Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Helldivers 2

Tässä tuli taas hieno tilanne pelatessa koettua. Terminaattori oli tulossa leikkaamaan oman hahmoni partaa, joten ei auttanut kuin heittäytyä suojaan ja ampua mäxpeinemäisesti samalla mokomaa naamaan. Heittäytyminen kannatti, koska samalla sekunnilla noin sentin päästä ohimosta rysähti maahan alas ammuttu miehistönkuljetusalus. Jos en olisi heittäytynyt aivan toisesta syystä, niin olisin ottanut tuon samaisen aluksen vastaan takaraivollani.
Tässä kyllä näitä legendaarisia tilanteita tuntuu riittävän... Vimpan päälle hyvin suoritettu kukkulan kuningas -tehtävä ja exctractionia odottaessa dropshippiä ilmassa solkenaan ja tankkia tippuu taivaskuljetuksesta niin perkeleesti, että kattelin niitä niin keskittyneenä / tilailin 110 mm eaglea jne., että liiskauduin extractionaluksen takajalan alle sen laskeutuessa vaikka sen varominen muka opittiin jo alussa :D

Tai kukkulan kuninkaassa delaat ja reinforcementit loppuu siihen ja sitten vikalla elämällä laskeudut vahingossa sinne pirun korkeen radiomaston nokkaan (kukkulan päällä), mistä ei voi päästä alas kuolematta (paitsi joskus siinä laskeutuu joku härveli reunalla mut jos siihen menee niin tuhat enemyä tulittaa sut kuoliaaks sata kertaa ennen ku pääset tarpeeks alas) -> koitat sieltä syöksyä extraction shippiin mutta laskeudut kenttään ja henki pois ja tehtävä ketuiks.

Tai sitten juokset kuitenkin miinaan (ja ei vihuja missään) samalla kun stratagemiä juostessa näppäilee... Kyllä hävettää. Tai kukkulan kuninkaassa meet 3 kertaa peräkkäin liian lähelle toisen sähkömastoa...

Tai sitten kun Suicide mission -vaikeustasolla 50 tiädemiesjonnea on saatu turvaan ja odotat laskeutumisalustalla extractionia, tehtävä yliajalla eikä reinforcementia/stratagemejä enää saa ja 2 annihilation tankkia rullaa laskeutumisalustalle miljoonan muun vihun tulittaessa ja ryömit ja luikit niitä pakoon -> kuolet, mutta 2 kaveria onnistuu luikkimisessa just niin pitkään, että toinen saa syöksyttyä exctractioshipin sisälle just samalla kun ottaa osumaa annihilatorilta ja jää jotain 1 millimetri healthia jäljelle... :D **tun eeppistä. Onhan näitä jotain, että exctractionshippikin lentänyt jostain syystä kyljelleen / perse pystyyn ja sitten joku onnistunut kiivetä vuorelle ja syöksymään sieltä just luukusta sisään (ja sittenhän tuo shippi oikenee).

Tää on pitkästä aikaa sellanen peli, minkä pelaamista janoaa koko ajan ja harmittaa lopettaa / käy selän ja vaimon mielenterveyden päälle nojatuolissa istuminen ja planulle droppausvideon musan laulaminen. Ja näin untakin siitä, että onnistuin ryömimään tankin telojen välistä takapuolelle tuuletusritilöille...
 
Liityin tohon discordiin. Ei millään pahalla mutta ei vaikuta järin fiksulta porukalta tähän peliin ainakaan keskustelujen perusteella :D Tai sit mä vaan oon liian vanha (39).
Kahtellaan nyt jos tulisi jotain rotia tuohon meininkiin kun kuuppa selkenee...
 
Oliko arvostelun aikaan super citizen versio pelailussa? Jos ei niin sen takia se stratagem peli ei toiminu.
Alusta asti ollut super citizen -versio tulilla. Tämä ilmeisesti selittää mainitun bugin, kiitos siitä. Vaan enpä ole tuota oikeastaan enää kaivannut, sillä olen opetellut näppäilemään oikealla kädellä juostessa stratagemit jos on liian kiire juosta karkuun. Vasemman käden sormet ovat hieman tiellä, mutta eivät liikaa.
 
On tämä mahtavaa viihdettä edelleen. Ainoa harmi tosiaan koskee samaan tiimiin liittymistä, sillä se ei ole aina pelittänyt ongelmitta. Sen jälkeen on toiminut kuin rasvattu vaikka miten monta tehtävää putkeen. Jopa täysin tuntemattomien kanssa pelatessa riittää, että kommunikoidaan "äänettömästi", eli merkitään haluttu suunta/tehtävän merkki ja seurataan porukkaa.

Joskus porukassa saattaa olla sooloilijoita, vaan eipä se niin vaarallista jos tekevät kuitenkin työtä tiimin eteen ja osaavat esimerkiksi putsata vihollispesäkkeitä yksinkin. Moni osaa myös merkitä esimerkiksi supply dropin sijainnin ja kaatunut nostetaan takaisin rintamalle heittämällä reinforcement-kapseli lähelle kaatuneen kuolinpaikkaa. Tämä on erinomainen juttu, sillä näin saa heti pudotetun varusteen ja lisäaseen (jos käytössä) takaisin.

Eilen tuli käytyä kokeilemassa myös suicide mission- ja impossible -tasoja kaverin kanssa. Mukana oli pari todella kovan luokan kärrääjää, joiden avulla sample-saaliit saattoivat olla jopa useita kymmeniä yhtä 40 minuutin tehtävää kohti. Tuolla porukalla tulikin pelattua kymmenkunta tehtävää ja illalla hymyilytti oman aluksen kaupassa ostoksia tehdessä.

Yksi hassu tilanne tuli kuitenkin koettua ensi kertaa tänään, kun pelikaveri heitti vahingossa supply dropin kiinni minuun! Ihmettelin hetken, mitä oikein tapahtuu ja tajusin sekuntien tikittävän. Supply drop tosiaan seuraa kiinni pelaajassa. Koetin siinä heittäytyä muutaman kerran, mutta turhaan, ja lopulta varusteloota rysähti niskaani.

Tilanne taltioitiin Nisupullan toimesta, jos joku haluaa katsoa sen alta.

 
Liityin tohon discordiin. Ei millään pahalla mutta ei vaikuta järin fiksulta porukalta tähän peliin ainakaan keskustelujen perusteella :D Tai sit mä vaan oon liian vanha (39).
Itsekkin liityin siihen, mutta lähdin heti pois kun huomasin viestit siellä. En vaan ymmärrä tollaista käytöstä.

Mäkin oon varmaan liian vanha siihen kun kohta 36v plakkarissa.
 
Itsekkin liityin siihen, mutta lähdin heti pois kun huomasin viestit siellä. En vaan ymmärrä tollaista käytöstä.

Mäkin oon varmaan liian vanha siihen kun kohta 36v plakkarissa.
Itse vetelen kohta 50v lukemia, enkä itsekään ymmärrä että tuo lähti noin laukalle heti kättelyssä. Perusta serveri, paista makkaraa pari päivää. Mene katsomaan meininki ja...

Tule takaisin vaan, katson että mädät omenat putoaa kyydistä.
 
Olinkin unohtanut vallan, että aikoinaan muuten hyvään peliin, eli Helldivers ykköseen, kuoli kiinnostukseni aika pian siihen rasittavaan ja ärsyttävään ristiohjaimella näpyteltävien stratagem-koodien mekaniikkaan, jolla tilailtiin tulitukea, varusteita ja muuta sälää itse actionin lomassa. Niin törkeän typerä ja huono pelimekaniikka, että en kauaa nyt sitten tätäkään versiota jaksanut pelata, kun peli tuli kuitenkin melkein heti julkaisussa ostettua.

Tuollainen pelimekaniikka on aivan karmea ratkaisu pelattavuuden kannalta, muuten erinomaiset ainekset sisältävässä pelissä. Suunnilleen yhtä ärsyttävä pelimekaniikka kuin uusimpien Zelda-pelien muutamista iskuista lopullisesti hajoavat aseet. Juuri tämän kaltaista työläyttä ja turhaa säätämistä aiheuttavia aineksia en peleihin kaipaa - en sitten yhtään. Harmittaa nyt tämä homma aika lujaa, kun en usko, että tuon yli pääsen mitenkään, ja muuten hyvä peli jääkin sitten varmaankin pelaamatta. :(
 
Viimeksi muokattu:
Olinkin unohtanut vallan, että aikoinaan muuten hyvään peliin, eli Helldivers ykköseen, kuoli kiinnostukseni aika pian siihen rasittavaan ja ärsyttävään ristiohjaimella näpyteltävien stratagem-koodien mekaniikkaan, jolla tilailtiin tulitukea, varusteita ja muuta sälää itse actionin lomassa. Niin törkeän typerä ja huono pelimekaniikka, että en kauaa nyt sitten tätäkään versiota jaksanut pelata, kun peli tuli kuitenkin melkein heti julkaisussa ostettua.

