ohjaamoissa mitään vikaa olekaan. Ilmaisin itseäni hieman huonosti. Meinasin tuota korin kallistelemista jne. joka sitten ruudulla ilmenee "ohjaamon heilumisena". Ja sitä Forzan ohjaamokuvakulmassa on liian vähän. Ja ei se kilpa-autoissakaan niin staattiselta se meno näytä, vaikka kori toki jäykempi onkin kuin normi henkilöautoissa.

Tosin Shiftissä onkin yritetty enemmän mallintaa näkymää enemmän miltä se näyttää ihan kuskin silmistä katsottuna. Siinähän siihen ohjaamokuvakulmaan on mallinnettu myös oletettu kuskin pään liikkuminen esim. jarrutuksissa jne. Siitä tietysti johtuu, että se ohjaamokuvakulma hieman elävämpi kuin Forzassa. Se ei siis pahitteeksi olisi Forzassakaan. Toisi enemmän sitä tunnelmaa ja realistisuutta.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Siinä mielessä olen Nupen kanssa samoilla linjoilla, että Forzan ohjaamo tuntuu muihin vastaaviin peleihin verrattuna hitusen hassulta. Itselleni ei ainakaan välittynyt kunnollista ohjaamossa istumisen tunnetta, ja ratin kanssa peilit menevät harakoille (ellei penkkiä pysty säätämään). Hitusen myös korpeaa se, että Turn 10 on päättänyt jättää täysin animoimatta vaihteen vaihdot. Ehkä siinä on yksi syy, minkä takia nenä on kiinni ratissa. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Siinä mielessä olen Nupen kanssa samoilla linjoilla, että Forzan ohjaamo tuntuu muihin vastaaviin peleihin verrattuna hitusen hassulta. Itselleni ei ainakaan välittynyt kunnollista ohjaamossa istumisen tunnetta, ja ratin kanssa peilit menevät harakoille (ellei penkkiä pysty säätämään). Hitusen myös korpeaa se, että Turn 10 on päättänyt jättää täysin animoimatta vaihteen vaihdot. Ehkä siinä on yksi syy, minkä takia nenä on kiinni ratissa. :)

Nimenomaan se ohjaamossa istumisen tunne puuttuu, jota Forzaan kyllä kaipailee. Tosin en itsekään tykkää siitä, että mallinnetaan liikaa niitä pään heilumisia jne. mutta enemmän "elämää" tuonne ohjaamoon olisi kiva saada. Vähän samaan tyyliin kuin Shiftissä.

Ja tosiaan hieman huvittavaa on, että kuskilla on kädet liimattuna kiinni rattiin jatkuvasti. Kova juttu olisi myös, jos ne kädet ja ratin saisi halutessaan optionsista pois päältä. Mutta kai se menee liikaa simujen puolelle. :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Nyt valahti se vesi sitten kielelle lopullisesti. On se vaan pakko hankkia tää..

[GT]56932[/GT]
[GT]56940[/GT]
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Olisi kyllä ihan jees jos kamera nytkähtäisi aina jarrutuksissa, kiihdytyksissä ja vaihdoissa. Nyt g-voimia voi vain arvailla.

En ole Shiftiä pelannut, mutta veikkaisin että siinä homma on viety hiemän överiksi. Noh, torstaina sen pääsee itse toteamaan demon muodossa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Olisi kyllä ihan jees jos kamera nytkähtäisi aina jarrutuksissa, kiihdytyksissä ja vaihdoissa. Nyt g-voimia voi vain arvailla.

En ole Shiftiä pelannut, mutta veikkaisin että siinä homma on viety hiemän överiksi. Noh, torstaina sen pääsee itse toteamaan demon muodossa.

On se Shiftissä ehkä hieman yliampuva sumutehosteineen, mutta silti lähempänä noita hc-simuja kuin Forzan vastine (video). Shiftissä on toki siltäkin kantilta tarpeellisempaa nähdä kojelautaa, että sitä voi kustomoida uusilla erikoisrateilla ja -mittareilla. Olisi vähän rasittavaa, jos kalliit viritysosat näkyisivät vain vaivihkaa ikkunan läpi.

Ite kyllä tykkään pelata Forzan edelleen puskurilta. Kuten myös Shiftin ja Turismon. Ei mulla oikeassa autossakaan ole kahta rattia ja neljää kättä. Ehkä sitten, kun Natal tulee, saa omat kädet siihen virtuaaliratille ja voi vaikka kruisailla ronskisti yhdellä kädellä. ;)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

En ole Shiftiä pelannut, mutta veikkaisin että siinä homma on viety hiemän överiksi.

