Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Black Myth: Wukong

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle tää on ollut tämän vuoden paras peli koska vasta jokin aika sit sain tämän pelattua. Onhan se haastava mutta neljännessä chapterissa on paikka missä saa grindattua nopeasti. Tästä löytyy tubesta monta videota mikäli kiinnostaa. Tuolla tulikin vietettyä aikaa ja loppu meni melko kivuttomasti
 
Oli joskus puhetta siitä olisi Sony ostanut vuoden konsoliyksinoikeuden pelistä itselleen. Ainakin PS ja Xbox version julkaisupäivät täsmäävät tähän spekulaatioon. Kiva että tulee, mutta en tiedä onko omille hermoille liian haastava. :)
Outoahan on ettei voi myöntää tällaista diiliä. Vedottu vaan siihen kuinka ongelmia Series S:llä.
 
Itse skippasin pelin julkasussa kun oli paljon puhetta, että se olisi jotenkin ylivaikea. Nyt ostin 20€ ja täytyy sanoa ettei chapter 3 mennessä mitään kauhean haastavaa ole kyllä tullut vastaan. Pelissä on kuitenkin aika paljon taisteluja helpottavia taitoja yms. Varmasti myöhemmin jotain pahempaa bossia vielä tulee, mutta tähän mennessä tuntuu että vaikeutta on pikkasen hypetetty ylöspäin.
 
Itse skippasin pelin julkasussa kun oli paljon puhetta, että se olisi jotenkin ylivaikea. Nyt ostin 20€ ja täytyy sanoa ettei chapter 3 mennessä mitään kauhean haastavaa ole kyllä tullut vastaan. Pelissä on kuitenkin aika paljon taisteluja helpottavia taitoja yms. Varmasti myöhemmin jotain pahempaa bossia vielä tulee, mutta tähän mennessä tuntuu että vaikeutta on pikkasen hypetetty ylöspäin.
Olet sitten kyllä varsin hyvä pelaaja, jos tuolta on tuntunut. Henkilökohtaisesti koin tuohon mennessä jo varsin kovia bosseja tulleen. Toki vaikeimpia on vielä edessä. Aika paljon jouduin grindaamaan jo tuossa vaiheessa hahmolle parempia kykyjä, jotta pääsin kunnolla etenemään.
 
Olet sitten kyllä varsin hyvä pelaaja, jos tuolta on tuntunut. Henkilökohtaisesti koin tuohon mennessä jo varsin kovia bosseja tulleen. Toki vaikeimpia on vielä edessä. Aika paljon jouduin grindaamaan jo tuossa vaiheessa hahmolle parempia kykyjä, jotta pääsin kunnolla etenemään.
Alku oli vaikein tässä. Sitten kyllä helpottaa aika paljon.
 
En ole luultavammin mitenkään hyvä pelaaja mutta tässä nyt on jonkun verran enemmän näitä "taikoja" yms mitä Souls peleissä ei ehkä samalla tavalla ole niin tuntunut helpommalta tähän mennessä mitä odotin.
 
En ole luultavammin mitenkään hyvä pelaaja mutta tässä nyt on jonkun verran enemmän näitä "taikoja" yms mitä Souls peleissä ei ehkä samalla tavalla ole niin tuntunut helpommalta tähän mennessä mitä odotin.
Pelitapa toki voi vaikuttaa paljon. Muistelen, että alkupuolella olin vähän jämähtänyt pelaamaan perinteistä melee-tyyliä, enkä käyttänyt taikoja silloin vielä paljoakaan. Sitten peli alkoi tavallaan helpottumaan, kun aloin taikoja enemmän käyttää. Kyllä siellä sitten kuitenkin loppupuolella pari itselleni tosi vaikeaa vihua tuli, ja jouduin jonkin aikaa hakkaamaan päätä seinään. Sivutehtäviä kannattaa myös tehdä, koska niillä saa merkittäviä helpotuksia juurikin noihin kahteen itselleni vaikeiksi muodostuneihin bosseihin.
 
Joo, kaiken koittanut tehdä mitä löytyy. Varmasti tosiaan tulee jotain vaikeampaa, ja itken kohta tänne
 
Nyt ollaan chapter 5. Pahimmat bossit tähän mennessä on ollut


Edit. Ei nyt näytä spoileria jostain syystä mutta kolme pomoa vähän tuottanut vaikeuksia tähän mennessä.
 
Ai ai ai! Kohta itsekin pääsen tähän käsiksi. Eli ylihuomenna. Tosiaan ennakkotilattu Deluxe Edition Xboxille digitaalisena, en tiedä olisiko edes fyysistä saatavilla. Olen vaan niin hurahtanut tuohon Journey To The West-tarinaan.
 
