Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mutta level systeemi voisi vaikka pysyä samana
Eli siis sinusta ihan mukavaa, kun level 1:llä rotta tuottaa yhtä paljon haastetta kuin 15 levelillä? Itse taas en tuosta tykännyt yhtään. Kyllä sen oman hahmon kehitys pitäisi tuntua. Falloutissa oli selvästi parempi level-systeemi. Jolloin tietyllä alueella se tietty vastustaja oli tietyn vaikeustason vastustaja alusta loppuun. Eli siis aluksi se voi tuntua liian kovalta vastustajalta, mutta sitten lopussa sen voitkin täysin pätkiä.
Vielä tähän lisää sen, että jos Oblivionissa teki tyyliin herbien kerääjä&maagihahmon, niin sillä ehkä jo level 10+:lla rotta antoi turpiin ihan 100-0... koska siis se skaalaus tapahtui levelin, ei hahmotyypin mukaan.
Tämä on kyllä pakko osto, tuli sitä edellistäkin tahkottua monta tuntia
kai tässäkin on guildit ?
kai tässäkin on guildit ?
Toivottavasti korjaisivat tulevaan osaan Oblivionin perisynnit, kuten surkean inventaarion sekä kauppiaiden varastettujen esineiden tunnistuksen.
Itse haluaisin nähdä tällaisia muutoksia:
- Paljon enemmän tunnelmaa kuin Oblivionissa.
- Tason mukaan skaalautuvat viholliset pois.
- Kuten myös skaalatuvat aarteet sun muut.
- Pauldronit takaisin, hanskat molemmille käsille erikseen, sama juttu kengille.
- Eeppisempi main quest.
- Paljon, paljon lunta, tiheitä kuusimetsiä, oikeasti korkeita vuoria, pimeitä luolia, edes muutama suuri kaupunki, ja tietenkin viikinkikyliä ja jäisiä järviä. Niin ja lunta.
- Kiltojen tehtävissä saisi oikeasti olla jotakin juonta.
- Kylmyys saisi vaikuttaa hahmoon, esim. lumimyrskyyn joutuessa ei näkisi juuri eteensä, lumen korkeus nousisi, ja vähillä/kylmillä/metallisilla vaatteilla kuolee, jossei joitakin turkkeja tai vastaavia pidä päällä.
- Josta päästään seuraavaan osaan, vaatteita voisi pitää haarniskoiden alla, ja kaapuja niiden päällä.
- Oblivionin taistelutyyli (eli jos miekka osuu viholliseen ja tämä ei suojaudu, vahinkoa tulee), mutta jännittävämpänä ja "aidompana".
- Ja jos aseet/panssarit hajoavat, niin ne hajoavat myös graafisesti. Ne voisi vielä pitää päällään, mutta ne eivät suojaisi mitään ennen korjausta.
- Kaikki hahmot ja otukset saisivat naarmuja vahingoittuessaan (panssareihin/vaatteisiin), mutta siihen se saisikin jäädä, itse en todellakaan haluaisi minkäänlaisia vuotavia avohaavoja/väärään suuntaan harottavia raajoja/ulos valuvia sisälmyksiä nähdä.
99% varmuudella kyllä, killathan ovat yksi TES-sarjan tärkeitä perinteitä.
Tietenkin, kröhöm, jos joku on vaivautunut tuon The Infernal City- kirjan lukemaan (tietääkseni Bethesda ei ole tätä hyväksynyt aivan viralliseksi, toisaalta), niin siinähän kerrotaan että -spoiler- Maagien kilta suljetaan Oblivionin tapahtumien jälkeen tuntemattomista syistä.
Itse en perusta tuosta kirjasta, sillä kirjoittaja on ottanut itselleen valtavat vapaudet, kirjassa esimerkiksi kerrotaan eräs asia Morrowindin tulevaisuudesta, mistä en oikein perusta.
Itse haluaisin nähdä tällaisia muutoksia:
- Paljon enemmän tunnelmaa kuin Oblivionissa.
- Tason mukaan skaalautuvat viholliset pois.
- Kuten myös skaalatuvat aarteet sun muut.
- Pauldronit takaisin, hanskat molemmille käsille erikseen, sama juttu kengille.
- Eeppisempi main quest.
- Paljon, paljon lunta, tiheitä kuusimetsiä, oikeasti korkeita vuoria, pimeitä luolia, edes muutama suuri kaupunki, ja tietenkin viikinkikyliä ja jäisiä järviä. Niin ja lunta.
