Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

Vastaus: Forza Motorsport 3

Solid Gold:
To achieve a Gold Trophy, you must win each and every race, this means coming first, throughout each and every Season of Season Play, from what I have read there is 220 events.
Pikaisella haulla löytyi tällainen thread: Forzamotorsport.net Forums - Solid Gold Achievement

Yhteenvetona:
Ilmeisesti tuo achievementin kuvaus on hieman harhaanjohtava, sillä Solid Goldin saa myös ajamalla Event Listin kautta. Hyvä niin, kun Season Play tarjoaisi vuodesta 7 eteenpäinkin viikonloppukisaksi R1-luokan kisaa. Jos tuota tahkoaisi monta vuotta voisi ryytymys iskeä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

  • BMW 135 Hamannin takapuskurilla - ylimääräisiä pakoputkenpäitä näkyy...
  • Ainakin Ferrari Californiassa turvakaaren putki tulee tasan keskelle ohjaamonäkymää.
  • Täysi madallus + korisarja aiheutti jossain vanhassa jenkissä sen, että etupyörä tuli käännettäessä lokarista läpi
  • Suuressa osassa R-luokan autoja mittarit eivät toimi
Ja sitten on tietysti se kaikkien rakastama joka hiivatin kerta toistuva moottorin kierrätys ennen starttia ja sen jälkeen ruhtinaalliset 0.3 sekuntia aikaa sovittaa kierrosluku oikeaksi...

No, jos totta puhutaan niin eivät nuo hirveästi ainakaan minua ole haitanneet, tukevasti koukussa ollaan. Mutta testausalalla toimivana väkisinkin tulee mieleen että jos noinkin selviä virheitä on päässyt laaduntarkkailusta läpi, niin mitä muuta sitten vielä löytyykään...?

Toki pelissä jokunen bugi on, mutta ei nuo listatut minusta kovin vakavia ole. Jos autoja on se reilut 400 ja virittelyosineen niistä saadaan tuhansia kombinaatioita niin ei minua yllätä että joku on jäänyt peliinkin. Joko se on jäänyt huomaamatta tai sitä ei ole tarkoituksella korjattu esimerkiksi siksi että korjaukseen kuluva aika ja sillä saatava hyöty eivät oikein kohtaa. Toki tuollaisia voi sitten fiksailla päivityksillä, mutta kun deadline lähestyy niin bugikorjauksiakin joudutaan priorisoimaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Ja sitten on tietysti se kaikkien rakastama joka hiivatin kerta toistuva moottorin kierrätys ennen starttia ja sen jälkeen ruhtinaalliset 0.3 sekuntia aikaa sovittaa kierrosluku oikeaksi...

Sitä idioottia, jonka mielestä tuo oli hieno feature, pitäisi lyödä kovaa. Ärsyttävin piirre koko pelissä. Voisihan tuota listaa jatkaa, mutta mitä merkitystä?

Onhan muutaman auton sisätilatkin mallinnettu, suunnilleen jostain muusta autosta. Niin erilaisilta ne tosielämän verrokkeihin näyttää. Lisäksi vaurionmallinnus on sitä luokkaa, että joo, ihan kiva, mutta turha sillä on henkseleitä paukutella. Etenkään tässä GT5:sta odotellessa ja sen vauriomallinnuksen videoita arvostellessa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Se alun moottorin kierrätys tärisevän kuvan kanssa olisi voinut jättää johonkin need for speediin...
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Toki pelissä jokunen bugi on, mutta ei nuo listatut minusta kovin vakavia ole. Jos autoja on se reilut 400 ja virittelyosineen niistä saadaan tuhansia kombinaatioita niin ei minua yllätä että joku on jäänyt peliinkin. Joko se on jäänyt huomaamatta tai sitä ei ole tarkoituksella korjattu esimerkiksi siksi että korjaukseen kuluva aika ja sillä saatava hyöty eivät oikein kohtaa. Toki tuollaisia voi sitten fiksailla päivityksillä, mutta kun deadline lähestyy niin bugikorjauksiakin joudutaan priorisoimaan.

Samaa mieltä, eivät nuo mitään vakavia ole. Yhdessä ne vain antavat hieman hiomattoman vaikutelman, mutta eivät estä ainakaan minua nauttimasta pelistä. Vahvistamattomat huhut kertovat, että koska Forza 2 myöhästyi alkuperäisestä aikataulustaan niin Forza 3:n kohdalla haluttiin olla tiukkoja nimenomaan aikataulun suhteen. Ja silloin lähes aina joudutaan tinkimään laadusta, mutta kuten sanoit päivityksiä varmasti tulee. En hetkeäkään usko Turn10:n porukkaa niin pöllöiksi, etteivätkö he itse tietäisi tilannetta.

