Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

2010 FIFA World Cup South Africa [PS3]

Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Damn, noi haastattelujen lupaamat uudistukset kuulostaa ainaki aika mahtavalta ottaen huomioon, että yleensä uuden urheilupelin kanssa käteen jää lähinnä vaan uudet grafiikat eikä pelimekaniikkaa oo jaksettu viilata.

Mitä tossa haastattelussa kertoi, niin ainakin näihin asioihin on panostettu. YouTube - EA Sports FIFA World Cup 2010 South Africa Game (joku linkittikin tämän jo).

- Chip shot tehty vaikeammaksi
- Hyökkääjät säilyttää momentumin paremmin korkeiden pallojen haltuunotossa (JEAH!)
- Puolustajat purkaa pallon heti eikä tartte monta kosketusta, jolloin pallo monesti kimpoilee boksissa suoraan hyökkääjälle (DOUBLE YEAH!)

Parempaa presentaatiota kaipaisin vielä, nimenomaan ne hyvät replayt ois aika mahtavaa. Toisekseen kunnolliset maali celebrationit ois hyvä, nythän se Fifa 10:ssa vaan katkasee johonki random juhlimisanimaatioon, vaikka omat ukot ois aivan eri paikoissa, niin ne teleporttaa yhtäkkiä kulmalipulle juhlimaan tai jotain.
Ei mitään super tärkeää, mutta kyllä noi pikkuasiat kummasti nostaa sitä fiilistä.

Toisekseen noi uudet rankkarit on aika legendaarisen oloset, kestääkö hermo :D

Harvemmin hypettyny mistään pelistä nykyään, mutta tää voi olla oikeesti aika legendaarinen. Fifa 10:ssaki on niin vähän viilattavaa, että ne pienet asiat ko sieltä vielä niputtais pakettiin niin ois aika unbeliavable peli kasassa.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Vihdoin ovat saanet uudet selostajat. Taisi kuitenkin tuo "pääselostaja" olla ainakin FIFA 2005 ja 2006 peleissä. En kyllä silti jaksa innostua tästä, vaikka hienolta näyttääkin. Tää peli on magee ja upee sen kisojen ajan, jonka jälkeen ainakin ite heittäsin hyllyyn pölyyntymään. Varmasti samat uudistukset on myös FIFA11 pelissä.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Vihdoin ovat saanet uudet selostajat. Taisi kuitenkin tuo "pääselostaja" olla ainakin FIFA 2005 ja 2006 peleissä. En kyllä silti jaksa innostua tästä, vaikka hienolta näyttääkin. Tää peli on magee ja upee sen kisojen ajan, jonka jälkeen ainakin ite heittäsin hyllyyn pölyyntymään. Varmasti samat uudistukset on myös FIFA11 pelissä.

Itelle taas World Cupit Ja UEFAt on aina olleet niitä oikeita Fifoja, maajoukkueita löytynyt aina paljon enemmän kun normi versiosta eikä erimaiden liigat ainakaan kiinnosta mua paljonkaan. Tän vuoden wc versio jää kyll väliin kun tuli Fifa 10 jo hankittua. World cup versiot tulevat olemaan myös niin kauan ykkösvaihtoehto ennen kuin Veikkausliiga saadaan mukaan. [ps3:lla kirjoitan, siksi huonoa tekstiä.]
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Mitä noita videjä kattonu, niin presentaatio on kuin onkin parantunu. Sanohan se pelin kehittäjä siinä haastattelussaki, että ne tuo takasin "Broadcast stylen" tai jotain. Eli lisää välianimaatioita kuten pettyneitä katseita ohivedetyn laukauksen jälkeen etc. Broadcastin voi laittaa myös valikoista pois, mutta luulis tuovan vaan lisää fiilistä.

Uudet kommentaattorit vähän mietityttää. Fifa 10:ssa on meikästä ainaki aivan loistava commentary verrattuna melkein mihin tahansa urheilupeli selostukseen mitä oon kuullu. Paitsi jossain änärissä joskus tais olla suomenkielinen selostus, se oli aika ässä :D
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Oikein hienoltahan tuo pelivideo näytti, aina siihen asti kun tulivat ne hirveät maalituuletukset, jotka veivät immersion ja fiiliksen aika tehokkaasti, yksi jamppa heittää MM-kisapelissä jotain tiputanssia ja joukkuekaverit ihmettelevät vaisuina taustalla. Tuuletukset ovat kyllä yksi typerimmistä gimmickeistä ikinä, eivät tuo mitään uutta peliin, päinvastoin. Olisivat edes lyhentäneet niitä.

