Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Game Pass uutiset ei siihen lopu. Sieltä on näköjään tänään tullut uusi Retro Classics osasto, jonne on julkaistu yli 50 peliä Activisionin katalogista vuosien takaa. Peleihin on ilmeisesti lisätty Achievementteja ja muuta modernia mukavuutta, kuten tallennukset.

Game Pass uutiset ei siihen lopu. Sieltä on näköjään tänään tullut uusi Retro Classics osasto, jonne on julkaistu yli 50 peliä Activisionin katalogista vuosien takaa. Peleihin on ilmeisesti lisätty Achievementteja ja muuta modernia mukavuutta, kuten tallennukset.

Nyt on sen verran retroa ettei enää noin kauas meikäläinen pysty. Vaikka vanhoja pelejä pelaankin mielelläni. :D

Tuota... Mikä tuo Retro Classics oikein on? Ei muuten mitään, mutta tippui leuka lattiaan kun näin mitä tarjontaa siellä on. Mm. The Adventures of Willy Beamish. Mitä hittoa? Pelasin tuota Amigalla kultaisella 90-luvulla. Mahtava peli. Ja oli tuolla pari Space Questiakin. :D

Tulevat pelit.

Nohhoh! Olen istunut aidalla Metaphorini kanssa aina julkaisusta ja oivasta demosta lähtien. Nyt voin keikahtaa aidan yli ilolla. Harmillisesti pelasin demon läpi Pleikkari-leirissä, mutta taitaa muutamat ensimmäiset tunnit kadota kohinaan, kun suhteuttaa koko pelin kestoon. Vaan mistä löytyy enää aika kaikkiin näihiin? Ehkä se on positiivinen ongelma.

Edelleen olen tyytyväinen valintaani jättää GP tauolle. En ehdi pelata edes ostamiani pelejä, saati jotta "joutuisi" kaikkea tätä sisältöäkin vielä läpikäymään. Ikävä tosin kaikkea GP:n indie-kamaa, mihin ei viitsi "uhkiksella" laittaa rahojaan. GP:n kautta pystyi helposti laittamaan tuntemattomia teoksia testiin ja ei haitannut jos ei iskenyt kun seuraava oli jo usein asennettuna valmiiksi jonoon.

Mikähän siinäkin on ettei vieläkään ole mitään kunnollista systeemiä, jolla pelejä voisi yksinkertaisesti testata tunnin tai pari. Eihän se tietysti kunnolla pelin tarjontaa esittelevää demoa vastaa mutta varmasti voisi keikauttaa ostopäätöksiä johonkin suuntaan.

Itselle GP olisi paras silloin jos sen saisi sillä taannoisella tarjoushinnalla. Nykyhinnoin tai edes muunnoksin tilattuna tuntuisi vähän samalta kuin tilata Netflix ja katsoa yksi jakso jotain sarjaa viikossa. Rahanhukkaa ja stressi siitä että pitää käyttää kun tilaakin. Ihan kuin ei jo ostetuista peleistä tulisi morkkista ja/tai stressiä. :D

Edelleen olen tyytyväinen valintaani jättää GP tauolle. En ehdi pelata edes ostamiani pelejä, saati jotta "joutuisi" kaikkea tätä sisältöäkin vielä läpikäymään. Ikävä tosin kaikkea GP:n indie-kamaa, mihin ei viitsi "uhkiksella" laittaa rahojaan. GP:n kautta pystyi helposti laittamaan tuntemattomia teoksia testiin ja ei haitannut jos ei iskenyt kun seuraava oli jo usein asennettuna valmiiksi jonoon.
Näiden isojen day one julkaisujen lisäksi juuri tähän Game Pass on ihan paras.

