The Elder Scrolls V: Skyrim

Keskustelu osiossa 'Pelit' , aloittajana Acoustic, 07.04.2009.

  1. Acoustic

    Acoustic New Member

    [video=youtube;sRifj-2EEKs]http://www.youtube.com/watch?v=sRifj-2EEKs[/video]

    Nimi: Elder Scrolls V: Skyrim
    Valmistaja: Bethesha
    Moottori: Creation Engine
    Julkaisu: 11.11.2011
    Alustat: PC, Xbox 360, PS3 (?)
    Kotisivu: The Elder Scrolls V: Skyrim

    Bethesha on siis varmistanut viidennen TES-pelin olevan Skyrim. Peli hyödyntää uutta Creation Engine -pelimoottoria. Skyrim on määrä julkaista 11.11.2011.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kuvie lähde: The Elder Scrolls V: Skyrim - Gamereactor Suomi

    Mitä toivomuksia ihmisillä on tätä äärimmäisen odotettua peliä kohtaan? Pistetäänpä keskustelu käyntiin, mitä peliltä toivot ja mitä parantaisit, esim. Oblivioniin verrattuna?

    Myös uusien, täysin ennenkuulumattomien ja eroavaisten idoiden herätteleminen on suotavaa!

    Listaan nyt hieman asioita, joita mielestäni tulisi parannella ja hioa seuraavaa Elderiä varten:

    Enemmän vastausvaihtoehtoja, ja monipuolisempaa keskustelunkäyntiä. Onko mitään ärsyttävämpää, kuin katsella/kuunnella, kun viereinen hemmo haukkuu ja nauraa päin naamaasi? Ainoa keinosi puolustautua, on lopettaa keskustelu ja lähteä lätkimään. Mielestäni pitäisi olla mahdollisuus, että ärsyttäville kommenteille saisi iskeä vastakipinää, tai vaikkapa mahdollisuus uhkailla/pelotella. Muutenkin syvempi kanssakäyminen keskusteluissa ei olisi pahitteeksi. Eli sama suomeksi; enemmän keskustelumahdollisuuksia, joilla pelaaja pystyisi luomaan juuri sellaisen luonteen hahmolleen, jonka haluaisi! Kun pelaaja luo hahmolleen haluamaansa luonnetta, pitäisi luonteella olla todellinen vaikutus myös jatkossakin, esim. jos olet uhkaillut jotakin hahmoa, tulisi tämän jatkossakin pelätä sinua. Tämänkin voisi myöhemmin korjata puhumalla.

    Realismia varastelemiseen! Otetaan esimerkki: Varastan tiimalasin Brumassa sijaitsevassa yksityisasunnosta, ja oletetaan, että talon omistaja huomaa aikeeni. Pakenen paikalta, ja matkustan suoraan Imperial Cityyn. Yllätyksekseni, sillä samalla sekunninpahaisella vartia (jostain äärimmäisen omituisesta syystä) tietää minun rikkoneeni lakia, vaikka välimatka näiden kahden paikan välillä on valtava. Tähän on tultava muutos!

    Enemmän eroavaisuuksia aseisiin! Mielestäni aseita sekä muita objekteja tulisi olla valtavasti, ja niillä tulisi olla selviä eroja/erikoisuuksia. Myös tasorajoitukset olisivat huiput (tyyliin Diablo 2).

    Ärsyttääkö muita se, että tekoäly ei ymmärrä pistää kyläläisiä nukkumaan yhdeksältä, vaan vasta sitten, kun itse saavut paikanpäälle?

    Enemmän ääninäyttelijöitä kiitos! Oblivionin ääninäyttelijät olivat juuri sopivia, mutta totisesti heitä oli aivan liian vähän. Samoihin ääniin törmää kerta toisensa jälkeen.

    Tasonousut. Miksi viholliset ovat aina saman tasoisia pelaajan kanssa? Se syö kunnon hc-roolipelaajaa.

    Enempää ei tältä istumalta juodahda mieleen. Nämä parannukset todellakin perustuvat lähinnä Oblivioniin. Toivottavasti nämä pikkusirut korjataan tulevaan osaan.

