[video=youtube;sRifj-2EEKs]http://www.youtube.com/watch?v=sRifj-2EEKs[/video]
Nimi: Elder Scrolls V: Skyrim
Valmistaja: Bethesha
Moottori: Creation Engine
Julkaisu: 11.11.2011
Alustat: PC, Xbox 360, PS3 (?)
Kotisivu: The Elder Scrolls V: Skyrim
Bethesha on siis varmistanut viidennen TES-pelin olevan Skyrim. Peli hyödyntää uutta Creation Engine -pelimoottoria. Skyrim on määrä julkaista 11.11.2011.
Kuvie lähde: The Elder Scrolls V: Skyrim - Gamereactor Suomi
Mitä toivomuksia ihmisillä on tätä äärimmäisen odotettua peliä kohtaan? Pistetäänpä keskustelu käyntiin, mitä peliltä toivot ja mitä parantaisit, esim. Oblivioniin verrattuna?
Myös uusien, täysin ennenkuulumattomien ja eroavaisten idoiden herätteleminen on suotavaa!
Listaan nyt hieman asioita, joita mielestäni tulisi parannella ja hioa seuraavaa Elderiä varten:
Enemmän vastausvaihtoehtoja, ja monipuolisempaa keskustelunkäyntiä. Onko mitään ärsyttävämpää, kuin katsella/kuunnella, kun viereinen hemmo haukkuu ja nauraa päin naamaasi? Ainoa keinosi puolustautua, on lopettaa keskustelu ja lähteä lätkimään. Mielestäni pitäisi olla mahdollisuus, että ärsyttäville kommenteille saisi iskeä vastakipinää, tai vaikkapa mahdollisuus uhkailla/pelotella. Muutenkin syvempi kanssakäyminen keskusteluissa ei olisi pahitteeksi. Eli sama suomeksi; enemmän keskustelumahdollisuuksia, joilla pelaaja pystyisi luomaan juuri sellaisen luonteen hahmolleen, jonka haluaisi! Kun pelaaja luo hahmolleen haluamaansa luonnetta, pitäisi luonteella olla todellinen vaikutus myös jatkossakin, esim. jos olet uhkaillut jotakin hahmoa, tulisi tämän jatkossakin pelätä sinua. Tämänkin voisi myöhemmin korjata puhumalla.
Realismia varastelemiseen! Otetaan esimerkki: Varastan tiimalasin Brumassa sijaitsevassa yksityisasunnosta, ja oletetaan, että talon omistaja huomaa aikeeni. Pakenen paikalta, ja matkustan suoraan Imperial Cityyn. Yllätyksekseni, sillä samalla sekunninpahaisella vartia (jostain äärimmäisen omituisesta syystä) tietää minun rikkoneeni lakia, vaikka välimatka näiden kahden paikan välillä on valtava. Tähän on tultava muutos!
Enemmän eroavaisuuksia aseisiin! Mielestäni aseita sekä muita objekteja tulisi olla valtavasti, ja niillä tulisi olla selviä eroja/erikoisuuksia. Myös tasorajoitukset olisivat huiput (tyyliin Diablo 2).
Ärsyttääkö muita se, että tekoäly ei ymmärrä pistää kyläläisiä nukkumaan yhdeksältä, vaan vasta sitten, kun itse saavut paikanpäälle?
Enemmän ääninäyttelijöitä kiitos! Oblivionin ääninäyttelijät olivat juuri sopivia, mutta totisesti heitä oli aivan liian vähän. Samoihin ääniin törmää kerta toisensa jälkeen.
Tasonousut. Miksi viholliset ovat aina saman tasoisia pelaajan kanssa? Se syö kunnon hc-roolipelaajaa.
Enempää ei tältä istumalta juodahda mieleen. Nämä parannukset todellakin perustuvat lähinnä Oblivioniin. Toivottavasti nämä pikkusirut korjataan tulevaan osaan.
Oblivion on aivan todellisen mahtava peli. Pelissä on loppuen lopuksi äärimmäisen vähän korjattavaa, kun mietitään, miten isosta pelistä todellakin on kyse. Täytyy vain rukoilla, että Bethesda (?) vääntää edes samanvertaisen mestariteoksen tulevasta Elderistä, mitä Oblivion sekä sarjan aiemmat osat olivat.
