Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

Sain viimeinkin aikaiseksi pelata call of the mountainin uudestaan ja oli kyllä paljon kivempi pelata kun laittoi 5x damagen päälle niin watcheritkin kuolee kerrasta jos niitä ampuu silmään.
Sitten vielä crafting automaatille niin ei tartte jatkuvasti niitä nuoliakaan tehdä.
Valitettavasti sitä hyppyjen hidastusta ei saanut pois vaikka sen laittoikin off asentoon. Tai sitten se tarkoittaa jotain muuta kuin oletin.
Mun mielestä tuo tarkoittaa sitä hidastusta joka tulee jotta on helpompi ottaa köydestä kiinni tai ottaa valmiiksi ne hakut käteen.

Myös moss tuli viimein pelattua. Vastahan se on melkein vuoden odottanut vuoroaan. Toki ekalla psvr:lla se on pelattu jo kahdesti.
Sen kanssa tuli yllättäen käyttöä pleikkarin accessibility toiminnoille sillä mun on melkein mahdotonta painaa X ja ympyrä samaan aikaan pohjaan, koska noi napit on tavallaan "kovia" painaa joten toinen menee aina eka pohjaan.
Ei tuossa muuten mitään, mutta väistö tehdään just noin. Ratkaisin asian vaihtamalla ympyrän ja liipaisimen paikkaa.
Jos on sellainen kuin minä joka ei välitä tippaakaan niistä liipaisin efekteistä niin myös switchback on paljon mukavampi pelata kun laittaa ampumisen toimimaan napeilla.
 
Sain viimeinkin aikaiseksi pelata call of the mountainin uudestaan ja oli kyllä paljon kivempi pelata kun laittoi 5x damagen päälle niin watcheritkin kuolee kerrasta jos niitä ampuu silmään.
Sitten vielä crafting automaatille niin ei tartte jatkuvasti niitä nuoliakaan tehdä.
Valitettavasti sitä hyppyjen hidastusta ei saanut pois vaikka sen laittoikin off asentoon. Tai sitten se tarkoittaa jotain muuta kuin oletin.
Mun mielestä tuo tarkoittaa sitä hidastusta joka tulee jotta on helpompi ottaa köydestä kiinni tai ottaa valmiiksi ne hakut käteen.
Kiitos kun kirjoittelit tästä. Itsellä Call of mountain jäi aikanaan kesken kun en vaan ollut riittävän kyvykäs noiden bossien kanssa. Tuosta 5x damage kertoimesta on varmasti apua :) Kiva mennä takaisin tuohon maailmaan!
 
Tuli kirjoitettua teksti valmiiksi seuraavaa videota varten. 10 tuntia putkeen pelkkää kirjoittamista ja käsittelyssä on 20 peliä.
Joten nyt voin kirjoittaa lyhyesti parista pelistä jotka ei tule olemaan tuolla videolla.

Travel the words

Mukavan rentouttava pikku peli jossa pitää vaan etsiä oikeat sanat esillä olevasta kirjainten sekamelskasta.
Varmaan kaikki on tehnyt vastaavia tehtäviä ala-asteella.
Tarjolla on 12 kenttää joista jokaisella on oma teema. Löytyy museota, keittiö, keskiaika ja muuta vastaavaa ja kaikki etsittävät sanat liittyy aina aiheeseen.
Sanat voi olla myös "väärinpäin" tai vinossa joten kaikkia ei löydä välittömästi.
Jokaisen sanan kohdalla on myös joku fakta joka kerrotaan ihan ääneen.
Meni tämän parissa joku yli tunti varsin mukavasti ja tarjouksessa tää oli 6e.

Super death game show vr

Minipeli kokoelma joka tavallaan muistuttaa wario warea tai jtn.
Aluksi minipelejä aukeaa kivaa tahtia ja sun pitää toimia vaikka maalivahtina, hajottaa jotain, putata minigolfissa pallo reikään, osua pariin tauluun jne.
Pelin edetessä aukeaa vaikeampia variaatioita samoista tehtävistä ja niistä saa enemmän rahaa ja osa avaa myös vielä lisää minipelejä.

