Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

HideoMiyamoto

Well-Known Member
1702063132129.png

Nimi: Grand Theft Auto VI
Kehittäjä: Rockstar Games
Julkaisija: Rockstar Games
Alustat: PS5,Xbox Series, PC
Lajityyppi: TPS, Sandbox
Julkaisu: Konsolit 2025
Kotisivut:
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/grand-theft-auto-vi




1701761366412.png
1701761400058.png
1701761455478.png
1701761474846.png
1701761501230.png
1701761537999.png


Peli on nyt virallisesti julki ja ensimmäinen traileri ulkona. Huhut olivat oikeassa monelta osin ja peli näyttää todella upealta. Odotuksissa meni ykköseksi aivan ylivoimaisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan uusi GTA aina ollut iso juttu. Itse tosin en ole jaksanut hypettyä tästä kun GTA V oli itselle vähän pettymys.

IV:stä jäin kaipaamaan hyvää tarinaa, riemukasta fysiikkamoottoria ja kaikista parhainta ajomallinnusta mikä peleissä on ollut. Vaikka ei paljon sivutekemistä ollut, niin silti yleinen perseily oli hauskaa.

Ai että rupesi mieli alkaa pelaamaan IV:tä :)

Muttajoo, tossa asioita joita toivon tähän. Tietenkin jotain mullistavaa odotan RDR2:n tapaan. Toivotaan parasta.
 
Näytä liitetiedosto 11768

Nimi: Grand Theft Auto VI
Kehittäjä: Rockstar Games
Julkaisija: Rockstar Games
Alustat: PS5,Xbox Series, PC
Lajityyppi: TPS, Sandbox
Julkaisu:
Kotisivut:
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/grand-theft-auto-vi



Tehdään nyt tällekkin oma ketju niin ei tarvi tuota spekulaatio ketjua täyttää GTA VI jutuista. Täydennän tätä sitten kun saadaan oikeaa infoa. Nyt sitten jokainen voi avata omat spekulaatio hanat ja toiveet mitä peliltä haluaa. Eli huhuissa on että huomenna julkistetaan peli ja saadaan ensimmäinen traileri.

Tommoseksi oon sen Logon just ajatellut. GTA V on myös noussut brittien listoilla joten merkit alkavat olemaan selvät:

 
Jaa'a, saapa nähdä mitä sieltä on tulossa. Nykyään kun joka toinen peli on open world niin saa rockstarin porukka olla kunnolla keksinyt jotain mullistavaa, että tästä jaksaisi sen kummemmin kiinnostua. Toivoisin itse tyyliltä enemmän nelosen vähän vakavampaa fiilistä, verrattuna vaikka vitoseen.
 
Nelosen vakava juoni oli vaan typerästi ristiriidassa itse pelimaailman kanssa.
Olihan se hölmöä, että ensin Niko puhuu vakavasti kokemuksisaan sodasta ja sitten tuleekin tehtävä, jossa ajetaan nettikahvilaan, jonka nimi on vapaasti käännettynä pilllu.

Mulle GTA:ssa se juttu on vapaan maailman lisäksi nimen omaan se Rockstarin huumori jossa naljaillaan ja parodioidaan lukuisille populaarikultturista tutuille asioille.
 
Nelosen vakava juoni oli vaan typerästi ristiriidassa itse pelimaailman kanssa.
Olihan se hölmöä, että ensin Niko puhuu vakavasti kokemuksisaan sodasta ja sitten tuleekin tehtävä, jossa ajetaan nettikahvilaan, jonka nimi on vapaasti käännettynä pilllu.

Mulle GTA:ssa se juttu on vapaan maailman lisäksi nimen omaan se Rockstarin huumori jossa naljaillaan ja parodioidaan lukuisille populaarikultturista tutuille asioille.
Tuohan siinä nelosessa oli kieltämättä isoin ongelma että peli yritti olla vakava, mutta oli silti GTA tapaan tuollaista vähän töhöä huumoria. Mutta siitä huolimatta nautin pelistä todella paljon. Se sentään pysyi suht järkevissä mittasuhteissa. Vitonen meni välillä vähän liian yli Saints Rowin tyyliin.

Itselle parasta olisi jos tämä kutonen olisi yhdistelmä nelosta ja vitosta. Eli juoni olisi muistettava ja olisi myös niitä vähän vakavampia asioita mukana, mutta sitten olisi myös iso maailma jossa olisi monipuolista sisältöä, hauskoja viittauksia ja vitsejä.

Mutta sen nyt tietää että peli myy aivan älyttömästi oli peli sitten minkälainen tahansa.
 
Ainahan se on iso tapaus kun uus GTA paljastetaan, nyt ei vaan ittelle oo iskeny oikein mitään intoa/hypeä kun huhut taas alkoi vellomaan. Ainakaan vielä siis ei ole yhtään intoilua päällä. Enempikin on tullu nyt mieleen että montahan kertaa ne meinaa ton tulevan sitten myydä mulle. GTA V kun ostin 3 kertaa, ensin XO:lle, sitten PS4:lle ja vielä PC:llekin. No eihän se tyhmä oo kuka pyytää, vaan.. :D
 
Itsellä on kanssa jäänyt hypet pois tällä kertaa, mutta nyt kun asiaa ajattelen niin näin on tuntunut käyvän joka toisen pelin kanssa.