Tuollainen pelimekaniikka on aivan karmea ratkaisu pelattavuuden kannalta, muuten erinomaiset ainekset sisältävässä pelissä. Suunnilleen yhtä ärsyttävä pelimekaniikka kuin uusimpien Zelda-pelien muutamista iskuista lopullisesti hajoavat aseet. Juuri tämän kaltaista työläyttä ja turhaa säätämistä aiheuttavia aineksia en peleihin kaipaa - en sitten yhtään. Harmittaa nyt tämä homma aika lujaa, kun en usko, että tuon yli pääsen mitenkään, ja muuten hyvä peli jääkin sitten varmaankin pelaamatta. :(
Täh?!?
Tuohan on juuri pelin yksi tärkeimpiä juttuja. Juurikin, että kiireessä ja paniikissa joutuu keskittymään tuohon tulituen tilaukseen ja se voi mennä pahassa paikassa pieleen. Eikä pahimmissa paikoissa pääse kuin koira veräjästä, kun on pakko keskittyä muuhun. Pitäisikö nuo sitten olla vain valikosta pikana valittavia pullamössöjä, jotka helpottaisi aivan liikaa peliä?
 
Täh?!?
Tuohan on juuri pelin yksi tärkeimpiä juttuja. Juurikin, että kiireessä ja paniikissa joutuu keskittymään tuohon tulituen tilaukseen ja se voi mennä pahassa paikassa pieleen. Eikä pahimmissa paikoissa pääse kuin koira veräjästä, kun on pakko keskittyä muuhun. Pitäisikö nuo sitten olla vain valikosta pikana valittavia pullamössöjä, jotka helpottaisi aivan liikaa peliä?
No, henkilökohtaisesti ei kiinnosta toimintapelissä mitään koodeja kiireessä näpytellä, ja ylipäätään yrittää muistella mikä nyt oli mikäkin. Joku hiton minimuistipeli toimintapelin hektisen toiminnan keskelle? Juu ei kiitos.

Varmaan sitten onkin joillekin hyväkin juttu, mutta tosiaan itselleni todella iso turnoffi valitettavasti. En minä pelejä turhauttavan työläyden takia pelaa, vaikka sinänsä esim. joidenkin vaikeinakin pidettyjen pelien suuri ystävä olenkin (mm. rakastan soulsborne-pelejä - Sekiroa lukuunottamatta).

Minulle pelimekaniikkojen pitää olla kuitenkin erittäin sujuvia ja sulavia, vaikka itse peli olisikin vaikea. Tällaiset stratagemien kaltaiset hömpötykset ovat täysin turhaa hankaluutta peliin tuovaa pelimekaniikkaa, ja pystyttäisiin tosiaankin toteuttamaan niin, että pääsee kunnolla keskittymään siihen pelin pääasiaan, eli sinänsä toki hektinen taistelu. Taistelua ei kuitenkaan pidä ainakaan minun mielestäni hankaloittaa juuri stratagemien kaltaisella mekaniikalla. Tai ainakin toteutuksen pitäisi olla paljon pelaajaystävällisempi.
 
Viimeksi muokattu:
Loistava ja koukuttava peli kyseessä. Alkuun hiukan epäilin kaikkea hehkusta, mutta uteliaisuus vei voiton ja viikko sitten peli ostoon. Nyt tunteja takana 12h ja meno vain paranee. Yllättävän hyvin pelit sujuu tuntemattomien kanssa, mitä nyt tällä hetkellä challenging-taso tarjoaa jo kunnolla haastetta :D Onneksi ensi ja sitä seuraava viikko on talvilomaa/pekkasia :D
 
Olinkin unohtanut vallan, että aikoinaan muuten hyvään peliin, eli Helldivers ykköseen, kuoli kiinnostukseni aika pian siihen rasittavaan ja ärsyttävään ristiohjaimella näpyteltävien stratagem-koodien mekaniikkaan, jolla tilailtiin tulitukea, varusteita ja muuta sälää itse actionin lomassa. Niin törkeän typerä ja huono pelimekaniikka, että en kauaa nyt sitten tätäkään versiota jaksanut pelata, kun peli tuli kuitenkin melkein heti julkaisussa ostettua.

