Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 3

Oiskohan ruuhkaa servuilla kun jenkit saivat juuri pelinsä? Eiköhän tämä tästä rauhoitu.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Onkos muuten kukaan saanut tuota "World Traveler" achievementtiä? itse olen kyllä jokaisessa rataympäristössä ajellut mutta eipä tuota ole tullut.

Toinen mikä arvelluttaa on tuo "solid gold", että tarviiko siihen ajaa kaikki skabat tuon season moden kautta vai käykö se että niitä kaahailee tuolta event lististä suoraan? Tuntuisi olevan noissa kahdessa achievementissa ärsyttävän epätarkka kuvaus.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

That's how we roll, sanoi William Hamilton.
Ja autoparka kauhistui niin että muuttui läpikuultavaksi... :)

Kun lukee mitä kaikkea Forza 3:ssa on havaittu niin väkisinkin tuntuu siltä että peli on väenväkisin haluttu saada ulos juuri tiettyyn aikaan, mutta laaduntarkkailu on sitten hieman kärsinyt. Esimerkiksi tällaisia asioita on kerrottu tapahtuneen:

  • BMW 135 Hamannin takapuskurilla - ylimääräisiä pakoputkenpäitä näkyy...
  • Ainakin Ferrari Californiassa turvakaaren putki tulee tasan keskelle ohjaamonäkymää.
  • Täysi madallus + korisarja aiheutti jossain vanhassa jenkissä sen, että etupyörä tuli käännettäessä lokarista läpi
  • Suuressa osassa R-luokan autoja mittarit eivät toimi
Ja sitten on tietysti se kaikkien rakastama joka hiivatin kerta toistuva moottorin kierrätys ennen starttia ja sen jälkeen ruhtinaalliset 0.3 sekuntia aikaa sovittaa kierrosluku oikeaksi...

No, jos totta puhutaan niin eivät nuo hirveästi ainakaan minua ole haitanneet, tukevasti koukussa ollaan. Mutta testausalalla toimivana väkisinkin tulee mieleen että jos noinkin selviä virheitä on päässyt laaduntarkkailusta läpi, niin mitä muuta sitten vielä löytyykään...?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Onkos muuten kukaan saanut tuota "World Traveler" achievementtiä? itse olen kyllä jokaisessa rataympäristössä ajellut mutta eipä tuota ole tullut.

Toinen mikä arvelluttaa on tuo "solid gold", että tarviiko siihen ajaa kaikki skabat tuon season moden kautta vai käykö se että niitä kaahailee tuolta event lististä suoraan? Tuntuisi olevan noissa kahdessa achievementissa ärsyttävän epätarkka kuvaus.

World Travelerista: on joku tuon kuulemma saanut. Sitä en tiedä, että pitääkö noissa eri ympäristöissä ajaa nimenomaan uratilassa vai riittääkö kun käy tekemässä hotlapin. Mutta jotkin ympäristöt on kummallisesti jaettu kahtia, esimerkiksi Amalfi Coast ja Rally di Positano ovat kaksi eri ympäristöä ratalistassa vaikka paikka onkin sama.

Solid goldin tapauksessa luulisin että anything goes. Kai siinä haetaan vain sitä, että eventin kohdalla näkyy se kultamitali joka tulee kun kaikki osakilpailut on voittanut, joko season playn tai suoraan event listin kautta. ("Vain" sitä, just joo... Itsellä taisi olla viimeksi sellaiset 6.5 prosenttia ajettuna.)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

World Travelerista: on joku tuon kuulemma saanut. Sitä en tiedä, että pitääkö noissa eri ympäristöissä ajaa nimenomaan uratilassa vai riittääkö kun käy tekemässä hotlapin. Mutta jotkin ympäristöt on kummallisesti jaettu kahtia, esimerkiksi Amalfi Coast ja Rally di Positano ovat kaksi eri ympäristöä ratalistassa vaikka paikka onkin sama.

Solid goldin tapauksessa luulisin että anything goes. Kai siinä haetaan vain sitä, että eventin kohdalla näkyy se kultamitali joka tulee kun kaikki osakilpailut on voittanut, joko season playn tai suoraan event listin kautta. ("Vain" sitä, just joo... Itsellä taisi olla viimeksi sellaiset 6.5 prosenttia ajettuna.)

Solid Gold:
To achieve a Gold Trophy, you must win each and every race, this means coming first, throughout each and every Season of Season Play, from what I have read there is 220 events.

World Traveller:
For this, you must race at any variant of each track, exluding the Test Tracks. You can get this in Season Play, or by choosing Hot Lap, Time Trials or Multiplayer.

