Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monster Hunter Wilds

Tuli tehtyä se virhe että katselin tästä hieman videoita ja alkoi heti houkuttelemaan. Olen 4 Ultimatea ja Riseä pelannut aiemmin ja molemmat jäivät kesken siinä 10-20 tunnin kohdalla. Nuo kyseiset pelit ovat itsessään olleet hyviä, mutta loppuu kiinnostus jossain kohtaa kun samoja vihuja pieksee useamman kerran putkeen että kerää tavaroita. Mitenhän sitä nyt saa pidettyä ostohousut vielä kaapissa edes kunnon alennuksiin asti...

Miten musta tuntuu että tän pelin arvostelut tulee olemaan hupaisaa luettavaa ainakin joidenkin "pelimedioiden" puolelta. Todnäk pelin naiskauneutta tullaan kritisoimaan, Gemma saa varmaan ryöpytystä koska on liian kaunis ja täten epärealistinen
Tarviiko tätä keskustelua tuoda joka ikisen pelin ketjuun?

Tarviiko tätä keskustelua tuoda joka ikisen pelin ketjuun?
Kuhan nyt vaa ähisin, ei oo intressejä tota enempää kirjoitella :) Kritiikkihän on pelimedian suuntaan eikä tätä peliä kohtaan.

Mieluummin itse aiheesta. Oon miettiny että millä asekombolla sitä pelais, onkohan tämä eka kerta kun saa kaksi asetta mukaan? Pääaseeks varmaan tulee se long sword ku sillä Worldissa pelailin mut mikäköhä sopis sille kaveriks. Tai tarviikoha mitää synergiaa sen enempää pohtia, ottaa sen mikä tuntuu hyvält.

Kuhan nyt vaa ähisin, ei oo intressejä tota enempää kirjoitella :) Kritiikkihän on pelimedian suuntaan eikä tätä peliä kohtaan.

Mieluummin itse aiheesta. Oon miettiny että millä asekombolla sitä pelais, onkohan tämä eka kerta kun saa kaksi asetta mukaan? Pääaseeks varmaan tulee se long sword ku sillä Worldissa pelailin mut mikäköhä sopis sille kaveriks. Tai tarviikoha mitää synergiaa sen enempää pohtia, ottaa sen mikä tuntuu hyvält.

Itsekkin lähden long swordilla kuten aina ykkösenä mutta toiseksi aseeksi ei ole mitään hajua. En tiedä onko sillä edes väliä että toimiiko jotkut asekombot paremmin mutta sittenhän tuo selviää.

Videoita katsellessa mietin joko hidas ase + nopea ase komboa tai sitten pitkän matkan ase tokaksi että voi iskeä isojen iskujenkin aikana.

Täysin tuntematon pelisarja mulle, en ole mitään näistä ikinä edes kokeillu. Ehkä joku Eternal Strands ja Dragon’s Dogma 2 ovat vissiin lähimpänä tätä joita oon pelannut. Jotain videota tästä katoin niin ei näyttänyt pahalta. Kannattaa varmaan mahollisuus antaa ennemmin tai myöhemmin? Aika paljon rooli- ja soulslike pelejä tulee pelattua.

Täysin tuntematon pelisarja mulle, en ole mitään näistä ikinä edes kokeillu. Ehkä joku Eternal Strands ja Dragon’s Dogma 2 ovat vissiin lähimpänä tätä joita oon pelannut. Jotain videota tästä katoin niin ei näyttänyt pahalta. Kannattaa varmaan mahollisuus antaa ennemmin tai myöhemmin? Aika paljon rooli- ja soulslike pelejä tulee pelattua.

Jos on Toukiden tai God Eater sarjoja pelannut niin ne on hyvin lähellä samaa. Tai EA:n vastine Wild Hearts.

Itse toivon, että haastetta piisaa. Ehkä mieluisin pelisarja itselleni ja kaikki osat psp-ajoilta lähtien pelattuna. Näissä vaikeus on ollut aina se juttu ja koukku kyllä. Jokainen moderni osa ollut edellistä helpompaa puljuamista, vaikka muuten peleinä menty harppauksina eteenpäin.

Itse varmaan Great Sword on ykkösvalinta aseeksi ja toisena mukaan voisi lähteä jokin jousipyssy, jos niihin ei enää tarvitse aivan niin paljon etukäteen ammuksia valmistella ja resursseja käyttää.

Oha näissä hieman souls meininkiä vaikka ei oikeastaan yhtään sinnepäinkään mut kuitenkin vähän on. Kyllä mä suosittelen kokeilemaan, jos ei MHWorlds tai MHRisella kiinnosta aloittaa niin eipä siinä mittään menetä jos aloittaa tästä uusimmasta, tarinahan näissä on tyyliin "iso mörkö on paha mörkö" mut ideana vaan lähtee noh, metsästää monstereita kerätä loottia ja parantaa itsestään vahvemman monsterien metsästäjän ja ei muuta ku kohti uusia monstereita.

Se mikä tässä itellä on ehkä vähän ihmetyksen aiheena kun monstereilla ei ole lainkaan health viivaa (elmämänviiva) mikä nyt onkaan virallinen nimi, joutuu vaan pieksee ja toivoo että kyllä se joskus kaatuu, möröt lähtee välil karkuun ja sit juostaan perässä, kyllähän ne alkaa voihkii ja ontuu nii tietää että kohta kuolema tulee.