Tuli nyt pikaisesti aamulla testattua ja herranen aika, tämä on ehkä upein ja kaunein peli ikinä. Uskomattoman hieno! Pitää tänään ottaa pidempi sessio kun kotiin pääsee. Mutta wau!
 
Tuli nyt pikaisesti aamulla testattua ja herranen aika, tämä on ehkä upein ja kaunein peli ikinä. Uskomattoman hieno! Pitää tänään ottaa pidempi sessio kun kotiin pääsee. Mutta wau!
On kyllä hieno peli. Huikea kiinalaisen mytologian tunnelma on myös saatu tuohon ladattua! Tämä peli sekä Wuchang onnistuvat molemmat nimenomaan kyseisen tunnelman luomisessa aivan erinomaisesti.
 
Outoahan on ettei voi myöntää tällaista diiliä. Vedottu vaan siihen kuinka ongelmia Series S:llä.
Edelleen on mahdollista, että Xbox Series S:n kanssa oli jotain ongelmia, mutta pelihän näyttää pyörivän myös tällä pienemmällä Xboxilla 60fps ja näyttääkin ihan kivalta. Tämä ja se tosi asia, että peli julkaistiin Xboxilla tasan vuoden myöhemmin kuin pleikkarille kertoo edelleen mielestäni siitä, että jotain sopimuksia siellä saattoi olla taustalla. Oli miten oli, hyvä että nyt tätä pääsee pelaamaan Xboxillakin.

 
Edelleen on mahdollista, että Xbox Series S:n kanssa oli jotain ongelmia, mutta pelihän näyttää pyörivän myös tällä pienemmällä Xboxilla 60fps ja näyttääkin ihan kivalta. Tämä ja se tosi asia, että peli julkaistiin Xboxilla tasan vuoden myöhemmin kuin pleikkarille kertoo edelleen mielestäni siitä, että jotain sopimuksia siellä saattoi olla taustalla. Oli miten oli, hyvä että nyt tätä pääsee pelaamaan Xboxillakin.


Aivan varmana tässä oli sopimus kyseessä. Eikös tuo Black Myth: Zhong Kui kuitenkin tule myös Xboxille heti julkaisussa?

Tämä peli on kyllä koukuttanut itseni täysin. En oikeasti hirveästi ole välittänyt soulslikeistä (Elden Ring poislukien) mutta tämä on mahtava. Ehkä yksi syy siihen on ettei tämä ole todellakaan niin vaikea kuin voisi olettaa; kuoleman jälkeen et menetä mitään, voit vain yrittää uudestaan. Ja tässä on tarina! Aivan oikea tarina! Ja edelleen, näyttää uskomattoman upealta. Pyörii myös Series X:llä todella hyvin (itsellä Quality Mode käytössä).
 
Aivan varmana tässä oli sopimus kyseessä. Eikös tuo Black Myth: Zhong Kui kuitenkin tule myös Xboxille heti julkaisussa?

Tämä peli on kyllä koukuttanut itseni täysin. En oikeasti hirveästi ole välittänyt soulslikeistä (Elden Ring poislukien) mutta tämä on mahtava. Ehkä yksi syy siihen on ettei tämä ole todellakaan niin vaikea kuin voisi olettaa; kuoleman jälkeen et menetä mitään, voit vain yrittää uudestaan. Ja tässä on tarina! Aivan oikea tarina! Ja edelleen, näyttää uskomattoman upealta. Pyörii myös Series X:llä todella hyvin (itsellä Quality Mode käytössä).
Ainiin tässä oli se ettei menetä mitään. Eli käytännössä hahmonkehitystä tapahtuu kokoajan, niinkö? Voisi olla juuri sellainen soulslike, joka maistuisi itsellekin. Onko tallennuspaikat kovin pitkällä esim. pomovastuksista? Kuinka paljon tässä siis joutuu sahaamaan samoja polkuja kuollessaan?
 
Ainiin tässä oli se ettei menetä mitään. Eli käytännössä hahmonkehitystä tapahtuu kokoajan, niinkö? Voisi olla juuri sellainen soulslike, joka maistuisi itsellekin. Onko tallennuspaikat kovin pitkällä esim. pomovastuksista? Kuinka paljon tässä siis joutuu sahaamaan samoja polkuja kuollessaan?
Kyllä, hahmon kehitystä tapahtuu koko aika kun et tosiaan menetä mitään kuollessasi; et kokemuksia, et esineitä, varusteita, mitään. Siitä iso plussa itseltäni.