Tuollainen pelimekaniikka on aivan karmea ratkaisu pelattavuuden kannalta, muuten erinomaiset ainekset sisältävässä pelissä. Suunnilleen yhtä ärsyttävä pelimekaniikka kuin uusimpien Zelda-pelien muutamista iskuista lopullisesti hajoavat aseet. Juuri tämän kaltaista työläyttä ja turhaa säätämistä aiheuttavia aineksia en peleihin kaipaa - en sitten yhtään. Harmittaa nyt tämä homma aika lujaa, kun en usko, että tuon yli pääsen mitenkään, ja muuten hyvä peli jääkin sitten varmaankin pelaamatta. :(
Tässä onkin asia, mitä en huomioinut arvostelussani, joten kiitos sen nostamisesta esille.

Helpommilla tasoilla stratagemien käyttö on yleisesti ottaen paljon helpompaa, kun näppäilyt voi hoitaa kaikessa rauhassa. Arvioisin, että ainakin challenge-tasosta eteenpäin pelissä tulee toisinaan tilanteita, jolloin päällä on pieni paniikki tukea tilatessa. Henkilökohtaisesti olen opetellut juoksemaan ja pitäen samalla L1-näppäintä pohjassa, jolloin oikea käsi on vapaa näppäilemään koodit. Rauhallisena hetkenä en kyseistä kikkailua harrasta, vaan hoidan paikallani tilaukset vasemmalla kädellä.

Monesti tulee esimerkiksi vihollisen pesäkettä lähestyessä näppäiltyä koodijono jo etukäteen, koska ilmaisku tai turretti on se optimaalisin tapa aloittaa tappelu ja ammuskella seuraavaksi asemistaan poukkoilevat viholliset kauempaa ennen varsinaisen kohteen kimppuun käymistä.

Itse kuitenkin näen, että stratagemien käyttö on Helldiversi(e)n ns. oma juttu, joka toimii parhaimmillaan tehokeinona. Paineen alla sen kohdalleen saaminen aiheuttaa näkökulmasta riippuen esim. stressiä ja ehkä jopa pelkoa, kun viholliset hönkivät kannoilla ja apu olisi tarpeen. Vaikka tietyt sarjat on tullut näppäiltyä lukuisat kerrat, niin ei se aina mene nappiin, näkyvästä ohjeesta huolimatta.

Ymmärrän kuitenkin näkökantasi, koska lähtökohtaisesti kyse on toimintapelistä, eikä "Guitar Herosta", jossa näppäillään comboja nopealla tempolla, vaikka vertaukseni kehnohko onkin.

Mielenkiintoista kuulla tällainenkin mielipide, sillä en ole aiemmin kenenkään kuullut kritisoivan stratagemien tilaamisen vaikeudesta.

Edit. Siitä olen nimimerkki Spineshankin kanssa täysin samaa mieltä, että peli menisi aivan liian helpoksi jos stratagemit voisi tilata "instana", ilman koodisarjan tuomaa viivettä.
 
Tässä onkin asia, mitä en huomioinut arvostelussani, joten kiitos sen nostamisesta esille.

Helpommilla tasoilla stratagemien käyttö on yleisesti ottaen paljon helpompaa, kun näppäilyt voi hoitaa kaikessa rauhassa. Arvioisin, että ainakin challenge-tasosta eteenpäin pelissä tulee toisinaan tilanteita, jolloin päällä on pieni paniikki tukea tilatessa. Henkilökohtaisesti olen opetellut juoksemaan ja pitäen samalla L1-näppäintä pohjassa, jolloin oikea käsi on vapaa näppäilemään koodit. Rauhallisena hetkenä en kyseistä kikkailua harrasta, vaan hoidan paikallani tilaukset vasemmalla kädellä.

