Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

3rd Maailman sota!

yoshi

New Member
Niinkuin välkyimmät meistä ovat saattaneet huomata, Yhdysvallat aikovat hyökätä Irakiin ja syöstä Sadam Husseinin vallasta. Näyttää siltä että jenkeillä on liittolaisena ainakin Iso-Britannia. Ranska, Saksa ja Venäjä eivät tietääkseni kuulu kunnolla vielä kenenkään puolelle, mutta varmaan sotaan tulee mukaan vielä lisääkin valtioita. Ymmärrättekö, tämä ei ole historiaa. Tämä ei ole elokuvaa. Tämä ei ole peliä. Tämä on tätäpäivää ja täyttä totta. Tämä on kolmas Maailman sota! Kerrottakoon vielä että sota on 95% varma. Itse olin aluksi todella jyrkästi sotaa vastaan, mutta muutin mieleni kun kuulin että Sadam Hussein on hullu, psyko joka on tappanut satojatuhansia viattomia ihmisiä ja tappaa edelleen ellei sitä syöstä vallasta ja täytyy muistaa että jos Sadam saisi kehiteltyä tarpeeksi aseita, sehän voisi tuhota koko maapallon! Itse olen siis yhdys valtojen puolella ja minusta jenkkejen kannattaisi liittoutua Irakin kansanarmeijan(joka on myös Sadamia vastaan) kanssa. Mitäs mieltä te olette tästä sodasta? Oletteko sotaa vastaan vai sodan puolesta ja kenen puolella olette?
 
Tottakai olen sillä kannalla, että myös Lähi-Idän ihmisille palautettaisiin heidän oikeutensa. Enkä myöskään missään nimessä haluaisi, että sota puhkeaa, vaikka se nyt näyttääkin erittäin todennäköiseltä. Siinä ei kukaan muu kärsi kuin sivulliset. Toivotaan, että asia ratkeaa paremmin päin ja mahdollisesti ilman minkäänlaisia suurempia väkivaltaisia selkkauksia, mutta Yrjö Pensaan logiikan ja organisoinnin tuntien tämä voi tulla kestämään vuosia...

Saksa muuten myönsi ainakin olematta mukana minkäänlaisissa sotatoimissa.
 
Yoshi kuule, USA käyttää Saddamia tekosyynä hyökätä Irakiin että pystyvät vahvistamaan itseään yhä enemmän. Tässähän on vain kyse yhdestä asiasta ja se on öljystä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Huoh, ja taas mennään metsään :( Kuulepas Yoshi, ei asiat ole ihan noin yksikertaisia.
Ajattelin vaan että tää vois olla ihan ajan kohtanen keskustelun aihe, voisitko Petteri kertoa mikä siinä meni metsään?
 
Oi miten syvällistä, miten syvällistä... *huoh*

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Tässähän on vain kyse yhdestä asiasta ja se on öljystä.

Ja Pensaan kannatusluvuista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan yoshi
voisitko Petteri kertoa mikä siinä meni metsään?

En ole Petteri, mutta ensinnäkäin voitaisiin lähteä siitä, että jos yksi valtio "jyrää" toisen se on kaukana maailmansodasta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan yoshi
muutin mieleni kun kuulin että Sadam Hussein on hullu, psyko joka on tappanut satojatuhansia viattomia ihmisiä ja tappaa edelleen ellei sitä syöstä vallasta ja täytyy muistaa että jos Sadam saisi kehiteltyä tarpeeksi aseita, sehän voisi tuhota koko maapallon! Itse olen siis yhdysvaltojen puolella ja minusta jenkkejen kannattaisi liittoutua Irakin kansanarmeijan(joka on myös Sadamia vastaan) kanssa.
Jos Yhdysvallat hyökkäisi jokaisen viattomia ihmisiä tappavan valtion kimppuun, eihän siitä mitään tulisi. Mm. Turkki teurastaa kurdeja täysin huoletta, eikä kukaan puutu asiaan, koska Turkki on tärkeä jäsen Natolle, erityisesti nyt kun se antaa jenkkien käyttää lentokenttiään.
Ei Irak ole ainoa valtio joka voisi tuhota koko maapallon, mm. Pohjois-Korealla, Iranilla, Pakistanilla ja Intialla on ydinaseita.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Yoshi kuule, USA käyttää Saddamia tekosyynä hyökätä Irakiin että pystyvät vahvistamaan itseään yhä enemmän. Tässähän on vain kyse yhdestä asiasta ja se on öljystä.
Entä World Tride center ja muut terrori iskut? Sadam Husseinin vallan alla kärsivät ihmiset? Ei, kyllä siinä jotain hyvääkin on että Sadam syöstään vallasta. Vaikka en mikään Pensas fani olekkaan ja pidän yhdysvaltain hallintoa kunnian himoisena ja rahan ahneena paskana(siis joissain määrin) eli vähän kuin Microsoftina, niin silti uskon että pusikkolla ei ole paljon valinnan varaa. Joko antaa Sadamin tappaa ihmisiä ja kehitellä rauhassa aseita joilla tuhota maapallo tai hyökätä ja estää sen aikeet, vaikka sitten öljykenttiä silmällä pitäen...
 