Mistähän saisi itselleen sellaisen firmware-päivityksen että tulisi toimeen vähemmillä unilla...
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Jokaisen radan alla pitäisi olla Lap Records ja joka luokalle. Siihen ei pitäisi tarvita mitään Leaderboardsia jota varten tulee olla verkossa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tänään tuli sitten hankittua Sellon GB:stä Limited Edition tästä nähtävästi loistavasta pelistä.

Olisiko jollain antaa jotain hyviä vinkkejä aloittelijalle? Miten tästä kokemuksesta saa eniten irti!

KIITOS!
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tänään tuli sitten hankittua Sellon GB:stä Limited Edition tästä nähtävästi loistavasta pelistä.

Olisiko jollain antaa jotain hyviä vinkkejä aloittelijalle? Miten tästä kokemuksesta saa eniten irti!

KIITOS!

Kokemuksesta saat eniten irti ottamalla suurimman osan(ellei jopa kaikki) ajoavuista pois päältä heti alkuun. Laitat vaan tekoälyn ensin helpomalle tasolle ja sitten kun omat taidot karttuu niin nostat sitä tekoälyn vaikeusastetta. Ajaminen on paljon hauskempaa ja palkitsevampaa ilman kaiken maailman luistonestoja ja abs jarruja.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Itse lähtisin taasen toisesta päästä liikkeelle eli suurin osa päälle ja sitä mukaa kun tuntuu että haluaa lisää haastetta niin käy napsimassa ajoapuja pois. Jos ei ole paljon autopelejä pelaillut voi mennä sormi suuhun ilman mitään ajoapuja.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Molemmilla lähestymistavoilla on puolensa... Jos ottaa kaikki ajoavut pois päältä heti alkuun niin pelkästään auton tielläpitämisessä voi olla haastetta, jos on aloittelija. Jos taas laittaa ajoapuja hirveästi päälle voi käydä niin ettei niitä ikinä otakaan pois, t.nimim. "ABS on pop". Herttinen, ei siitä loppujen lopuksi hirveän kauan ole kun vasta onnistuin vakuuttamaan itselleni että ilman ajolinja-avustusta (braking only) pärjää kunhan uskaltaa yrittää.

Mutta, kannattaa mennä sen mukaan mikä itsestä tuntuu hauskimmalta, se taas selviää kokeilemalla.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Muut avut pois paitsi ABS, kun kuitenkin suurin osa pelissä käytettävistä autoista tulisi tehtaalta lukkiutumattomilla jarruilla ja ilman mahdollisuutta kytkeä niitä pois, ja toisaalta varmaan suurin osa kilpakuskeistakin mieluiten käyttäisi abseja jos säännöt sen sallisivat. Luistonestot ja muut sellaiset voi unohtaa, auton hallinnan oppii kun aloittaa hitailla autoilla ja hiljakseen niitä virittelee ja ostaa nopeampia autoja.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

ja toisaalta varmaan suurin osa kilpakuskeistakin mieluiten käyttäisi abseja jos säännöt sen sallisivat.

Itse kyllä olen kuullut täysin päinvastaista. Myöskin Henrik Roos (kirjotinkohan nyt oikein?) kertoi eräässä autopelejä koskevassa haastattelussa, että ilman ABS auto pysähtyy paljon nopeammin(?) kuin ABSsien kanssa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Itse kyllä olen kuullut täysin päinvastaista. Myöskin Henrik Roos (kirjotinkohan nyt oikein?) kertoi eräässä autopelejä koskevassa haastattelussa, että ilman ABS auto pysähtyy paljon nopeammin(?) kuin ABSsien kanssa.
Niin täysin kuivalla ja suoralla, mutta abs mahdollistaa ohjaamisen mutkaan samalla kun jarruttaa lämä pohjassa, sekä liukkaamissa olosuhteissa sallii huolettomamman jarruttelun. Onko lukkiutuvat jarrut sitten miten paljon nopeammat optimiolosuhteissa? Ainakin perusautoilijalle abs on kiistaton apu.

Lueskelin nettiä ja lukkiutuvat ovat nopeammat myös liukkaissa olosuhteissa, mutta ongelma on pitää auto suorassa, kuten seuraavaa juutuubi pätkä osoittaa. http://www.youtube.com/watch?v=MKB5XoQs5dE
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Kokemuksesta saat eniten irti ottamalla suurimman osan(ellei jopa kaikki) ajoavuista pois päältä heti alkuun. Laitat vaan tekoälyn ensin helpomalle tasolle ja sitten kun omat taidot karttuu niin nostat sitä tekoälyn vaikeusastetta. Ajaminen on paljon hauskempaa ja palkitsevampaa ilman kaiken maailman luistonestoja ja abs jarruja.