*Amalfi Coast
Camino Viejo
Catalunya
Fujimi Kaido
Iberian Circuit
Le Mans Circuit
Maple Valley Raceway
Mazda Raceway Laguna Seca
Mugello
New York
Nürburgring Nordschleife
Rally Di Positano
Road America
Road Atlanta
Sebring International Raceway
Sedona Raceway Park
Silverstone
Sunset Peninsula
Suzuka Circuit
Tsukuba Circuit
Twin Ring Motegi
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Solid Gold:
To achieve a Gold Trophy, you must win each and every race, this means coming first, throughout each and every Season of Season Play, from what I have read there is 220 events.
Pikaisella haulla löytyi tällainen thread: Forzamotorsport.net Forums - Solid Gold Achievement

Yhteenvetona:
Ilmeisesti tuo achievementin kuvaus on hieman harhaanjohtava, sillä Solid Goldin saa myös ajamalla Event Listin kautta. Hyvä niin, kun Season Play tarjoaisi vuodesta 7 eteenpäinkin viikonloppukisaksi R1-luokan kisaa. Jos tuota tahkoaisi monta vuotta voisi ryytymys iskeä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

  • BMW 135 Hamannin takapuskurilla - ylimääräisiä pakoputkenpäitä näkyy...
  • Ainakin Ferrari Californiassa turvakaaren putki tulee tasan keskelle ohjaamonäkymää.
  • Täysi madallus + korisarja aiheutti jossain vanhassa jenkissä sen, että etupyörä tuli käännettäessä lokarista läpi
  • Suuressa osassa R-luokan autoja mittarit eivät toimi
Ja sitten on tietysti se kaikkien rakastama joka hiivatin kerta toistuva moottorin kierrätys ennen starttia ja sen jälkeen ruhtinaalliset 0.3 sekuntia aikaa sovittaa kierrosluku oikeaksi...

No, jos totta puhutaan niin eivät nuo hirveästi ainakaan minua ole haitanneet, tukevasti koukussa ollaan. Mutta testausalalla toimivana väkisinkin tulee mieleen että jos noinkin selviä virheitä on päässyt laaduntarkkailusta läpi, niin mitä muuta sitten vielä löytyykään...?

Toki pelissä jokunen bugi on, mutta ei nuo listatut minusta kovin vakavia ole. Jos autoja on se reilut 400 ja virittelyosineen niistä saadaan tuhansia kombinaatioita niin ei minua yllätä että joku on jäänyt peliinkin. Joko se on jäänyt huomaamatta tai sitä ei ole tarkoituksella korjattu esimerkiksi siksi että korjaukseen kuluva aika ja sillä saatava hyöty eivät oikein kohtaa. Toki tuollaisia voi sitten fiksailla päivityksillä, mutta kun deadline lähestyy niin bugikorjauksiakin joudutaan priorisoimaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ja sitten on tietysti se kaikkien rakastama joka hiivatin kerta toistuva moottorin kierrätys ennen starttia ja sen jälkeen ruhtinaalliset 0.3 sekuntia aikaa sovittaa kierrosluku oikeaksi...

Sitä idioottia, jonka mielestä tuo oli hieno feature, pitäisi lyödä kovaa. Ärsyttävin piirre koko pelissä. Voisihan tuota listaa jatkaa, mutta mitä merkitystä?

Onhan muutaman auton sisätilatkin mallinnettu, suunnilleen jostain muusta autosta. Niin erilaisilta ne tosielämän verrokkeihin näyttää. Lisäksi vaurionmallinnus on sitä luokkaa, että joo, ihan kiva, mutta turha sillä on henkseleitä paukutella. Etenkään tässä GT5:sta odotellessa ja sen vauriomallinnuksen videoita arvostellessa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Se alun moottorin kierrätys tärisevän kuvan kanssa olisi voinut jättää johonkin need for speediin...
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Toki pelissä jokunen bugi on, mutta ei nuo listatut minusta kovin vakavia ole. Jos autoja on se reilut 400 ja virittelyosineen niistä saadaan tuhansia kombinaatioita niin ei minua yllätä että joku on jäänyt peliinkin. Joko se on jäänyt huomaamatta tai sitä ei ole tarkoituksella korjattu esimerkiksi siksi että korjaukseen kuluva aika ja sillä saatava hyöty eivät oikein kohtaa. Toki tuollaisia voi sitten fiksailla päivityksillä, mutta kun deadline lähestyy niin bugikorjauksiakin joudutaan priorisoimaan.

Samaa mieltä, eivät nuo mitään vakavia ole. Yhdessä ne vain antavat hieman hiomattoman vaikutelman, mutta eivät estä ainakaan minua nauttimasta pelistä. Vahvistamattomat huhut kertovat, että koska Forza 2 myöhästyi alkuperäisestä aikataulustaan niin Forza 3:n kohdalla haluttiin olla tiukkoja nimenomaan aikataulun suhteen. Ja silloin lähes aina joudutaan tinkimään laadusta, mutta kuten sanoit päivityksiä varmasti tulee. En hetkeäkään usko Turn10:n porukkaa niin pöllöiksi, etteivätkö he itse tietäisi tilannetta.

Mistähän saisi itselleen sellaisen firmware-päivityksen että tulisi toimeen vähemmillä unilla...
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Jokaisen radan alla pitäisi olla Lap Records ja joka luokalle. Siihen ei pitäisi tarvita mitään Leaderboardsia jota varten tulee olla verkossa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tänään tuli sitten hankittua Sellon GB:stä Limited Edition tästä nähtävästi loistavasta pelistä.

