Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

Vastaus: Forza Motorsport 3

Ainakin kun kisaa ajaa, niin kierrosajan vieressä näkyy pieni kolmio jos olet käyttänyt rewindiä, kolaroinut tai oikaissut. Näitä aikoja ei ymmärtääkseni lisätä listoille. Pelillä on kyllä välillä outo käsitys oikaisusta...

Ahaa, tämä selvä. Pitääkin ajaa tarkemmin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tässä kahtelin videoita gran turismo 5:sta, niin ei nyt sekään vaikuta miltään jumalalliselta tekeleeltä. Autot eivät edes narmuunnu törmäyksestä ja sisäkuvakulmassa kuski ei ota käsiään irti ratista, vaihdetta vaihtaessaan.
En tiedä johtuuko tämä että versio ei ollu lopullinen, mutta kyllä forza3 onkin aika hyvä haastaja...
Ellei parempi. Ei millään pahalla ps3 fanipojat.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Tässä kahtelin videoita gran turismo 5:sta, niin ei nyt sekään vaikuta miltään jumalalliselta tekeleeltä. sisäkuvakulmassa kuski ei ota käsiään irti ratista, vaihdetta vaihtaessaan.
Kyllä se ainakin prolossa irrotti otteensa vaihtaessaan vaihdetta. Forzan kuskihan on se joka ei saa käsiään ratista irti.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Itse kyllä olen kuullut täysin päinvastaista. Myöskin Henrik Roos (kirjotinkohan nyt oikein?) kertoi eräässä autopelejä koskevassa haastattelussa, että ilman ABS auto pysähtyy paljon nopeammin(?) kuin ABSsien kanssa.

oon pelannu ainoastaan käyttämällä abs apua (ja jos rata ei oo tuttu, niin braking only line)
ja nyt otin abs avun pois jokunrn päivä sitten.
--> huomasin pian että pystyn jarruttamaan paljon myöhemmin ja tehokkaammin. riippuen autosta tietenkin hieman. :rolleyes:
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Eipä tarvi näköjään tätäkään enää livessä pelata. Toi uus multiplayer on ihan paska tehty matchmaking tyyliseksi ei tossa oikeestaan ole mitään järkeä. Jää livettäminen vähiin ellei tossa voi tehdä public lobbyä.

Tai sit vaan pitää laittaa priva lobbya pystyyn ja laittaa invaa joillekki random tyypeille. Alkaa kyllä suuresti v*tuttaan jos tohon ei tuu korjausta. Tollanen matchmaking ei oikeen sovi tähän, eri asia se on jossain räiskintä peleissä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Kyllähän tuo rewind juuri mahdollistaa pelin aloittamisen vähemmillä ajoavuilla, ilman että kaikkia hermoja menettää.

Itse pidän vain automaattista kytkintä päällä. Rewindiakin olen käyttänyt vasta muutaman kerran, pidempien kisojen loppupäissä. Vältän kuitenkin sitäkin viimeiseen asti. Vaikeusasteena on edelleen medium. Jonkinlainen vaikeuskäyrä seasonin edetessä pitää haasteen sopivana.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

En tiedä mikä tämä juttu on, mutta minua häiritsee, kun nopein tietokonekuski on aina punaisen värinen. Olisivat voineet käyttää muitakin värejä. Ovatko muut huomanneet samaa ilmiötä.
Punaisella autolla ajaa legendaarinen M. Rossi, kaikkien Forza-kuskien kauhu jo ammoisilta ajoilta. Nopea ja jossakin määrin törkeä kuljettaja, joka tulee sumeilematta ovesta sisään jos yrität leikata hänen ajolinjalleen.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

m.rossi on kyllä mulkku jätkä..oon kehittäny tässä forzaa pelatessa jäätävän viha suhteen kyseiseen mieheen..tai forza 2 se jo alko..useimmiten saatan pyöräyttää sen vittullaikseni jo alkukierroksilla..

