Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xsx
Kyllä tuossa viimeistään kolmisen vuotta sitten asiakaspalvelu muuttui suurelta osin trollaukseksi melkein joka paikassa. Aina saa tapella, että miksi "Simppa" tai "Aleksi" antaa saman vastauksen eikä ole lukenut aiempia viestejä. Eipä tietenkään, kun niitä ei ole olemassa tai ne ovat google translatella värkkäämässä Bangaloressa copy&paste vastauksia. On suorastaan luksusta, jos saa virolaisen asiakaspalvelijan.

Tähän täytyy nyt itse kommentoida sen verran, että kolme kertaa olen tuon chatin kautta joutunut asioimaan ja jokaisella kerralla on asiani hoitunut varsin mallikkaasti.
Viimeisin asiointi tapahtui n. kuukausi sitten.
Asiakaspalvelija jätti avoimen "ticketin" ongelmastani microsoftille ja parin päivän päästä asia oli hoidettu eli kannattaa kuitenkin yrittää ratkoa ongelmaansa chatin välitykselläkin.

Tähän täytyy nyt itse kommentoida sen verran, että kolme kertaa olen tuon chatin kautta joutunut asioimaan ja jokaisella kerralla on asiani hoitunut varsin mallikkaasti.
Viimeisin asiointi tapahtui n. kuukausi sitten.
Asiakaspalvelija jätti avoimen "ticketin" ongelmastani microsoftille ja parin päivän päästä asia oli hoidettu eli kannattaa kuitenkin yrittää ratkoa ongelmaansa chatin välitykselläkin.
Juu, yleensä itselläkin hommat hoitunut mallikkaasti. Nyt vaan meni surkeasti ja se turhauttaa.

Asha Sharma nyt oikein painoittaa että ollaan XBOX. Kesäkuun 7. päivä varmaan sitten nähdään mitä tämä oikeasti tarkoittaa. Jotain uutta konsolia tai PC hybridia tämä kyllä huutaa että saadaan homma trendaan.

Vuoden 2026 Xbox Games Showcase järjestetään sunnuntaina 7. kesäkuuta 2026, ja sen perään esitetään välittömästi erillinen Gears of War: E-Day Direct. Tapahtuma on osa laajempaa Summer Game Fest -viikkoa, ja sen aikana juhlistetaan myös Xbox-brändin 25-vuotisjuhlavuotta paluun tekevän Xbox FanFest -yleisötapahtuman.

Microsoft kyselee palautetta/kehitysehdotuksia Xboxin suhteen. Ei mikään ihme, että suosituin ehdotus on yksinoikeuksien palautus, mutta listalla on kyllä paljon muitakin hyviä ehdotuksia.

https://feedbackportal.microsoft.com/feedback/forum/fcafaf3d-8949-f111-bec7-0022482aa91b
Yksinoikeudet on vain vähän vaikea juttu siinä mielessä että itse olisin toivonut nimenomaan omia nimikkeitä eikä sitä että napataan tuttuja teoksia omalle alustalle. Siksi minun on vaikea pitää monia Xboxin nyky-yksinoikeuksia "oikeina" yksinoikeuksina.

Mikäli itse siis tuohon vastaisin, niin yksinoikeuksien kohdalle haluaisin tarkentaa että uusia ja omia nimikkeitä eikä kaupan kautta kotiin.

Tämä kaikki vielä pelaajalta, jolla on kaikki laitteet, jolloin yksinoikeudet ei sinänsä haittaa. Ottaisin vain mieluummin tosiaan uusia nimikkeitä kuin että rajataan yleisöä jo olemassa olevilta.

Joskin yksinoikeuksia ja muita syitä Xbox tosiaan kaipaa, jos meinaa konsoli-maailmassa pysyä eikä siirry johonkin muuhun.

Yksinoikeudet on vain vähän vaikea juttu siinä mielessä että itse olisin toivonut nimenomaan omia nimikkeitä eikä sitä että napataan tuttuja teoksia omalle alustalle. Siksi minun on vaikea pitää monia Xboxin nyky-yksinoikeuksia "oikeina" yksinoikeuksina.

Mikäli itse siis tuohon vastaisin, niin yksinoikeuksien kohdalle haluaisin tarkentaa että uusia ja omia nimikkeitä eikä kaupan kautta kotiin.

Tämä kaikki vielä pelaajalta, jolla on kaikki laitteet, jolloin yksinoikeudet ei sinänsä haittaa. Ottaisin vain mieluummin tosiaan uusia nimikkeitä kuin että rajataan yleisöä jo olemassa olevilta.