P.S. pelatkaa Lonely Mountains: Snow Ridersia. Se on huippupeli, johon juuri julkaistiin ilmaisena lisäsisältönä kokonaan uusi vuori laskettavaksi (ja pari uutta tähän liittyvää achievementtia).
Mikähän siinäkin on ettei vieläkään ole mitään kunnollista systeemiä, jolla pelejä voisi yksinkertaisesti testata tunnin tai pari. Eihän se tietysti kunnolla pelin tarjontaa esittelevää demoa vastaa mutta varmasti voisi keikauttaa ostopäätöksiä johonkin suuntaan.
Steamin kahden tunnin palaustusoikeus toimii vähän tähän tapaan. Toki siinä pitää pelistä maksaa, mutta jos ei nappaa, niin alle kaksi tuntia pelattuna saa rahat takaisin.
Itselle GP olisi paras silloin jos sen saisi sillä taannoisella tarjoushinnalla. Nykyhinnoin tai edes muunnoksin tilattuna tuntuisi vähän samalta kuin tilata Netflix ja katsoa yksi jakso jotain sarjaa viikossa. Rahanhukkaa ja stressi siitä että pitää käyttää kun tilaakin. Ihan kuin ei jo ostetuista peleistä tulisi morkkista ja/tai stressiä. :D
Minä maksoin muunnoksella vuodesta ja 4 kuukaudesta noin 117 euroa. Jos pelaan tämän ajanjakson aikana edes kolme isompaa peliä Game Passin kautta, niin palvelu on maksanut itsensä takaisin.

Tähän mennessä olen pelannut tällä ajanjaksolla seuraavat pelit läpi:
Dungeons of Hinterberg
Indiana Jones and the Great Circle
Lonely Mountains: Snow Riders
Ninja Gaiden 2 Black
Avowed
South of Midnight

Tämän lisäksi Oblivion Remastered kohta läpi (45 tuntia pelattu) ja Forza Motorsportia viimeistenkin kuukausien aikana useampi kymmenen tuntia. Tähän sitten vielä muutamat satunnaiset pelien kokeilut ja pahasti kesken oleva Atomfall.

Tietysti tämä on tosi henkilökohtaista. Mieltymykset ja pelitavat ja kaikki vaikuttaa, mutta en kyllä keksi tämän parempaa diiliä. En pelien enkä leffastreamauksen puolelta. Aivan hitosti pelattavaa tosi edulliseen hintaan. Eikä ole kyllä tarvinnut ottaa tuolla hinnalla edes mitään stressiä pelien pelaamisesta, kun kyllä nyt vuodessa ja 4 kuukaudessa sen pari peliä pelaa läpi joka tapauksessa.

Itse kyllä pidän Game Passista, mutta taitaa kyllä mennä lokakuussa tauolle. Kun olen sieltä lataillut pelejä testiin, mutta sitten ostanut kuitenkin omaksi ne kaikista kiinnostavimmat. Ja nyt pelejä on jonossa aivan hirveästi, lisää tulee koko aika. Aiheuttaa pientä ahdistusta jopa tämä tunku. Joten nyt jos vaan keskittyisi pelaamaan niitä omistamiaan pelejä pois, sitten siirtyisi takaisin Game Passin pariin. :D

Mulla menee kanssa game pass vanhaksi pian ja harkitsen jatkanko. En ole viime vuosina ehtinyt pelaamaan kunnolla muiden kiireiden vuoksi niin on mennyt vähän hukkaan ja ahdistaa myös pelaamattomat pelit. Toisaalta nyt on kyllä juuri tosi kiinnostavia pelejä kokeiltavana ja ehkä kiireetkin voivat alkaa helpottamaan. Olen nyt yrittänyt selvittää parhaita kikkailuita eikä kovin edullisia taida olla enää jäljellä. Coren muuttaminen Ultimateksi taitaa olla nyt se juttu ja auttaa, jos hommaa Coren jostain netin koodisivuilta.

Tästä vielä Xbox Retro Classics traileria

Warhammer 40k Space Marine Master Crafted Edition, eli ensimmäisen Space Marine pelin remaster tulossa 10.6.2025. Day one Game Pass.

