Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tomb Raider I-II-III Remastered

Mies-Lara? Öö eli Nathan Drake? :D No joo, toki jos on ihan suoraan seuraava peli nimeltään Tomb Raider ja räikeesti Lara muuttunu Larsiksi ni kertoohan se vaa kehittäjistä silloin jotain.

Se on se sama mikä nois leffois ja sarjois ku korvataa vanhat suositut hahmot uusilla versioilla ja itketää twitteris ku floppaa.
 
Näin ikkään! Nyt on vahvat huhut eikä ihan mistä vaan lähteistä liikkeellä että Laran päivät naisena on luettu ja uusi Lara onkin sitten meiän iloksi mies eikä muuksi muutu. Pelibisneksessä vallalla olevat aatteet johtaneet tähän. Laittaa miehen miettiliääksi että oliko tämän arvosta - siinä on monen nuoruudenmuistot päälaellaan.

Ei taida paljon aatteen tyyppejä haittailla. Älkääkä nyt taas ymmärrä väärin kuin täällä aina tehhään ja bannaillaan mistäkin syystä. Minä EN mitään vastaan sukupuolileikkauksia mutta että vanhaan hahmoon kajoavat niin en ymmärrä. Anteeksi etukäteen oon varmaan taassen ainoo joka ei haluu katella mies Laraa.

Kiinnostaisi kuulla mitkä ovat nämä vahvat huhut. Vai pitikö tulla ”nyt on vahvat huurut”?
 
Uuden Tomb Raiderin Lara. Kannatta varmaan laittaa se korkki kiinni jos luulee että sieltä on joku mies hahmo tulossa.


Näytä liitetiedosto 14171
Sovitaan että jokanen pitää huolen omista korkeistaan? Tästäpä tästä kuvasta juurikin niin puhuivat minua viisaammat miehet ja jokane voi kattoo iha omillakin silmillää tota naamaa ja kysyy että näyttikö Lara aina tolta vai onko tässä testoa vedetty. Tissit vielä on vaikka paljon pienemmät kuin aiemmin... ota tästä nyt selvää. En haluis tulkita liikaa tai maalaa uhkakuvii, mutta siellä oli aika tarkkaa jätkät kattoneet tota ja kyllä se taitaa "Lars" olla. Eikä ole vieläkää mitää vastaan että vaihdetaan sukupuolta tavallisella ihmisellä mutta sen tason peli-ikoni Lara niin ei mene enää suvaitsevaisuuden piikkiin.
 
Sovitaan että jokanen pitää huolen omista korkeistaan? Tästäpä tästä kuvasta juurikin niin puhuivat minua viisaammat miehet ja jokane voi kattoo iha omillakin silmillää tota naamaa ja kysyy että näyttikö Lara aina tolta vai onko tässä testoa vedetty. Tissit vielä on vaikka paljon pienemmät kuin aiemmin... ota tästä nyt selvää. En haluis tulkita liikaa tai maalaa uhkakuvii, mutta siellä oli aika tarkkaa jätkät kattoneet tota ja kyllä se taitaa "Lars" olla. Eikä ole vieläkää mitää vastaan että vaihdetaan sukupuolta tavallisella ihmisellä mutta sen tason peli-ikoni Lara niin ei mene enää suvaitsevaisuuden piikkiin.
Joo.. ei vittu, iha selkee mies, tissitki on ihan liian pienet!

Voi saatana. Nainen toi on, ihan normaali nainen. Ei se seikkailufiilis sielt rintaliivien kokolapusta löydy.
 
Tuli eilen pelattua tuota remasteroitua Tomb Raider ykköstä, ja onpahan pakko todeta, että aika oli todella pahasti kullannut muistot. Niin tönkköä pelattavaa on ja surkealta näyttää myös remasteroituna, ettei tuota kyllä jaksa pelata enää kuin korkeintaan pieninä annoksina, ja tuskin tulen tuota enää loppuun edes pelaamaan.