Ja mitä tulee tallennuspaikkoihin, niin tähän mennessä nuo alttarit olleet aina hyvin lähellä pomoja ja eikä tarvitse hirveästi sahata samoja mestoja. Tässä myös pikamatkustus eri alttareiden välillä, tietenkin. Mutta vaikka soulsliket eivät sytyttäisikään, suosittelen kokeilemaan tätä.
 
Kyllä, hahmon kehitystä tapahtuu koko aika kun et tosiaan menetä mitään kuollessasi; et kokemuksia, et esineitä, varusteita, mitään. Siitä iso plussa itseltäni.

Ja mitä tulee tallennuspaikkoihin, niin tähän mennessä nuo alttarit olleet aina hyvin lähellä pomoja ja eikä tarvitse hirveästi sahata samoja mestoja. Tässä myös pikamatkustus eri alttareiden välillä, tietenkin. Mutta vaikka soulsliket eivät sytyttäisikään, suosittelen kokeilemaan tätä.
Sellainen myyntipuhe sieltä nyt tuli että pitää tämä varmaan ottaa testiin.
 
Viimenen bossi tuottaa kyllä vähän hankaluuksia. Ei mikään ihan älytön liikkeiden puolesta mutta ihan liian innokkaasti tulee spämmättyä lyöntejä. Jos muutama päivä väliin ja koittais sitten.
 
Xbox porttaus on todella mielenkiintoinen. Siitä on poistettu raytracing joka mahdollistaa paremman suoriuskyvyn ja isomman resoluution mutta peli näyttää todella flatilta kun sen tilalle ei ole mitään rasterointi grafiikoita.

 
Peli sai tänään PC:llä ja PS5:llä ison päivityksen. Eritoten PS5:llä on ruuvattu suorituskykyä niin ruudunpäivityksen kuin latausaikojenkin suhteen parempaan kuosiin. Toivottavasti esim. Digital Foundry tekee tästä pian uuden vertailuvideon.

Experience Improvements
Bosses
Improved the combat experience against Yaoguai King "Giant Shigandang".

Interaction
Journeyer's Chart interface will guide the Destined One to Travel with Keeper's Shrine before any Journeyer's Chart has been obtained.
Improved the readability of the "Cleared" label in the "Load Journey" interface.

Performance
Integrated AMD FSR4. On compatible hardware, it will be available in the in-game Settings after updating the driver and enabling FSR4 in the driver settings. (PC)
Improved Compatible Mode. Now, with Compatible Mode enabled, ray tracing, frame generation, and some super-resolution functions will be temporarily disabled to help players avoid game launch failures caused by driver, hardware, or system abnormalities. (PC)
Adjusted the default graphics settings for certain graphics cards to match the various graphical changes in the current game version. (PC)
Significantly improved the lighting quality when Global Illumination is set to low, making it closer to the effect when Global Illumination is set to high. (PC)
Adjusted Performance Mode back to 60Hz, reducing input latency and achieving higher resolution than before. However, the lighting quality level has been adjusted to enhance performance. The original Performance Mode is still retained and renamed "Performance Mode (Legacy)". (PS5)
Improved the game's loading speed. (PS5)
Improved the clarity of certain textures. (PS5)
Improved CPU and rendering performance in numerous scenarios.
Improved memory usage in numerous scenarios.
Improved the quality of motion blur to mitigate the aliasing issues that occur when the camera pans.

Localization
Added language support for Czech.

Bug Fixes
Bosses
Fixed an issue where Yaoguai Chief "Top Takes Bottom & Bottom Takes Top" became undefeatable under certain conditions.
Fixed an issue where the iron ball failed to display properly during battles against Yaoguai Chief "Top Takes Bottom & Bottom Takes Top" under certain conditions.

Performance
Fixed several issues that caused screen ghosting and edge flickering. (PS5)
Fixed an issue where XeSS 2.0 failed to enable frame generation on some displays. (PC)
Fixed an issue where the game might crash on launch when both DLSS 4 frame generation and ray tracing were enabled. (PC)
Fixed multiple rendering errors in NXSR that caused ghosting and edge flickering, and improved NXSR's rendering quality. (PC)

Localization
Fixed text overlapping in the "Make Medicine" interface for certain languages.
Fixed voiceover and subtitle errors in certain cutscenes.
Fixed an issue where some text in Settings was not properly localized.
Corrected translation errors and fixed issues with spelling, capitalization, and terminology consistency in several languages.

Lähde: Game Science
 
Ylös Bottom