Joskin yksinoikeuksia ja muita syitä Xbox tosiaan kaipaa, jos meinaa konsoli-maailmassa pysyä eikä siirry johonkin muuhun.
Tavallaan samaa mieltä, mutta juurihan ne kaikista suosituimmat monialustajulkaisut ovat nimenomaan Xboxin omien studioiden tuotoksia. Forza, Gears, Sea of Thieves, Fable ja niin edelleen. Ei minuakaan niin haittaa jos Obilivion Remaster tai uusi Doom tulee kaikille alustoille, mutta kyllä noista omista sarjoista pitäisi pitää kiinni, että syy konsolin ostamiseen säilyy.

Tavallaan samaa mieltä, mutta juurihan ne kaikista suosituimmat monialustajulkaisut ovat nimenomaan Xboxin omien studioiden tuotoksia. Forza, Gears, Sea of Thieves, Fable ja niin edelleen.

Samaa mietin ja myös juuri näitä Microsoft on laajentanut eri konsoleille. Mutta onhan se tosiaan ennenkin kuultu, että Microsoftin ostamat yritykset eivät ole aidosti osa Microsoftia, kun Sonyn ostamat yritykset on orgaanisesti osa Sonya. Eri standardit.

Itselleni olisi aivan erinomaista, jos lopulta kaikki julkaisisi kaikille alustoille kaiken, mutta se utopia taitaa alkaa tässä Sonyn ilmoituksen jälkimainingeissa kääntyä toiseen suuntaan. Nyt sitten tosiaan odotellaan, että kääntyykö myös Microsoftin strategia jossain määrin konsoleilla vai ei.

Jos Microsoft aidosti haluaa panostaa konsolirautaansa, niin yksinoikeudella konsoleilla vahvemmin toimiminen on käytännössä pakollista. Mutta onko se lopulta paras tapa toimia, niin sitä varmaan nyt uusi johto miettii.

Samaa mietin ja myös juuri näitä Microsoft on laajentanut eri konsoleille. Mutta onhan se tosiaan ennenkin kuultu, että Microsoftin ostamat yritykset eivät ole aidosti osa Microsoftia, kun Sonyn ostamat yritykset on orgaanisesti osa Sonya. Eri standardit.
Niin tämä on ollut aina vähän erikoista. Jossain on joku häilyvä raja milloin ostaminen on orgaanista kasvua ja milloin sitä ei saisi tehdä.
Itselleni olisi aivan erinomaista, jos lopulta kaikki julkaisisi kaikille alustoille kaiken, mutta se utopia taitaa alkaa tässä Sonyn ilmoituksen jälkimainingeissa kääntyä toiseen suuntaan. Nyt sitten tosiaan odotellaan, että kääntyykö myös Microsoftin strategia jossain määrin konsoleilla vai ei.
Tämä olisi parasta, mutta ei tule tapahtumaan ja jos muut eivät tuo pelejään kilpaileville alustoille, niin kyllä Xboxilla siinä jää yksin lyhyt tikku käteen.
Jos Microsoft aidosti haluaa panostaa konsolirautaansa, niin yksinoikeudella konsoleilla vahvemmin toimiminen on käytännössä pakollista. Mutta onko se lopulta paras tapa toimia, niin sitä varmaan nyt uusi johto miettii.
Toivottavasti viime vuosien dataa on sen verran tarkasti katsottu ettei konsolien myyntikäyrien jyrkkä lasku voi jäädä huomaamatta.

Toivottavasti viime vuosien dataa on sen verran tarkasti katsottu ettei konsolien myyntikäyrien jyrkkä lasku voi jäädä huomaamatta.

Ei varmasti ole jäänyt huomaamatta, mutta ei Microsoft ole varsinaisesti rautatalo, vaan tekee softaa ja toisaalta mahdollisimman paljon softaa myymällä voi tehdä kokonaisuudessaan parempaa bisnestä kuin pakottamalla kuluttajat oman konsoliraudan pariin.

Microsoft tekee pelejä juuri nyt kaikille konsoleille ja PC:lle, joten monialustaisuus on täysin läpi koko kentän. Sen typistäminen takaisin pelkästään omaan konsoliin ja PC:lle olisi yllätys, mutta ehkä jonkinlainen keskittyminen omaan konsolirautaan voisi olla perusteltavissa.

Ylös Bottom