Olen täsmälleen toista mieltä. Mielummin ajoapuja päälle ja vaikeustasoa ylös, sitten rewindia vaan käyttöön niin hyvä tulee. Mielestäni ne puolen kierroksen voitot eivät ole mitään mielenkiintoista, siitä se ajamisen fiilis tulee kun taistelee viimeiseen asti voitosta. Joskus olen ottanut rewindillä mutkan 5n kertaa aina erilaisella ajolinjalla ja harjoitellut tyylikästä ohitusta. Mitään iloa voitosta ole jos sen saavuttaa vaan työntämällä tietokoneautot pois tieltä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tietysti heti mahdollisimman pienillä avuilla, vaatii aavistuksen ajatusta se ajaminen aluksi mutta ei ole mitään järkeä hankkia useita "huonoja tapoja" ajo-apujen kanssa, on sitten vaikeampi ottaa niitä pois. Kaiken lisäksi ne alun autot on niin helppoja ajaa että juurikin täydellisiä siihen harjoitteluun ilman niitä ajo-apuja.

EDIT:On kamalaa nämä nykyajan juniorit, muka joku Forzan opettelu ilman ajo-apuja liian haastavaa?
(nimim. GP Legendsiä joskus kuukausia harjoitellut ennen kuin auto pysyi ihan oikeasti hanskassa ja vauhti riitti taistelemaan tietokonetta vastaan.. ennen wanhaan ei paljoa tissiposkia päähän silitelty!)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

En tiedä mikä tämä juttu on, mutta minua häiritsee, kun nopein tietokonekuski on aina punaisen värinen. Olisivat voineet käyttää muitakin värejä. Ovatko muut huomanneet samaa ilmiötä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tietysti heti mahdollisimman pienillä avuilla, vaatii aavistuksen ajatusta se ajaminen aluksi mutta ei ole mitään järkeä hankkia useita "huonoja tapoja" ajo-apujen kanssa, on sitten vaikeampi ottaa niitä pois. Kaiken lisäksi ne alun autot on niin helppoja ajaa että juurikin täydellisiä siihen harjoitteluun ilman niitä ajo-apuja.

EDIT:On kamalaa nämä nykyajan juniorit, muka joku Forzan opettelu ilman ajo-apuja liian haastavaa?
(nimim. GP Legendsiä joskus kuukausia harjoitellut ennen kuin auto pysyi ihan oikeasti hanskassa ja vauhti riitti taistelemaan tietokonetta vastaan.. ennen wanhaan ei paljoa tissiposkia päähän silitelty!)

Toki muistat, että sinun tapasi ei välttämättä ole ainut ja oikea tapa nauttia pelistä? ;)
Jotkut saattavat hakea pelistä mukavaa ajanvietettä sen sijaan, että hierovat mutkia sadasosasekunttien toivossa. Kolmosessa on vieläpä selvästi panostettu siihen, että muutkin kuin fanaattisimmat kurvailijat tarttuisivat peliin.

Jokaisen kannattaa testailla itse millä asetuksilla peli tuntuu maukkaimmalta, vaikka täällä jotkut ovatkin jo ABS-jarrujen käyttämisestä polttamassa vääräuskoisena roviolla. :D

Parasta avuissa on se, että niitä pääsee säätämään koska tahansa. Jos kisan alussa tuntuu, että tehokkaalla takavedolla olisi kivempaa mennä mutkat hieman luisussa, ei muuta kuin restarttia ja vaihtaa samalla luistoneston pois tms.

En tiedä mikä tämä juttu on, mutta minua häiritsee, kun nopein tietokonekuski on aina punaisen värinen. Olisivat voineet käyttää muitakin värejä. Ovatko muut huomanneet samaa ilmiötä.

Välillä on muunkin värisiä, vaikkakin punainen on melko hallitseva väri...
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Mistä johtuu, että tulokset eivät aina päivity leaderbordiin?

Ainakin kun kisaa ajaa, niin kierrosajan vieressä näkyy pieni kolmio jos olet käyttänyt rewindiä, kolaroinut tai oikaissut. Näitä aikoja ei ymmärtääkseni lisätä listoille. Pelillä on kyllä välillä outo käsitys oikaisusta...
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

En tiedä mikä tämä juttu on, mutta minua häiritsee, kun nopein tietokonekuski on aina punaisen värinen. Olisivat voineet käyttää muitakin värejä. Ovatko muut huomanneet samaa ilmiötä.

Ei aina nopein, mutta kärkikahinoissa aina! :D
 
Ylös Bottom