Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)
Toi divarikommentti tossa ylempänä osui kyllä nappiin. Mä en käsitä mikä tossa kuviossa on niin vaikea ymmärtää, menee ihan perus kysynnän ja tarjonnan lain mukaan, eikä niillä ole siellä myymälöissä mitään maailman velvoitetta ottaa vastaan jotain minkä tietävät jäävän hyllyyn pölyyntymään kun kukaan ei tosissaan osta jotain kynyä Narniaa.
Sitäpaitsi noita vaihtotarjouksia halpispeleillä hyväksikäyttävät kusee omiin ja kaikkien muidenkin muroihin omalla toiminnallaan. Taitaa ennemmin olla pointtina se, että voi hankkiutua lojumaan jääneistä peleistä eroon ja saada jotain uutta tilalle, eikä se että systemaattisesti tilataan niitä alepelejä briteistä. No, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Tätä itsekin hoin täällä jo varmaan kohta 2 vuotta sitten, kun noita tarjouksia alkoi tulemaan ja täällä väki innoissaan tuuletteli, että "vein just kaksi alle 10 euron arvoista Beowulfia tms ja maksoin euron lisäks, saan sen uuden pelin X alle 20 eurolla, jeejee", että ihmisten kannattaisi miettiä vähän. Hyllyt täyttyy ajan mittaan peleistä, joita kukaan ei osta enää käytettynä, jonka jälkeen tarjoukset huononevat ja vähenevät ja juuri niin taisi käydä. Jotkut "onnelliset" hyötyivät noilla kaupoilla satasen tai kaksi, mutta nyt ne "voitetut rahat" hupenevat kovaa tahtia, kun tarjouksia ei ole enää niin paljon.
Itse olen noita muutamia 2 peliä + 19,90 € tarjouksia käyttänyt, mutta yhtään halpispeliä en ole ostanut vain tarjousta varten. Nuo tarjoukset ovat mielestäni ihan hyviä, kun luokkaa puoli vuotta vanhasta pelistä saa vielä 25 € hyvitystä, kun laittaa kiertoon. Toki nyt varmasti moni ajattelee, että kannattaisi tilata netistä uudet pelit, kun ovat halvempia, mutta itseä ei kiinnosta jäädä ihmettelemään, että missä se peli nyt menee, milloinkahan tulee ja onkohan siinä oikeat merkit kannessa, että voi viedä kiertoon.
Edit: Onkohan GameStop muuten Sonyn puoleen kallellaan oleva ketju, vai mikähän lie syy siihen, että Xbox-pelien lista, joita ei voi käyttää tarjouksissa, on pidemmän aikaa ollut huomattavasti pidempi?