Mutta joo, äärimmäisen koukuttava gameplay loop näissä, ainakin worldis ja rises, mh rise oli mun eka monster hunter, sitten hommasin mh worlds iceborne collectionin ja tästä tuli soulsien jälkeen yks lempi genreistä.

Tämä lähtee melko varmasti julkasupäivänä tai hyvin lähellä sen jälkeen hankintaan.

Jos ei ole koskaan pelannut ja haluaa kokeilla niin ainakin MH Rise lähtee PS storesta alta 10€. En näe Worldin hintaa kun omistan sen. Mutta niillä pääsee halvalla testaamaan mistä on kyse ja Risekin tarjoaa kymmeniksi tunneiksi pelattavaa.

Jos ei ole koskaan pelannut ja haluaa kokeilla niin ainakin MH Rise lähtee PS storesta alta 10€.

Myös Xboxilla sama hinta ja löytyypä tuo myös Game Passista. Myös Monter Hunter World on saman 9,99€.

Itsekään en ole pelannut kumpaakaan, mutta omistan Monster Hunter Risen Switchille fyysisenä kopiona. Eshopissa näyttäisi Nintendollakin olevan 9,99€ hinta tälle. Worldia ei Switchille ole julkaistu.

Peli vaikutti kyllä juuri passelille omaan makuun, mutta betan perusteella ei uponnut. Taistelusysteemi ei vaan napannut, eikä kamojakaan ilmeisesti päässyt päivittämään. Tekninen toteutus oli tosiaan aika pohjanoteeraus, mikä ilmeisesti on korjattu mutta sekään ei tilannetta pelasta. En vaan tajua miten laitetaan noin raakile versio betaan, luulisi karkottavan osan pelaajistakin.

Peli vaikutti kyllä juuri passelille omaan makuun, mutta betan perusteella ei uponnut. Taistelusysteemi ei vaan napannut, eikä kamojakaan ilmeisesti päässyt päivittämään. Tekninen toteutus oli tosiaan aika pohjanoteeraus, mikä ilmeisesti on korjattu mutta sekään ei tilannetta pelasta. En vaan tajua miten laitetaan noin raakile versio betaan, luulisi karkottavan osan pelaajistakin.
On se aika hyvin tiedossa mitä tulee, joten noi on enemmän nettipuolen testejä ja ehkä jotain tasapainotuksia yms hienosäätöjä.

Ai että, kyllä tätä onkin odoteltu. MH Tri aikanaan vei mennessään ja sen jälkeen on sarjan pelit enemmän ja vähemmän tullut koluttua läpi. MH World oli huikea hyppäys sarjassa eteenpäin, ja Wilds näyttää yhtä suurelta loikalta jälleen kerran.

Simppeli, mutta niin koukuttava looppi näissä aina on se juttu. Aina on tekemistä, aina on haastetta, aina on onnistumisen ja etenemisen fiilistä. Tarina on aina ollut sivuseikka, mutta nyt ehkä sekin on edistystä ottanut.

Switch-Axella on tullut Worldissa eniten hakattua, joten varmaan sillä mennään nytkin. Toisena aseena sitten joko joku nopea dual blade tai longsword, tai ehkä jopa yks lemppari, eli hunting horn. Worldissa oli ihan kiva vetää Palico-buildilla ja boostata vaa kisua torvella, ja toki välillä itsekin hutkia menemään. Myös onlinea tuli tuolla aseella pelattua.

Betaa lyhyesti aiemmin kokeilin, mutta päätin sitten kuitenkin jättää julkaisuun kaikki kokemukset. Sopivasti on julkkaripäivä vapaapäivä (ei tän pelin takia kuitenkaan) niin kyllä kelpaa.

Tämä on kyllä aika pökäle veto taas Capcomilta. Saat muokata hahmoasi kerran ilmaiseksi. Joten kannattaa miettiä tarkkaan.

"Both free and paid Character and Palico edit vouchers will also be available. All players can obtain one of each voucher for free on their platform’s store."

Oha näissä hieman souls meininkiä vaikka ei oikeastaan yhtään sinnepäinkään mut kuitenkin vähän on.
Mitä tähänki nyt sanois. :D

Kun sun pelimakua miettii, niin tää saattaisi toimia itsellenikin. Jo pelkästään ton kissahahmon takia tekis tää mieli hommata. Siis kattokaa tota karvalakkia. :eek:

Mitä tähänki nyt sanois. :D

Kun sun pelimakua miettii, niin tää saattaisi toimia itsellenikin. Jo pelkästään ton kissahahmon takia tekis tää mieli hommata. Siis kattokaa tota karvalakkia. :eek:
Tää jos mikä pelisarja on fashion soulsia vaikkei souls olekaan :) Kyl mä uskon et sä täst tykkäisit, koita ihmees vähä tuntumaa noil sarjan aiemmilla osilla kun halpoja ovat.

Sit sen huomaa. Lähin tän kanssa on varmaan toi Worlds.

Ensimmäinen arvio tullut ennenaikojaan (en tiedä koska embargo loppuu). Sen perusteella kyseessä on pakkohankinta kaikille sarjan ystäville ja helposti kokeilemisen arvoinen myös niille jotka eivät sarjaan ole tutustuneet. Arvostelijan mukaan PS5 suorituskyky oli moitteeton. Ei malttaisi odottaa perjantaita varsinkin jos loputkin arviot on yhtä hehkutusta.

Ylös Bottom