Muuten kyllä ihan jees vaikutelma, pallon liike vaikuttaa realistisemmalta kuin FIFA 10:ssä, harmi ettei videossa ollut kunnon vetoja.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Noi tuuletukset on kyl jotain aivan uskomatonta *piip*! Ikinä en oo tykänny tästä "manual celebration" jutusta, onks se nyt ollu 09:stä lähtien mukana. Tai no siis, on se tavallaan ihan jees mut ois kivempi nähä sellasia tuuletuksia missä koko joukkue fiilistelee. Niinku aina oikeissaki peleissä pelaajat halailee siellä maalin jälkeen jne. Mieluummin kattelis jotain tollasia "realistisempia" tuuletuksia ku jotain idioottimaisia tansseja.

Mut muuten kyllä näyttää *piip* hyvältä. Voihan se olla että tää tulee ostettua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Joo ihan samaa mieltä tosta, mut kai noi on vaan pelkkiä manual tuuletuksia? Ei kait nyt tollasia tuuletuksia voi tulla defaultilla painamatta mtään, ois muuten aika uskomatonta skeidaa.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Noista tuuletuksista tulee mieleen, että EA:n talossa on ollut joku kisa siitä kuka keksii älyttömimmän/typerimmän näköisen tuuletuksen.

Muuten oikein hyvältä vaikuttaa kyllä. Ja tilauksessahan tuo jo onkin. Aloitetaan peli sitten Afrikassa/E-Amerikassa.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Joko jo? Itse en pääse konsolin ääreen tänään, joten ensipuraisunäkemyksiä demosta kaivataan pikaisesti - erityisesti siitä, miten 2010 vaikuttaa eroavan FIFA 10:stä.
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

FIFA 10 moottorila fakta riittää jo mulle ostamaan tämän. Parannukset ovat plussaa ja maavalikoima on huikea. Kyllä sitä nyt kisoja pitää fiilistellä prkl!

MUTTA, pieni twist!

Ostamme tämän pelin kaveriporukalla. En lähtisi laittamaan sitä 60e tähän tosta vaan, ellen olisi hyvin rahoissani palkkapäivänä pienessä tinassa futisfiiliksissä kevätilmassa...

Mun mielestä täysin ostamisen arvonen, jos kotiin kerääntyy kaveriporukkaa katsomaan kisoja anyway, 5-10e per nenä ei loppupeleissä paljoa ole, jos pääsee pelaamaan monta tuntia. Pelaamme muutenkin vakiona FIFA10 lähinnä seurajengeillä joten tämä on kingiä vaihtelua!


LET THE GAMES BEGIN!
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Toivottavasti jotain maali tuuletuksia on karsittu pois. Mitä nyt kattonu jostain trailerista, tms, nii kyllähän se fiiliksen laskee nollaan, ku teet esim. luca tonilla maalin, ja se rupee jtn brassi tansseja siinnä tanssimaan.:rolleyes:
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Toivottavasti jotain maali tuuletuksia on karsittu pois. Mitä nyt kattonu jostain trailerista, tms, nii kyllähän se fiiliksen laskee nollaan, ku teet esim. luca tonilla maalin, ja se rupee jtn brassi tansseja siinnä tanssimaan.:rolleyes:

Juu, en tiedä ketään kenen mielestä noi itse tehtävät tuuletukset on hyvä juttu. Itse pelaan lähinnä netissä ja kyllähän noita tulee tehtyä, mutta ainoastaan ärsyttämismielessä. Ja veikkaan että vastustajat tekevät niitä samasta syystä. Piiri pieni pyörii ja kierre on valmis ;)

Vaikka skriptattu on aina skriptattu niin ei voi olla ihailematta PES:sin tuuletuksia, jotka vaihtelevat aika kivasti pelitilanteen ja -tuloksen mukaan. 6-1 kavennusmaali ei aiheuta juuri mitään tuuletuksia mutta 94 minuutilla tehty 1-0 maali taas aiheuttaa hirveän hulabaloon ja jätkät hyppivät toistensa päälle.

No, mielipiteensä kullakin mutta futiksessa maalinteko on sen verran harvinaista hommaa, että maalituuletuksia pitäisi kohdella vakavasti! Pikkujuttuhan tämä oikeasti on ja mua voi hyvällä syyllä väittää pikkusieluiseksi mutta ykkösvitutuksen aihe mulle koko modernissa FIFA-sarjassa :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

No, mielipiteensä kullakin mutta futiksessa maalinteko on sen verran harvinaista hommaa, että maalituuletuksia pitäisi kohdella vakavasti! Pikkujuttuhan tämä oikeasti on ja mua voi hyvällä syyllä väittää pikkusieluiseksi mutta ykkösvitutuksen aihe mulle koko modernissa FIFA-sarjassa :D

Aivan samaa mieltä olen. Ei siinä mitään jos tuuletukset olisivat sellaisia perustuuletuksia, kättä ilmaan ja pieni hyppy, mutta nämä tiputanssit sun muut breikdääns liikkeet kuuluvat muualle.

Ja sitten demoon: Illalla ilman muuta lataukseen ja jos hyvin käy niin sitä pääsee myös illalla kokeilemaan. Fifa 10:ä pelasin syksyllä semmoset 20-30 peliä ja kiinnostus lopahti. Nyt toivon, että herää edes pieni futiskuume tämän demon jälkeen, vaikka puoliajat vain tuon 2min kestävätkin, ja sitä kautta mahdollisesti myös peli päätyy hankintalistalle. Eihän tossa kahdessa minuutissa ehdi edes omasta puolustuspäästä vastustajan maalille.. :confused: Demolta eniten odotan pelillisiä uudistuksia, mitä niitä sitten ikinä olikaan.

E: 18:02, Kiitoksia infosta Timppa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Hyvät kanssaveljet, Demo on nyt ladattavissa, kokoa 1074MB :)
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Official PlayStation Magazinen jonkinnäköinen yksinoikeusarvostelu ilmestyy ensi viikolla, mutta siitä on tihkunut jo jotain tietoja. Arvostelun yhteenvetolause on seuraavanlainen:

"The only downside? Brilliant though FIFA 10 is, once you’ve played this there’s no going back."

Eihän noista tietenkään saa eikä voi liian suuria johtopäätöksiä vetää, mutta kyllä tollaset lausahdukset aina lämmittää

OPM:n arvosana pelille on

9/10

Lähde:

http://fifasoccerblog.com/blog/opm-review-fwc/
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Noniin kun jotkut pyysivät pikkuarvosteluja demosta, niin kerron nyt alustavasti muutaman pelikerran jälkeen joitain puolia, joihin olen jo törmännyt.

+Välianimaatiot! Tulee heti paljon realistisempi fiilis, kun kuvataan pelaajia ja valmentajia esim. ennen rajaheittoa.
+Syöttäminen kevyempää. Ei tarvitse painaa nappi pohjassa, jos tahtoo vähän pidemmän syötön, vaan pallo lähtee helpommin. Tietysti mielipidekysymys, miten itse tykkää, itse tykkään tästä.
+Painostusta (ympyrää kun ei itsellä palloa) pienennetty huomattavasti. Vaikeampaa pallon saanti, ja saa itse tehdä enemmän sen eteen.
+Vedot lähtevät realistisemmin, ja tekoäly jo muutamassa pelissä yrittänyt hyviäkin kuvioita, ja vetoja kauempaa kuin 16m sisältä.
+ Vaparit ovat huomattavasti vaikeampia ainakin omalla osallani.

-Tuo sama laulu raikaa koko ajan, joka jo joissain videoissa esitelty. Kesken pelin siis kun painaa Start-nappia, ymmärrätte sitten kun kokeilette.
-Joukkueiden vähyys. Vähän enemmän kuin 2 olisi kiva olla, mutta kyllähän nämäkin ovat paremmat kuin isäntämää Etelä-Afrikka ja vaikka sitten Pohjois-Korea (eikös kisoissa ole kumminkin mukana?)


Lisäilen listaan lisää, jos nyt kerkeää jotain huomata, kun ei aivan hirveästi kerkeä pelata vielä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Joo toisaalta jäi vähän ristiriitaiset olot....

Tuntui todella hyvältä, mutta kun suoraan hyppäsin kympistä jota äsken pelailin, niin ei tossa nyt niin ihmeellistä eroa tuntunut olevan, et oisko se päivitys ollut kuitenki paikallaan vaan, eikä kokonaan uutta peliä...

Noh, sit ku aloin tarkemmin tota miettii, niin kyllä tossa on paljon semmosia pikku uudistuksia, ja pelaajat näyttävät paljon paljon paremmilta, ja kun miettii joukkueiden määrää jne niin kyllä se uuden pelin ansaitsee.

Syöttely tosiaan paljon helpompaa ja fiilistä koko pelissä ihan eri tavalla kuin fifa10:n huippu otteluissa. Oli pakko pistää ääntäkin kovemmalle kun jotenkin olin jo kisafiiliksissä mukana, ja tosiaan itelläki pisti silmään toi miten valmentajan reaktioita yms näytetään..

Rankkareitakin oli pakko koittaa siten et kahdel ohjaimel otin toistuvasti rankkareita ja paljon parempi systeemi kuin vanha.