Kyllähän Shiftissä on pikkasen yliampuvat nuo efektit. Olisihan se ollut mukava saada samanlaiset Forzaankin, tosin hieman hillitymmässä muodossa. Mutta eihän siinä, näillä mennään. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Tulee itse heiluttua tässä tuolissa aina sen verran että olen aina ottanut nuo kuskin liikkeet pois peleissä missä tuo onnistuu (kaikissa pc simuissa), parhaan tuntuman saan aina autoon näin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Hah loistavaa, että Honda Prelude on myös tässä uusimmassa Forzassa. Tosin se uudempi korinen. Vielä kun olisivat saaneet sen 92-96 Preluden mukaan.

Onhan noita autoja vielä vähän julkistamatta. Virallisilta sivuillahan julkaistaan joka päivä aina uusi auto ja se jatkuu julkaisuun asti. Saa nähdä minkälaisia yllätyksiä on vielä luvassa. :cool:
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Onko tietoa siitä onko nuo limited editionin autot todella eksklusiivisia vain limited editionin ostajille?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Demo jaksaa vaan viehättää! Ajolinjoja on todella mukavaa hioa, ja Mitsubishin mörinä niin auton ulko-, kuin sisäpuolelta on makeaa kuultavaa.
Pikku kyselyä kehiin, muuten. Millä vaihdeasetuksilla ajat pelissä? Itse olen oikeastaan ensimmäistä kertaa ajellut manuaalivaihtein, ja oikein hyvältä on tuntunut. X:llä ja B:llä on helppo vaihtaa vaihdetta. Kytkinasetusta en sentään pidä päällä. Lisäksi ajoavut ovat käytännössä kaikki pois päältä ja "braking only" apumerkkeinä.

Kyllähän tässä väistämättömästi taitaa niin käydä, että FM3 saa luvan olla XO:n ensimmäinen autopeli, jonka ostan! :)
Jos sen voi Stopista tosiaan varata kahdella pelillä + 20€:llä, niin viimeinen naula taitaa olla lyöty.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Demo jaksaa vaan viehättää! Ajolinjoja on todella mukavaa hioa, ja Mitsubishin mörinä niin auton ulko-, kuin sisäpuolelta on makeaa kuultavaa.
Pikku kyselyä kehiin, muuten. Millä vaihdeasetuksilla ajat pelissä? Itse olen oikeastaan ensimmäistä kertaa ajellut manuaalivaihtein, ja oikein hyvältä on tuntunut. X:llä ja B:llä on helppo vaihtaa vaihdetta. Kytkinasetusta en sentään pidä päällä. Lisäksi ajoavut ovat käytännössä kaikki pois päältä ja "braking only" apumerkkeinä.

Itse ajan manuaalivaihteilla ja kaikki ajoavut pois paitsi tuo lukkiutumattomat jarrut ovat päällä, koska en osaa oikein hillitä mun jarrujalkaa :DD Ja auton ''damage'' :D on simulation -asetuksella.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Demo jaksaa vaan viehättää! Ajolinjoja on todella mukavaa hioa, ja Mitsubishin mörinä niin auton ulko-, kuin sisäpuolelta on makeaa kuultavaa.
Pikku kyselyä kehiin, muuten. Millä vaihdeasetuksilla ajat pelissä? Itse olen oikeastaan ensimmäistä kertaa ajellut manuaalivaihtein, ja oikein hyvältä on tuntunut. X:llä ja B:llä on helppo vaihtaa vaihdetta. Kytkinasetusta en sentään pidä päällä. Lisäksi ajoavut ovat käytännössä kaikki pois päältä ja "braking only" apumerkkeinä.

Kyllähän tässä väistämättömästi taitaa niin käydä, että FM3 saa luvan olla XO:n ensimmäinen autopeli, jonka ostan! :)
Jos sen voi Stopista tosiaan varata kahdella pelillä + 20€:llä, niin viimeinen naula taitaa olla lyöty.

Expert-asetuksilla mennään, ainoana muutoksena että kytkin otetaan pois sillä sitä ei ole tossa mikkiksen ratissa. Jos olisi Fanatekki niin siinä sitä ehdottomasti käyttäisin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Itsekkin pelailen expert -asetuksilla ilman kytkintä. Enkä sitä edes kaipaile kun urheiluautoilla tuossa suurimmaksi osaksi ajellaan.
 
Ylös Bottom