Ekat reilun parin tunnin maistiaiset otettu ja voi pojat miten mahtava paluu vuoteen 1996 mutta nykypäivän ulkoasulla. Ovat tehneet todella upeaa työtä pelin remasteroinnissa. Valikot, cutscenet ja itse peli voit koska vaan napin painalluksella vaihtaa uuden ja vanhan välillä. PC versioon on myös panostettu, peli pyörii natiivilla 3440x1440p resoluutiolla automaattisesti, sekä peli että cutscenet tukee ultrawide resoluutiota ja framerate on lukittu monitorin maksimi taajuuteen eli 180hz. Mitään grafiikka asetuksia PC versiosta ei löydy mutta peli on niin kevyt että jos se ei pyöri monitorin asetuksilla niin kannattaa lopettaa PC pelaaminen. Mitään Digital Foundryn mainitsemia stutterointeja en huomannut joten joko se ei koske kaikki kokoonpanoja tai sitten en ole ihan niin kultasilmä kuin ne pojat
Pelaaminen on sitä samaa kuin lähes 30 vuotta sitten pienillä QoL parannuksilla, ruutuun ilmestyy huutomerkki kun voit poimia jotain tai avata oven, Tomppa 1 on lisätty ilmapyörähdys Laran liikkeisiin ja tietenkin nykypäivän koneiden tuomat edut kuten instant latausajat kuolon korjatessa. Tomb Raider 3 on myös tuotu manual savet ja kristallit on vain kerättäviä esineitä (Iso iso parannus).
Pidän paljon siitä että saa itse tutkia peliä kun muistikuvia ei juuri ole, speedruneja tullut kateltua mutta eihän niistä mitään jää mieleen kun ukot painaa tuhatta ja sataa. Peli antaa sinun itse pelata eikä niinkuin nykyajan Tomppa peleissä missä jokainen kiivettävä kieleke on merkattu keltasella värillä joka näkyy kilmotrin päähän ja pelaajalta viedään kaikki itselöytämisen ilo. Karttaa ei ole mihin on merkattu jokainen kerättävä esine ja vain käyt hakemassa sen. Jos tällainen pelisuunnittelu saataisiin nykypäivään niin olisi todella mielenkiintoista nähdä mitä saataisiin aikaan, ei sen tarvi olla mikään AAAA peli missä grafiikat on tehty viimosen päälle, tämä peli jos joku sen todistaa.
Tomb Raider ehostettuna juuri sen verran että se näyttää tosi hyvältä mutta se pelaa kuin vanha peli. Iso suositus lähtee täältä jos vaan pystyy sietämään 30 vuotta vanhat kontrollit ja pelisuunnittelun. Tomppa 1 ei ole itselle se mieluisin sarjan peli koska siinä ollaan sisällä kokoajan ja vihut on 95% eläimiä, mutta pelin parissa silti viihdyin erinomaisesti, malta odottaa että pääsee 2 ja 3 kimppuun kun saa tämän ekan osan lävitse.