Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

Minä en usko sekuntiakaan ennen kuin joku muu vahvistaa tuon suoraan sonylta.
Tuo on se sama tyyppi joka ennen julkaisua sanoi sonyn puolittaneen myyntiodotukset, joka ei pitänyt paikkaansa kun sonylta kysyttiin.
 
Tarvitsisi ehkä myös muutaman must-buy pelin lisää.

No, jos ja kun PC-tuki lisätään, niin se tuo paljon potentiaalisia ostajia lisää. Ja mahdollisesti myös roppakaupalla tuettuja pelejä.
Että jaksaa naurattaa aina noi must buy pelit....ja montakohan myst buy vr peliä pc lle on tässä tullut?? Onhan tolle psvr2 ihan hyvin pelattavaa jo yähänkin mennessä.
Minä en usko sekuntiakaan ennen kuin joku muu vahvistaa tuon suoraan sonylta.
Tuo on se sama tyyppi joka ennen julkaisua sanoi sonyn puolittaneen myyntiodotukset, joka ei pitänyt paikkaansa kun sonylta kysyttiin.
Samaa mieltä.... Ootko muuten pelle vielä testannut tuota cyobe vr peliä mikä keikkuu kakkosena suosituimpana psvr2 pelinä tällä hetkellä? Vaikuttaa kyllä tosi hienolta minecraft tyyliseltä rakentelupeliltä....graffat kyllä ihan eri maailmasta tuossa.
 
Samaa mieltä.... Ootko muuten pelle vielä testannut tuota cyobe vr peliä mikä keikkuu kakkosena suosituimpana psvr2 pelinä tällä hetkellä? Vaikuttaa kyllä tosi hienolta minecraft tyyliseltä rakentelupeliltä....graffat kyllä ihan eri maailmasta tuossa.

En ole ja tuskin ostankaan kun siinä ei ole muuta tekemistä kuin rakentaa jotain joten se ei ole mulle.
Helvetin hienolta se kyllä näyttää.
 
En ole ja tuskin ostankaan kun siinä ei ole muuta tekemistä kuin rakentaa jotain joten se ei ole mulle.
Helvetin hienolta se kyllä näyttää.
Jep...katselin tossa lisää tubesta niin näyttää kyllä vielä aika techdemolta mutta jos devit kehittää kunnolla eteenpäin niin tiedä millainen uusi no man sky tosta tulee....on kyllä hieno peli. En kyllä itsekkään heti ostamassa mutta jos tuosta kehittyy vielä ja tulee uusia pelimuotoja niin varmaan jossain vaiheessa.
 
PSVR2 valmistus pistetty tauolle.


Odotinkin että joku tänne ketjuun näitä paska huhuja laittaa.

Jep...katselin tossa lisää tubesta niin näyttää kyllä vielä aika techdemolta mutta jos devit kehittää kunnolla eteenpäin niin tiedä millainen uusi no man sky tosta tulee....on kyllä hieno peli. En kyllä itsekkään heti ostamassa mutta jos tuosta kehittyy vielä ja tulee uusia pelimuotoja niin varmaan jossain vaiheessa.
Cyobe tullut noin viitisen tuntia pelattua ja onhan se upea. Kieltämättä yksi parhaimman näköisistä peleistä laseilla. Ja upea saavutus kun ottaa huomioon että yksi mies tehnyt tämän pelin. Survival elementtejä vihollisineen ja multiplayer on roadmapissa mutta siihen voi mennä aikaa ennen kuin tulee kun yksi mies väkertää. Sanoi kuitenkin että peliä on tarkoitus kehittää No Mans Sky tyyliin hamaan tulevaisuuteen.
Rakentelijoillehan tämä on tällä hetkellä aivan helmi. Stressitöntä mukavaa puuhastelua
 
Tuli pitkästä aikaa tehtyä uus vr video. Tai oikeastaan kaksi sillä pleikan sharefactory ei suostu rendaamaan yli tunnin mittaista projektia.
No minkä takia siinä sitten on maksimi projektin pituus 80 minuuttia.
Nyt jäi kahdeksasta minuutista kiinni ettei kaikki mahtunut yhteen videoon.
Dyschronia on myös nyt mun vuoden peli, mutta se on niin pienen porukan mieleen ettei se varmaan ketään muuta edes kiinnosta.



