Nyt olen minäkin viimein päässyt testaamaan ja lähinnä kokeilin miten ohjaus toimii.
Tarkoitus oli pelata joyconit erillään gyro tähtäyksen kanssa, mutta tuolla tavalla ohjaus toimii ihan kuten wii versioissa eli kamera kääntyy vain ja ainoastaan viemällä tähtäin ruudun reunaan ja oikea tatti ei tee mitään.
Joten päätin sitten kokeilla sitä hiiri moodia ja ilokseni huomasin, että
NÄMÄ aiemmin ostamani silikoni suojat lisää just tarpeeksi muhkeutta joyconeihin mun pienille käsille joten hiiri moodissa tuo kumpu on vasten kämmentä ja nyt hiiri moodia voi jopa käyttää.
Ei tuo tietenkään pc hiirelle pärjää ja varsinkin jos koittaa siirtää tähtäintä vaan hieman niin huomaa ettei se oikein tykkää liikkua, mutta nopeammat liikkeet toimii ihan ilman lagia joten on tämä paaaaljon parempi mitä ps2 pelien hiirituki ja niitäkin on tullut pelattua ilman isompia ongelmia.
Pelasin ihan sohvalla istuen ja laitoin hiirimaton vaan vierelle kun noin mä pc pelejäkin pelaan.
Noiden suojien kanssa vasemman joyconin - napin painaminen tuotti kyllä ongelmia, mutta siitä selvisi kun määritin sen siihen ylempänä olevaan kylkinappulaan.
Plussaa myös siitä, että switch 2 versiota voi pelata myös ekan switchin ohjaimella jos haluaa.
edit:
On siellä sittenkin sellainen moodi jonka halusin.
Moodiksi dual stick fusion ja sitten kameran asetuksista enable motion controls päälle.
Kyllä mä silti aloitan hiiren kanssa kun sillä kääntyminen on niin paljon näpsäkämpää.
Eri juttu sitten kuinka nopeasti tulee käsi tai ranne kipeäksi