No mihin sitä rahaa tarvitaan?
Kolmen eri loppuratkaisun lisäksi sun oikealla puolella on kauppa josta voi ostaa eri tavaroita kuten vaikka shakkilaudan ja kilven joka tekee maalivahdin hommista helpompaa.
Jotain tavaroita myös ihan oikeasti tarvitaan kuten vaikka kakkos tason pommin purkaminen jossa se pitää kuvan mukaan purkaa katkaisemalla oikea johto shurikenilla ja se pitää myös tehdä niin. Jos katkaiset sen puukolla niin se räjähtää.
Myynnissä on myös avainkortti jolla saa kolme uutta minipeliä auki.

Hieman yli tunnin pelaamisen jälkeen kaikki vaan on enemmän tai vähemmän nähty joten isoin päämäärä on valita ne tehtävät jotka maksaa eniten.
Niin kauan kun homma pysyi tuoreena niin tämä oli yllättävän hyvä.
Kuva on tarkka, heitto fysiikat toimii paremmin mitä monessa muussa pelissä ja ruudulla on myös feikki chat johon feikki katsojat kirjoittaa loputtomasti kommentteja. Aika sama mitä joidenkin tube videoiden chatit sen pari sekuntia ennen kuin suljen ne :D
Tarjouksessa 6.5e ja kyllä tämä sen arvoinen oli helposti.

Pixel ripped 1978

Tämän piti olla jo edellisellä videolla, mutta silloin unohdin sen ja nyt en vaan jaksanut kirjoittaa yhtään enempää joten kirjoitan tähän jotta saan sen ns. pois systeemistäni.

Jos joku ei ole koskaan pelannut pixel ripped sarjan pelejä niin niiden ideana on ns. peli pelissä.
Ekassa pelissä sä olit koulussa ja pelasin viher näyttöisellä käsikonsolilla 8 bittisiä pelejä.
Pixel ripped 1995 sijoittui 16 bittisten konsoleiden aikaan ja siitä löytyy jopa video joka löytyy tästä viestistä:

Tämä sijoittuu nimensä mukaisesti vuoteen 1978 ja nyt ollaan atarin toimistolla ihan pelin kehittäjän asemassa.
Nyt monen eri pelin sijasta meillä on vain yksi peli ja aina välillä työ kaveri tulee pyytämään apua bugien liiskaamisessa joten me lopetetaan pelaaminen ja laitetaan sen peli koneeseen ja kirjaimellisesti liiskataan ne ötökät.
Tuo vitsi ei vaan toimi suomeksi sitten mitenkään.

No kuitenkin sä lyöt monitoria jotta ötökät lentää tosimaailman puolelle ja sitten lyöt niitä.
Kun kaikki on liiskattu niin saat uuden toiminnon joka auttaa siinä varsinaisessa pelissä etenemistä.
Välillä kuitenkin tulee kirjaimellisesti seinä vastaan ja tällöin hypätään dotin saappaisiin.
Dot on aina ollut se peleissä oleva sankaritar, mut nyt päästään ihan ekaa kertaa pelaamaan 3d ympäristöissä.
Aivan sama vaikka kaikki näyttää yksinkertaiselta sillä kyseessä kuitenkin on ns.3d kuvitelma feikistä atari pelistä, mutta silti visuaalinen tyyli näytti mun mielestä oikeasti hienolta.

Taistelu on sitten puolestaan yksinkertaisempaa mitä ennen sillä sä voit oikeastaan aina joko vaan kiertää vihun ympäri tai kävellä takaperin ja ampua.
Tuo ei kuitenkaan koskaan haitannut mua sillä elämyksenä tämä oli vaan niin siisti.
Ehkä asiaan vaikutti myös se, että aiemmin mä olin pelannut sitä atarin 50 vuotis kokoelmaa joten mä tunnistin monet eri viittaukset ja senkin takia sain pelistä enemmän irti.

Yks asia mistä myös tykkäsin paljon on se, että nyt kukaan ei ole viemässä sulta peliä pois.
Ekassa pelissä sun täytyi harhauttaa opettajaa tai se vei sun konsolin.
Seuraavassa sun piti harhauttaa äitiä tai se sammutti sun konsolin.
Tässä pitää välillä heittää vaikka jonkun työtekijän pallo takaisin, koska ne ei selvästikään koodaa mitään tai laittaa hetkeksi naamari naamalle halloween juhlien aikana ja siinä se.
Ai niin se pelissä eteneminen.
Eli kun 2d versiossa tulee joku este niin hypätään dotin saappaisiin ja sen 3d maailmassa tehdään jotain joka poistaa sen esteen joten sitten taas toimiston puolella päästään etenemään.