Saints & sinners chapter 2: retribution 00:00
Organ quarter 06:00
Afterlife VR 08:40
Dyschronia chronos alternate 10:27
Red matter 2 13:08
Hubris 16:08
Crossfire: sierra squad 19:38
Another fisherman's tale 24:18
The last worker 26:04
Budget cuts ultimate 28:40
Altair breaker 31:54
Synapse 36:14
Awesome asteroids 40:10
VR skater 41:05
Zombieland headshot fever 44:17
Green hell 46:36



Walkabout minigolf 00:00
Kizuna Ai: touch the beat 02:24
Unplugged: air guitar 05:20
Ragnarock 10:37

Mahtava listaus. Videon innoittamana Ragnarock ja Walkabout Minigolf tuli hankittua tuossa taannoin. Toivottavasti jaksat tehdä vastaavanlaisia videoita jatkossakin :)
 
Että jaksaa naurattaa aina noi must buy pelit....ja montakohan myst buy vr peliä pc lle on tässä tullut?? Onhan tolle psvr2 ihan hyvin pelattavaa jo yähänkin mennessä.
Naurattaa ja naurattaa, mutta kyllä ne pelit silti laitetta myy. Enkä sanonut etteikö PSVR2:lle olisi jo pelattavaa, mutta jos tämä uutinen pitää paikkansa, niin jotain puuttuu, että PSVR2 revittäisiin kauppojen hyllyiltä. Ehkä vika ei ole peleissä. Ehkä vika on hinnassa tai kohdeyleisössä tai langallisuudessa tai taaksepäin yhteensopivuuden puuttumisessa tai jossain muussa.

En ole VR pelien ekspertti, joten saa täydentää listaa, mutta mitä nyt äkkiä tulee mieleen, mitkä VR-pelit voisi laitetta myydä paremmin:
  • Assassin's Creed Nexus
  • Half Life Alyx
  • Microsoft Flight Simulator
  • F1 23 ja tietysti joukko muita autopelejä
  • Elite Dangerous
  • The Forest
  • Ghosts of Tabor
 
VR ei nyt vaan ole suuren yleisön juttu. Eihän ne Pleikkarin ensimmäisetkään VR-lasit myynyt kuin vaan murto-osan verrattuna PS4:seen.
 
Psvr2 kaltainen vr on pienen joukon hupia, eikä siinä mitään väärää mutta loppupeleissä kannattavuus ratkaisee.
VR puolella esteitä on se että todella suuri joukko voi pahoin vapaassa liikkuvuudessa ja sitten tuo että pelkkä vr laite on pelkkä vr laite ja toki että ns. alusta lukitus tällä hetkellä psvr2:lla.

Itse näen suht avoimet langattomat standalone ratkaisun olevan myydyin/kannattavin tuote (kuten quest sarja) ja sielläkin vasta mr on se isompi juttu sitten kun tekniikka saadaan paljon pienemmäksi. Mr ei ole itseisarvo vaan lähinnä mahdollistaja muuhun kuin peli käyttöön.

Vaikka aikanaan hommasin psvr1:n niin en kyllä oikein psvr2 laitetta ottaisi vaikka saisi 150€.. ei se huono ole mutta oma käyttöprofiili ei vaan saisi siitä irti tuotakaan arvoa.
 
VR ei nyt vaan ole suuren yleisön juttu. Eihän ne Pleikkarin ensimmäisetkään VR-lasit myynyt kuin vaan murto-osan verrattuna PS4:seen.
Muistaakseni PS4 VR myi alle 6miljoonaa kpl. Joka ei ole paljon verrattuna laitekantaan. PS5 VR sitten taas hinta kyllä kova. Monilla ei ole varaa laittaa ensin 500e konsoliin ja sitten 600e V-laseihin.
 
Monilla ei ole varaa laittaa ensin 500e konsoliin ja sitten 600e V-laseihin.

Piti käydä oikein tarkistamassa, että maksaako nuo lasit todellakin noin paljon ja totta se on.

