Fabre#4
Well-Known Member
Asia ei kaikille faneille ole ollenkaan noin yksinkertainen. Eikä se ole ollut sitä myöskään kaikille näyttelijöille! Esimerkiksi 80-luvulla Bondia näytellyttä Timothy Daltonia suostuteltiin osaan jo huomattavasti aikaisemmin, mutta näyttelijä itse totesi, että on liian nuori Bondin rooliin. Vähän myöhemmin hän sitten roolin sai ja otti ja niistä kahdesta leffasta tulikin ainakin omaan makuuni erittäin hyviä. Daltonin versio ja tapa esittää Bondia on muuten puheiden mukaan lähimpänä sitä, mitä Flemmingin kirjojen Bond oli ja on.Bond on enemmän idea kuin mikään tietty naama. Äkkiseltään lyhyen trailerin perusteella ostan että tässä on nyt nuori Bond. Valmis peli sitten kertoo onko hahmossa sitä hiomatonta "Bondia", jota kohti hahmo toivottavasti pelin tai pelisarjan aikana kehittyy.
Tietysti jokainen näyttelijä toi ja tuo oman versionsa hahmolle, mutta kyllä jokaisella näyttelijällä on ollut myös niitä samoja piirteitä. Kaikki näyttelijät ovat olleet 'keski-ikäisiä' ja tummia. Kaikissa on ollut charmia. Connery, Moore, Lazemby, Dalton, Brosnan ja Craig ovat esittäneet hahmoa hieman eri tavoilla, mutta tietynlainen ulkoinen habitus ja tyyli siellä on aina ollut. Bond ei ole mikään tietty naama, mutta tiettyjä samankaltaisuuksia siellä on ollut aina. Tietyt asiat kuuluvat Bondin ulkonäköön ja käytökseen, vaikka näyttelijä onkin vaihtunut moneen eri kertaan.
James Bond on käsite ja legenda. Kun puhutaan salaisesta agentista, niin Bond on se, joka tulee mieleen ensimmäisenä ja mielikuva on aina se pukuun pukeutunut tumma keski-ikäinen charmantti herrasmies. Sille on syynsä, että Bond on Bond, agenttien eliittiä. Sille on syynsä, että elokuvasarja on pysynyt relevanttina yli 60 vuotta. Bond on se, joka agenteista tulee ensimmäisenä mieleen ja sille on syynsä, että vasta hänen jälkeensä ajatellaan näitä Cruisen Ethan Hunteja tai Keanu Reevesin Wickejä.
Minulle James Bond on, ja tulee aina olemaan, tumma keski-ikäinen charmantti herrasmies. Muita vaihtoehtoja voi koittaa tarjota, mutta en minä pysty niihin suhtautumaan kovinkaan vakavasti.