    Oblivion on aivan todellisen mahtava peli. Pelissä on loppuen lopuksi äärimmäisen vähän korjattavaa, kun mietitään, miten isosta pelistä todellakin on kyse. Täytyy vain rukoilla, että Bethesda (?) vääntää edes samanvertaisen mestariteoksen tulevasta Elderistä, mitä Oblivion sekä sarjan aiemmat osat olivat.

    Kiitos ja kumarrus!
     
    Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 24.02.2013
  2. licorice_solid

    licorice_solid New Member

    XBL:
    LMA I SWEEPSTER
    PSN:
    Reaali
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Tosiaan itse odotan innolla tuota. Ehkäpä voisivat tehä elävämpiä ja Metsistä monipuolisempia(esim pieniä hökkeleitä enemmän,eläimiä enemma). Visuaalista ilmettä vois kohentaa. ;)
     
  3. TitusPullo

    TitusPullo Member

    XBL:
    FleeingNevada
    PSN:
    hoban_washburn
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Monipuolisempi level systeemi Oblivionin järkyttävän helppo tasojen kerääminen vei kokonaan innon pelaamisesta. Myös vihollisten ja pelaajan yhteinen tasojen nousu saisi loistaa poissaolollaan.

    Näyttelijät uusiksi Oikeasti. Nämä tyypit ovat jo todistaneet Oblivionissa ja Falloutissa ettei heistä yksikään (Sean Beanin ja Patrick Stewartin ohella) ole mistään kotoisin. Järkyttävää ylinäyttelemistä tai latteaa monotoonista toistoa. Joko hahmoja puolet vähemmän tai näyttelijöitä lisää ja paljon. Ottakaa mallia vaikka Valven peleistä.

    Tehtävät ja käsikirjoittajat uusiksi Oblivionin ja Falloutin molempien juonet ja tarinakaaret ovat olleet todella lapsellisia ja tylsiä. Mustavalkoiset maailmankuvat pois ja tilalle oikeasti vaihtelevia tehtäviä jotka eivät kaikki taannu "mene paikkaan a, tapa hahmot x, toista paikassa b/c/d/e/f/g"

    Panostakaa laatuun, ei määrään Ei ole väliä vaikka maailmankartta on pieni jos siellä on paljon monipuolista tekemistä ja vaihtelua. Oblivion ja Falloutin maailmankartat toistivat toisiaan ja kokonaisuus oli järkyttävän kalseaa katseltavaa. Ei näkymättömiä seiniä myöskään!
     
  4. Muntu

    Muntu New Member

    XBL:
    AlmightyARA
    PSN:
    Muntuzzz
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Jos vastustajien tason skaalautuminen pelaajan mukaan ei katoa, en peliä hanki. Piste. Suurin virhe RPG:ssä koskaan, IMO, vie leveloimisesta kaiken idean.

    Ja tosiaan, maailma oli ehkä vähän yksitoikkonen. Ja vartijat tiesivät asioista liian nopeasti.
     
  5. licorice_solid

    licorice_solid New Member

    XBL:
    LMA I SWEEPSTER
    PSN:
    Reaali
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Hmm..tuli tuossa mieleeni, että voisivat lisätä kiltatehtävien määrää. Ja niille joilla on FULL HD TV niiin 1080p jos voisi pyöriä:)
     
  6. Huttu

    Huttu Active Member

    PSN:
    HuttuFIN
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    OIJOIJOI TES5 :D

    Tuossa aikaisemmis posteissa mainittiinkin jo ihan hyviä parannusehdotuksia ja itse liikun samoissa linjoissa. Noiden lisäksi olisi kiva jos:

    -Tyrmät ja luolat eivät olisi toistensa kopioita ja niillä olisi oikeesti joku historia ja tarkoitus, niitä on ihan kiva koluta läpi Oblissa mutta pitemmän päälle se samankaltaisuus alkaa kyrsiin

    -Tosiaan, se dialogi ja keskustelu, luulen kyllä että Bethesdan pojat ovat oppineet Falloutista sen verran että tekevöt suuren muutoksen TES5:n dialogi systeemiin.