Uskoiko Sonyn puolella joku muka oikeasti, että tuolla hinnalla VR2-lasit tulee olemaan myyntimenestys?
 
Itseä hämmentää myös se että PS5 ei tue Blu-ray 3D levyjä. Joita voisi sitten katsella laseilla psvr 1 tapaan. Ilmeisesti Sonylla ei ole aikomustakaan tukea laitteeseen lisätä. Käsittämätöntä. Joo, ehkä pienenpiirin juttu 3D leffat on, mutta omasta hyllystä niitä löytyy reilu 200.
 


Tossa arvostelua cyobesta ja hehkutusta tulevasta flat2vr studiosta....voisiko toi olla vastaus siihen että psvr2 suunnittelee yhteensopivuutta pcvr kanssa ??? Kuullostaisi kyllä huikealta. Ja tuo studio mistä tossa puhutaan ei ole mikään modien puuhastelua vasn ihan oikeista IP stä suunniteltuja vr käännöksiä joita tippuisi myyntiin. Nyt meni seurantaan tämä hyvin tiukasti.


Tossa vielä lisää juttua tosta studiosta...ei voi sanoa muuta kuin vautsi vau jos ja kun toteutuu

Sony teki Kinectit, pari vuotta vielä ja tämäkin puuhastelu loppuu.
Kohtahan sitä nähdään tekikö kinectit vai joutuuko moni syömään sanansa.
 
Viimeksi muokattu:
Onpa tuo ”vuoto” tai vuoto, niin joku oli redditin kommenteissa tehnyt hyvän yhteenvedon PSVR2 kritiikeistä:

It’s interesting reading the comments on this article over at r/PS5 as it basically gives a snapshot into why regular PlayStation gamers aren’t buying PSVR.

It essentially boils down into these repeated criticisms:

• ⁠There are no games.
• ⁠Sony isn’t supporting it.
• ⁠It needs big games like HL: Alyx or Astrobot or another AAA IP.
• ⁠It’s too expensive.
• ⁠They can’t trust Sony — they believe they’re either going to ignore it like the Vita, or they’re going to launch another PSVR3 in a few years that isn’t backwards compatible with PSVR2.

It seems like a lot of them want to buy PSVR and like the concept, which is interesting as that goes against the usual belief why people don’t buy it (they haven’t tried it / they don’t get it / it makes them motion sick.)

Itse lisäisin tuohon vain sen että laitteessa ei myydä mitään erikseen, mitä tapahtuu neljän vuoden päästä kun vaikkapa ohjain rikkoutuu tai koko laite? Joutuu ostamaan Sonylta - kenties jollain hyvityksellä - sen taas uudestaan?
 
Onpa tuo ”vuoto” tai vuoto, niin joku oli redditin kommenteissa tehnyt hyvän yhteenvedon PSVR2 kritiikeistä:

It’s interesting reading the comments on this article over at r/PS5 as it basically gives a snapshot into why regular PlayStation gamers aren’t buying PSVR.

It essentially boils down into these repeated criticisms:

• ⁠There are no games.
• ⁠Sony isn’t supporting it.
• ⁠It needs big games like HL: Alyx or Astrobot or another AAA IP.
• ⁠It’s too expensive.
• ⁠They can’t trust Sony — they believe they’re either going to ignore it like the Vita, or they’re going to launch another PSVR3 in a few years that isn’t backwards compatible with PSVR2.

It seems like a lot of them want to buy PSVR and like the concept, which is interesting as that goes against the usual belief why people don’t buy it (they haven’t tried it / they don’t get it / it makes them motion sick.)

Itse lisäisin tuohon vain sen että laitteessa ei myydä mitään erikseen, mitä tapahtuu neljän vuoden päästä kun vaikkapa ohjain rikkoutuu tai koko laite? Joutuu ostamaan Sonylta - kenties jollain hyvityksellä - sen taas uudestaan?
No kyllähän tuolla oli hintaa mutta edelleenkään en tule ostamaan monen tuhannen pelipc tä vaan olen enemmän kuin tyytyväinen että saa nauttia vr kokemuksesta joka vastaa pcvr laatua. Meta quest 3 ei ole tuolle kilpailija koska mobiili pelit ei pääse lähellekään laadussa vaikka senkin omistaneena (quest 2) olen stand aloneen tyytyväinen. Jos tulee floppi niin sitten tulee...itse kuitenkin tuohon ollut enemmän kuin tyytyväinen. Olishan sony voinut olla tekemättä koko vr kypärääkin niin konsoleille olis ollut mitään? Eli jos jengi ei osta tuota niin sitten on ostamatta.... Johan tuolla joku ylempänä mainosti että oli psvr ykkösen ostan 99€ ja ei enempää ois maksan niin sit ootte ilman jos ei viitsi sijoittaa.
 