Kiitos ja kumarrus!
Nimi: Elder Scrolls V: Skyrim
Valmistaja: Bethesha
Moottori: Creation Engine
Julkaisu: 11.11.2011
Alustat: PC, Xbox 360, PS3 (?)
Kotisivu: The Elder Scrolls V: Skyrim
Bethesha on siis varmistanut viidennen TES-pelin olevan Skyrim. Peli hyödyntää uutta Creation Engine -pelimoottoria. Skyrim on määrä julkaista 11.11.2011.
Kuvie lähde: The Elder Scrolls V: Skyrim - Gamereactor Suomi
Mitä toivomuksia ihmisillä on tätä äärimmäisen odotettua peliä kohtaan? Pistetäänpä keskustelu käyntiin, mitä peliltä toivot ja mitä parantaisit, esim. Oblivioniin verrattuna?
Myös uusien, täysin ennenkuulumattomien ja eroavaisten idoiden herätteleminen on suotavaa!
Listaan nyt hieman asioita, joita mielestäni tulisi parannella ja hioa seuraavaa Elderiä varten:
Enemmän vastausvaihtoehtoja, ja monipuolisempaa keskustelunkäyntiä. Onko mitään ärsyttävämpää, kuin katsella/kuunnella, kun viereinen hemmo haukkuu ja nauraa päin naamaasi? Ainoa keinosi puolustautua, on lopettaa keskustelu ja lähteä lätkimään. Mielestäni pitäisi olla mahdollisuus, että ärsyttäville kommenteille saisi iskeä vastakipinää, tai vaikkapa mahdollisuus uhkailla/pelotella. Muutenkin syvempi kanssakäyminen keskusteluissa ei olisi pahitteeksi. Eli sama suomeksi; enemmän keskustelumahdollisuuksia, joilla pelaaja pystyisi luomaan juuri sellaisen luonteen hahmolleen, jonka haluaisi! Kun pelaaja luo hahmolleen haluamaansa luonnetta, pitäisi luonteella olla todellinen vaikutus myös jatkossakin, esim. jos olet uhkaillut jotakin hahmoa, tulisi tämän jatkossakin pelätä sinua. Tämänkin voisi myöhemmin korjata puhumalla.
Realismia varastelemiseen! Otetaan esimerkki: Varastan tiimalasin Brumassa sijaitsevassa yksityisasunnosta, ja oletetaan, että talon omistaja huomaa aikeeni. Pakenen paikalta, ja matkustan suoraan Imperial Cityyn. Yllätyksekseni, sillä samalla sekunninpahaisella vartia (jostain äärimmäisen omituisesta syystä) tietää minun rikkoneeni lakia, vaikka välimatka näiden kahden paikan välillä on valtava. Tähän on tultava muutos!
Enemmän eroavaisuuksia aseisiin! Mielestäni aseita sekä muita objekteja tulisi olla valtavasti, ja niillä tulisi olla selviä eroja/erikoisuuksia. Myös tasorajoitukset olisivat huiput (tyyliin Diablo 2).
Ärsyttääkö muita se, että tekoäly ei ymmärrä pistää kyläläisiä nukkumaan yhdeksältä, vaan vasta sitten, kun itse saavut paikanpäälle?
Enemmän ääninäyttelijöitä kiitos! Oblivionin ääninäyttelijät olivat juuri sopivia, mutta totisesti heitä oli aivan liian vähän. Samoihin ääniin törmää kerta toisensa jälkeen.
Tasonousut. Miksi viholliset ovat aina saman tasoisia pelaajan kanssa? Se syö kunnon hc-roolipelaajaa.
Enempää ei tältä istumalta juodahda mieleen. Nämä parannukset todellakin perustuvat lähinnä Oblivioniin. Toivottavasti nämä pikkusirut korjataan tulevaan osaan.
Oblivion on aivan todellisen mahtava peli. Pelissä on loppuen lopuksi äärimmäisen vähän korjattavaa, kun mietitään, miten isosta pelistä todellakin on kyse. Täytyy vain rukoilla, että Bethesda (?) vääntää edes samanvertaisen mestariteoksen tulevasta Elderistä, mitä Oblivion sekä sarjan aiemmat osat olivat.
Kiitos ja kumarrus!
Viimeksi muokannut moderaattori: