Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monster Hunter Wilds

Onhan tämä ihan mainio.
Pystytkö vähän avaamaan mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Se on viimein löytänyt tasapainon hirviönmetsästyksen simuloinnin ja hauskanpidon välillä, ja uudet mekaniikat niin yksin- kuin moninpelissä takaavat, että vähemmänkin kokeneet pelaajat voivat nauttia sen tarjoilusta

Tämä pelisarja on pitkään kuumotellut, mutta vaikeusasteen säädön puute isoin kynnys aloittaa kun aikaa on vähän ja samaa kohtaa jaksa hieroa tuntia

Se on viimein löytänyt tasapainon hirviönmetsästyksen simuloinnin ja hauskanpidon välillä, ja uudet mekaniikat niin yksin- kuin moninpelissä takaavat, että vähemmänkin kokeneet pelaajat voivat nauttia sen tarjoilusta

Tämä pelisarja on pitkään kuumotellut, mutta vaikeusasteen säädön puute isoin kynnys aloittaa kun aikaa on vähän ja samaa kohtaa jaksa hieroa tuntia
Saumaton moninpeli niin online kuin offline-tilassa (eli AI-tyyppien kanssa) toimii upeasti, mekaniikat toimivat jouhevammin kuin aiemmin ja kaikkialla on painotettu vapautta pelata omalla tavalla, mikä adaltaa kynnystä roimasti.

Karak sanoi tuossa aikaisemmin linkkaamassani arvostelussa että peli on erittäin helppo verrattuna aikaisempiin osiin mitä tulee tarinaan. Sieltä löytyy haastetta endgamesta mutta tarinasta sitä ei kuulemma löydy.

Ymmärsinkö oikein että tässä olisi mahdollista törmätä muihin pelaajiin jotka metsästävät jotain ja voi sitte avustaa saumattomasti kaadossa?

Jos näin niin mahtavaa!
Kun pelissä käyttää SOS flare -laitetta, niin se kutsuu paikalle muita metsästäjiä. Ainakin testauksessa tämä oli automaattisesti sekoitus muita pelaajia ja tekoälyä. Eli ei ihan niin, että vaan hyppää mukaan kun näkee väkeä, mutta sen verran saumatonta etten itse miettinyt asiaa ollenkaan pelatessa.

Kun pelissä käyttää SOS flare -laitetta, niin se kutsuu paikalle muita metsästäjiä. Ainakin testauksessa tämä oli automaattisesti sekoitus muita pelaajia ja tekoälyä. Eli ei ihan niin, että vaan hyppää mukaan kun näkee väkeä, mutta sen verran saumatonta etten itse miettinyt asiaa ollenkaan pelatessa.
Kiitos, siistiä kuitenkin. Worlds itelle tuttu ja pidin siitä kovasti.

Betassa ainakin sai myös asetuksista valita että tuleeko SOSilla pelkästään muita pelaajia tai teköalyä vai sitten sekaisin molempia.

Eli ei tarvitse PS+:aa? Sit kyl lähtee ostoskoriin melko nopiaan.
Pitäisi toimia täysin offline ilman verkkoyhteyttä. Ainakaan en huomannut itse mitään katkoja edes silloin, kun netti pätkäisi viime viikolla pelatessa. Arvostelukappaleet on vähän erilaisia, mutta voin vielä tarkistaa illalla jahka olen himassa.

Eipä suorituskyvyn tai grafiikkojen puolesta juuri voi tuuletella. Performance modella (60 fps) peli pyörii keskimäärin 900p resoluutiolla..

Pelissä, jossa taistelut ovat koko homman ydin, mieluusti pelaisi korkeammilla freimeillä, mutta aikamoiselta puuroltahan tuo sillä modella näyttää.

Prolla peli näyttää paljon paremmalta ja pyörii hivenen paremmin. Selvää on silti että tämän mitä Pro tarjoaa olisi pitänyt olla perus PS5 saavutettavissa ja on selvää myös että RE pelimoottori ei ole hyvä open worlds peleissä sen osoitti jo Dragons Dogma 2. Toivonkin että Capcom lopettaisi sen käytön näissä avoimissa peleissä.

Peliä silti odotan kuin kuuta nousevaa ja enää mietin hommaanko Prolle vai PC:lle. Perjantaina mennään.

Mä meen ihan köyhien pS vitosella, oliko siinä mitään vaihtoehtoja valittavana? Jos on niin FPS ihan sama onko sitten vähän puuroa tai ei, peli on jo "hyllyssä" varattuna steelbook edition.

Prismalla käynyt taas Prismat ja peli on jo monen kaupan hyllyssä haettavissa. Itse varasin oman kappaleen noudettavaksi muutaman tunnin kuluttua PK-seudun Prismasta :p

Ensimmäinen lisää sisältöä tuova päivitys tulee reilu kuukausi julkaisun jälkeen. Voimakkaampia monstereita ja uusi pelaajien tapaamis alue.

Ylös Bottom