Vastaus: NHL10 [PS3] - keskustelu pelistä
Itse olen ollut vähän ymmälläni näistä eri "pelityyleistä" ja niihin liittyvistä valikoista. Asetuksista voi vaihtaa "game style"-kohdasta (muistaakseni, en ole nyt PS3:n äärellä) default (mikä muuten on default, onko se normal, hardcore vai casual?), normal, casual ja hardcore.
Manuaali ei selvitä asiaa juuri ollenkaan, ei siis kerro mihin kaikkeen se OIKEASTI vaikuttaa.
Okei, oletetaan että valitsen game style-kohdasta normal-asetuksen. Liikuttaako se slidereita johonkin suuntaan, vai muuttuvatko sliderit vaikeustasoa valittaessa (pro, all-star, superstar)? Vai muuttuvatko silloinkaan? Haen tällä nyt sitä, että näkeekö valintojensa vaikutuksia oikeasti, vai muuttavatko ne jotain näkymättömiä asetuksia, tyyliin antavat tietokoneelle attribuutti-bonuksia tai vastaavaa?
No joo, game style-kohdasta jos valitsen hardcore, niin silti asetuksia selatessa tulee myöhemminkin vastaan toinen valikko, josta voi valita hardcore, normal, casual, default ja favorite (mikä hitto sekin lie?!). Tämä liittyi muistaakseni syöttelyyn jollain tavalla? Mutta siinä samassa taisi olla manual passing on tai off-kohta, josta siis säädetään se uusi syöttösysteemi päälle tai pois päältä. Ei ole kovin yksinkertaista, EA

(pahoittelen suht laajaa mutuilua, tämä siis eilisillan pelailun perusteella muisteltuna)
So you think you're Hardcore? | EA SPORTS
Tuossa blogissa EA:n hemmo puhuu siitä mihin hardcore-asetukset vaikuttavat, mutta nollautuuko ne vaikutukset jos menee slidereita vaihtelemaan? Argh, vaikeita kysymyksiä...
Jos joku tietäväisempi osaisi antaa minulle selventävän vastauksen siihen, MIKÄ vaikuttaa MIHIN, niin olisin erittäin kiitollinen.
Peli on muuten erittäin hyvä. Olin aluksi kovin skeptinen uudistusten määrän suhteen, mutta kyllä eroa NHL09:in on tullut. Diggaan varsinkin parempaa tunnelmaa matseissa (yleisö, äänet, satunnaiset pelitapahtumat johtuen paremmasta kiekon fysiikasta, järkevistä tilanteista syntyvät loukkaantumiset, yms.)
EDIT: Okei, luin tuon blogin vielä kerran ajatuksen kanssa ja kyllähän nuo kysymykset ainakin osittain selitetään siellä. Mutta kenen mielestä kuulostaa yksinkertaiselta: "pelityylin valinta vaikuttaa siihen, miten paljon taitoerot korostuvat ja miten syötöt vaikeutuvat, ja miten nopeaa peli on. Jos et tykkää jostain osa-alueesta, muuta slidereita. Ja ai niin, vaikeustasot vaikuttavat enää periaatteessa siihen miten hyvä AI on... ai niin, ja vaikuttavathan ne joihinkin "pinnan alla"-oleviin juttuihin (CPU boostit, yms.)...."