Huvin vuoksi otin boksin taaksepäin yhteensopivuudella vielä eilen illalla testiin jo vuosikausia sitten tehdyn Tomb Raiderin Anniversary-julkaisun, joka on paljon paremmin toteutettu remasterointi ykkösestä. Tuossa versiossa on kaikki (FPS:ää lukuunottamatta) toteutettu paremmin kuin tässä uusimmassa remasteroinnissa. Grafiikat ovat toteutustyyliltään paremmat, ohjattavuus toteutettu ihan eri tasolla, presentaatio on nykyaikaisten pelien tasolla ja näiden kombinaationa on saatu aikaan nykyajan standardeilla miellyttävä pelikokemus, mitä tämä uusin remasterointi ei kyllä millään tavalla ainakaan itselleni ole.
 
Hyvin olen päässyt sisälle uudistettuun ohjaukseen, kyllä noilla pitää tiettyjä pikku kikkoja tehdä tietyissä tilanteissa ja kamera vetelee välillä omiaan.
Tämä on myös hyvä kikka jos haluaa varman päälle ottaa, saisivat kyllä päivittää tuon takahypyn johonkin nappiin että sen sais heti otettua.

 
Ensimaistiaiset Tomppa 2 otettu, pelannut varmaan 20 vuoteen ainakaan ihan tosissaan. Kyllä maistuu ja Venezian veneilyt ja upeasti remasteroidut ympäristöt näyttää että tämä peli on edelleen kultaa. Se on kyllä sanottava että niin hyvin jäänyt mieleen tämä peli ja niin paljon sitä aikoinaan tuli hakattua että aika hyvin muistaa mitä tulee tapahtumaan ja se kertoo pelin laadusta paljon se.

Toki pelin vanhentuneet kontrollit tekevät uusista vihollisista jotka ampuu takaisin paljon haastavempia kuin ensimmäinen osa ja ei auta mennä minkään korkeamman tasanteen päälle piiloon kun ukot ampuu tai kipee perässä. Jos Tomb Raider oli easy taso niin tämä skippaa normaalin ja hyppää suoraan hardille. Ei kuitenkaan niin vaikea kuin ensimmäisen osan DLC ekat pari kenttää oli vaan sellainen sopiva tasapaino ainakin toistaiseksi.

Myös aseita on paljon enemmän heti alussa joten ei tarvi, eikä edes kannata pelkillä pistooleilla rynkytellä joka kohtaa vaan vihut sulattaa helat nopeasti kun ampuvat vaimennetuilla pistooleillaan heti kun haistavat sinut. Jätin pelin siihen itselle niin ikimuistoiseen kohtaan, kenttä joka alkaa heiluvalla laatikolla. No lisää tätä herkkua.
 
Tuli eilen pelattua tuota remasteroitua Tomb Raider ykköstä, ja onpahan pakko todeta, että aika oli todella pahasti kullannut muistot. Niin tönkköä pelattavaa on ja surkealta näyttää myös remasteroituna, ettei tuota kyllä jaksa pelata enää kuin korkeintaan pieninä annoksina, ja tuskin tulen tuota enää loppuun edes pelaamaan.

Huvin vuoksi otin boksin taaksepäin yhteensopivuudella vielä eilen illalla testiin jo vuosikausia sitten tehdyn Tomb Raiderin Anniversary-julkaisun, joka on paljon paremmin toteutettu remasterointi ykkösestä. Tuossa versiossa on kaikki (FPS:ää lukuunottamatta) toteutettu paremmin kuin tässä uusimmassa remasteroinnissa. Grafiikat ovat toteutustyyliltään paremmat, ohjattavuus toteutettu ihan eri tasolla, presentaatio on nykyaikaisten pelien tasolla ja näiden kombinaationa on saatu aikaan nykyajan standardeilla miellyttävä pelikokemus, mitä tämä uusin remasterointi ei kyllä millään tavalla ainakaan itselleni ole.
Tätäpä juuri kirjoittelin hetki sitten tänne. Koin saman nimittäin jo vuosia sitten kun yritin palata originaalia fiilistelemään. Siinä äkkiä hajosi nostalgialasit. Eikä homma pelkällä graafisella muutoksella muuksi muutu.