itse ajan extreme tasolla lähinnä rahan takia..haastekkin alkaa olla rossia vastaan vähän niin ja näin..oikeastaan eniten fiilistä lähtee tällä hetkellä pelistä kun ostelee uusia autoja ja virittelee niitä ja säätelee..online peliin olis kiva saada suomalaisia vaikken oo vielä ku pari kertaa käyny koittaa onlinea ja yhteenkään kisaan en oo vielä päässy ku jään jostain syystä sit itte aina siihe lobbyyn ?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Punaisella autolla ajaa legendaarinen M. Rossi, kaikkien Forza-kuskien kauhu jo ammoisilta ajoilta. Nopea ja jossakin määrin törkeä kuljettaja, joka tulee sumeilematta ovesta sisään jos yrität leikata hänen ajolinjalleen.

:) Tämä on huomattu, viimeeksi mm. Nordschleifen D-sarjan lähtöjä ajaessa.
On se mukava kun startista kiihdytät radan "omaa laitaa", niin kaveri kampeaa heti välittömästi kuskiksi kuskin paikalle..
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Punaisella autolla ajaa legendaarinen M. Rossi, kaikkien Forza-kuskien kauhu jo ammoisilta ajoilta. Nopea ja jossakin määrin törkeä kuljettaja, joka tulee sumeilematta ovesta sisään jos yrität leikata hänen ajolinjalleen.

Hieno kuvaus. :D

Toi jätkä kyllä osaa olla aika kettu, kun yrittää kokoajan tehdä mulle sellasta ns. poliisikäännöstä. Tiedättehän? Perästä kun tullaan niin käänetään auto pois radalta. :D

Ite ajan myöskin vain ABS:ää päällä pitäen. Pitäisi sekin apu ottaa jossain vaiheessa pois, mutta ainakin demossa, kun sen otti pois niin ajelin kokoajan päin seiniä, koska olen tottunut jarruttelemaan viime tingassa ja aina poljin pohjassa! :D Totutteleminenhan tuohonkin varmasti auttaa... ;)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Eipä tarvi näköjään tätäkään enää livessä pelata. Toi uus multiplayer on ihan paska tehty matchmaking tyyliseksi ei tossa oikeestaan ole mitään järkeä. Jää livettäminen vähiin ellei tossa voi tehdä public lobbyä.

Tai sit vaan pitää laittaa priva lobbya pystyyn ja laittaa invaa joillekki random tyypeille. Alkaa kyllä suuresti v*tuttaan jos tohon ei tuu korjausta. Tollanen matchmaking ei oikeen sovi tähän, eri asia se on jossain räiskintä peleissä.
+1

Tuo on kyllä niin hirveä floppi tuo multiplayer että meni maku aika vahvasti. Toivottavasti tähän saataisiin jotain muutosta. On muillakin foorumeilla saanut aika paljon huonoa palautetta niskaansa...
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Kyllä taas sappi kiehuu.

Auction house ja storefront on tottakai vain Gold-jäsenille, mutta ettei edes kuvan uppiminen onnistu Silvereiltä on niin perseestä. Muistanko ihan väärin, vai oliko kuvien uppiminen rajoitettu 2:ssakin? Mielestäni tuossa vielä pystyi hopeatililäisetkin noita uppimaan kuvia ja silloin minä niitä laittelinkin.

Tulipa taas aivan turhaan vedettyä huoneen poikki kaapeli xboxin persuksiin, kun ei edes kuvien ulostaminen onnistu. Mahtavaa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Kyllä taas sappi kiehuu.

Auction house ja storefront on tottakai vain Gold-jäsenille, mutta ettei edes kuvan uppiminen onnistu Silvereiltä on niin perseestä. Muistanko ihan väärin, vai oliko kuvien uppiminen rajoitettu 2:ssakin? Mielestäni tuossa vielä pystyi hopeatililäisetkin noita uppimaan kuvia ja silloin minä niitä laittelinkin.

