Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tomb Raider I-II-III Remastered

HideoMiyamoto

Well-Known Member
1707849090528.png

Nimi: Tomb Raider I-II-III Remastered
Kehittäjä: Saber, Tomb Raider modaajat. Aspyr Media.
Julkaisija: Aspyr Media
Alustat: PS4/5, Xbox one S/X, Xbox Series S/X, Switch, PC
Lajityyppi: Seikkailu, tasohyppely, toiminta
Julkaisu: 14.2.2024
Kotisivut:
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/tomb-raider-i-iii-remastered-starring-lara-croft

Discover Lara Croft’s Original Adventures, Lovingly Restored​


Play the Original Three Tomb Raider Adventures: For the first time ever, play the complete experience with all expansions and secret levels on modern platforms in this definitive collection.

Included Game Titles​

  • Tomb Raider I + Unfinished Business
  • Tomb Raider II + Golden Mask
  • Tomb Raider III + The Lost Artifact

Key Features​


Solve Ancient Mysteries: Uncover treasures of the ancient world by solving puzzles and unraveling mysteries lost to the ravages of time.

Globe-trotting Adventure: Follow Lara Croft around the world and face off against deadly foes and dangerous myths.

Lovingly Restored: Experience the classics boasting upgraded graphics, with the option to switch to the original polygon look at any time.


Mistä kaikki alkoi, Lara Croftin maailmanvalloitus oli ilmio jonka kaltaista harvoin nähdään. Näitä klassikoita olen halunnut vuosia pelata ja nyt saadaan siihen vihdoin mahdollisuus uusilla laitteilla ilman suuria ongelmia ja kikkailuja.



Tomb Raider sarjan kehityshistoria ja kuinka se yritettiin rahastaa hengiltä. Kattaa pelit 1-6.




Kokoelman arviot



Digital Foundryn katsaus.

 
Viimeksi muokattu:
On muuten nuo modernit kontrollit jotain aivan toivotonta tällaiselle, joka on pelannut alkuperäisen ykkösen ristiohjaimella tankkina läpi useamman kerran. Lisäksi nuihin liittyy ihan selkeitä bugeja ja liikkumista monella tapaa rajoittavia juttuja. Esimerkiksi sivuttaishypyt ovat vaikeita, taaksepäinhypyt mahdottomia ja puolikkaan blokin korkuiselle tasanteelle astuminen vaatii hyppäämisen. Eivät oikein sovi yhteen tuon blokkiarkkitehtuurin (joka on luojan kiitos säilytetty ennallaan) kanssa.
 
On muuten nuo modernit kontrollit jotain aivan toivotonta tällaiselle, joka on pelannut alkuperäisen ykkösen ristiohjaimella tankkina läpi useamman kerran. Lisäksi nuihin liittyy ihan selkeitä bugeja ja liikkumista monella tapaa rajoittavia juttuja. Esimerkiksi sivuttaishypyt ovat vaikeita, taaksepäinhypyt mahdottomia ja puolikkaan blokin korkuiselle tasanteelle astuminen vaatii hyppäämisen. Eivät oikein sovi yhteen tuon blokkiarkkitehtuurin (joka on luojan kiitos säilytetty ennallaan) kanssa.
Saisi olla muuten mahdollista valita se haluaako pelata alkuperäisellä ohjauksella tai sitten modernilla ohjauksella. Tämä ei sitten ilmeisesti ole mahdollista? Outoa, ettei ole haluttu sitä mahdollistaa, jos näin on.
 
On muuten nuo modernit kontrollit jotain aivan toivotonta tällaiselle, joka on pelannut alkuperäisen ykkösen ristiohjaimella tankkina läpi useamman kerran. Lisäksi nuihin liittyy ihan selkeitä bugeja ja liikkumista monella tapaa rajoittavia juttuja. Esimerkiksi sivuttaishypyt ovat vaikeita, taaksepäinhypyt mahdottomia ja puolikkaan blokin korkuiselle tasanteelle astuminen vaatii hyppäämisen. Eivät oikein sovi yhteen tuon blokkiarkkitehtuurin (joka on luojan kiitos säilytetty ennallaan) kanssa.

Jep tätä samaa katsonut videoista. Uudet kontrollit eivät vaan toimi tän vanhan kenttäsuunnittelun kanssa joka oli tehty vartavasten ottamaan huomioon alkuperäinen ohjaus.
 
Pitihän toi ostaa. Kakkonen oli aikoinaan mulle maata mullistava peli ja itse asiassa ensimmäinen peli jonka ostin PS1:lle.
Sitä jos alkaisi pelailemaan, en sitten tiedä kiinnostaako miten pitkälle.
 