No eikös Saddam ole läheisissä yhteyksissä Alkaidaan, ostanu sille aseitakin. Tietää varmaan senkin missä Osama kuppaa...
 
Re: Re: 3rd Maailman sota!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kumppe
Jos Yhdysvallat hyökkäisi jokaisen viattomia ihmisiä tappavan valtion kimppuun, eihän siitä mitään tulisi. Mm. Turkki teurastaa kurdeja täysin huoletta, eikä kukaan puutu asiaan, koska Turkki on tärkeä jäsen Natolle, erityisesti nyt kun se antaa jenkkien käyttää lentokenttiään.
Ei Irak ole ainoa valtio joka voisi tuhota koko maapallon, mm. Pohjois-Korealla, Iranilla, Pakistanilla ja Intialla on ydinaseita.
Njoo, onhan se noinkin, mutta näiden muiden mainitsemiesi valtioiden hallitsiat ovat paljon yhteistyö haluisempia ja selvä järkisempiä kuin Sadam, eikä niistä näin ollen ole vaaraa maapallon turvallisuudelle...
 
En ole tarkemmin perehtynyt tähän asiaan, mutta sanottakoon, että Saddam Hussein on hirmudiktaattori, joka olisi syöstävä vallasta mahdollisimman nopeasti, mahdollisimman vähällä väkivallalla. Mutta onko se mahdollista ilman sotatoimia? Tuntuu "vähän" siltä, että maailmanpoliisi USA aikoo hyödyntää tilanteen hyökkäämällä Irakiin. Mutta millaiseksi koko ruljanssi vielä kehkeytyy, on ainakin minulle vielä melkoinen mysteeri. :rolleyes:
 
Re: Re: Re: 3rd Maailman sota!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan yoshi
Njoo, onhan se noinkin, mutta näiden muiden mainitsemiesi valtioiden hallitsiat ovat paljon yhteistyö haluisempia ja selvä järkisempiä kuin Sadam, eikä niistä näin ollen ole vaaraa maapallon turvallisuudelle...

Väitätkö että esim. Pohjois-Korean johtaja on sitten yhteistyöhaluisempi ja selväjärkisempi kuin Saddam?
 
Jos joku maapallon tuhoaa niin se on USA, ei mikään Irak tai vastaava valtio jonka USA pyyhkii kartalta alta aikayksikön jos sille päälle sattuu. Saddam ei suinkaan ole yhtä tyhmä mies kuin Bush. Hullu on hullu mutta tyhmä hullu on se jota ei saa päästää valtaan.
 
Ääh.... :(

Voisiko BBS:n sääntöihin lisätä kiellon amerikkalaisten politiikasta puhumisesta? Tekee todella pahaa lukea kirjoituksia, joiden ainoa anti on näyttää kuinka mustavalkoisia ja tyhmiä ihmiset ovat.

Lukkoa lukkoa, jooko? :eek:
 
Ranska, Saksa ja Venäjä eivät tietääkseni kuulu kunnolla vielä kenenkään puolelle, mutta varmaan sotaan tulee mukaan vielä lisääkin valtioita.

Ranska ja Saksa ovat nimenomaan tuoneet ilmi kielteisen kantansa sotaan. Toivotaan nyt parasta - ehkei se sota sytykään jos Bush tajuaa että sotatilan julistamattomuus ei olekaan poliittinen häviö, kuten eräässä televisio-ohjelmassa mainittiin.

PS. Pohjois-Korean poliittinen johtaja nukkuu erään haastattelun mukaan yleensä n. neljä tuntia yössä - mielenterveys tuskin tästä ainakaan nousee. Mitenkähän mahtaa olla Bushin ja Husseinin yöunien laita - tai Tony Blairin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trevor
PS. Pohjois-Korean poliittinen johtaja nukkuu erään haastattelun mukaan yleensä n. neljä tuntia yössä - mielenterveys tuskin tästä ainakaan nousee.

Kim-Jong Il (meniköhän oikein) on ihan ihme jehu. Ennen sen 60-vuotis synttäreitä satoi vuorella, jossa se oli syntynyt (huomaa: vuorella jossa se oli syntynyt) tasan 60 senttiä lunta tasan 60:nä päivänä. Melekonen jeesus.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ääh.... :(

Voisiko BBS:n sääntöihin lisätä kiellon amerikkalaisten politiikasta puhumisesta? Tekee todella pahaa lukea kirjoituksia, joiden ainoa anti on näyttää kuinka mustavalkoisia ja tyhmiä ihmiset ovat.

Lukkoa lukkoa, jooko? :eek:
Joo, ainoa järkevä viesti koko ketjussa. Turha puhua asioista, joista kenelläkään ei kumminkaan ole mitään varmaa tietoa tai täyttä ymmärrystä. Toisaalta, kyllähän mielipiteitä saa aina olla... Joo, mutta itse en ota mitään kantaa koko hommaan. Saa mun puolesta vaikka tuhota toisensa, kunhan sen vaikutukset ei ylety tänne. :) No ei, onhan se sota aina pahasta.
 
Ylös Bottom