    -Olen itse aina pitänyt TES:sien tasonousu-systeemistä. Mutta sitä saisi hieman tweakata jotta saisi estettyä sen powerleveelamisen


    Sitten:

    -Olisi hienoa jos peliin tuotaisiin uusia "crafteja", eli enchantin, alkemian ja loitsunteon lisäksi olisi hienoa jos hahmot saisivat mahdollisuuden itse tehdä aseita, panssareita ja muita suojavarusteita. Menet vaikka kaatamaan karhun, otat sen turkin ja menet johonkin vaatturiin jossa on joku craftipöytä. Eri materiaaleja yhdistäen saisit tulokseksi erilaisia karhunnahkasuojia (leatherarmor mutta vaikka jollain +1str modilla esim). Toi vois päteä mm. sihen aseiden tekoon myös, voisit löytää jotain harvinaisia metalleja kaivoksista jne. kunhan juttu ei mee ihan överiksi, ei mitään superkamoja tolleen vaan vaihtoehtoisia rytkyjä

    Voisit vaikka luolista ja muista paikoista löytää jotain vanhoja manuscripteja joissa neuvotaan mitä tarttet mihinkin juttuun

    itseäni oblissa pännii se että jos haluat jotain enchantata ni sinun pitää kaiketi olla arcane universityn jäsen, no mitä ropemielessä joku matalan INT:n örkkibarbituraatti tekee siellä?
     
  7. JRantajoki

    JRantajoki New Member

    XBL:
    ChainsawRot
    PSN:
    DrunkenPredatr
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Reilusti vähempi kädestä pitelyä, enemmän hoksottimien käyttöä kuten Morrowindissa oli, mieluusti enempikin. Välillä Morrowindissa esim. ei ollut mitään muuta tietoa seuraavasta määränpäästä kuin pikku vinkki keskustelussa.. jotenkin immersiivisempää ja palkitsevampaa kuin Oblivionin keskiaikainen gps.
     
  8. Teh Hege

    Teh Hege New Member

    XBL:
    Teh Hege
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    100% samaa mieltä
     
  9. Huttu

    Huttu Active Member

    PSN:
    HuttuFIN
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Joo ehdottomasti. Muutenkin kummastuttaa tämä nykyinen trendi että pelit ikäänkuin suunnitellaan aivottomille ihmisille. Omaa järkeä ei saa enää käyttää, ja pelit melkein kuin itse pelaavat itsensä läpi, on se kummaa.

    Morrowindissa pärjäsi loistavasti ilman sitä infernaalista kompassia, ja itselläni puoli huvia koko pelissä oli se että sai siitä pelin mukana tulleesta paperikartasta tutkia missä on jotain mielenkiintoista. Tietty kaikki eivät halua tälläistä, vaan haluavat mahdollisimman suoraviivaista menoa...

    Ja se fast travelin sais kans heittää romukoppaan, tai laittaa tilalle Morrowindista tutun setin, eli käytät paikallisia kulkuvälineitä (silt strider, maagi kilta) tai sitten niitä hätä skrolleja joilla pääsit niihin temppeleihin. Mikään ei riko immersiota enemmän kuin se että yhtäkkiä pomppaat kylään toiselle puolelle maata, dumppaat kamat kauppiaalle ja sekunnin päästä oot portannut ittes takasin jonnekki muualle hornantuuttiin. Vaikka siinä saattaa kulua esim. yksi päivä peliajallisesti, sillä ei ole merkitystä koska aika ei periaatteessa pelissä kulu, mitään ei muutu tai tapahdu vaikka aika kuluu

    Pistää niin pal kaalin toi että en oo oblissa sitä käyttäny yhtään
     
  10. Hinin

    Hinin New Member

    XBL:
    TacitHinin
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    1. Skaalautuvat viholliset pois. Ehdottomasti, rasittavaa hakata pikku mököjä henkensä hädässä.

    2. Gorea lisempää, ei ehkä tarvitse olla ihan noin yli vedetty kuin falloutissa, mutta tietysti kiva olisi jos "kättensä jäljet" näkyy vihollisessa. Hyvää makua siihen silti, ylivedetty bloodymess raivostutti falloutissa.

    3. Ylihelpottava gps helvettiin/ jonkinlainen muutos tuohon asiaan, normi kompassi ja kartta? :D. Enemmän omaa suunnistusta/ miettimistä.

    4. Tehtävät VOISI olla monipuolisempia. Ehkä hyvä/paha-aspekti voisi olla monipuolisempi. Sävyjä lisää tähänkin.
     
  11. Enemy

    Enemy Member

    XBL:
    Kivikasvo
    PSN:
    AJkivi
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Olisi tosiaan hyvä jos tuo örmyjen skaalautuminen jätettäisiin tulevassa TES:ssä pois. Tämä mahdollistaisi sen että esim. jotkin luolat olisivat mahdottomia valloittaa ennenkuin löytyy sitä miekkailu taitoa ja leveleitä. Jotkin metsät voisivat olla synkkiä ja täynnä pelottavia, korkea levelisiä vihollisia. Näin ollen sinne ei olisi mitään asiaa pelin alkumetreillä, jos haluaisi säilyä hengissä. :)
     
  12. Fisher

    Fisher New Member

    XBL:
    SaalistajaLHT
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    1. Teille kuljeskelemaan enemmän porukkaa, ei ainoastaan hirviöitä ja vartijoita. Myös tasolla 40 ollessa kyllästyttää se, että metsissä ei näe muita otuksia kuin minotaureja ja ogreja. Ne jopa jyräävät vartijatkin teiltä, eli nyt ei näe niitäkään...

    2. Tosiaankin, vähän enemmän vaihtelua niihin ääninäyttelijöihin.

    3. Vartijat tietävät liikaa, rikoksia saa tämän takia harvemmin tehdä rauhassa.

    4. Hyvä/paha -mittari + vähän enemmän keskusteluvaihtoehtoja. Sanon näin vannoutuneena kotor-fanina :)

    5. Taistelusysteemiin vähäsen vaihtelua kaipaisin, ainakin uudenlaisia hyökkäyksiä. Jousen tehoa pitää myös parantaa, kun kyllästyttää se että bandiittiinkin pitää ampua kolme tusinaa nuolta.

    Tuossa nyt keskeisimmät asiat joita voisi parantaa, ainakin nuo tulivat nyt äkkiä mieleen.
     
  13. ofBLACKlight

    ofBLACKlight New Member

    XBL:
    skullED331
    PSN:
    skullED331
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Ei muuta kun alkemistin taidot käyttöön ja myrkytät nuolet ennen ampumista, ei tarvitse välttämättä kun sen yhden osuman. Suosittelen testaamaan.
     
  14. Fisher

    Fisher New Member

    XBL:
    SaalistajaLHT
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    No joo, myrkkyjen kanssa kyllä toimii, jos niitä vaan osaa keittää. Tarkoitan vaan että realismia kaipaisin, kun ampuu nuolen bandiitin tai vartijan päähän takaapäin hiipparoidessa, eikä äijä ole moksiskaan vaikka nuoli törröttää päästä läpi :rolleyes: Tietystihän vaikeustason laskeminen auttaa, mutta eihän sellaista tosimies tee.
     
  15. King Juuso

    King Juuso New Member

    XBL:
    King Juuso
  16. Acoustic

    Acoustic New Member

    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Elämäni kaatui. No ei... mutta pettymys on kova. Mutta eihän nyt vielä kannata lyödä naulaa arkkuun, se on niin nähty, miten peliteollisuudessa annettuja väitteitä kynitään ja ne muuttuvat. Pelintekijät laukovat suustaan mitä sylki suuhun tuo, kun hermostuvat median pommituksessa. Mutta katsotaan nyt mihin tilanne kehittyy.
     
  17. welmu

    welmu New Member

    XBL:
    keke1500
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Nyt Bethesda on ilmoittanut TES5 julkaistavan vuonna 2010.
    Toivotaan näin:)
     
  18. si1ma

    si1ma New Member

    XBL:
    siima
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Yksi asia jota kaipaisin on ratsun selästä taisteleminen. Todella turhauttavaa joka kerta nousta hevosen selästä pois kun johonkii mudcrabiin sattuu törmäämään.
     
  19. Huttu

    Huttu Active Member

    PSN:
    HuttuFIN
    Vastaus: The Elder Scrolls V (360 HYPE)

    Joo, saisivat ottaa mallia Mount & Bladen ratsun selässä taistelusta
     
  20. Acoustic

    Acoustic New Member

    Vastaus: The Elder Scrolls V [X360 Hype]

    Lähde: Peliplaneetta.net

    Hienoa että on nyt virallisesti kehityksessä. Toivottavasti nostavat sitten rimaa ja tekevät sen kaikkien aikojen lyömättömimän fantasiapuuron :)
     

Jaa tämä sivu