Olisiko jollain antaa jotain hyviä vinkkejä aloittelijalle? Miten tästä kokemuksesta saa eniten irti!

KIITOS!
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tänään tuli sitten hankittua Sellon GB:stä Limited Edition tästä nähtävästi loistavasta pelistä.

Olisiko jollain antaa jotain hyviä vinkkejä aloittelijalle? Miten tästä kokemuksesta saa eniten irti!

KIITOS!

Kokemuksesta saat eniten irti ottamalla suurimman osan(ellei jopa kaikki) ajoavuista pois päältä heti alkuun. Laitat vaan tekoälyn ensin helpomalle tasolle ja sitten kun omat taidot karttuu niin nostat sitä tekoälyn vaikeusastetta. Ajaminen on paljon hauskempaa ja palkitsevampaa ilman kaiken maailman luistonestoja ja abs jarruja.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Itse lähtisin taasen toisesta päästä liikkeelle eli suurin osa päälle ja sitä mukaa kun tuntuu että haluaa lisää haastetta niin käy napsimassa ajoapuja pois. Jos ei ole paljon autopelejä pelaillut voi mennä sormi suuhun ilman mitään ajoapuja.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Molemmilla lähestymistavoilla on puolensa... Jos ottaa kaikki ajoavut pois päältä heti alkuun niin pelkästään auton tielläpitämisessä voi olla haastetta, jos on aloittelija. Jos taas laittaa ajoapuja hirveästi päälle voi käydä niin ettei niitä ikinä otakaan pois, t.nimim. "ABS on pop". Herttinen, ei siitä loppujen lopuksi hirveän kauan ole kun vasta onnistuin vakuuttamaan itselleni että ilman ajolinja-avustusta (braking only) pärjää kunhan uskaltaa yrittää.

Mutta, kannattaa mennä sen mukaan mikä itsestä tuntuu hauskimmalta, se taas selviää kokeilemalla.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Muut avut pois paitsi ABS, kun kuitenkin suurin osa pelissä käytettävistä autoista tulisi tehtaalta lukkiutumattomilla jarruilla ja ilman mahdollisuutta kytkeä niitä pois, ja toisaalta varmaan suurin osa kilpakuskeistakin mieluiten käyttäisi abseja jos säännöt sen sallisivat. Luistonestot ja muut sellaiset voi unohtaa, auton hallinnan oppii kun aloittaa hitailla autoilla ja hiljakseen niitä virittelee ja ostaa nopeampia autoja.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

ja toisaalta varmaan suurin osa kilpakuskeistakin mieluiten käyttäisi abseja jos säännöt sen sallisivat.

Itse kyllä olen kuullut täysin päinvastaista. Myöskin Henrik Roos (kirjotinkohan nyt oikein?) kertoi eräässä autopelejä koskevassa haastattelussa, että ilman ABS auto pysähtyy paljon nopeammin(?) kuin ABSsien kanssa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Itse kyllä olen kuullut täysin päinvastaista. Myöskin Henrik Roos (kirjotinkohan nyt oikein?) kertoi eräässä autopelejä koskevassa haastattelussa, että ilman ABS auto pysähtyy paljon nopeammin(?) kuin ABSsien kanssa.
Niin täysin kuivalla ja suoralla, mutta abs mahdollistaa ohjaamisen mutkaan samalla kun jarruttaa lämä pohjassa, sekä liukkaamissa olosuhteissa sallii huolettomamman jarruttelun. Onko lukkiutuvat jarrut sitten miten paljon nopeammat optimiolosuhteissa? Ainakin perusautoilijalle abs on kiistaton apu.

Lueskelin nettiä ja lukkiutuvat ovat nopeammat myös liukkaissa olosuhteissa, mutta ongelma on pitää auto suorassa, kuten seuraavaa juutuubi pätkä osoittaa. http://www.youtube.com/watch?v=MKB5XoQs5dE
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Kokemuksesta saat eniten irti ottamalla suurimman osan(ellei jopa kaikki) ajoavuista pois päältä heti alkuun. Laitat vaan tekoälyn ensin helpomalle tasolle ja sitten kun omat taidot karttuu niin nostat sitä tekoälyn vaikeusastetta. Ajaminen on paljon hauskempaa ja palkitsevampaa ilman kaiken maailman luistonestoja ja abs jarruja.

Olen täsmälleen toista mieltä. Mielummin ajoapuja päälle ja vaikeustasoa ylös, sitten rewindia vaan käyttöön niin hyvä tulee. Mielestäni ne puolen kierroksen voitot eivät ole mitään mielenkiintoista, siitä se ajamisen fiilis tulee kun taistelee viimeiseen asti voitosta. Joskus olen ottanut rewindillä mutkan 5n kertaa aina erilaisella ajolinjalla ja harjoitellut tyylikästä ohitusta. Mitään iloa voitosta ole jos sen saavuttaa vaan työntämällä tietokoneautot pois tieltä.
 
Ylös Bottom