Ei siihen toista puhelinta tarvitse, jos vain uskallat sen muutaman minuutin ajaksi ottaa omasta puhelimestasi mobiilitukiaseman suojaukset pois päältä ja jakaa verkon langattomasti ilman salasanavaatimusta PSP:lle. Tietysti puhelimen pitää myös sallia tällainen toimenpide, en tiedä onko uudemmissa luureissa jotakin rajoitteita tätä koskien.
Uutisia! Joo eli tässä kävi nyt niin että olin kaverilla pari päivää auttamassa muuttohommissa, nii siel oli kaverilla modeemipömpylä 5g ja 2g yhteyksillä, skannasin huvikseni psp.llä ja löysi yhteyden joka sopii tähän muinaisvehkeeseen, pääsin nettiin jee.
Mutta ei sitten auttanutkaan siihen ongelmaan mihin alunperin yritin vehkeellä nettiin päästä, eli nämä kortilla olevat silent hillit ym koska lisenssit vanhentuneita jne, luki että "expired". No mitä mä nyt sit teen? PSN tilille ei enää psp.llä noin vaa mennä, eli sillä perus sähköposti salasanalla. Olen siis tätä ennenkin tehnyt mutta en enää muistanut niin pieni googletus auttoi, psp.llä, PS3 ei enää pääse tilille sillä perinteisellä menetelmällä, vaan pitää luoda joku väliaikainen salasana pc.llä tjsp.
Se väliaikainen salasana kun on luotu niin sähköpostilla ja sillä väliaikaisella salasanalla pääsee kirjautumaan, kannattaa laittaa myös ruksi (save password) ettei tätä prosessia tarvitse tehää jatkuvasti uudelleen.
Pitkän kikkailun jälkeen vihdoin sitten pääsin kirjautumaan psp.llä mun tilille, ei siinä sit auttanut kun mennä psp storeen ja ladata ne pari peliä uudelleen. No sehän onnistui, mutta ihmettelen että siinä lukee että tämä peli on nyt voimassa sinne 6.5.2026 asti? Nämähä ei ole mitään psn plus/ilmaisia pelejä vaan ihan rahalla ostettuja joskus 100 vuotta sitten tai näin ainakin muistelen, ihmettelen että miksi näissä on joku aikarajoitus? Että en muka omista näitä, pitää sit 2026 taas alkaa kikkailee.
Pitää sit varmaa yrittää pelata se läpi ennen kun taas umpeutuu. Sit mul on kyl jotain muitakin pelejä mitä ostanut psp.lle, (Suikoden ja joku echonrohme) niissä ei oo mitään aikarajoitusta ja olleet siel kortilla jo ikuisuuden, mut tämä silent hill ja resident evil on se aikarajoitus, onkohan nämä sit ollut joskus ps3.lle jotain plussa pelejä?
Taas esimerkki miten nämä digitaaliset vaan on ongelma vuosien päästä jos haluu retroilla.