P.S. pelatkaa Lonely Mountains: Snow Ridersia. Se on huippupeli, johon juuri julkaistiin ilmaisena lisäsisältönä kokonaan uusi vuori laskettavaksi (ja pari uutta tähän liittyvää achievementtia).
Juuri se eka osa oli yksi muistettavimmista GP-löydöistä ja tuo jatko-osa on nyt kummitellut mielessä. Ehkä kuitenkin silti parempi että ei tule enää enempää pelejä jonoon tai pelaukseen kun eilen asensin Clair Obscurin, aloitin Choruksen ja Switchillä on DK Returns kesken. Saati sitten se iso pino pelejä, jotka odottaa vuoroaan joko koteloissaan tai kovalevyillä. Ei ehi, ei ehi.

Steamin kahden tunnin palaustusoikeus toimii vähän tähän tapaan. Toki siinä pitää pelistä maksaa, mutta jos ei nappaa, niin alle kaksi tuntia pelattuna saa rahat takaisin.
Eipä se paljon Steam-käytännöt konsoleilla lämmitä. Olen yksinoikeudella konsolipelaaja.

Minä maksoin muunnoksella vuodesta ja 4 kuukaudesta noin 117 euroa. Jos pelaan tämän ajanjakson aikana edes kolme isompaa peliä Game Passin kautta, niin palvelu on maksanut itsensä takaisin.
No joo, vähän päälle 7 euroa, joten yksikin lyhyempi indie-teos kuukauteen jo enemmän kuin "oikeuttaisi" tuon rahallisesti. Kyse on kuitenkin enemmän ajasta kuin taloudesta. Ei se 7 euroa taloutta kaada mutta kun haluaisi saada tuota pelipinoa pienemmäksi, joten siinä ei kauheasti auta jos tulee uusi "tuutti" tuuttaamaan pelejä pelattavaksi.

Jos tulisi joku halvempi GP-tilaus, jossa olisi vain pienempiä teoksia, niin sitä voisin harkita. Niitä kun harvemmin saa fyysisenä muutenkaan, niin tavallaan tuntuisi ihan samalta pelata niitä GP:n kautta. Isommat nimikkeet haluan joka tapauksessa fyysisenä, joten niitä varten en Game Passia tarvitse.

Tietysti tämä on tosi henkilökohtaista. Mieltymykset ja pelitavat ja kaikki vaikuttaa, mutta en kyllä keksi tämän parempaa diiliä. En pelien enkä leffastreamauksen puolelta. Aivan hitosti pelattavaa tosi edulliseen hintaan. Eikä ole kyllä tarvinnut ottaa tuolla hinnalla edes mitään stressiä pelien pelaamisesta, kun kyllä nyt vuodessa ja 4 kuukaudessa sen pari peliä pelaa läpi joka tapauksessa.
Jos olisi vain pelkkä GP, ei muita konsoleita, eikä ostaisi pelejä, niin kyllähän tuo olisi toimiva vaihtoehto.

Se "stressi" tulee enemmän siitä, että on monilla satasilla ostettu pino pelejä, jotka vain kerää pölyä vuoroaan odottamassa. Ja sitten kun pelaisi niitä, tulisi olo että pitäisi myös käyttää sitä maksettua GP-tilausta riittävästi.

Kyllähän toki järjellä ajateltua voisi hyvinkin olla vaikka kuukauteenkiin käyttämättä GPassia mutta silti se jotenkin ahdistaisi siinä missä ahdistaa kun joku peli tai laite jää vähemmälle käytölle jonkin toisen pelin tai laitteen tieltä. Nytkin ollut Indyn vuoksi Donkey Kong venailemassa viimeisessä maailmassa ties kuinka pitkään.

Omalla pelityylillä tietysti ihan hiton iso merkitys. Itse teen aina kaiken ja kerään platinat jos yhtään järjen rajoissa mahdollista, joten yhden pelin kanssa saa menemään aika paljon aikaa ja samalla tilailee uusia tasaiseen tahtiin.