- Kiltojen tehtävissä saisi oikeasti olla jotakin juonta.
- Kylmyys saisi vaikuttaa hahmoon, esim. lumimyrskyyn joutuessa ei näkisi juuri eteensä, lumen korkeus nousisi, ja vähillä/kylmillä/metallisilla vaatteilla kuolee, jossei joitakin turkkeja tai vastaavia pidä päällä.
- Josta päästään seuraavaan osaan, vaatteita voisi pitää haarniskoiden alla, ja kaapuja niiden päällä.
- Oblivionin taistelutyyli (eli jos miekka osuu viholliseen ja tämä ei suojaudu, vahinkoa tulee), mutta jännittävämpänä ja "aidompana".
- Ja jos aseet/panssarit hajoavat, niin ne hajoavat myös graafisesti. Ne voisi vielä pitää päällään, mutta ne eivät suojaisi mitään ennen korjausta.
- Kaikki hahmot ja otukset saisivat naarmuja vahingoittuessaan (panssareihin/vaatteisiin), mutta siihen se saisikin jäädä, itse en todellakaan haluaisi minkäänlaisia vuotavia avohaavoja/väärään suuntaan harottavia raajoja/ulos valuvia sisälmyksiä nähdä.
Siinä kaikki mitä nyt tuli mieleen. En tietenkään halua noita kammottuja Oblivionin mekaanikoita Skyrimiin, muttei niistä jaksa kaikista erikseen valittaa.
Kompit näille! Tuo sään vaikutus pelaajaan olisi ainakin hienoa nähdä. Tulisi mukavasti lisää seikkailun meininkiä peliin. Mutta jotenkin tuntuu epärealistiselta toiveelta. Noh, onneksi aurinko sentään vaikuttaa vampyyreihin
Minun mielestä olisi parempi, että kaiken tason roina on pelissä alusta asti, mutta ei voisi käyttää ennen tarpeeksi suurta leveliä tarvittavassa taidossa. On aivan järjetöntä, että jotain ebony-varusteita ei käytännössä ole olemassakaan ennen kuin pelaaja saavuttaa tietyn levelin. Sitten on kauppojen hyllyt pullollaan ja kaikilla vihuilla päällä.Mutta level systeemi voisi vaikka pysyä samana, itse tykkään ettei heti saada kaikkea parasta ja kun 2levelisenä löytää sen parhaan miekan voi vaikeusaste kaakossa juosta pelin tylsästi läpi...
Fast travelinkin saisi poistaa niin tulisi sitä matkustamisen tunnelmaa, kun aina vain ajattelee: "Kyllä mä nyt tän kerran voin käyttää fast travelia.." ja sitten sitä jo käyttääkin aina.
Ja ainoana tuolta jäi häiritsemään tuo kaavut haarniskojen päälle. Ei sellaisen ison metallihaarniskan päälle mikään kaapua mahdu, loistavaa tosin olisi tuo että vaatteet saa haarniskan alle. Eihän entisaikaakaan haarniskan sisällä ilkosillaan oltu.
Sanoisinko että Oblivion + yllä olevat asiat = täydellinen peli. Paitsi mielestäni hahmojen ja varusteiden tasoskaalaus saisi jatkua, ei vain niin radikaalisti kuin Oblivionissa.
Hardcore mode is an optional gameplay mode in Fallout: New Vegas that increases the challenge of the game. In this mode, stimpaks heal over time, RadAway removes radiation over time, ammunition has weight, and the Courier must stay hydrated, eat periodically, and have a regular sleep cycle. Food only staves off hunger and heals you over time. To restore critically damaged limbs, you must use a doctor's bag, hydra, or visit a doctor. Sleeping in unowned beds does not fully heal your character. In addition, recruited companions can die permanently, where they are only rendered unconscious in casual mode.
Olen edelleen skaalautumista vastaan, mutta ei se paljoa haittaisi, jossei se olisi aivan niin radikaalia kuin Oblivionissa, kuten sanoit. Vahvoja maagisia aseita voisi löytää, mutta ne kaikista vahvimmat löytyisivät edelleen kaiken maailman piilopaikoista ja bosseilta. Vihollisten osalta, olisi ehkä järkevämpää tehdä jotkin alueet paljon vaarallisemmiksi, että niissä riittäisi koluttavaa isompilevelisille.
Bethesdan foorumeilta lainattua:
"Since people are asking, wanted to briefly touch on level scaling. All our games have had some amount of randomness/levelling based on player level. Skyrim's is similar to Fallout 3's, not Oblivion's."