Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Pointti olikin se että sitä pitää sitten ihan tosissaan yrittää että auton saa ajokelvottomaksi. Ei sen ihan niinkään pitäisi mennä. Oikeassa elämässä niin voi käydä jo ihan yhden ajovirheen seurauksena.

Oletteko muuten huomanneet että painamalla d-padista ylös tai alas, tulee ruutuun kivoja realiaikaisia nippelitietoja, joita voi vielä vaihtaa painamalla sivuille.

Jeps, samat telemetria tiedot sieltä löytyy kuin Forza 2:ssa, mahdollisesti vain laajelmmalti.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Vaurionmallinnus nyt tosiaan ei taida olla kehittynyt Forza kakkosesta juurikaan, mutta enpä sitä oikeastaan odottanutkaan. En pelaa Forzaa voidakseni ajaa R8:n seinään kahtasataa. :)

Noin muuten kyllä uskomattoman kiimainen demo. Näyttää omaan silmään todella makealta ja tuntuu vielä paremmalta. Julkaisu ei kyllä tule tarpeeksi nopeasti.

Ja pidosta vielä sen verran, että aika harva auto FM2:ssakaan oli virittämättömänä täysin holtiton ajettava, ja näistä mukana olevista minkään ei varmasti pidäkään olla. Eiköhän sitten kokoversiossa saa rakenneltua autoja, joilla ei pystykään ajamaan kuin kylki edellä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Nyt on demoa kokeiltu ja kyllähän tämä edelleen on pakkohankinta. Joka osa-alueella on menty eteenpäin ja oli kuitenkin mukava huomata, että ohjaustuntuma on sitä tuttua FM2:sta. Eipä sitä olekaan syytä lähteä juuri muuttamaan.

Ainut asia mika häiritsee on tuo "pakollinen ajoavustus", vaikka optionsista on kaikki pois päältä. Aivan idioottimaista, ettei autoa saa käännettyä vauhdissa "liikaa". Tästä johtuen sitten alkaa aliohjaamaan ja tuntuu ettei käänny mihinkään.

Ja tätähän ongelmaa ei ilmeisesti ratilla pelatessa ole. Sanokaa nyt joku, että padilla ei tarvitse kärsiä samasta pakko-avustuksesta koko version kanssa!
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Ainut asia mika häiritsee on tuo "pakollinen ajoavustus", vaikka optionsista on kaikki pois päältä. Aivan idioottimaista, ettei autoa saa käännettyä vauhdissa "liikaa". Tästä johtuen sitten alkaa aliohjaamaan ja tuntuu ettei käänny mihinkään.

Ja tätähän ongelmaa ei ilmeisesti ratilla pelatessa ole. Sanokaa nyt joku, että padilla ei tarvitse kärsiä samasta pakko-avustuksesta koko version kanssa!
Tämän minäkin haluaisin tietää. Ratti on jo tilauksessa, mutta onhan tuo sieltä jostakin jos kovassa vauhdissa voi ratin kääntää 90 astetta, mutta ruudulla ratti kääntyy 3 astetta. Sitä varten on FF, joka kertoo kuinka paljon sitä rattia oikeasti kannattaa kääntää.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Vahvasti kyllä uskon, että kokoversiossa on sitten optionseissa näitä senssejä mitä voi säätää oman mielen mukaan. Eiköhän nykyään kaikissa (auto-)peleissä ole.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

^Nuo rattipohdinnat vaan liittyyvät peliin yhtä olennaisesti kuin isä äitiin, että on aivan naurettavaa jos ne täytyy rajata ketjusta ulos.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

^Nuo rattipohdinnat vaan liittyyvät peliin yhtä olennaisesti kuin isä äitiin, että on aivan naurettavaa jos ne täytyy rajata ketjusta ulos.

Kyllä se on ihan kiva pitää rattikeskustelut tuolla rattiketjussa, jotta ne löytyvät sieltä myös tulevaisuudessa, eivätkä hautaudu täällä pelipuheiden alle ajan kuluessa. Varsinkin, jos ruvetaan puhumaan syvällisemmin rattihankinnoista tai -modauksista.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

... jos taas puhe on siitä miten ratti toimii juuri tässä pelissä, se taitaa kuulua tänne eikä mihinkään yleiseen rattipähkäilyyn, vai hä?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

... jos taas puhe on siitä miten ratti toimii juuri tässä pelissä, se taitaa kuulua tänne eikä mihinkään yleiseen rattipähkäilyyn, vai hä?

Mun mielestä on ihan turhaa siirtää ratit tonne jonnekki mistä niitä ei edes löydä/ ei jaksa edes etsiä.:mad: Se olisi helpompaa kysyä muilta mielipiteitä rateista ja miettiä ostaako sen tätä peliä varten jne.;) Sori nyt vaan vastaan vänkääminen, mutta ilmaisin vain mielipiteeni. :o
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Onkos tuosta demosta nyt sitten jäänyt se time trial pois, kun en sitä saa enää päälle. Vai feilasinko jotenki?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Time Trialia ei käsittääkseni voi ajaa offlinessa ollenkaan, leaderboardseihin kun ei ilman nettiä pääse. Ei haittaa minua, mutta jotakuta haittaa aivan varmasti.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Olipa yllätys. Tänään tuli Stockan kanta-asiakasedut, ja siinähän on Forza 3 hintaan 55,90. EI CE vaan tavallinen, sitten kun se julkaistaan eli 23.10.