Tietenkin pelissä on myös pahis ja se on edelleen sama cyblin lord joka näissä on aina.
Pomomatsin alkaessa peli tulee aina ns. tosimaailman puolelle joten sun pitää käyttää myös tosimaailman asioita pomon voittamiseen.
Tuo idea toimii edelleen hyvin ja erottaa pomomatsit kaikesta muusta.
Hintaa tällä on normaalisti 25e ja vaikka olin epäileväinen niin oli tämä ihan helposti mulle täyden hinnan arvoinen.
Näyttää olevan nyt tarjouksessa 20e.

Minä ja mun lyhyet kirjoitukset juu.
 
No siinä olis taas nippu pelejä käsittelyssä.
Bulletstorm näyttää oikeasti paremmalta mitä videolla ja galaxy kart sai just tänään kolme uutta rataa joten nyt niitä on 15.
Toivottavasti tästä on edes jollekkin jotain iloa sillä mulla meni kolmen päivän aikana yhteensä 25 tuntia näiden tekemiseen.

Alkoi myös hieman huvittamaan kun linkkejä kopsatessa tube alkoi valittamaan adblockerin käytöstä. Ne on mun omia vieoita joita ei ole edes monetisoitu joten turha alkaa selittää mulle mistään tekijöiden tukemisesta mainosten avulla kun niitä mainoksia ei pitäs mun videoissa edes olla.



RE4 remake VR 00:36
7th guest 04:45
Journey to foundation 07:15
Peaky blinders: the kings ransom 10:46
Ghostbusters: rise of the ghost lord 12:37
Galaxy kart 16:53
Ruinsmagus complete 18:39
Vertigo 2 22:41
Switchback 26:46
Bulletstorm VR 29:37
The last clockwinder 33:21
Project wingman 35:50
Hellsweeper VR 37:58
Ancient dungeon VR 42:29
Koi-koi love blossoms 46:09



Arizona sunshine 2 00:00
Ven VR adventure 04:28
Colossal cave VR 07:50
Propagation: paradise hotel 11:00
Vampire the masquerade justice 14:45
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tämä ole muuttunut vr1 stä m,iällään tavalla. Samoja pikku pelejä , kuin ennenkin, ei uutta , voi voi
 
Mikä edes määritellään pikku peliksi.
Esim vertigo 2 kesti mulla kahdeksan tuntia easylla ja kuolin vain kahdesti samassa pomossa joten sillä oikeasti on pituutta varsin hyvin.
Jos tuota vertaa muihin räiskintöihin niin jokainen halo on lyhyempi, jokainen cod on lyhyempi, ainoa gears of war joka on pidempi on vitonen jos käy ne kaikki extra paikat läpi.

Nykyään niin moni peli vaan on kymmenien tuntien open world eepos, että ihmiset alkaa unohtamaan mikä se perus pelin pituus yleensä on.
Toisaalta mulla on no man's skyn parissa mennyt yli 300 tuntia. Aloitin ekalla psvr:lla ja viimeinkin pari päivää sitten siirsin tallennuksen tälle kun se ajoneuvojen ohjaaminen toimii dualsensen kanssa nykyään.
 
No siinä olis taas nippu pelejä käsittelyssä.
Bulletstorm näyttää oikeasti paremmalta mitä videolla ja galaxy kart sai just tänään kolme uutta rataa joten nyt niitä on 15.
Toivottavasti tästä on edes jollekkin jotain iloa sillä mulla meni kolmen päivän aikana yhteensä 25 tuntia näiden tekemiseen.

Alkoi myös hieman huvittamaan kun linkkejä kopsatessa tube alkoi valittamaan adblockerin käytöstä. Ne on mun omia vieoita joita ei ole edes monetisoitu joten turha alkaa selittää mulle mistään tekijöiden tukemisesta mainosten avulla kun niitä mainoksia ei pitäs mun videoissa edes olla.



RE4 remake VR 00:36
7th guest 04:45
Journey to foundation 07:15
Peaky blinders: the kings ransom 10:46
Ghostbusters: rise of the ghost lord 12:37
Galaxy kart 16:53
Ruinsmagus complete 18:39
Vertigo 2 22:41
Switchback 26:46
Bulletstorm VR 29:37
The last clockwinder 33:21
Project wingman 35:50
Hellsweeper VR 37:58
Ancient dungeon VR 42:29
Koi-koi love blossoms 46:09



Arizona sunshine 2 00:00
Ven VR adventure 04:28
Colossal cave VR 07:50
Propagation: paradise hotel 11:00
Vampire the masquerade justice 14:45

Minä kyllä arvostan näitä " pellen" hyvin luotaavia peli arvosteluja.
Kiitokset miehelle näistä.
 