Saisi olla muuten mahdollista valita se haluaako pelata alkuperäisellä ohjauksella tai sitten modernilla ohjauksella. Tämä ei sitten ilmeisesti ole mahdollista? Outoa, ettei ole haluttu sitä mahdollistaa, jos näin on.
On toki mahdollista valita vanhat tai modernit kontrollit. Arvostelua varten vain piti yrittää vääntää molemmilla, valitettavasti!
 
Vanhat cheat koodit toimii edelleen. Legendaarinen naked Lara koodi on.

Askel eteen
Askel taakse
3 kertaa pyörähdät 360 astetta myötäpäivään
Hyppy eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
On muuten nuo modernit kontrollit jotain aivan toivotonta tällaiselle, joka on pelannut alkuperäisen ykkösen ristiohjaimella tankkina läpi useamman kerran. Lisäksi nuihin liittyy ihan selkeitä bugeja ja liikkumista monella tapaa rajoittavia juttuja. Esimerkiksi sivuttaishypyt ovat vaikeita, taaksepäinhypyt mahdottomia ja puolikkaan blokin korkuiselle tasanteelle astuminen vaatii hyppäämisen. Eivät oikein sovi yhteen tuon blokkiarkkitehtuurin (joka on luojan kiitos säilytetty ennallaan) kanssa.
Mulla oli kans ongelmia kontrollien kanssa. Redditistä löysin apuja. R2:lla pääsee puolikkaiden kielekkeiden päälle ja yleensäkin nousemaan. Sivuttaishypyt ja taaksepäin meneminen toimii L2 nappulaa pitämällä pohjassa. Eli aseet siis esillä. Testasin juuri että toimii. Nämä siis pleikkarilla.
Muistelin itse vanhoja liikkeitä ja tuli selkärangasta että uimahyppy tehdään hyppy ja R1 pohjaan. Myös kaksille käsille ylösalaisin seisomaan pääsi kielekkeelle mutta en millään muista miten tuo tehtiin.
 
Mulla oli kans ongelmia kontrollien kanssa. Redditistä löysin apuja. R2:lla pääsee puolikkaiden kielekkeiden päälle ja yleensäkin nousemaan. Sivuttaishypyt ja taaksepäin meneminen toimii L2 nappulaa pitämällä pohjassa. Eli aseet siis esillä. Testasin juuri että toimii. Nämä siis pleikkarilla.
Muistelin itse vanhoja liikkeitä ja tuli selkärangasta että uimahyppy tehdään hyppy ja R1 pohjaan. Myös kaksille käsille ylösalaisin seisomaan pääsi kielekkeelle mutta en millään muista miten tuo tehtiin.

Eteenpäin, action nappi ja r1 kun roikut.
 
Joo, kyllä mun pelaaminen loppui heti kymmenen minsan jälkeen.
Siis aivan kammottavat kontrollit, olisivat nyt edes vähän panostaneet tohon osa alueeseen. Eka bugikin tuli heti vastaan, kun Lara vain nökötti kielekkeellä ja mitään ei tapahtunut ohjaimesta.
 
Ihan hieno juttu että tulee tällaisia kokoelmia mutta minä silti vähän masentelen: yritin joskus, varmaan vuosikymmen sitten, fiilistellä nimenomaan näitä alkuperäisiä pelejä ja olihan ne niin kämäisiä ja tönkköjä että meni kaikki nostalgia viemäristä alas saman tien. Samasta syystä en usko että jaksaisin näitäkään pelata ja uskonkin että menisi rahat hukkaan kokoelman ostamalla.

Tietysti ne pelaamatta jääneet lisäosat tässä kokoelmassa olisi mutta noinkohan jaksaa nekään enää innostaa kuten silloin 90-luvulla kun Tomb Raider -fanitus oli huipussaan. Muistan kyllä kuinka paljon harmitti kun konsolipelaajana ei niiden pariin mitenkään päässyt.

Eli pidän siis ihan hienona juttuna tällaisen ilmestymistä mutta hankala perustella itselle miksi tämän ostaisi kun tietää kuinka tönkköjä pelejä ne oikeasti on.
 
Digital Foundryn perusteella kyseessä on muutenkin ihan laadukkaasti kasattu remaster-kokoelma. Ei todellakaan niin raakile, mitä esim. GTA trilogy oli pari vuotta sitten. Kyllähän tämän sittenkin voisi storesta poistaa, kunhan hinta tipahtaa alle 20 euron.
 
Joo, kyllä mun pelaaminen loppui heti kymmenen minsan jälkeen.
Siis aivan kammottavat kontrollit, olisivat nyt edes vähän panostaneet tohon osa alueeseen. Eka bugikin tuli heti vastaan, kun Lara vain nökötti kielekkeellä ja mitään ei tapahtunut ohjaimesta.
Ootko varma ettet painanu kerran ”look” nappulaa? Silloin Lara ei pysty liikkumaan vaan katselemaan ympärille. Uusi näpäytys ja matka jatkuu
 
Ylös Bottom