San Andreasin kanssa hype oli erittäin korkealla ja luin pelilehtia kuukausia ennen julkaisua, välillä saman lehden artikkelin uudestaan ja uudestaan. Sen ostinkin julkaisussa (sain tilt.tv verkkokaupasta viikon etuajassa sen ja kaikki koulukaverit olivat erittäin kateellisia) ja peliä tuli tykitettyä pitkään. Taisi olla ihan ensimmäisiä pelejä missä tuli tehtyä aivan kaikki.

GTA IV:n kanssa ei ollut minkäänlaista hypeä ja ostin sen joskus alennuksesta Xbox 360:lle, pelasin kerran läpi ja se jäi siihen.

GTA V:n kanssa hype olikin taas aivan taivaissa ja taas tuli luettua kaikki mahdolliset jutut uudestaan ja uudestaan julkaisun lähestyessä. Verkkokauppa.comista tilattu special edition tuli juurikin julkaisupäiväksi, mutta jäi kuitenkin jumiin postiautomaattiin sillä sain automaatin avauskoodin vasta seuraavana päivänä. Aika siitä hetkestä kun näki että peli olisi automaatissa siihen että koodi kilahti puhelimeen oli kyllä erittäin tuskallista.

Mutta itse VI:stä. Hypeä ei pahemmin ole enkä ole mitään vuodettuja videoitakaan katsellut. Voipi olla että tämäkin peli pääsee "odota alennuksia" listalle ellei sitten satu tulemaan juuri sellaisessa välissä ettei ole muutakaan kiinnostavaa pelattavaa, mutta epäilen että sellaista väliä löytyisi. Tarinallisesti hypeä syö myös se että VI:ssä on taidettu mennä jonkinverran samaan suuntaan kuin V:ssä useamman pelattavan hahmon kanssa, mutta nyt hahmoja olisikin kaksi. Edelleenkin kaipailisin kovasti paluuta yhteen päähenkilöön, jolla olisi pitkä tarina San Andreasin tyyliin. Vaikka V:stä pidinkin erittäin paljon, koin että useampi pelattava hahmo teki pelistä hieman sirpaleisen ja jokaisen hahmon oma tarina oli aika lyhyt.
 
Itseäni en ole sen kummoisemmin kuumotellut tämän pelin osalta, GTA V:n aloitin useita kertoja vuosien varrella ja vasta neljännellä (PS5 päivitys tuli ulos) uudelleenaloituskerralla pelasin sen läpi. Kyllähän sitä ihan mielellään pelasi ja oli ajoittain hyvää läppää muttei omilla listoilla mikään huippupeli.
GTA 2-4 (+San Andreas) kaikkia pelattu, mutta läpäisemättä mielenkiinnon lopahtaessa. En kyllä muista tuosta kakkosesta että voiko sitä edes läpäistä.

Tokihan tämä VI menee ostoon ja kokeiluun heti kun tulee. Toivottavasti yllättää minutkin positiivisesti ottaen huomioon vähäisen kiinnostukseni aiempia osia kohtaan! :)
 
Eiköhän se hype sieltä pompsahda, kun saadaan eka traileri. Rockstar kumminkin sen luokan paja, että painiiko kukaan muu edes samassa luokassa? Cd project red yritti, mutta meinasi nielaista itsensä. Moni muukin yrittänyt luoda vastaavia avoimen maailman pelejä, mutta ongelma on siinä, että Rockstar on jo edellä. Tarkoitan siis sitä, että aikalailla järjestään samantyylisissä peleissä avoin maailma ja sen tapahtumat ovat sekä sisällöllisesti että laadullisesti jäljessä.

Itsellä siis kovat odotukset. Harmillista että näiden järkäleiden tekeminen kestää nykyään niin tolkuttoman kauan. Oi niitä aikoja kun samalle konsolisukupolvelle saatiin kolme Grand theft autoa.
 
Itseäni en ole sen kummoisemmin kuumotellut tämän pelin osalta, GTA V:n aloitin useita kertoja vuosien varrella ja vasta neljännellä (PS5 päivitys tuli ulos) uudelleenaloituskerralla pelasin sen läpi. Kyllähän sitä ihan mielellään pelasi ja oli ajoittain hyvää läppää muttei omilla listoilla mikään huippupeli.
GTA 2-4 (+San Andreas) kaikkia pelattu, mutta läpäisemättä mielenkiinnon lopahtaessa. En kyllä muista tuosta kakkosesta että voiko sitä edes läpäistä.