Monesti tulee esimerkiksi vihollisen pesäkettä lähestyessä näppäiltyä koodijono jo etukäteen, koska ilmaisku tai turretti on se optimaalisin tapa aloittaa tappelu ja ammuskella seuraavaksi asemistaan poukkoilevat viholliset kauempaa ennen varsinaisen kohteen kimppuun käymistä.

Itse kuitenkin näen, että stratagemien käyttö on Helldiversi(e)n ns. oma juttu, joka toimii parhaimmillaan tehokeinona. Paineen alla sen kohdalleen saaminen aiheuttaa näkökulmasta riippuen esim. stressiä ja ehkä jopa pelkoa, kun viholliset hönkivät kannoilla ja apu olisi tarpeen. Vaikka tietyt sarjat on tullut näppäiltyä lukuisat kerrat, niin ei se aina mene nappiin, näkyvästä ohjeesta huolimatta.

Ymmärrän kuitenkin näkökantasi, koska lähtökohtaisesti kyse on toimintapelistä, eikä "Guitar Herosta", jossa näppäillään comboja nopealla tempolla, vaikka vertaukseni kehnohko onkin.

Mielenkiintoista kuulla tällainenkin mielipide, sillä en ole aiemmin kenenkään kuullut kritisoivan stratagemien tilaamisen vaikeudesta.

Edit. Siitä olen nimimerkki Spineshankin kanssa täysin samaa mieltä, että peli menisi aivan liian helpoksi jos stratagemit voisi tilata "instana", ilman koodisarjan tuomaa viivettä.
Ei siinä mitään, tuntuu peli hienosti monille maistuvan. Ihmettelen silti, ettei tuota pelimekaniikkaa ole kritisoitu enempää. Toki netistä hakiessani löysin jotain samankaltaista kritiikkiäkin. Tai nimenomaan kritiikkiä siitä, että menee arpapeliksi mitä tilaamalla saa, kun joutuu tukitilaukset tuolla systeemillä tekemään toimintapelin kiireen keskellä. Joillakin kuulemma suuria vaikeuksia saada sitten tilaamalla sitä mitä on oikeasti halunnut, ja se on sitten enemmänkin ärsyttänyt, minkä toki itse hyvin ymmärrän. Yllättävän vähän tuollaista kritiikkiä sitten kuitenkin löytyi.

No, nämä nyt ovat toki vahvasti makuasioita. Itselläni on ollut kuitenkin aina (jo ihan lapsuudesta asti) vahvat antipatiat rytmipelaamista sekä muistipelejä kohtaan. En vaan yksinkertaisesti pidä tuollaisista, enkä kaipaa tuollaisten juttujen aiheuttamaa stressiä peleihin. Noin ylipäätäänkään en yleensä kaipaa peleihin kiirettä tai muutenkaan kovin stressaavia elementtejä. Työssäni kohtaan usein niin paljon stressiä ja hankalia asioita (vaikka toki koen työni palkitsevana ja myöskin merkityksellisenä, joten sitä kautta kuitenkin mielekkäänäkin), että en sitten kaipaa kyllä sen kaltaisia elementtejä pelaamiseen, mikä on itselleni nimenomaan irtautumista noista arkisista paineista. Toki pelin haastavuus voi olla minuakin kiinnostavaa, kunhan se on sitten aidosti palkitsevaa pelissä, eikä vaikeuskerrointa tule nimenomaan huonoista tai jopa tarkoituksella hankaloitetuista kontrolleista, millaiseksi valitettavasti koen juurikin tuon stratagemien tilaamisen. Mainitsemasi viive olisi toki minunkin mielestäni ihan perusteltua tuollaisissa tilaamisissa, mutta sellainen voisi olla joka tapauksessa, vaikka tilaaminen itsessään olisi paljon helpommin ja mielekkäämmin toteutettu.