Aluks olin tosissaan fiiliksissä et no joo, päivitys ois riittänyt, ja nyt muutamien pelien jälkeen siinä fiiliksessä että sais nyt jo olla julkkaripäivä et vois hakea ton gamestopista
 
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Demossa pelataan 2 min puoliajoilla kuvitteellinen Group Stage -ottelu(eli MM-kisojen alkulohko-ottelu), jossa joukkeet ovat Espanja ja Italia.
Valikot ovat upeat, mutta joukkueiden valintavalikko on mielestäni sekava, sillä ne valitaan maapalloa pyörittämällä. Vinkkinä mainittakoon, että alkuvalikosta starttia painamalla pääsee suoraan Italia-Espanja otteluun.

Kun itse otteluun pääsee, on tunnelma mahtava. Stadionin karnevaalimeininki todella välittyy loistavasti ja luo erittäin onnistuneesti oikeaa fiilistä (tämä on henkilökohtaisesti erittäin tärkeää). Uudet valaistustehosteet yhdessä parempien graafiikkojen kanssa ovat todella onnistuneita. Pelaajien naamat näyttävät erittäin hyviltä ja kentän nurmikko on törkeän nätin näköinen. Pienenä kuriositeettina mainittakoon, että audio valikossa on oma kohta Vuvuzuelalle :D Tämä viime kesän esi MM-kisoissa vihastuttanut ja ihastuttanut torvi soi siis myös pelien aikana luoden pelille, viime kesän kisat muistettaessa, aidon tunnelman.

Peliaika on tosi lyhyt ja pelistä on vähän vaikea saada otetta ennen kuin se jo päättyy. Areenaa ei ole ikävä kyllä, eikä siis uusittua rankkarisysteemiä pääsee testaamaan kuin ainostaan pelitilanteessa. Mielestäni pelinopeus(slow) on ehkä jopa hieman nopeampi kuin FIFA10:ssä, ikävä kyllä. Muuten konepellin alla jyllää vanha tuttu FIFA10 pelimoottori. Eli jos piti FIFA10:sta, pitää myös tästä.

Pieniä eroja varmasti löytyy, mutta siihen tarvitaan hieman enemmän paneutumista ja pidempiä pelejä. Mitä nyt ihan lonkalta heitettynä, niin tuo fysiikka toimii paremmin ja reilummin, ja ainakin itse pystyin syöttämään (pelaan täysin manuaali-asetuksilla) pienemmistä väleistä kuin FIFA10:ssä.Tämä on iso plussa.

Noin 8 pelin kokemuksella voin myös sanoa, että vastustaja teki realistisia harhasyöttöjä moneen otteeseen, jollaisia en FIFA10:ssä mielestäni havainnut.

Loppukaneetti:

Tunnelma vastasi täysin isoja odotuksiani. Kavereiden kanssa tulee pelailtua tätä samalla sohvalla ja oikea kisafiilis on silloin tärkeää, ja tähän peli tarjoaa loistavat puitteet jo demon perusteella. Gameplay:n osalta en hirveitä muutoksia edes odottanut, eli tältä osin termi FIFA10.5 on oikea.

Jos olet futis- ja FIFAfanaatikko, tulee tämä olemaan pakko-ostos.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 2010 FIFA World Cup South Africa [PS3 Hype]

Komppaan joka sanan temen postauksesta.

Koskaan ennen nää turnaus yms. kisatapahtuma pelit ei ole minua kiinnostaneet. Samaa kirjoittelinkin tämän tredin alussa, että tuskin tääkään kiinnostaa. Mutta, kun peliin pääsi siis ihan jo valikkoon, niin alko fiilis nousta.

Mitään negatiivista en näin muutaman matsin pelanneena löytänyt. Ainut huono puoli, että erä kestää sen 2min, eikä siinnä maaleja ehdi tekemään ei sitten millään, ellei pelaa noilla helpoilla tasoilla.

Itse pidän tärkeinä noita välivideoita matsien aikana, ja ne tuntui ensimmäistä kertaa _järkeviltä_
vaihtelin pelaajia ihan mielenkiinnosta, että minkälaisia animaatioita sieltä tulee, niin ei mitään vakavaa, mutta se valmentaja näyttää ku se ois siellä kentän puolella eikä siellä kalkkiviivojen oikealla puolen. :D Huomasin kanssa, että kun jomman kumman kansallisalulu soi, niin yleisöstä kuului niitä vuvuzula ääniä. Ainakin viime kesän esikarsinta turnauksessa silloin oli vuvuzulat hiljaisia, ja saman tien kun kansallislaulut oli soitettu, niin ne pärisi soimaan.

Missään tapauksessa älkää laittako vuvuzulia äänettömiksi pelissä! Ellei ne tee teillä päänsärkyä:p Itekkään en niist IRL tykkää, mutta jos ne kuuluu ensi kesän Etelä Afrikan turnaukseen, niin so be it.

Ehdottomasti menee harkinta listalle.
 
Ylös Bottom