Tokihan tämä VI menee ostoon ja kokeiluun heti kun tulee. Toivottavasti yllättää minutkin positiivisesti ottaen huomioon vähäisen kiinnostukseni aiempia osia kohtaan! :)
Itselläni täysin samat fiilikset ollut GTA-peleistä jo pidemmän aikaa. Nuo GTA IV ja V menivät toki vähän pitkin hampain läpi. Molemmat olivat sellaisia yli vuoden kestäneitä ikuisuusprojekteja kampanjansa suhteen, kun ei vaan mielenkiinto oikein meinannut pysyä. Itse en ole mikään Rockstarin pelien hahmojen ja tarinoiden ystävä. Se huumori toimii itselleni vain hetken ja alkaa sitten aika pian toistaa itseään. Eikä itse pelimaailman rakennekaan noissa peleissä ole ollut itselleni kovin mielekäs. sivuaktiviteetit ovat jotenkin niin irrallisia, eivätkä yleensä palkitse kampanjaan liittyen tai oikeastaan millään muullakaan tavalla.

Kyllä noita siis hetkittäin on voinut pelata, mutta itselleni ovat sitten kuitenkin olleet yleensä sellaisia keskinkertaisen ja hyvän pelin välimaastossa pyöriviä varsin raskaita tekeleitä. En millään lailla hypellä odota uutta GTA:ta. Tulee sitten kun on tullakseen, ja tulee se varmaan hankittua sitten joskus, mutta minkäänlaista odotuskiimaa en koe pelin suhteen.
 
Itsellä ei ole superisti hypeä, mutta silti jos tulisi myyntiin huomenna, niin ostaisin miettimättä hetkeäkään. RDR2:n maailma kohtaamisineen ja muineen oli upein ja hienoin pelimaailma, mitä on koskaan ikinä nähty. Jos ei usko, niin tää aiemmin julkaistu juttu puhukoon puolestaan. Varmasti uusi GTA pääsee samoihin sfääreihin.

 
GTA hahmot ovat ainakin jotkut jo aivan överi yliampuvia sirkuspellejä, RDR hoitaa mun mielestä paljon paremmin mitä tulee tarinaan ja hahmoihin, toki siinäkin mahtuu sekaan niitä överihahmoja mutta ei ihan niin ärsyttävän gta tasoa. Vuosia on jo kulunut niin montaa gta vitosesta ja gta onlinea paukutettua semmoset reilut 6000h nii ähky on iskenyt (yllätys)
Sitä maailmaa on laajennettu ja tehty sinne jo kaikkea mahollista mitä mielikuvitus voi enää tuoda gta maailmaan nii kyllä rockstar saa keksiä paljon muuta tälläkertaa kun vain uuden mapin ja hahmot. Enkä itekään ole varma onko tämä monihahmo juttu enää niin hienoa.

GTA san andreas hypeen tuskin päästään mitä ylempänä jo mainiittiin jossa luettiin kaikki pelit lehdet moneen kertaan ja julkasupäivänä juostiin vpdeehen jossa ilmoitettiin ettei peliä tullutkaan, siitä sitten hätäinen poika juoksi anttilaan jossa onneksi hyllyt pursui.

Kaikesta huolimatta peli tulee myymään miljoonia ja itse olen varmasti sen ostamassa, mutta ennen sitä saadaan vielä odottaa muutamia kuvia jossa poseera gta online hahmo t paita päällä ja siitä sit internet taas spekuloi kuinka ensi viikolla tulee traileri. Itse uskon kun näen sen oikeesti omilla silmillä, kaikki ennen sitä kuuluu "rockstar työntekijä pierasi" kategoriaan.
 
Neloselta tykkäsin tosi paljon. Fysiikat, ajomalli, hyvä tarina ja hahmot, synkkä mutta hieno tunnelma. GTA5 taas tuntui olevan suunniteltu esiteineille, päinvastainen kuin GTA4. En tykännyt yhtään.
Jotenkin jos pitää veikata niin GTA6 jatkaa GTA5 linjalla kun se on myynyt niin älyttömiä määriä. Ei ole hypeä hirveästi. Toki tulee ostettua sitten kun tulee ja siinähän sen näkee että onko tämä vaan jatkoa GTA5:lle.
 
No oxtää "La Kaalikeitto" sivusto nyt joku varteenottettava vai onks vaa taas "asiantuntijat asialla". Ei se nyt tarvii mitään asiantuntijaa kun se on jo ilmiselvää että mun äitikin ymmärtää että seuraava iso rockstar julkasu graafisesti on aina isompi kun edellinen ja ehkä vielä vähän päälle. Sitäpaitsi mistä ne nyt voi tietää ku eivät ole mitään pelikuvaa vielä nähnyt, ellei toi ole sit joku virallinen "La Kaalikeitto" sivusto jossa kirjoittaja/kirjoittajat ovat päässeet ihan omilla silmillä näkemään GTAVI pelikuvaa ja nyt mehustelevat siel.
 
Tiedä tuosta. Google translaten kautta lukaisin tuon eikä siellä nyt oikeastaan ollut mitään ihmeempiä.
Tuosta linerista mikä tuolla sivustolla oli: "graafinen hyppy RDR 2->GTA VI on suurempi kuin GTA V->RDR 2"
Hmm, niin. GTA V ensipainos ei tosiaan ollut mikään kummoinen herran vuotena 2013 verrattuna RDR2..
 
Ylös Bottom