Itse lisäisin tuohon vain sen että laitteessa ei myydä mitään erikseen, mitä tapahtuu neljän vuoden päästä kun vaikkapa ohjain rikkoutuu tai koko laite? Joutuu ostamaan Sonylta - kenties jollain hyvityksellä - sen taas uudestaan?

Miten niin neljän vuoden päästä.
Mulla saattaa jo nyt olla oikeassa tatissa driftausta vaikka pelitunnit on varmaan jossain 300-400 välissä.
Last clockwinderissa tuon huomasin kun kamera kääntyy varsin hitaasti, mutta varmasti oikealle.
Missään muussa pelissä en tuota vielä huomannut vaikka oikein keskityin katsomaan jotain tiettyä kohtaa.

Asia ei tosiaan olis niin paha jos vois vaan marssia vaikka prismaan ja ostaa uudet ohjaimet.
Tosin kun ottaa huomioon kuinka psvr:n julkaisun jälkeen move kapulatkin maksoi 80-90e / pari niin tämän ohjaimet olis varmasti 150e / pari.
Toisaalta vaikka noita vois ostaa varalle vaikka just nyt niin käytännössä ne olis pakko ottaa heti käyttöön ja testata, että ne oikeasti myös toimii.
Vielä tänäkin päivänä saa oikeastaan joka viikko lukea redditistä kuinka joku on ostanut psvr2:n ja ohjain toimii valikoissa, mutta ei peleissä eli ihan sama ongelma mitä oli jo julkaisussa ja jota sony ei ole koskaan kommentoinut.

Yleensä kyse ainakin liipaisimien kohdalla näyttää olevan siinä, että valmistuksessa on jäänyt jotain roskaa joka lähtee pois kun vaan puhaltaa ja renkuttaa sitä liipaisinta kymmeniä ja kymmeniä kertoja.
Mitään tällaisia ongelmia ei pitäisi olla tän hintaluokan laitteissa ja vielä pahempaa on valmistajan hiljaisuus ongelmista.

Pelien suhteen mulla ei ole mitään valittamista sillä niitä on kertynyt omaan kokoelmaan jo 81 ja lisää tulee.
Kaikki muu on vaan ala-arvoisesti hoidettu. Ei erillisiä ohjaimia, laatu ongelmat joita ei kommentoida ihan kuin niitä ei edes olisi, ohjaimen huollossa pakko lähettää koko saatanan laite johonkin ja tilalle tulee jonkun toisen huollettu laite jne.
 
Itse ainakin suhtaudun varsin skeptisesti tuohon strideen kun ottaa huomioon kuinka se ekalle psvr:lle julkaistu stride ei saanut mitään päivityksiä jotka tuli pc versioon (tai mitään päivityksiä yleensäkään) ja lisäksi ne vielä nosti pelin hintaa pari kuukautta julkaisun jälkeen.
 
Itse ainakin suhtaudun varsin skeptisesti tuohon strideen kun ottaa huomioon kuinka se ekalle psvr:lle julkaistu stride ei saanut mitään päivityksiä jotka tuli pc versioon (tai mitään päivityksiä yleensäkään) ja lisäksi ne vielä nosti pelin hintaa pari kuukautta julkaisun jälkeen.
Tuohan oli aika rottameininkii kehittäjiltä tuo psvr julkaisu. Taisivat lupailla päivityksiä eikä sitten mitään tullutkaan jatkossa. En tuota itse koskaan pelannut.
Tämä rupes kiinnostaa kun asetaistelut lisätty. Katsotaan mitä tulee ulos
 
Ylös Bottom