Samaa täällä jo aikaisemmin sanoinkin, että jos tälle pelille antaa genressään 5/5 niin sitten on vaatimustaso aika matalalla. Mielestäni 5/5 tarkoittaa sitä, että peli on aivan erinomainen lähes joka osa-alueella, mutta tuo mielipide lytättiinkin täällä täysin. Kuitenkaan tässä ei mielestäni mikään osa-alue ole mitenkään mullistava taikka wau-fiiliksiä herättävä, grafiikat eivät ole kummoiset, peli harvemmin pelottaa, taistelu aika keskinkertaista, puzzletkin mielestäni olivat paljon parempia kakkosessa ja tarinaan en ota kantaa, koska se on aikalailla makuasia. Kuitenkin genren suuri ystävä olen ja peliä odotin todella kovasti, eli kyllä yritin todella paljon tykätä pelistä, mutta esimerkiksi Cronos jonka pelasin tämän jälkeen oli mielestäni paljon parempi teos.Voi jehna, olipa tuskainen kokemus. Läpipeluu (10h) vei kuukauden verran aikaa. Jos pelin alkupuolisko piti hieman edes tunnelman ja tarinan osalta imussa, niin kyllä loppupuoli oli sakeaa tervaa.
En saanut tarinasta irti Hesarin arvostelun peräänkuuluttamaa 5/5 -henkeä. Minulle pelissä ei ollut oikein lopulta mitään hyvää, vaan taistelun vaikeustasosta riippumatta yksi huonoimpia pelaamiani pelejä pitkään pitkään aikaan.
Minulle pelissä oli lähinnä yksi himmeä valopilkku, eli alkupuoliskon koulurakennus, joka jäi jollain tavalla mieleen ja antoi jonkinlaista SH-fiilistä. Tällä alueella osa puzzleista oli kohtalaisen kiinnostavia.
Yleensä en jaksa vaivata päätäni tällaisilla, mutta tämän pelin kanssa minun on todella hankalaa ymmärtää, miksi yleisesti ottaen peli on saanut ainakin kriitikoilta niin positiivisen vastaanoton. Niin ja se suurin harmistus, että eihän tämä ollut tippaakaan pelottava, ahdistava tai mitään siltä väliltä.
Ehkä pimeisiin iltoihin kokeillaan seuraavaksi Cronosta, jos se lähtisi paremmin![]()
Users score tällä f:llä on 7.0 kun taas Silent hill 2 9.1, joten en ihan yksin varmaan mielipiteeni kanssa ole. Antaisin tälle F:lle 3,5 tähteä ja 2 4,5-5 tähteä.