Ei muuta, jatkakaa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Nyt kun on tuota demoakin tullut kokeiltua enemmän ja vähemmän, niin kyllä tuo ohjaamo kuvakulma on pettymys. Joo ohjaamot on ihan hienosti mallinnettu, mutta tuntuu ihan kuin ohjaamo olisi vain liimattu bumper camin päälle. Aika staattinen tuo on. :(

Esim. Shiftissä ohjaamo elää koko ajan ja heiluu paljon enemmän, toisin kuin tässä. Joutuu kyllä varmaan tätä Forzaa pelaamaan ihan perinteisistä vanhoista kuvakulmista, esim konepellin päältä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Nyt kun on tuota demoakin tullut kokeiltua enemmän ja vähemmän, niin kyllä tuo ohjaamo kuvakulma on pettymys. Joo ohjaamot on ihan hienosti mallinnettu, mutta tuntuu ihan kuin ohjaamo olisi vain liimattu bumper camin päälle. Aika staattinen tuo on. :(

Esim. Shiftissä ohjaamo elää koko ajan ja heiluu paljon enemmän, toisin kuin tässä. Joutuu kyllä varmaan tätä Forzaa pelaamaan ihan perinteisistä vanhoista kuvakulmista, esim konepellin päältä.

Kyllä itse ainakin ajan vain ja ainoastaan ohjaamon kuvakulmalla ja minusta se on erinomainen. Kerrankin autosta näkee ulos kunnolla ja ohjaamo hivelee silmää. En oikein tajua tuota pointtiasi "ohjaamon heilumisesta"...Ei se ohjaamo heilu, vaan kori ja urheiluautoissa yleensä ei liiemmin kori kallistele suuntaan eikä toiseen.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Kyllä itse ainakin ajan vain ja ainoastaan ohjaamon kuvakulmalla ja minusta se on erinomainen. Kerrankin autosta näkee ulos kunnolla ja ohjaamo hivelee silmää. En oikein tajua tuota pointtiasi "ohjaamon heilumisesta"...Ei se ohjaamo heilu, vaan kori ja urheiluautoissa yleensä ei liiemmin kori kallistele suuntaan eikä toiseen.

Juu ei niissä itse ohjaamoissa mitään vikaa olekaan. Ilmaisin itseäni hieman huonosti. Meinasin tuota korin kallistelemista jne. joka sitten ruudulla ilmenee "ohjaamon heilumisena". Ja sitä Forzan ohjaamokuvakulmassa on liian vähän. Ja ei se kilpa-autoissakaan niin staattiselta se meno näytä, vaikka kori toki jäykempi onkin kuin normi henkilöautoissa.

Tosin Shiftissä onkin yritetty enemmän mallintaa näkymää enemmän miltä se näyttää ihan kuskin silmistä katsottuna. Siinähän siihen ohjaamokuvakulmaan on mallinnettu myös oletettu kuskin pään liikkuminen esim. jarrutuksissa jne. Siitä tietysti johtuu, että se ohjaamokuvakulma hieman elävämpi kuin Forzassa. Se ei siis pahitteeksi olisi Forzassakaan. Toisi enemmän sitä tunnelmaa ja realistisuutta.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Siinä mielessä olen Nupen kanssa samoilla linjoilla, että Forzan ohjaamo tuntuu muihin vastaaviin peleihin verrattuna hitusen hassulta. Itselleni ei ainakaan välittynyt kunnollista ohjaamossa istumisen tunnetta, ja ratin kanssa peilit menevät harakoille (ellei penkkiä pysty säätämään). Hitusen myös korpeaa se, että Turn 10 on päättänyt jättää täysin animoimatta vaihteen vaihdot. Ehkä siinä on yksi syy, minkä takia nenä on kiinni ratissa. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Siinä mielessä olen Nupen kanssa samoilla linjoilla, että Forzan ohjaamo tuntuu muihin vastaaviin peleihin verrattuna hitusen hassulta. Itselleni ei ainakaan välittynyt kunnollista ohjaamossa istumisen tunnetta, ja ratin kanssa peilit menevät harakoille (ellei penkkiä pysty säätämään). Hitusen myös korpeaa se, että Turn 10 on päättänyt jättää täysin animoimatta vaihteen vaihdot. Ehkä siinä on yksi syy, minkä takia nenä on kiinni ratissa. :)

Nimenomaan se ohjaamossa istumisen tunne puuttuu, jota Forzaan kyllä kaipailee. Tosin en itsekään tykkää siitä, että mallinnetaan liikaa niitä pään heilumisia jne. mutta enemmän "elämää" tuonne ohjaamoon olisi kiva saada. Vähän samaan tyyliin kuin Shiftissä.

Ja tosiaan hieman huvittavaa on, että kuskilla on kädet liimattuna kiinni rattiin jatkuvasti. Kova juttu olisi myös, jos ne kädet ja ratin saisi halutessaan optionsista pois päältä. Mutta kai se menee liikaa simujen puolelle. :D
 
Ylös Bottom