Olen sinänsä todella tarkka peleissä pelattavuudesta ja pelimekaniikkojen toimivuudesta, ja valitettavasti varsin moni muuten ihan hyviä elementtejä sisältänyt peli, on voinut päätyä inhokikseni huonosti toteutettujen pelimekaniikkojen takia. Esimerkkeinä mm. kaikki Kojiman pelit, pari uusinta Zeldaa, Sekiro, Witcher 3 (ei nyt varsinainen inhokkipeli, mutta menetti silmissäni todella paljon jo pelkästään huonojen kontrollien ja pelimekaniikkojen takia, toki en pitänyt myöskään tarinasta, varsinkaan sen loppupuolella) ja nyt sitten vaikkapa nämä Helldiversit. Tosi sääli sinänsä, koska Helldiversit ovat kyllä muilta osin juuri sellaisia hyvin toimivia porukassa pelattavia räiskintöjä, joista muuten voisin pitää paljonkin. No, ei voi mitään - eivät nyt vaan ole sitten minun juttuni tuon stratagem-kuvion takia - eli ei muuta kuin katse muihin peleihin.

Viikonloppuna tulikin tarkemmin tutkittua mitä kaikkia helmiä onkaan jäänyt PS3:llä backlogiin (ja niitä onkin todella paljon!) sekä palattua myös joidenkin PC-pelaamiseni aikana kertyneiden pelien pariin hiljattain hankkimani Steam Deckin avulla. Oli suorastaan terapeuttista pelata rauhallisen tempon Eurotruck Simulator 2:ta, jonka perään olen jo pidempään haikaillut. Nyt alkoivat myös kuumottamaan kyseisen pelin eri puolille Eurooppaa sijoittuvat lisärit, sekä saman kehittäjän tekemä American Truck Simulator lisäreineen.

On se pelaaminen vaan tosi mukavaa hommaa, joten se kannattaa nimenomaan pitää mukavana, pelaamalla juuri sellaisia pelejä mistä aidosti nauttii. Joskus toki tulee tehtyä virhearvioita pelejä hankkiessa, ja näin nyt sitten kävi minulle ikävä kyllä Helldivers 2:n kohdalla. Hauskoja hetkiä pelin parissa kuitenkin sinulle ja muillekin pelistä nauttiville!
 
Viimeksi muokattu:
Tuli sellainen idea mieleen, että entäpä jos stratagemin saisi tilattua esim. yhdistelmällä L1 + X, toisen L1 + neliö, kolmannen L1 + kolmio, ja sitten kuluisi muutama sekunti ennen kuin "tilaus valmistuu", kunnes voi nakata tantereeseen pallukan vahvistaakseen tilauksen? Sehän vastaisi aikaa, jonka näppäily vie. Vastaavasti nykyisen mallin mukaan nopeammat näppäilijät säästäisivät aikaa tilatakseen tulitukea, vaikka siihen sisältyykin enemmän riskiä.

Aihetta sivuten: omasta mielestäni paska on niin sanotusti osunut jo tuulettimeen jos tulee niin kiire, että stratagemiä pitää alkaa tilailemaan kesken karkumatkan, kun viholliskööri on jo hengitysetäisyydellä. Ehkä sarjojen näpyttely ei enää häiritse niin paljoa, kun taustatuki on kunnossa. Esimerkiksi taustalla oleva turretti antaa suojatulta vihollisista irtautumiseen, tai taktisesti hyvin sijoitettu miinakenttä hidastaa vihollista, kunhan ei itse kävele siihen. Tiimitovereilta voi myös pyytää jeesiä jos ylivoima näyttää jyräävän yli.

Se on tosin hyvin tyypillistä, että esimerkiksi tasoilla 6-8 tulee välillä väkisinkin kiire, sillä kaikkia vastustajia ei mitenkään pysty torjumaan edes täyden tiimin voimin. Tällöin esimerkiksi henkilökohtainen suojakilpi, joka latautuu itsestään, antaa ne tarvittavat sekunnit tilata stratagem avuksi. Asiaa voi helpottaa vielä lisää, mikäli motoriikka taipuu stratagemien tilaamiseen oman hahmon juostessa riittävän isolla staminalla, jolloin ötöt eivät ehdi häiritä liikaa. Mainittu suojakupla torjuu siis niin lähitaistelu- kuin kaukotaisteluhyökkäyksiäkin.
 
Vaikka en ole hirveästi peliä ehtinyt pelaamaan vielä, niin tuntuisi että kaaos ja paniikki on tässä pelissä se juttu. Eli tuo stragemin käyttö on tarkoituksella hidasta. Yleensä sitä ei ehdi käyttää, jos viholliset pääsee liian lähelle.