Joskus tuntuu että tämä oma peliharrastus on nykyään enemmän pelien hankkimista kuin pelaamista. :D

Joskus tuntuu että tämä oma peliharrastus on nykyään enemmän pelien hankkimista kuin pelaamista. :D
Jokunen viikko sitten meni 800 fyysisen pelin raja rikki omassa kokoelmassa, tarkka luku tällä hetkellä 817 peliä. Voin siis hyvillä mielin yhtyä tähän fiilikseen. :)

Ja silti pelaan Game Passista tosi paljon pelejä. Eihän tässä hommassa varsinaisesti mitään järkeä ole. :D

Toimii tuo palautus myös xboxilla.
No ehkä unohtui se oleellisin laittaa että jos se täytyy silti ostaa ja kyse on vain rahojen ja tuotteen palauttamisesta, niin ei se ole sellaista testiversion tarjoamista mitä hain alunperin takaa. On siis tuon kautta mahdollista mutta ei huvittaisi itse kyllä lähteä tuollaiseen refundailuun.

Niin onhan näissä tilauspalveluissa itselle juurikin se ongelma että mitä se maksaa ja mitä ehtii ja haluaa. Juuri mietin otanko PS extran nyt kun sieltä löytyy pelattavaa vai en. Miten paljon ehtii pelata = miten paljon se maksaa. Onko fiksumpaa vaan ostaa peli ja pelata sitä omaan tahtiin = miten pitkä peli on. Onko fiksumpaa vaikka ostaa se fyysinen ja pistää se eteenpäin ja pelaamisesta tuli maksettua kymppi tai kaks.

Kolme refundia voit laittaa kalenterivuoden aikana xbox storessa.... Jos muut ehdot täyttyy, eli ei liikaa pelattu tms. Niin tulee automaattisesti tilille. Joskus joutun käyttää jos peli ollutkin umpipaska tai saanut kilpailijalta halvemmalla. Pleikka storessa ei onnistu refund ollenkaan jos oot edes ladannut pelin itsellesi.

Jokunen viikko sitten meni 800 fyysisen pelin raja rikki omassa kokoelmassa, tarkka luku tällä hetkellä 817 peliä. Voin siis hyvillä mielin yhtyä tähän fiilikseen. :)

Ja silti pelaan Game Passista tosi paljon pelejä. Eihän tässä hommassa varsinaisesti mitään järkeä ole. :D
Fyysisiä pelejäkin on vino pino kiitos aiemman konsolipelaamisen. Helmenä PS Vitalle on paljon fyysisiä. Jäin miettimään tuota 800 ja katsoin PC:n playnite sovelluksella omani, ihan kaikkia siinä ei ole, mutta digitaalisia on 1200.

Isohkosta backlogista johtuen olen suosiolla jättänyt game passin väliin, minulle tulee halvemmaksi vain ostaa pelejä sitä mukaa kun ne tippuvat alennuksiin.

Fyysisiä pelejäkin on vino pino kiitos aiemman konsolipelaamisen. Helmenä PS Vitalle on paljon fyysisiä. Jäin miettimään tuota 800 ja katsoin PC:n playnite sovelluksella omani, ihan kaikkia siinä ei ole, mutta digitaalisia on 1200.

Isohkosta backlogista johtuen olen suosiolla jättänyt game passin väliin, minulle tulee halvemmaksi vain ostaa pelejä sitä mukaa kun ne tippuvat alennuksiin.
Vitan fyyisiset on muuten aika haluttua tavaraa. Ovat hyvissä hinnoissa. Niitä ei täältä löydy kuin 11 kappaletta.

Mutta joo, tietysti minullakin on varsinkin Xboxille ja PC:lle monen sadan pelin digitaalinen kirjasto tuon fyysisen kokoelman päälle. Yhtään ainoaa peliä ei tarvitsisi enää ostaa ja silti olisi loppuelämäksi pelattavaa. :)

Ylös Bottom