Aikanaan hyviä mutta vuosien varrella samat asiat on tehty niin paljon paremmin. Anniversarystä lähtien, saati sitten Unchartedit ja uudemmat Raiderit. Plus varmaan jotkin muutkin vastaavat teokset päälle.
 
Olen pelannut 1 osaa nyt sen 4h ja mielestäni aika täydellisen onnistunut remaster, koska peli on pelattavuudeltaan ja ulkoasultaan nyt sellainen minälaiseksi sen silloin 96 koki, mitä muuta tämmöinen vanha Tomb Raider fani voi toivoa. Onhan tässä tietysti pieniä ongelmia siellä täällä, mutta kyllä ne muutamalla päivityksellä on korjattavissa.
 
Kyllä tää meikäläiselle maistuu. Tosin nostalgialasit päässä tätä kyllä vahvasti pelataan.

Tankki controlleihin on tullut jo aikanaan totuttua ja niillä aloitin pelaamaan, mutta vaihdoin sitten kuitenkin moderneihin, on se niiden kanssa vaan jotenkin chillimpää, vaikka ne tuovatkin mukanaan myös ison kasan miinuksia. Kamera heittää välillä niin pahasti häränpyllyä että esim. Super Mario 64 jää sen osalta paskuudessaan kauas taakse :D
Tuo backstep ohjevideo joka on ylhäällä linkattuna toi ainakin mulle isosti apua modernien kontrollien kanssa pelailuun, suosittelen tsekkaamaan!

Mutta siis, noh... onhan tämä nyt jokatapauksessa tönkköä menoa pelasit sitten kummalla kontrollivaihtoehdolla hyvänsä. Eli vähän sellai pick your poison tilanne :)

Pelin tunnelma ei ole kyllä kärsinyt yhtään vuosikymmenten aikana. Tosi creepyä ja tunnelmallisesti menoa edelleen ja olen yllättynyt kuinka hyvin pelin tasosuunnittelu on kestänyt ajan hammasta.

Todennäköisesti tulee pelattu sarjan 1 ja 2 osat. Kolmososa tuli aikanaan jätettyä väliin jostain syystä, joten siihen ei ole sellaista tunnesidetta, eikä sen takia oikein lähtökohtaisesti kiinnostakkaan.

Tomb Raider Anniversary on muuten helvetin hyvä peli, olisi siistiä jos siitäkin tulisi jonkinnäköinen remaster joskus.
 
Mielenkiintoinen teksti siitä kuka oikeasti kehitti tämän remasterin. Sen takana on tunnetut Tomb Raider modaajat jotka palkattiin tekemään remasterit ja varmasti tulevat tukemaan tätä vuosia ottaen huomioon mitä he ovat tehneet alkuperäisten parissa.

 
Mikä tulee ekana mieleen kun näette tämän kentän. Täytyy sanoa ettei ollut aika kohdellut sitä ainakaan hyvin. :D Tomppa 2 olen pitänyt tosi paljon ja on siinä omat heikkoutensa mutta jestas tämä kenttä.

Näyttökuva 2024-02-18 204440.png
 
Mikä tulee ekana mieleen kun näette tämän kentän. Täytyy sanoa ettei ollut aika kohdellut sitä ainakaan hyvin. :D Tomppa 2 olen pitänyt tosi paljon ja on siinä omat heikkoutensa mutta jestas tämä kenttä.

Näytä liitetiedosto 14453
Tiibetin kentät on ihan mun lemppareita kakkosessa. Toki eihän se lumiskootterilla ajaminen mitään herkkua ollut silloin, joten tuskin se on nytkään. En ole vielä tuonne asti päässyt remaster-versiossa.
 
Tiibetin kentät on ihan mun lemppareita kakkosessa. Toki eihän se lumiskootterilla ajaminen mitään herkkua ollut silloin, joten tuskin se on nytkään. En ole vielä tuonne asti päässyt remaster-versiossa.

Kenttä oli muuten hyvä mutta jestas tuon masiinan ajaminen oli kamalaa. Nauroin vaan ääneen kun se vinkuroi jokapuolelle. Onneksi seuraava kenttä mihin pääsin on yksi parhaista.
 
Ylös Bottom