Sama juttu tuon aseen lataamisen kanssa. Se pitää tietoisesti muistaa tehdä. Itsekin unohdan välillä ladata aseen, koska ei viitsi ladata liian aikasin ettei ammukset mene hukkaan :D
 
Stratagemit siihen TAP L1 niin juoksoo karkuun ja naputtelee siinä tilanteessa oikealla kädellä hetkessä reinforcet ja ilmaiskut tai mitä ny tarvii. Itte pelailen atm tuolla Impossiblella tai Suicide Mission, riippuu kummassa löytyy seurat.

Toistaiseksi vaan alussa pelasin ötötehtäviä muutaman, muutoin vedelly Automatoneja. Olihan se pari tuntia sittenkin mannaa ku laskeutumisalustalta nakkeli 6 annihilator tankkia paskaksi ja tuntui siihen pisteeseen helpolta kaikista kun kerrankin tuurilla kaikki meni koko pitkän tehtävän ajan putkeen (paitsi mitä nyt 2/4 oli hirvee kiire ja yks timeouttas just ennen extractia vaikka meil oli hirvee kasa sampleja, noh sai kentän reunalta mukaan :D)

Mut joo, ne Automatonien jammerit kyllä pistää ketuttamaan ts. stratagemit ei toimi. Siinä ku tulee muutama dropshippi ja annihilator tank niin alkaa olla aika kiire jammerin paskontaan.

Mut se yks tietty tiedemiesten saattelukentistä impossiblella kyllä ihan impossible, toisessa kenttämallissa sentäs jotain mahiksia.
 
Minunkin mielestäni juuri stratagemien näppäily on se juttu, joka tämän pelin erottaa kaikista vastaavista twin stick shootereista. Tai siis joka erotti sen ensimmäisen ja erottaa nyt tämän toisen niistä kaikista, öö, third person coop shootereista, vai mikä tämä nyt sitten onkaan :D

Juuri se epätoivo, kaaos ja sähläys on se juttu ja just sen takia ne stratagemit on pelin ydintä.

Ymmärrän jos joku haluaa pelata tällaista coop-räiskintää rennompana mutta ei se enää olisi Helldivers.

Niin ja tuli siis haettua tämä tänään kaupasta kun ei jaksanut enää lukea hehkutusta vaan piti päästä itsekin pelaamaan. Parasta on ollut tähän asti se tutoriaali ja introvideo. Varsinainen pelaaminen on vähän "tönkköä" mutta ymmärrän että se on sellaista tarkoituksella.

Tämän päälle kun pistäisi Alien-kuosit niin tunnelma olisi ihan täyttä Alienia. Epätoivoista räiskintää ylivoimaista ja loputonta vihollislaumaa vastaan.
 
Minunkin mielestäni juuri stratagemien näppäily on se juttu, joka tämän pelin erottaa kaikista vastaavista twin stick shootereista. Tai siis joka erotti sen ensimmäisen ja erottaa nyt tämän toisen niistä kaikista, öö, third person coop shootereista, vai mikä tämä nyt sitten onkaan :D

Juuri se epätoivo, kaaos ja sähläys on se juttu ja just sen takia ne stratagemit on pelin ydintä.

Ymmärrän jos joku haluaa pelata tällaista coop-räiskintää rennompana mutta ei se enää olisi Helldivers.

Niin ja tuli siis haettua tämä tänään kaupasta kun ei jaksanut enää lukea hehkutusta vaan piti päästä itsekin pelaamaan. Parasta on ollut tähän asti se tutoriaali ja introvideo. Varsinainen pelaaminen on vähän "tönkköä" mutta ymmärrän että se on sellaista tarkoituksella.

Tämän päälle kun pistäisi Alien-kuosit niin tunnelma olisi ihan täyttä Alienia. Epätoivoista räiskintää ylivoimaista ja loputonta vihollislaumaa vastaan.
Introvideolle muuten täältäkin iso peukku! Yksi parhaita koskaan näkemiäni. On kyllä jotenkin niin kutkuttavasti tehty läppä. Toki tuossa oli aika paljon apinoitu Starship Troopersin kuvioita, mutta toki niin on itse pelissäkin ötökkäjahteineen kaikkineen.
 
Ylös Bottom