Eilen ilmestynyt Legendary Tales kerää kehuja joka paikasta. Pelaajat tykkää. Fysiikkapohjainen Skyrim/ Souls tyylinen täysimittainen RPG. Peli sisältää myös neljän pelaajan coopin ja crossplayn pc pelaajien kanssa.
Eilen tuli 8-9h pelattua pitkin päivää ja tuntuu että vasta pintaa raapaissut. Aivan koukussa peliin, ehdoton suositus täältä. Jos uppoaa ei varmasti pety
 
Eilen ilmestynyt Legendary Tales kerää kehuja joka paikasta. Pelaajat tykkää. Fysiikkapohjainen Skyrim/ Souls tyylinen täysimittainen RPG. Peli sisältää myös neljän pelaajan coopin ja crossplayn pc pelaajien kanssa.
Eilen tuli 8-9h pelattua pitkin päivää ja tuntuu että vasta pintaa raapaissut. Aivan koukussa peliin, ehdoton suositus täältä. Jos uppoaa ei varmasti pety

Tämä on ilmeisesti niitä pelejä jotka täytyy pelata joko seisten tai istuen korkealla tuolilla.
Redditin puolella sanottiin, että sä voit kyllä mennä psvr:n playspace asetuksiin ja tatilla laittaa lattian niin alas, että peli luulee sun seisovan vaikka istut, mutta mitään kyykistymis nappia ei ole eikä sellaista ilmeisesti ole myöskään tulossa ja pelissä on joitakin kohtia jotka vaatii kyykistymistä.
 
Tämä on ilmeisesti niitä pelejä jotka täytyy pelata joko seisten tai istuen korkealla tuolilla.
Redditin puolella sanottiin, että sä voit kyllä mennä psvr:n playspace asetuksiin ja tatilla laittaa lattian niin alas, että peli luulee sun seisovan vaikka istut, mutta mitään kyykistymis nappia ei ole eikä sellaista ilmeisesti ole myöskään tulossa ja pelissä on joitakin kohtia jotka vaatii kyykistymistä.
Juu näin on. Kyykistymis nappia ei kuulemma tule mutta tutkivat asiaa jos saisivat tuon että istuen pystyy pelaamaan. Muutamia kohtia on ollut kun on pitänyt hieman kumartua ja nuotiolla lihan paistaminen ei kyllä onnistu ilman kyykkyyn menemistä. Itse istahdan sohvalle tuossa nuotiolla ja räplään inventorya siinä samalla.
 
Hyvää synttäriä PSVR2! Playstation Blogissa muutamia uusia tulevia pelejä. Tänään ilmestyy storeen steath droppina The Wizards: Dark Times - Brotherhood.

Lisäksi mainitaan tulevasta PC tuesta…
”, we’re pleased to share that we are currently testing the ability for PS VR2 players to access additional games on PC to offer even more game variety in addition to the PS VR2 titles available through PS5. We hope to make this support available in 2024, so stay tuned for more updates.”
 
Hyvää synttäriä PSVR2! Playstation Blogissa muutamia uusia tulevia pelejä. Tänään ilmestyy storeen steath droppina The Wizards: Dark Times - Brotherhood.

Lisäksi mainitaan tulevasta PC tuesta…
”, we’re pleased to share that we are currently testing the ability for PS VR2 players to access additional games on PC to offer even more game variety in addition to the PS VR2 titles available through PS5. We hope to make this support available in 2024, so stay tuned for more updates.”
Tuo PC-tuki olisi ihan mieletön juttu. Toivottavasti on muutakin kuin vain tiettyihin peleihin. Täysi Steam-tuki esimerkiksi tekisi tästä parhaimman VR-laitteen, mitä markkinoilta löytyy.
 
Jos hinnan vaikka puolittaisi niin voisi varastot tyhjentyä paremmin ...
Tarvitsisi ehkä myös muutaman must-buy pelin lisää.

No, jos ja kun PC-tuki lisätään, niin se tuo paljon potentiaalisia ostajia lisää. Ja mahdollisesti myös roppakaupalla tuettuja pelejä.
 
Ylös Bottom