Tulipa taas aivan turhaan vedettyä huoneen poikki kaapeli xboxin persuksiin, kun ei edes kuvien ulostaminen onnistu. Mahtavaa.

Kuvathan upitaan storefronttiin, joten jos se on vain Gold-jäsenille niin kaiken järjen mukaan uppiminen ei onnistu. Käsittämätön aivopieru Turn10 suunnalta. Kokoajan puhutaan Forza Community -yhteisöstä ja luodaan hienot työkalut omien maalauksien tekoon ja kuvien ottoon, mutta sitten rajataan storefront vain Goldeille ja tiputetaan osa hienoista kuvista ja maalauksista yhteisön tavoittamattomiin. Ei mitään järkeä.

P.S. Voi tietysti olla että Microsoftilla on tässä näppinsä pelissä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

12kk goldia saa nykyään halutessaan niin halvalla että ei tuo nyt mitenkään hirvittävän iso asia ole.. gold jäsenyys on muutenkin lähestulkoon itsestäänselvyys ainakin allekirjoittaneelle. Tosin pientä itkuraivariahan siitä tietysti tulee jos jollakin jostain syystä ei ole mahdollisuutta juuri heti hommata goldia. Enkä usko että se mikään "tällä myydän gold jäsenyyksiä" tyylinen ratkaisu on vaan pikemminkin kaikki pelaajan luoma sisältö löytyy samasta paikasta niin on aika kätevää. (vaikka storefrontin käyttis onkin kamala)
Tuli muuten vihdoin se world traveler achievement! Pitää siis ajaa kisaa ihan loppuunkin joka paikassa sitten sen saa. Maistuu kokoajan vaan enemmän tämä peli.. vaikka microsoftin ratti onkin alkanut oikein tosissaan harmittaa.. kyllä plegellä vaan on jättimäinen etu tuossa rattipuolella.. josko tuon fanatecin sais hommattua sitten niin vois helpottaa.

Ja onkos tästä nyt sitten tulossa jotain turnausta? Jos on niin kuka järjestää? Mitenkä Forza kakkosen aikaan nuo turnaukset hoidettiin?
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Niin täysin kuivalla ja suoralla, mutta abs mahdollistaa ohjaamisen mutkaan samalla kun jarruttaa lämä pohjassa, sekä liukkaamissa olosuhteissa sallii huolettomamman jarruttelun. Onko lukkiutuvat jarrut sitten miten paljon nopeammat optimiolosuhteissa? Ainakin perusautoilijalle abs on kiistaton apu.

Lueskelin nettiä ja lukkiutuvat ovat nopeammat myös liukkaissa olosuhteissa, mutta ongelma on pitää auto suorassa, kuten seuraavaa juutuubi pätkä osoittaa. YouTube - jarrutus,ABS vs. lukkiutuvat jarrut

Kyllä lukkiutuvillakin jarruilla voi jarruttaa mutkassa, jarrua pitää vaan nostaa pikkuhiljaa kun kääntää mutkaan. Tekniikkaa kutsutaan nimellä trail braking ja sitä käyttävät useimmat kilpakuskit.

Ja kyllähän taitava kuljettaja pystyy jarruttamaan ilman abseja tehokkaammin kuin absien kanssa, mutta aloittelevalle pelaajalle abs on hyvä apu, ainakin aluksi.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

millä radalla se " testihalli" yms muut sellaset on? ei vaan löydä :confused:
 
Vastaus: Forza Motorsport 3

Benchmark High Speed Ring. On vissiin heti siinä ratavalikon alussa.

noniiin thanksjuu!!

niin ja tuossa aikaisemmin mainittu 3-2-1 helkutin nostatuskuvakulmat on aivan suolesta! ..
kun ei ehdi valmistautumaan lähtöön kunnolla!

toinen huono juttu on aika-ajojen, harjoittelun puuttuminen normaaleista kalenterikisoista.
(tai kaikista "kisaviikonlopuista" ?)

muuten aivan mahtava!
 
Ylös Bottom